Canon EOS R6
-
- Viesti:
Re: Canon EOS R6
Nakkaat ne metsään ja takaisin Sonyyn sit. Panasonic S1H:n video on mukavan näköistä sekin.
-
Kyl se C200 ja BMPCC6K riittää mulle. Kunhan vaan toimisivat.
Showreel:
https://vimeo.com/814152881
-
Firmware päivitys on tullut R6 :een.
Laiteohjelmistoversio 1.4.0 sisältää seuraavat parannukset ja korjaukset:
1. [Canon Log 3] on lisätty [Canon Log settings] -asetuksiin.
2. Lisätty samanaikainen videotallennus kortille 1 ja kortille 2.
3. Parantaa toiminnan vakautta käytettäessä RF400mm F2.8 L IS USM- ja RF600mm F4 L IS USM -objektiiveja.
4. Korjaa ongelman, jossa HDMI-liitäntää käytettäessä kameran näyttö sammuu
ja HDMI-liitännän kautta näkyy seeprakuvio.
5. Korjaa ongelman, jossa kuvanvakauksen vaikutusta ei saavuteta heti kuvaamisen aloittamisen jälkeen.
https://www.canon.fi/support/consumer_ ... &language=
Laiteohjelmistoversio 1.4.0 sisältää seuraavat parannukset ja korjaukset:
1. [Canon Log 3] on lisätty [Canon Log settings] -asetuksiin.
2. Lisätty samanaikainen videotallennus kortille 1 ja kortille 2.
3. Parantaa toiminnan vakautta käytettäessä RF400mm F2.8 L IS USM- ja RF600mm F4 L IS USM -objektiiveja.
4. Korjaa ongelman, jossa HDMI-liitäntää käytettäessä kameran näyttö sammuu
ja HDMI-liitännän kautta näkyy seeprakuvio.
5. Korjaa ongelman, jossa kuvanvakauksen vaikutusta ei saavuteta heti kuvaamisen aloittamisen jälkeen.
https://www.canon.fi/support/consumer_ ... &language=
-
Hyviä parannuksia ja vielä jäi parannettavaa. Suunta on hyvä.
Showreel:
-
Noniin. Hyvältä näyttää Canonin meno. Pakko se R6 oli viedä huoltoon ku sekoilu lisääntyi vain koko ajan. Mulla on kilokaupalla Canon tavaraa ja sitä kautta ollaan CPS systeemissä. Luvataan että olis nopea huolto ja lainalaite tulee huollon ajaksi. Eikö kuulosta hyvältä? Siinäkin oli yksi syy minkätakia vaihdoin takaisin Canoniin. Ne kun on ammattilaisten työkaluja ja huollot toimii. Tossa vaan todellisuus on se että kun vein kameran huoltoon, kerrottiin että pari viikkoa siinä ainakin menee. Nooh, ei siinä mitään. Menkööt mitä menkööt ku lainalaitehan sieltä tulee. Pääasia että saavat kuntoon. Pari tuntia huoltoon viemisen jälkeen tuli soittoa JAS:lta että ei muuten oo tulossa lainalaitetta. Ei mitään ärrää, ei mitään peililäpsyä. Ei mitään. Nada. Zero. 0. Ton jos olisin tienny ni ehkä tässä olis tehny muita ratkaisuja. Nyt tässä sit ollaan vähintään pari viikkoa ilman kameraa. Veikkaan että tästä tulee vielä samanlainen fiasko ko C200:n huollosta että se vaatii vähintään sen kaksi huoltokeikkaa niin tiedossa on kuukausitolkulla ilman kameraa. Sit varmaan kuvataan sillä kännykällä tai jätetään rahat pöydälle ja syötetään lapsille pudonneita lehtiä. Hieno ***** homma.
Sonyja kun käytin vajaan 10 vuotta niin niiden kanssa ei oikein mitään oo koskaan ollu. Canonin kanssa takana nyt reilu vuosi ja kaksi kameraa (C200 ja R6) mennyt rikki ja kaksi linssiä (50 1.2 ja 35 1.4) mennyt rikki. Ton kakun ku maustaa vielä sillä että CPS on pelkkää sanahelinää, niin on tää kyl ollu nappivalinta. Alkaa kyl oikeasti houkuttelee vaihto takas Sonyyn. Nää Canonit on täyttä skeidaa ja niin on myös itse Canon.
