Paras henkilöauto valokuvaukseen !?

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
temama

Re: Paras henkilöauto valokuvaukseen !?

Viesti Kirjoittaja temama »

Agfa kirjoitti: Loka 12, 2021 14 : 35 Mitkä on parhaat sukat valokuvaukseen?

Itse käytän jalkarättejä niiden monipuolisuuden vuoksi.
Soveltuu niin linssin puhdistukseen ja vaikka ruokaliinaksi.
Pitää samalla itikat kaukana ja jos ripuli yllättää, niin hyvin pyyhkii...
Perusta ihmeessä oma ketju valokuvaus-sukille!! Helppoa kuin heinänteko! Itsekin laitoin tämän ketjun pystyyn tuosta vaan, ja melko viihdyttävä ketju tulikin.
On täällä muuten ollut vaatetukseen liittyviä ketjuja, juolahtaa mieleen ainakin valokuvaus-sormikkaisiin liittyvä talvinen ketju, ja muistaakseni myös kengistä on keskusteltu.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
spege

Viesti Kirjoittaja spege »

temama kirjoitti: Loka 10, 2021 14 : 14 Posiviista ton kärryn kanssa, että kaupunkiajo menee melkein samalla, eli yli 11 litran ei kaupungissakaan mene. Toi on tosiaan sellainen reilun 10l satasella auto vähän jokapaikassa. 2 litran kone muuten.
Ei ole kyllä mikään järin ekologinen tämä toveri temamankaan kulkuneuvo. Nykyisillä ja jatkuvasti nousevilla bensan hinnoilla saattaa käydä jopa kukkaron päälle, mikä on toisaalta hyväkin asia, mikäli se vähentää Jaloviinan kulutusta. Minun legendaarisen luontokuvausautoni, Mercedes SL350:n kulutus on tosin samaa luokkaa, mutta lähes neljälitraisen V6-moottorin turvin pääsen siirtymään sillä parhaissa aamu- ja iltavaloissa kuvauspaikasta toiseen jopa 250 kilometrin tuntinopeudella. Kulkeeko tämä Tucson edes kahta sataa, jos painaa kaasua pitkään pohjassa?
Agfa kirjoitti: Loka 12, 2021 14 : 35 Mitkä on parhaat sukat valokuvaukseen?

Itse käytän jalkarättejä niiden monipuolisuuden vuoksi.
Soveltuu niin linssin puhdistukseen ja vaikka ruokaliinaksi.
Pitää samalla itikat kaukana ja jos ripuli yllättää, niin hyvin pyyhkii...
Kiitos arvon Agfa hyvästä vinkistä! Olen joskus miettinyt jalkarättien käyttöä luonnonvalokuvaajan työssäni, mutta en ole koskaan aiemmin oivaltanut sitä, että ne soveltuvat jalkojen suojaamisen lisäksi noinkin moneen eri käyttötarkoitukseen. Pitääpä laittaa tämä asia korvan taakse ja vakavaan harkintaan tulevia luonnonvalokuvausretkiäni varten. :)
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
temama

spege kirjoitti: Loka 13, 2021 22 : 24
temama kirjoitti: Loka 10, 2021 14 : 14 Posiviista ton kärryn kanssa, että kaupunkiajo menee melkein samalla, eli yli 11 litran ei kaupungissakaan mene. Toi on tosiaan sellainen reilun 10l satasella auto vähän jokapaikassa. 2 litran kone muuten.
Ei ole kyllä mikään järin ekologinen tämä toveri temamankaan kulkuneuvo. Nykyisillä ja jatkuvasti nousevilla bensan hinnoilla saattaa käydä jopa kukkaron päälle, mikä on toisaalta hyväkin asia, mikäli se vähentää Jaloviinan kulutusta. Minun legendaarisen luontokuvausautoni, Mercedes SL350:n kulutus on tosin samaa luokkaa, mutta lähes neljälitraisen V6-moottorin turvin pääsen siirtymään sillä parhaissa aamu- ja iltavaloissa kuvauspaikasta toiseen jopa 250 kilometrin tuntinopeudella. Kulkeeko tämä Tucson edes kahta sataa, jos painaa kaasua pitkään pohjassa?
En mä tiedä, se nyt on tuollainen prutku vaan. Mutta ihan jees maastossa ja sorateillä. Ajattelin tosiaan, että palvelisi erätyyppisillä reissuilla lähitulevaisuudessa.
Bensakulutus tosiaan kismittää, eihän sillä aja kuin 600km yhdellä tankkauksella. Varsinkin kun bensan hinta lähentelee kohta jaloviinan luokkaa!
Saiskohan tuohon tehtyä etanoli flexfuel muunnosta ? hmmm.
Shuko

