Paras henkilöauto valokuvaukseen !?
-
Paras henkilöauto valokuvaukseen !?
Mikä olisi paras käytetty henkilöauto kuljettamaan minua ja Sonyn kameravälineitä ympäri Suomea, turvallisesti, luotettavasti ja suht. taloudellisesti?
Hinta alle 15 donatsuu, ja tilaa saisi olla parille kaverille ja retkeilyvarusteille.
Ei tarvitse olla mikään maastoauto, mutta lapin huikkasen huonokuntoisempia hiekkateitä saisi olla kykenevä kulkemaan.
Arvostan myös että olisi mahdollisimman vähän tyyppivikoja, ja korjauskulut kohtuullisia ja eikä liian vaikeita suorittaa. Tarkoitan, että edullisempikin nyrkkipaja voisi huoltaa, eikä varaosia tarvitse etsiä ympäri maailmaa.
Hinta alle 15 donatsuu, ja tilaa saisi olla parille kaverille ja retkeilyvarusteille.
Ei tarvitse olla mikään maastoauto, mutta lapin huikkasen huonokuntoisempia hiekkateitä saisi olla kykenevä kulkemaan.
Arvostan myös että olisi mahdollisimman vähän tyyppivikoja, ja korjauskulut kohtuullisia ja eikä liian vaikeita suorittaa. Tarkoitan, että edullisempikin nyrkkipaja voisi huoltaa, eikä varaosia tarvitse etsiä ympäri maailmaa.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
Re: Paras henkilöauto valokuvaukseen !?
Kuulostaa tavalliselta farmariautolta. Ihmisillä on autoista paljon kärkkäämpiä mielipiteitä kuin kameroista, perustuen usein tutun tutun väritettyihin kokemuksiin, mutta katsastustilastot ovat julkisia ja ainakin tietyssä mielessä objektiivisia. Ja jos ostat tunnetun merkin yleisen mallin, niin osia ja korjaajia löytyy kaikkialta. 15 k€:llä saa jo "uudenkarhean" auton, jonka pitäisi kulkea vuosikausia suuremmitta ongelmitta.
Auton osto on paljon vaikeampi päätös kuin kameran. Merkkejä ja malleja on niin tuhottomasti. Minä olen ratkaissut asian niin, että ostan vain Toyotoja (päädyin merkkin siksi, että nykyisellä vaimolla oli reilun 20 vuotta sitten sellainen, kun tutustuin häneen). Tiedän, että muilla valmistajilla on ihan yhtä hyviä autoja, mutta kun minulle ne ovat kaikki vain työkoneita enkä osaa fiilispohjalta valita "parasta", niin valikoiman kasvattaminen vain sekoittaa päätöksentekokoneistoa. Tärkein kysymykseni on miten tämä toimii välin 200000-300000 km, mutta siihen ei ole tietoon perustuvia vastauksia ennen kuin sillä yksilöllä pyörähtää 300000 kelloon. Vaihdan merkkiä, jos saan joskus paskan yksilön, mutta kyllä tähänastiset ovat toimineet hämmästyttävän hyvin 200-300 tuhannen välin. Ne ovat myös katstastustilastojen mukaan eritttäin luotettavia autoja.
Auton osto on paljon vaikeampi päätös kuin kameran. Merkkejä ja malleja on niin tuhottomasti. Minä olen ratkaissut asian niin, että ostan vain Toyotoja (päädyin merkkin siksi, että nykyisellä vaimolla oli reilun 20 vuotta sitten sellainen, kun tutustuin häneen). Tiedän, että muilla valmistajilla on ihan yhtä hyviä autoja, mutta kun minulle ne ovat kaikki vain työkoneita enkä osaa fiilispohjalta valita "parasta", niin valikoiman kasvattaminen vain sekoittaa päätöksentekokoneistoa. Tärkein kysymykseni on miten tämä toimii välin 200000-300000 km, mutta siihen ei ole tietoon perustuvia vastauksia ennen kuin sillä yksilöllä pyörähtää 300000 kelloon. Vaihdan merkkiä, jos saan joskus paskan yksilön, mutta kyllä tähänastiset ovat toimineet hämmästyttävän hyvin 200-300 tuhannen välin. Ne ovat myös katstastustilastojen mukaan eritttäin luotettavia autoja.