Sonyja kun käytin vajaan 10 vuotta niin niiden kanssa ei oikein mitään oo koskaan ollu. Canonin kanssa takana nyt reilu vuosi ja kaksi kameraa (C200 ja R6) mennyt rikki ja kaksi linssiä (50 1.2 ja 35 1.4) mennyt rikki. Ton kakun ku maustaa vielä sillä että CPS on pelkkää sanahelinää, niin on tää kyl ollu nappivalinta. Alkaa kyl oikeasti houkuttelee vaihto takas Sonyyn. Nää Canonit on täyttä skeidaa ja niin on myös itse Canon.
Showreel:
-
- Viesti:
Minulla oli R5 remontissa Jassilla ja kesti 5 viikkoa postitoimituksineen. Jokin osa meni tilaukseen ja kesti siksi niin kauan. Minun remontin syy oli oma vahinko joka sattui koiran kans ;)
-
Aika pazga mäihä sinulla tosiaan =(nsamppa kirjoitti: ↑Elo 27, 2021 15 : 06 Noniin. Hyvältä näyttää Canonin meno. Pakko se R6 oli viedä huoltoon ku sekoilu lisääntyi vain koko ajan. Mulla on kilokaupalla Canon tavaraa ja sitä kautta ollaan CPS systeemissä. Luvataan että olis nopea huolto ja lainalaite tulee huollon ajaksi. Eikö kuulosta hyvältä? Siinäkin oli yksi syy minkätakia vaihdoin takaisin Canoniin. Ne kun on ammattilaisten työkaluja ja huollot toimii. Tossa vaan todellisuus on se että kun vein kameran huoltoon, kerrottiin että pari viikkoa siinä ainakin menee. Nooh, ei siinä mitään. Menkööt mitä menkööt ku lainalaitehan sieltä tulee. Pääasia että saavat kuntoon. Pari tuntia huoltoon viemisen jälkeen tuli soittoa JAS:lta että ei muuten oo tulossa lainalaitetta. Ei mitään ärrää, ei mitään peililäpsyä. Ei mitään. Nada. Zero. 0. Ton jos olisin tienny ni ehkä tässä olis tehny muita ratkaisuja. Nyt tässä sit ollaan vähintään pari viikkoa ilman kameraa. Veikkaan että tästä tulee vielä samanlainen fiasko ko C200:n huollosta että se vaatii vähintään sen kaksi huoltokeikkaa niin tiedossa on kuukausitolkulla ilman kameraa. Sit varmaan kuvataan sillä kännykällä tai jätetään rahat pöydälle ja syötetään lapsille pudonneita lehtiä. Hieno ***** homma.
Jos lohduttaa, taannoin kesällä koiran remmin messinkinen lukon lenksu heilahti a7r III:n evf:ään, joka säröille, onneksi vaan säröt, eli ei palasia irti ja eikun selvittelemään huollon mahdollisuutta, mutta jo Sonyn yhteydenpito sitä luokkaa, että totesin että annan olla kunnes menee niin tuhannen nuuskaksi, että pakko lähettää huoltoon ulkomaille.