Viesti Kirjoittaja Shuko »

Ihanan vähällä menee. Tuota vanhaa Range Roveria kun ulkoiluttaa niin ei pääse alle 20l/100km (ennätys 38,56l talvisessa nurkkapyörityksessä viallisella bensanpainesäätimelle). Siihen kun lisää, ettei tankkiin saa lirutettua kuin max 50l. Mutta aivan mahtava talviautona. Mutta edes sonistin rahapussi ei kestä sillä jatkuvaa ajelua, joten järkivalinta (Canon) on riittävän iso saksalainen E-segmentin dieselfarkku, joka vie 5l ja tankillisella pääsee melkein 1400km.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Joo, nuo 4-5 l/100km kuluttavat saksalaiset dieselit ovat kyllä järkiautoja paljon ajavalle.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
©pjm

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

temama

©pjm kirjoitti: Loka 14, 2021 20 : 43 Anus. ://crcdn09.adnxs-simple.com/creative/p/7458/2021/10/8/28933028/8d80273d-f776-426e-be08-6a0d635ed685_768_432_500k.webm
Mitä per*eenreikä hommaa tää nyt on? Juma*lauta! Eikö maailma ole jo riittävän täynnä spämmiä ilman että me täällä pikkukylässä ryhdytään leikkimään samaa?

Nyt ihan oikeasti pjm. Mä yritän ottaa tietyllä tavalla hurtilla meiningillä nää foorumihommat. En halua ainakaan omalta osaltani kuolemanvakavaa showta. EN MISTÄÄN. En edes Sonyn kameravermeistä.
©pjm

Toi linkki kyllä alkaa https eikä anus.

Mistä hitosta ton revit esille ja toisaalta ei linkkis näytä mitään.

Linkissäni vaan kerrotaan että on vapaus valita auto. Mones Jallu tänään menossa? :D
temama

©pjm kirjoitti: Loka 14, 2021 21 : 54 Toi linkki kyllä alkaa https eikä anus.

Mistä hitosta ton revit esille ja toisaalta ei linkkis näytä mitään.

Linkissäni vaan kerrotaan että on vapaus valita auto. Mones Jallu tänään menossa? :D
Vai sellaista;

https://github.com/MISP/misp-warninglis ... /list.json

https://www.theguardian.com/technology/ ... monitoring

Kuva
©pjm

Nyt meni kyllä yli ikääntyvän hilseen. Neljällä laitteella oon avannut laittamani linkin enkä todella ymmärrä keuhkoomistasi.

Mitä v..un latinaa nuo juttusi on?

Sitä paitsi linkkini on suomalaisen sanomalehden nettisivuilta peräisin.

Mee takas pulloos.
temama

Parempi että siinä linkissä tosiaan olis lukenut anus, eikä https. Kertoisi ainakin viettomille foorumikäyttäjille oikean luonteen eikä ohjaisi heitä spämmijuttuihin. Ihan sama onko ikääntyvää vai ei, jos vtuilu onnistuu.kaikki me tässä ikäännytään, enkä mikään poikanen ole itsekkään enää.ai jallua suosittelet? Syö sieniä.
javal

Viesti Kirjoittaja javal »

Ainakin minun laite haluaisi ladata tuon linkin takaa jonkin tiedoston koneelleni, mutta minua oikein kiinnosta tietää minkä ihmeen troijalaisen siitä harmikseen saisi.