Hannu
-
- Viesti:
Jos jostain löytyy D5 alle 2007vm V70 Volvo, niin sillä pääsee aivan poskettoman halvalla pitkin maita ja mantuja. Ne on kestäviä vehkeitä ja kyytiin mahtuu pieni venekin jos oikein yrittää eikä tarvi olla kumivene. Yhdellä tankilla pääsee Hangosta Utsjoelle.
-
Autot menee yllättävän monella samalle tunnesektorille kuin kameratkin.
Olen 57-v, kortti ollut 18-v asti, kuten myös oma eka auto.
Ollut Fiattia, Nissania, Fordia, Opelia, BMWtä, Subarua, Sumbeamia ja mitä näitä nyt kaikkia onkaan ihan laidasta laitaan, eikä tuossa järjestyksessä + päälle vuosien työautot, Nissania, Toyotaa, Renaultia, Mitsua ja Daciaa.
Nyt kohta tulee täyteen siviiliautona 3 vuodenleasingsopimus Kia Ceed farkulla, tai itseasiassa ei se vielä tulis, mutta kilometrit tulee, joten oli tehtävä peliliike ja koska tämänhetkiset kokemukset kyseisestä autosta vain ja ainoastaan positiiviset, tilattiin uusi Kia Proceed.
Vaimo halusi oranssin metalihodon ja minä automaatin ja enemmän potkua, niin Proceed GT, koska Ceediä ei saanut tuon oranssin sävyisenä.
Lämmin suositus tutustumaan leasingiä vaihtoehtona silmällä pitäen.
Jos Lapin tiettömät tiet ovat yksi pointti matkataipaleelle, niin toki tällöin pitää itse arvioida oma reittisuunnitelmansa, jotta pärjääkö farkulla vai pitääkö jo olla hieman maavaraakin, eli esim. citymaasturi mallina.
En suosittele sen enempää mitään tiettyä merkkiä ja mallia, kunhan totean yleisluontoisesti nykyisen Ceedimme hyvät ja huonot puolet.
Hyvää:
Ajettavuus
Kulutus
Tilat niin ohjaamossa/matkustamossakin kuin myös tavaratilassa
Ollut aivan idioottivarma ilman mitään ongelmia
Huonoa:
Rengasmelua omaan hifistikuulooni jonkin verran, osin kyllä selittyy surkeilla Hancookin kesäkummeilla ja tästä syystä maksan tulevaan Proceediin Michellit omasta lompakosta, jos ensiasemnusrenkaat ovat taas Hancookin.
Pojalla Mazdan leasing, kuin myös ollut ilman mitään murheita ja frendillä menossa jo toinen Kian leasing, eka Ceed ja nyt perheen kasvettua Sortage ja todella tyytyväinen, samoin vaimon työkaverilla Kia Sortage leasing ollut pari vuotta ja tyytyväinen.
Meillä otettiin huolto + sopparilla ja vaihtavat automaattisesti mm. pyyhkijän sulat, eli kunhan itse tankkaa niin siinä ne ainoat toimenpiteet mitä itse pitää huolehtia kk-maksujen ohella.
Suosittelen tosiaan tutustumista leasingiin vaihtoehtona 😉
Olen 57-v, kortti ollut 18-v asti, kuten myös oma eka auto.
Ollut Fiattia, Nissania, Fordia, Opelia, BMWtä, Subarua, Sumbeamia ja mitä näitä nyt kaikkia onkaan ihan laidasta laitaan, eikä tuossa järjestyksessä + päälle vuosien työautot, Nissania, Toyotaa, Renaultia, Mitsua ja Daciaa.
Nyt kohta tulee täyteen siviiliautona 3 vuodenleasingsopimus Kia Ceed farkulla, tai itseasiassa ei se vielä tulis, mutta kilometrit tulee, joten oli tehtävä peliliike ja koska tämänhetkiset kokemukset kyseisestä autosta vain ja ainoastaan positiiviset, tilattiin uusi Kia Proceed.