JAS:lla Canon-aikoina sai sentään asioitua fyysisesti ja yhteydenpito toimi, mutta näiden Sonyjen kanssa jo pelkkä yhteydenpitokin on kuin lottoa pelaisi.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
Siinä on joku aika (riippuu CPS tasosta) jonka laitteen tulee olla CPS huollossa korjattavana, jälkeen olet oikeutettu saamaan lainalaitteen tilalle. Kun tämä aika on ylitetty niin vasta sitten CPS lähettää lainalaitteen, mutta kannattaa olla tuossa itse aktiivinen, tuskin ne mitään lähettää jos et pyydä, sillä eivät kaikki halua lainalaitteita huollon ajaksi. Onkohan niin että JAS ei enää ole CPS huolto vai miksi noin vastasivat. Soittaisin sinuna asiasta suoraan Canon :ille ja kysyisin että mikä tässä nyt mättää.nsamppa kirjoitti: ↑Elo 27, 2021 15 : 06 Noniin. Hyvältä näyttää Canonin meno. Pakko se R6 oli viedä huoltoon ku sekoilu lisääntyi vain koko ajan. Mulla on kilokaupalla Canon tavaraa ja sitä kautta ollaan CPS systeemissä. Luvataan että olis nopea huolto ja lainalaite tulee huollon ajaksi. Eikö kuulosta hyvältä? Siinäkin oli yksi syy minkätakia vaihdoin takaisin Canoniin. Ne kun on ammattilaisten työkaluja ja huollot toimii. Tossa vaan todellisuus on se että kun vein kameran huoltoon, kerrottiin että pari viikkoa siinä ainakin menee. Nooh, ei siinä mitään. Menkööt mitä menkööt ku lainalaitehan sieltä tulee. Pääasia että saavat kuntoon. Pari tuntia huoltoon viemisen jälkeen tuli soittoa JAS:lta että ei muuten oo tulossa lainalaitetta. Ei mitään ärrää, ei mitään peililäpsyä. Ei mitään. Nada. Zero.
-
Platina tasolla ollaan. Soittivat mulle JAS:lta pari tuntia sen jälkeen kun olin kameran jättänyt huoltoon. Siinä huoltoon jättäessä lupailtiin kyllä että huoli pois, kamera kyllä tulee. Ovat kuulemma kaikki kamerat lainassa. Näin ne sysäs oman ongelmansa mun ongelmaksi. Paitsi etten olisi tuommoista ongelmaa tehnyt jos olisivat jo huollossa suoraan sanoneet ettei kameraa oo tulossa. Nyt mä oon aivan nesteessä. Jos tosiaan se kamera on vaikka kuukauden huollossa niin tulee suht kallis huolto siitä. Erittäin asiallista toimintaa.javal kirjoitti: ↑Elo 27, 2021 16 : 57Siinä on joku aika (riippuu CPS tasosta) jonka laitteen tulee olla CPS huollossa korjattavana, jälkeen olet oikeutettu saamaan lainalaitteen tilalle. Kun tämä aika on ylitetty niin vasta sitten CPS lähettää lainalaitteen, mutta kannattaa olla tuossa itse aktiivinen, tuskin ne mitään lähettää jos et pyydä, sillä eivät kaikki halua lainalaitteita huollon ajaksi. Onkohan niin että JAS ei enää ole CPS huolto vai miksi noin vastasivat. Soittaisin sinuna asiasta suoraan Canon :ille ja kysyisin että mikä tässä nyt mättää.nsamppa kirjoitti: ↑Elo 27, 2021 15 : 06 Noniin. Hyvältä näyttää Canonin meno. Pakko se R6 oli viedä huoltoon ku sekoilu lisääntyi vain koko ajan. Mulla on kilokaupalla Canon tavaraa ja sitä kautta ollaan CPS systeemissä. Luvataan että olis nopea huolto ja lainalaite tulee huollon ajaksi. Eikö kuulosta hyvältä? Siinäkin oli yksi syy minkätakia vaihdoin takaisin Canoniin. Ne kun on ammattilaisten työkaluja ja huollot toimii. Tossa vaan todellisuus on se että kun vein kameran huoltoon, kerrottiin että pari viikkoa siinä ainakin menee. Nooh, ei siinä mitään. Menkööt mitä menkööt ku lainalaitehan sieltä tulee. Pääasia että saavat kuntoon. Pari tuntia huoltoon viemisen jälkeen tuli soittoa JAS:lta että ei muuten oo tulossa lainalaitetta. Ei mitään ärrää, ei mitään peililäpsyä. Ei mitään. Nada. Zero.
Showreel:
-
- Viesti:
Hae uus Rajalasta ja laskuta se Canonilta. Niin törkeä veto tuo oli. Lainaisin oman jos olisi.
