PeCa kirjoitti: ↑Joulu 18, 2021 21 : 33
Lisättäköön erillisenä postauksena vielä, että Marsalkan arvoon ei sovi ruotia liian jyrkästi yksittäisen sotamiehen... kuvaajan toimia.
Tämä on hieman vaikea asia. Oletko parahin PeCa koskaan ajatellut, jos talvi- ja jatkosodissa sotamiehet ja alemmat upseerit eivät olisi totelleet kuin osittain marsalkka Mannerheimin käskyjä, vaan olisivat toimineet sodissa paljolti oman mielensä mukaan. Se olisi voinut johtaa hyvinkin siihen, että kuvaisimme kaikki nyt jossakin Siperian perukoilla kehnoilla neuvostokameroilla rakeiselle mustavalkofilmille, minkä nyt suon kuokkimiselta ehtisimme ja jaksaisimme. Toisaalta valokuvamarsalkan käskyvalta alaisiinsa ei ole niin ehdoton, mutta parhaani mukaan olen aina yrittänyt johtaa DC.netin kansaa monimutkaisella, nopeasti kehittyvällä ja kaikenlaisia vaarallisia houkutuksia, kuten peilittömiä digikameroita täynnä olevalla valokuvauksen kentällä jo viidentoista vuoden ajan.
Esitän kuitenkin anteeksipyyntöni, mikäli olen pahoittanut mielesi jonkun valokuva- tai kamerataistelun tiimellyksessä.
javal kirjoitti: ↑Joulu 18, 2021 19 : 19
Pidän kuvistasi varsin paljon oli ne sitten filmi tai digikuvia. Olisiko niin että tässä viimeisessä julkaisussa olisi joku aiemmin julkaistu kuva mukana.
Kiitos. Olet oikeassa, julkaisin osan näistä kuvista jo muutama vuosi sitten, mutta teknisesti varsin heikkolaatuisina Epson V500-tasoskannerin tuottamina kuvina. Sain silloin aiheellista kritiikkiä kansalta kuvien pehmeydestä, joka kylvi aivoihini siemenen kunnollisen filmiskannerin hankkimisesta. Tämä taas johti siihen, että palasin kuudentoista vuoden tauon jälkeen takaisin myös filmikuvaukseen, jonka tuottamia hedelmiä tässä mahtavassa ketjussa on nyt joukolla nautittu. Itse asiassa vihjaisin kansalle mahdollisista vanhojen filmivalokuvieni korkealaatuisista uudelleenjulkaisuista täysin ennenjulkaisemattomien kuvien kera Plustek-skannerin avulla tässä ketjussa jo kuukausia sitten.
Mikäli kansalla näihin vanhoihin filmikuviini kiinnostusta riittää, seuraavana vuorossa olisi remastered-kuvasarja legendaariselta vuoden 2000 omatoimimatkaltani Vienan Karjalaan Venäjälle, Vladimir Suuren valtakuntaan. :)