Vaimo halusi oranssin metalihodon ja minä automaatin ja enemmän potkua, niin Proceed GT, koska Ceediä ei saanut tuon oranssin sävyisenä.
Lämmin suositus tutustumaan leasingiä vaihtoehtona silmällä pitäen.
Jos Lapin tiettömät tiet ovat yksi pointti matkataipaleelle, niin toki tällöin pitää itse arvioida oma reittisuunnitelmansa, jotta pärjääkö farkulla vai pitääkö jo olla hieman maavaraakin, eli esim. citymaasturi mallina.
En suosittele sen enempää mitään tiettyä merkkiä ja mallia, kunhan totean yleisluontoisesti nykyisen Ceedimme hyvät ja huonot puolet.
Hyvää:
Ajettavuus
Kulutus
Tilat niin ohjaamossa/matkustamossakin kuin myös tavaratilassa
Ollut aivan idioottivarma ilman mitään ongelmia
Huonoa:
Rengasmelua omaan hifistikuulooni jonkin verran, osin kyllä selittyy surkeilla Hancookin kesäkummeilla ja tästä syystä maksan tulevaan Proceediin Michellit omasta lompakosta, jos ensiasemnusrenkaat ovat taas Hancookin.
Pojalla Mazdan leasing, kuin myös ollut ilman mitään murheita ja frendillä menossa jo toinen Kian leasing, eka Ceed ja nyt perheen kasvettua Sortage ja todella tyytyväinen, samoin vaimon työkaverilla Kia Sortage leasing ollut pari vuotta ja tyytyväinen.
Meillä otettiin huolto + sopparilla ja vaihtavat automaattisesti mm. pyyhkijän sulat, eli kunhan itse tankkaa niin siinä ne ainoat toimenpiteet mitä itse pitää huolehtia kk-maksujen ohella.
Suosittelen tosiaan tutustumista leasingiin vaihtoehtona 😉
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
Hiton Huawei kun ennustava tekstisyöttö aivan syvältä ja kirjoitusvirheitä pukkaa...
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
Vuodesta -79 ollu aika hito monta autoa omistuksessa, kolme tälläkin hetkellä. Yhdenkään ainoan kohdalla ei oo bensankulutus ollu kriteerinä eikä tuu olemaan. Oon ostanu auton jolla oon pystynyt liikkumaan sinne minne haluan ja sillo kun haluan, luontoäidin ehdoilla tietysti. Ja kaikki on täyttäneet muutkin tarpeet joita hankintahetkellä on päähän putkahtanu.
Tänään tais pettää tuo CeeÄrVee vm. 2004 tekniikan osalta, toinen etuiskari sano kait sopimuksen irti 380000 kilsan jälkeen. Mut kait se o kestäny jo tarpeeks kauan meiän kaikkea muuta ku sukkasillaan ajoa. Nii ja joo, Hondan kulutus maastossa ja kaupungissa varmaan 12-15 l/100km.
Osta auto josta tykkäät heti, älä osta autoa joka potkii vastaan henkisesti jo autokaupan tontilla.
Muutama merkki on jota meille ei tuu koskaan mut ne olkoon omia tietoja, opastuksen saan onneksi tutuilta merkkikorjaamon ukoilta.
Nii, Toyota Corolla Verso 2006, 1.8L bensa, miulla työajossa vaik oma on, noin 250000km mittarissa. Normaalit huollot, ja se toinen tyyppivika, kuskin puolen etuakselin katkeaminen jo hoidettu. Todella tilava möhkö, tunnetusti sikavahva Japanin Lada joka ei tuo murheita yöuniin. Viides Corolla perheessä.
Tuli mieleen, Skodakaupan mies sanoi eilen että älä vaan osta Skodaa joka on uudempi kuin 2010, nääs sitä vanhemmat on kyllä vielä autoja....
Leasing sopii henkilöille jotka taipuu leasing-sopimuksiin. Hyvä niin. Mut jos autolle pitäis jo uutena tehdä tarvittaessa muutoksia niin leasing estää kaiken tai sitte se käy helevetin kalliiksi. Kaverilla leasing auto, täälläkin mainittu, moninäytössä varoitus öljymäärästä, huolto ei suostu tekemään mitään kun ei kuulu leasing sopimukseen. Ei se voi kuluttaa öljyä kun missään ei niin sanota. Suostuvat sentään väliöljynvaihtoon kun kaveri sanoi että vaatii ja maksaa sen.