-
Juu, aika kettumaisen homman tekivät JAS :lla, ei voi mitenkään hyväksyä tuollaista toimintaa. Nyt vaan soitto suoraan Canonille että saavat palautetta mitä kentällä tapahtuu. Canon Storessa on R6 :sta hyllyssä joten lainalaitteita kyllä on, jos on vaan tahtotila kohdallaan.
Nämä pienet putiikit on aika usein pelkkiä jarruja. Minulta meni kerran vastamelukuulokkeet rikki, 3.5 vuoden vanhana. Jälleenmyyjä (suomalainen pörssiyhtiö) pesi välittömästi kätensä asiasta, vedoten siihen että takuu oli jo päättynyt. Soitto suoraan ko. brändin Suomen konttoriin ja 3 tunnin päästä kuriiri haki kotoani rikkinäiset kuulokkeet ja viikon päästä kuriiri toi kotiovelle uudet kuulokkeet avaamattomassa myyntipakkauksessaan. Kyllä silloin tuntui että sain rahoilleni vastinetta, ja yhtiö kantoi vastuunsa asiallisesti.
Nämä pienet putiikit on aika usein pelkkiä jarruja. Minulta meni kerran vastamelukuulokkeet rikki, 3.5 vuoden vanhana. Jälleenmyyjä (suomalainen pörssiyhtiö) pesi välittömästi kätensä asiasta, vedoten siihen että takuu oli jo päättynyt. Soitto suoraan ko. brändin Suomen konttoriin ja 3 tunnin päästä kuriiri haki kotoani rikkinäiset kuulokkeet ja viikon päästä kuriiri toi kotiovelle uudet kuulokkeet avaamattomassa myyntipakkauksessaan. Kyllä silloin tuntui että sain rahoilleni vastinetta, ja yhtiö kantoi vastuunsa asiallisesti.
-
Voihan p*rse. Soitto Canon.fi:n konttoriin ja hitonmoinen meteli päälle, jos ei irtoa empatiaa pro:n työlle. Mun kaveri haastoi joku aika sitten Sony.fi:n samantyyppisestä asiasta ja voitti jutun kuluttajariitalautakunnassa > https://petterihautamaa.kuvat.fi/blog/4 ... akunnassa/
-
Kyl tää pitää varmaan vaan vääntää läpi. Onhan se nyt ihan haitarista että luvataan lainalaitteet ja nopeat huollot jos oot pannu melkein 20k rahaa kiinni. Sitten kun se hetki tulee että tarvisi lupausten käydä toteen ja niiden perusteella on tehny päätöksiä, on totuus aivan toinen. Ei siinä paljon pahoittelut lämmitä jos ei töitä pysty tekemään. Ei ainakaan mun asiakkaita niin hirveästi kiinnosta selittelyt. Kun ukko tilataan paikalle, pitää ukolta saada videot tai kuvat. Muuten tilataan joku muu. ”No mutku ne lupas mulle kameran. Voitko venttaa viikon, kaks tai ehkä neljä. Viidessä luulis kameran tulevan. ”. Juna on siinä vaiheessa jo menny aikoja sitten ja sitten ollaan räpeltäjien lootassa.elmar kirjoitti: ↑Elo 27, 2021 22 : 19Voihan p*rse. Soitto Canon.fi:n konttoriin ja hitonmoinen meteli päälle, jos ei irtoa empatiaa pro:n työlle. Mun kaveri haastoi joku aika sitten Sony.fi:n samantyyppisestä asiasta ja voitti jutun kuluttajariitalautakunnassa > https://petterihautamaa.kuvat.fi/blog/4 ... akunnassa/
Showreel:
-
Ymmärrän täysin. Jos sulla on CPS-tilit platina-luokassa, lainavehkeet pitäis tulla kuin manulle illallinen. Ainakin aikoinaan tuli, ja sen lisäksi jo kultakortilla sai vehkeitä testattavaksi kun vain kertoi hyvän syyn miksi.nsamppa kirjoitti: ↑Elo 28, 2021 0 : 14 Kyl tää pitää varmaan vaan vääntää läpi. Onhan se nyt ihan haitarista että luvataan lainalaitteet ja nopeat huollot jos oot pannu melkein 20k rahaa kiinni. Sitten kun se hetki tulee että tarvisi lupausten käydä toteen ja niiden perusteella on tehny päätöksiä, on totuus aivan toinen. Ei siinä paljon pahoittelut lämmitä jos ei töitä pysty tekemään. Ei ainakaan mun asiakkaita niin hirveästi kiinnosta selittelyt. Kun ukko tilataan paikalle, pitää ukolta saada videot tai kuvat. Muuten tilataan joku muu. ”No mutku ne lupas mulle kameran. Voitko venttaa viikon, kaks tai ehkä neljä. Viidessä luulis kameran tulevan. ”. Juna on siinä vaiheessa jo menny aikoja sitten ja sitten ollaan räpeltäjien lootassa.