Rikoin tahallaan tuon lainatun linkin ettei kukaan vahingossa siitä saa harmia itselleen.
temama

Juuh. En mäkään mikään atk nörtti ole, enkä tiedä tarkkaan noiden härpäkkeiden toimintaa, mutta sen verran olen kuitenkin oppinut varomaan ettei painele ehdointahdoin kaikenmaailman linkkejä.
Eikä vahva reaktioni tullut vain tämän takia, vaan ihme epäystävällistä vääntöä ollut muutenkin.
Olen kuitenkin hyvätahtoinen ihminen, enkä halua pahoittaa kenenkään mieltä, varsinkin jos tässä on kymysys jostain väärinymmärryksestä. Tms. Joten anteeksi varmuuden vuoksi.Yritetään elää ainakin melkein sovussa?
Yeez, nyt tartten sen pikku jalluryypyn oikeesti.cheers! Ja öitä.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

javal kirjoitti: Loka 14, 2021 22 : 41
Ainakin minun laite haluaisi ladata tuon linkin takaa jonkin tiedoston koneelleni, mutta minua oikein kiinnosta tietää minkä ihmeen troijalaisen siitä harmikseen saisi.

Rikoin tahallaan tuon lainatun linkin ettei kukaan vahingossa siitä saa harmia itselleen.
Joo, se voi olla parempi niin. Saattaa ladata vain mahdollisen audiotiedoston, mutta saattaa ladata myös seurantaevästeen. Joskus ehkä pahempaakin, kuten oikean haittaohjelman.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
©pjm

temama kirjoitti: Loka 14, 2021 22 : 29 .....Syö sieniä.
Sienitripit kuuluu elämääni kuin *sensuroitu* Junttilan tuvan seinään.
Viimeksi muokannut ©pjm, Loka 15, 2021 18 : 55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
odzmo

Viesti Kirjoittaja odzmo »

©pjm kirjoitti: Loka 15, 2021 16 : 49 - - - - -

Sienitripit kuuluu elämääni kuin shit Junttilan tuvan seinään.
Tuossa sanonnassa ei oikeasti puhuta ulosteesta: "pa*ka" = (wanha maalaissepän takoma) naula.
©pjm

odzmo kirjoitti: Loka 15, 2021 18 : 52
©pjm kirjoitti: Loka 15, 2021 16 : 49 - - - - -

Sienitripit kuuluu elämääni kuin shit Junttilan tuvan seinään.
Tuossa sanonnassa ei oikeasti puhuta ulosteesta: "pa*ka" = (wanha maalaissepän takoma) naula.
Koska sensuuri iskee jopa Suomessa yleisesti oleviin sanoin kuten tuohon naulaa tarkoittavaan niin Lontoon murre on käytettävissä ettei itse asiaa sensuroida kuten tapana. On tässä maassa muitakin sanoja/sanontoja jotka "siivotaan" softan niin halutessa. Sorry vaan mut ei Junttilan tuvan seinäl vielkään oo itse sitä itteään.
temama

voe helevtin kuustoista! Miten ja miksi näihin nykyautoihin on niin hemmetin vaikeeksi tehty ajovalojen lampun vaihto!!!

Edes motonetin pikkukjorjaus apupisteen kavereille oli haasteellista vaihtaa, ja kun näin mitä avaimia siinä tartti niin kävin hakemassa motonetista hanskalokeroon työkalut!
Mutta oi miksi?? Miksi näin vaikeeta. kIVA vaihdella lamppuja jossain talvipakkasilla tai räntäsateessa, kun täytyy perustaa pienoinen työmaa lampun vaihdon ajaksi. hehehehh.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Suunnitelmallista tuo on, useimmilta menee hermot ja sit merkkitiskille. Joissain autoissa saat sen paketin sieltä umpioineen kokonaan liu'utettua pois ja vois sitten vaihtaa lampun vaikka piimälasin äärellä sisällä.

Nythän temis laki muuttuu ja saat siihen autoosi laitettua laillisesti LED-polttimot. Tietysti katsot ettei kukaan sokaistu ennen kuin lähdet Utsjoelle.
©pjm

Nykyisiin pystyn vaihtamaan kaikki lamput itse. Aiempaan Corolla Versoon toisen puolen lampun vaihto vei korjaamolla 20 minuuttia, eikä ollut kusetusta, alkoi siitä kun auto nosturille ja etupyörä pois jne....
Vastaa Viestiin