Tänään tais pettää tuo CeeÄrVee vm. 2004 tekniikan osalta, toinen etuiskari sano kait sopimuksen irti 380000 kilsan jälkeen. Mut kait se o kestäny jo tarpeeks kauan meiän kaikkea muuta ku sukkasillaan ajoa. Nii ja joo, Hondan kulutus maastossa ja kaupungissa varmaan 12-15 l/100km.
Osta auto josta tykkäät heti, älä osta autoa joka potkii vastaan henkisesti jo autokaupan tontilla.
Muutama merkki on jota meille ei tuu koskaan mut ne olkoon omia tietoja, opastuksen saan onneksi tutuilta merkkikorjaamon ukoilta.
Nii, Toyota Corolla Verso 2006, 1.8L bensa, miulla työajossa vaik oma on, noin 250000km mittarissa. Normaalit huollot, ja se toinen tyyppivika, kuskin puolen etuakselin katkeaminen jo hoidettu. Todella tilava möhkö, tunnetusti sikavahva Japanin Lada joka ei tuo murheita yöuniin. Viides Corolla perheessä.
Tuli mieleen, Skodakaupan mies sanoi eilen että älä vaan osta Skodaa joka on uudempi kuin 2010, nääs sitä vanhemmat on kyllä vielä autoja....
Leasing sopii henkilöille jotka taipuu leasing-sopimuksiin. Hyvä niin. Mut jos autolle pitäis jo uutena tehdä tarvittaessa muutoksia niin leasing estää kaiken tai sitte se käy helevetin kalliiksi. Kaverilla leasing auto, täälläkin mainittu, moninäytössä varoitus öljymäärästä, huolto ei suostu tekemään mitään kun ei kuulu leasing sopimukseen. Ei se voi kuluttaa öljyä kun missään ei niin sanota. Suostuvat sentään väliöljynvaihtoon kun kaveri sanoi että vaatii ja maksaa sen.
-
En tiedä paljon leasingista, mutta muutama tuttu ovat valittaneet kilometrirajoista. Jos harrastuksiin kuuluu Lapin matkailu, kannattaa miettiä huolellisesti riittävätkö sopimusten kilometrit ja paljonko ylityksestä joutuu maksamaan. Ainakin minun mielikuva on, että leasing on kilpailukykyinen vaihtoehto sille, että pidetään velaksi ostettu uutta autoa muutama vuosi eikä ajeta kovin paljoa kilometrejä, mutta ei pärjää vanhoilla louskoilla kaikesta pihdaten ajamiseen.habannaama kirjoitti: ↑Kesä 10, 2021 12 : 44 Suosittelen tosiaan tutustumista leasingiin vaihtoehtona 😉
Hannu
-
👍hkoskenv kirjoitti: ↑Kesä 10, 2021 13 : 52 En tiedä paljon leasingista, mutta muutama tuttu ovat valittaneet kilometrirajoista. Jos harrastuksiin kuuluu Lapin matkailu, kannattaa miettiä huolellisesti riittävätkö sopimusten kilometrit ja paljonko ylityksestä joutuu maksamaan. Ainakin minun mielikuva on, että leasing on kilpailukykyinen vaihtoehto sille, että pidetään velaksi ostettu uutta autoa muutama vuosi eikä ajeta kovin paljoa kilometrejä, mutta ei pärjää vanhoilla louskoilla kaikesta pihdaten ajamiseen.
-
Yeppulis. Ensinnäkin; kiitos kovasti kaikille kommentoijille! Kyselin täällä, kun aika paljon autojutut ja vertaukset vilisevät foorumijuttujen tiimellyksessä, niin ajattelin josko asiantuntemusta löytyisi meikäläisen autotietämystä enempi.
Olen nyt ollut muutaman vuoden täysin autoton, mutta pikkuhiljaa olen taas hautonut ideaa kärryn hankinnasta kun olisi tosiaan kiva päästä reissun päälle huristelemaan pitkin Suomea ja kenties Norjaakin kun jos koronarajoitukset hellittävät.