Mullakin oli peilirunkoaikaan kaikki EF-supertelet (200/2, 300/2.8, 400/2.8, 500/4, 600/4 ja 800/5.6) lainassa. Nyt ei saa RF 400/2.8 ja 600/4 testiin vaikka polvillaan konttaisi. Sonylta taas molemmat tuli parilla meilillä kokeiltavaksi, ne jopa tuotiin ja haettiin kotiovelta.
Sony-huollosta liikkuu kaikenmaailman seli-seliä, mut näköjään Canon on päättänyt liittyä samaan somehuhu-osastoon. Iso-C sahaa tässä vain omaa jalkaansa, ennenwanhaan niiden kanssa ei ollut koskaan mitään ongelmia.👎
-
Toi luotettavuus mulla kiilui silmissä, muiden etujen ohella toki, kun vaihdoin takas Canoniin. On kyl täysin myytiksi osoittautunut omalta kohdalta. Tavarat hajoilee miten sattuu ja huollot on täysiä farsseja.
Tai sit on vaan poikkeuksellisen surkea flaksi, mitä en myöskään ihmettelisi.
Showreel:
-
Ei tässä auta ku lähteä vääntämään tästä. Kysäisin JAS:lta saanko saman tiedon siitä ettei varalaitetta heru myös kirjallisesti. Sitten alkaa vääntö Canonin kanssa. Saas nähdä paisuuko tää samanlaiseksi farssiksi kuin C200:n kanssa. Ainakin vahva oli aloitus.
Olisi kyllä paljon parempiakin paikkoja käyttää aikaa ja energiaa.
Olisi kyllä paljon parempiakin paikkoja käyttää aikaa ja energiaa.
Showreel:
-
ohhoh. melekonen keissi. Mikäköhän tässä mättää? Onko Canoniin iskenyt halpuutus vimma? Ei niinkään tuotteiden hintaan, mutta näiden palveluiden laatuun?
JAS tekniikalla kuitenkin 20-30 vuoden kokemus alalta, ja nimenomaan varmaan eniten Canonin huoltajana. Ammattilasryhmät pitäisi olla erittäin tuttuja heille. Eli mikä mättää? Onko Canon todellakin ryhtynyt halpuuttamaan huoltolaadusta, eikä toimita niin paljon vaihtolaitteita JASsille? Vai onko kyseisiä kameroita tullut niin paljon huoltoon, että vaihtolaitteet loppu sen takia?
JAS tekniikalla kuitenkin 20-30 vuoden kokemus alalta, ja nimenomaan varmaan eniten Canonin huoltajana. Ammattilasryhmät pitäisi olla erittäin tuttuja heille. Eli mikä mättää? Onko Canon todellakin ryhtynyt halpuuttamaan huoltolaadusta, eikä toimita niin paljon vaihtolaitteita JASsille? Vai onko kyseisiä kameroita tullut niin paljon huoltoon, että vaihtolaitteet loppu sen takia?
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
Heitin tossa viestiä Canonillekin. Pitää maanantaina soitella perään vielä. Viimeksi sentään tuli puoleksi aikaa C200 lainaan. Siitäkin kyllä sai vääntää. Oli kyl sekin keissi kun ei mitään selkeitä ohjeita tullut mitä pitää tehdä. Vähän joku epämääräinen meili missä oli et eiköhän se lainalaite järjesty ja homma oli siinä. Kun kyselin muutaman kuukauden päästä et miten homma vetää niin vastaus oli että tuolla se lainalaite on Canon päämajassa odotellut jo pari kuukautta. Kaikki piti hakea ja viedä itse. Saas nähdä paljon tähänkin saa aikaa tapettua. Kohta varmaan joutuu hakemaan sen varakameran jostain toiselta puolelta stadia jos semmosen edes saa.
Siis tuolla Sony ketjussa ku juteltiin siitä mitä on ammattimaisuus, amatöörimäisyys ja harrastelija, niin tää on sitä harrastelijan puuhastelua. Ei oikein mikään oo selvää ja kaikki pettää ja koko ajan odotellaan mikä kosahtaa seuraavaksi. Just tän takia paikalle tilataan ammattimies. Tekee loppuviimein saman homman ku harrastelija, mut tekee sen nopeasti, luottamusta herättävästi, selkeästi ja varmasti.
Siis tuolla Sony ketjussa ku juteltiin siitä mitä on ammattimaisuus, amatöörimäisyys ja harrastelija, niin tää on sitä harrastelijan puuhastelua. Ei oikein mikään oo selvää ja kaikki pettää ja koko ajan odotellaan mikä kosahtaa seuraavaksi. Just tän takia paikalle tilataan ammattimies. Tekee loppuviimein saman homman ku harrastelija, mut tekee sen nopeasti, luottamusta herättävästi, selkeästi ja varmasti.
Showreel:
-
No toivotaan, että sieltä tulee kohta laitetta käyttöön. Ei kiva jos työkeikka menee vituix työkalujen takia. Se on aikalailla eri asia kuin jos harrastaja tuskastelee muutaman viikon odotellessaan leikkikaluaan huollosta.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viesti:
Alusta asti ihmetellyt miksi Sonysta vaihdoit pois, ei sillä että se olisi toista parempi, välttämättä, mutta tuskin ainakaan huonompikaan.nsamppa kirjoitti: ↑Elo 27, 2021 15 : 06 Noniin. Hyvältä näyttää Canonin meno. Pakko se R6 oli viedä huoltoon ku sekoilu lisääntyi vain koko ajan. Mulla on kilokaupalla Canon tavaraa ja sitä kautta ollaan CPS systeemissä. Luvataan että olis nopea huolto ja lainalaite tulee huollon ajaksi. Eikö kuulosta hyvältä? Siinäkin oli yksi syy minkätakia vaihdoin takaisin Canoniin. Ne kun on ammattilaisten työkaluja ja huollot toimii. Tossa vaan todellisuus on se että kun vein kameran huoltoon, kerrottiin että pari viikkoa siinä ainakin menee. Nooh, ei siinä mitään. Menkööt mitä menkööt ku lainalaitehan sieltä tulee. Pääasia että saavat kuntoon. Pari tuntia huoltoon viemisen jälkeen tuli soittoa JAS:lta että ei muuten oo tulossa lainalaitetta. Ei mitään ärrää, ei mitään peililäpsyä. Ei mitään. Nada. Zero. 0. Ton jos olisin tienny ni ehkä tässä olis tehny muita ratkaisuja. Nyt tässä sit ollaan vähintään pari viikkoa ilman kameraa. Veikkaan että tästä tulee vielä samanlainen fiasko ko C200:n huollosta että se vaatii vähintään sen kaksi huoltokeikkaa niin tiedossa on kuukausitolkulla ilman kameraa. Sit varmaan kuvataan sillä kännykällä tai jätetään rahat pöydälle ja syötetään lapsille pudonneita lehtiä. Hieno ***** homma.
Itse olen käyttänyt Sonya laajasti jo todella pitkään, ja pelkkää hyvää sanottavaa. Jos olisivat omassa käytössäni huonoja, vaihtuisi merkki välittömästi kun kerran voi.