Sen verran lähipiirissä olen seurannut tätä autoshowta, että aika paljon ne tuppaavat järjestämään kaikenlaista hinnakastakin yllätysremppaa yms, joten mahdollisimman luotettava olisi kyllä hyvä, varsinkin kun käytettyä olen hommaamassa.
Ja jos tienpäällä tosiaan useita satoja/tuhansia kilometrejä tulisi reissailtua, niin olishan se mukava jos auto kuluttaisi sen alle 8l sadalla, vahingossa voisi vaikka luontokin huikkasen säästyä.
Varmaan joku luotettava japanilainen farkku (toyota, mitsu, honda, nissan) vois olla ajattelemisen arvoinen, ja tuo mafferssin mainitsema Volvo V70 (vaikkakin jossakin vaiheessa olin siinä käsityksessä, että volvoissa olisi kaikenmoista pikku bugia, mutta ehkä näin ei sitten ole).
Mitään ihan kauheita kärrypolkuja en ole ajatellut ajelevani, mutta jonkinmoinen maavara olisi kyllä hyvä.
Olen nyt ollut muutaman vuoden täysin autoton, mutta pikkuhiljaa olen taas hautonut ideaa kärryn hankinnasta kun olisi tosiaan kiva päästä reissun päälle huristelemaan pitkin Suomea ja kenties Norjaakin kun jos koronarajoitukset hellittävät.
Sen verran lähipiirissä olen seurannut tätä autoshowta, että aika paljon ne tuppaavat järjestämään kaikenlaista hinnakastakin yllätysremppaa yms, joten mahdollisimman luotettava olisi kyllä hyvä, varsinkin kun käytettyä olen hommaamassa.
Ja jos tienpäällä tosiaan useita satoja/tuhansia kilometrejä tulisi reissailtua, niin olishan se mukava jos auto kuluttaisi sen alle 8l sadalla, vahingossa voisi vaikka luontokin huikkasen säästyä.
Varmaan joku luotettava japanilainen farkku (toyota, mitsu, honda, nissan) vois olla ajattelemisen arvoinen, ja tuo mafferssin mainitsema Volvo V70 (vaikkakin jossakin vaiheessa olin siinä käsityksessä, että volvoissa olisi kaikenmoista pikku bugia, mutta ehkä näin ei sitten ole).
Mitään ihan kauheita kärrypolkuja en ole ajatellut ajelevani, mutta jonkinmoinen maavara olisi kyllä hyvä.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
Tuo riski kuuluu autoiluun, jos ei aja uudella autolla (ja niissäkin on viat ja tappelut siitä mikä kuuluu takuuseen ja mikä ei). Mutta ei se ole lopultakaan kovin suuri. Kannattaako sitä sitten pihdata rahojaan ja jättää kokemuksia kokematta.
Pieni auto kuluttaa yleensä vähemmän, mutta iso on mukavampi pitkillä matkoilla. Kulutuksessa ei ole kovin suuria eroja samankokoisten välillä. Perhefarmari menee 6-8 litralla ajotavasta riippuen. Jos tykkää leikkiä, sitten tietysti kuluu paljon enemmän.Ja jos tienpäällä tosiaan useita satoja/tuhansia kilometrejä tulisi reissailtua, niin olishan se mukava jos auto kuluttaisi sen alle 8l sadalla, vahingossa voisi vaikka luontokin huikkasen säästyä.
Maavarassa ei ole käsittääkseni juuri eroja "tavallisten" autojen välillä. Niissä on se oliko se 140 mm. Jos haluat enemmän, sitten on otettava katumaasturiluokan auto. Niillä on vain tapana kuluttaa ja maksaa enemmän, varsinkin nelivetoisilla, joissa on enemmän nivelakselistoja ym. kuluvia osia. Ja oikea maasturi tulee vielä sitäkin kalliimmaksi.Mitään ihan kauheita kärrypolkuja en ole ajatellut ajelevani, mutta jonkinmoinen maavara olisi kyllä hyvä.
Hannu
-
Tervehdys
Ford fusion, sijoittunut viattomuustilastoissa koko hyvin, olleet enimmäkseen rauhallisilla papparaisilla. Minullakin 10 vuotta ja jälkikasvulla edelleen. Muista foortteista en ota kantaa.
Ford fusion, sijoittunut viattomuustilastoissa koko hyvin, olleet enimmäkseen rauhallisilla papparaisilla. Minullakin 10 vuotta ja jälkikasvulla edelleen. Muista foortteista en ota kantaa.
-
Omia kokemuksia vain kahdesta autosta, vm-83 Jetta, joten ei siitä sen enempää. Nyt ollut Toyota Prius vm2008 uudesta lähtien ja kilometrejä mittarissa n. 250 000. Vikoina / kulumisina perinteisten polttimoiden ja pyyhkijän sulkien lisäksi vesipumppu x1, takajouset x1, jarrupalat ja levyt vaihdettu kerran, kerran jarruille jotain hiekkapuhallusta tms. kun laahasivat, pyörän laakerit eteen x1, 12v akku x1, jotkut navan suojat x1. Huollot olleet mielestäni edullisia. Kulutus ympärivuotisessa ajossa melko tasan 5l, kesällä vähemmän talvella enemmän. Ei sisällä juurikaan moottoriteillä ajoa, jossa kulutus pomppaa helposti yli 6l. Rauhallisemmalla ajolla pääse varmasti vähemmällä. Ajaminen on portaattoman automaatin takia helppoa ja takapenkille mahtuu hyvin 2 normaalikokoista (n 185cm) kaveria ilman, että polvet on etupenkeissä kiinni ja päätä tarvitsee kumartaa. Syö bensaa, joten ei tarvitse huolehtia käyttövoimaverosta.
Sitten ne huonot puolet, melkoisen surkea ja tunnoton ajettavuus. Kova sivutuuli heikentää entisestään tuota ajettavuutta. Penkit ei ole myöskään parempien autojen veroisia, joten pitkillä matkoilla on syytä pitää taukoja. Tavaratila taitaa olla myös useita farmareita pienempi ja maavaraa ei ole mahdottomasti. Peruuttaessa näkee huonosti taakse, joten peruutustutka tai kamera on hyvä lisävaruste. Uudemmissa vuosimalleissa muuttui perusrakenne, joten niiden luotettavuudesta ei tietoa. Kertaakaan ei ole tielle jättänyt ja toistaiseksi olen onnistunut autokuumen välttämään.
Sitten ne huonot puolet, melkoisen surkea ja tunnoton ajettavuus. Kova sivutuuli heikentää entisestään tuota ajettavuutta. Penkit ei ole myöskään parempien autojen veroisia, joten pitkillä matkoilla on syytä pitää taukoja. Tavaratila taitaa olla myös useita farmareita pienempi ja maavaraa ei ole mahdottomasti. Peruuttaessa näkee huonosti taakse, joten peruutustutka tai kamera on hyvä lisävaruste. Uudemmissa vuosimalleissa muuttui perusrakenne, joten niiden luotettavuudesta ei tietoa. Kertaakaan ei ole tielle jättänyt ja toistaiseksi olen onnistunut autokuumen välttämään.
-
- Viesti:
Farmari octavia manuaalilla ja 1,9 tdi -koneella. Kulutus siinä 4,5l/100 ja kone kestää isältä pojalle.
-
Temis, tää on tunneasia.
Osta Lada Kombi.
Osta Fiat Multipla.
Osta Chevrolet Impala.
Osta Paku ja muuta siihen juomaan jaloviinaa.
Tee päätös elämäntavasta, älä välitä nippeleistä tuon taivaallista.
Sitten, kun tiedät miten haluat matkustaa, niin voit kysyä lievää ohjausta miten sen teet.
-
Hankinta on helppoa niille, joille se on tunneasia. Ainoa ongelma on silloin se, että rahat eivät yleensä riitä niihin kaikkein päräyttävimpiin menopeleihin. Mutta miljoona merkkiä ja miljardi mallia on kaaos niille, jotka eivät vain voi kokea autoihin tunteita, paitsi raivoa ja vitutusta kun se hajoaa tai verottaja muistaa jollain typerällä rahastuksella.
Ainoa kysymys mikä kiinnostaa on "miten tämä toimii 10 vuoden kuluttua?" ja sitä on turha kysyä keltään, jos ei usko ennustajaeukkoihin.
Hannu
-
Niin, temis etsii oikeastaan yksisarvista, koska kaikki uudet autot on käytännössä tietokoneohjattuja ja hajoaa ihan mihin sattuu ja missä sattuu. Korjaaminen ei onnistu millään nyrkkipajalla, jos menee vaikka joku sähköosa pimeäksi.
Joku 4wd corolla farmari vuodelta 1998-2001 ois ehkä parasta mitä löytyy, mutta niitä kun ei saa mistään muuten kuin loppuun ajettuina.
Mulla on oikeastaan aika sama ongelma ja kun pitää olla maavaraa mettäkeikkoihin ja edullinen käyttää ja korjata, niin se valikoima on ohuen ohut, jolla pääsee.
Jos ois pätäkkää, niin uusi G mersuhan on tehty juuri luontokuvaajia silmälläpitäen ja sinne menee hyvin pari kaveria ja retkijuomat.
Kun ei oo pätäkkää, niin ehkä Dacia Duster tai Octavia Scout?
Joku 4wd corolla farmari vuodelta 1998-2001 ois ehkä parasta mitä löytyy, mutta niitä kun ei saa mistään muuten kuin loppuun ajettuina.
Mulla on oikeastaan aika sama ongelma ja kun pitää olla maavaraa mettäkeikkoihin ja edullinen käyttää ja korjata, niin se valikoima on ohuen ohut, jolla pääsee.
Jos ois pätäkkää, niin uusi G mersuhan on tehty juuri luontokuvaajia silmälläpitäen ja sinne menee hyvin pari kaveria ja retkijuomat.
Kun ei oo pätäkkää, niin ehkä Dacia Duster tai Octavia Scout?
-
Kaksipaikkainen avo-mersu tietysti. Onhan sen foorumin kirkkain kuvausjohtotähti jo osoittanut vuosien varrella.
-
Vakuutusten hinnoissa taitaa olla myös aika isoja eroja autoissa. Ja kilometrien määrästä riippuen bensa saattaa tulla dieseliä halvemmaksi tuon käyttövoimaveron takia. Tosin jos autoa tarvitsee harvoin, niin seisontaan laittoon nykyisin helppoa ja taitaa joko parin viikon aikana tulla säästöä.
Tuollainen G mersu tai joku arktisiin oloihin modattu Hilux voisi olla se oikeasti paras auto valokuvaukseen. Budjetti on silloin tosin jotain muuta.
Tuollainen G mersu tai joku arktisiin oloihin modattu Hilux voisi olla se oikeasti paras auto valokuvaukseen. Budjetti on silloin tosin jotain muuta.
-
Lainauksia nettisivuilta:
"Jos mopo, moottorikelkka tai moottoripyörä on liikennekäytössä vähemmän aikaa kuin koko vakioajokauden, hyvitämme ajokauden maksun liikennekäytöstä poiston ajalta, kun poisto kestää ajokaudella vähintään 30 vuorokautta kerrallaan."
"Liikennekäytöstäpoiston hinta
Liikennekäytöstäpoisto maksaa Ifin kautta verkossa tehtynä 5,40 euroa eli saman verran kuin Traficomin kautta.
Liikennekäyttöönotto on maksuton."
"Kaskovakuutuksen muut turvat ovat liikennekäytöstäpoiston aikana voimassa, ja niistä laskutetaan normaalisti."
En ota kantaa noiden oikeellisuuteen koska osa saattaa olla muuttunut niiden julkaisun jälkeen.
-
Jos yhtään aikoo pikitieltä ja soratieltä huonomille urille poiketa niin ehdottomasti nelikko. Jos kestää jotenkin kantavilla suht tasaisilla pinnoilla niin etuveto. Jos on oikeen herkkä perspuol kuskilla ni takaveto ja uusi asfaltti. Neititkin tykkää semmoisista autoista...