Henkan kuvia
-
Re: Henkan kuvia
Hyvää autourheilufotoa!
Mukava nähdä, että jossain on talvikin!
Mukava nähdä, että jossain on talvikin!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viesti:
Olen pitänyt täällä taas liian pitkään hiljaiseloa, pyrin jatkossa tekemään päivityksiä useammin. Sama koskee myös kotisivuja, joilta puuttuu aika paljon tuoreempia kuvia. Insta, Twitter ja Facebook ovat paremmin ajan tasalla.
Voisin vaikka yrittää tehdä jonkinlaista tekstiä kuvien käsittelystä, jos tämä herättää kiinnostusta? Samalla voisin näyttää joitakin ennen/jälkeen-kuvia.
Olen pikkuhiljaa pääsemässä sellaisiin lopputuloksiin, mitkä vihdoinkin miellyttää ainakin omaa silmää. Viimeisen kahden vuoden aikana tässä on tullut todella iso muutos, jonka on huomannut hyvin kun on käynyt vanhempia kuvia läpi ja editoinut niitä uudelleen. Omaa silmää on aina viehättäneet tummasävyiset kontrastikkaat kuvat.
Kaikenlaista on tullut kuvattu kuluneen vuoden aikana, ajattelin aloittaa TOP 20-rallikuvilla.
Tavoitteena on ollut saada aikaan jotain erilaista, kuin mitä muut tekevät, toivottavasti olen siinä onnistunut.
Voisin vaikka yrittää tehdä jonkinlaista tekstiä kuvien käsittelystä, jos tämä herättää kiinnostusta? Samalla voisin näyttää joitakin ennen/jälkeen-kuvia.
Olen pikkuhiljaa pääsemässä sellaisiin lopputuloksiin, mitkä vihdoinkin miellyttää ainakin omaa silmää. Viimeisen kahden vuoden aikana tässä on tullut todella iso muutos, jonka on huomannut hyvin kun on käynyt vanhempia kuvia läpi ja editoinut niitä uudelleen. Omaa silmää on aina viehättäneet tummasävyiset kontrastikkaat kuvat.
Kaikenlaista on tullut kuvattu kuluneen vuoden aikana, ajattelin aloittaa TOP 20-rallikuvilla.
Tavoitteena on ollut saada aikaan jotain erilaista, kuin mitä muut tekevät, toivottavasti olen siinä onnistunut.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Loistavaa, foorumi toimii jälleen, oli kyllä jo ikävä. Tuntuu toimivan jouheammin kuin ennen 😊
Testaaminen Arctic Rally Finlandia varten alkoi viime viikolla aivan loistavissa olosuhteissa. Pakkasta, aurinkoa ja reilusti lunta, talvi parhaimmillaan.
Olin viikolla neljää iltaa kuvaamassa ja samalla harjoittelemassa salaman käyttöä näissä olosuhteissa.
Ekana iltana olin Elfyn Evansin testeissä.
Testaaminen Arctic Rally Finlandia varten alkoi viime viikolla aivan loistavissa olosuhteissa. Pakkasta, aurinkoa ja reilusti lunta, talvi parhaimmillaan.
Olin viikolla neljää iltaa kuvaamassa ja samalla harjoittelemassa salaman käyttöä näissä olosuhteissa.
Ekana iltana olin Elfyn Evansin testeissä.
Viimeksi muokannut hencca_v, Helmi 09, 2021 11 : 14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viesti:
Viimeksi muokannut hencca_v, Helmi 09, 2021 11 : 14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Viime viikolla järjestettiin ensimmäistä kertaa MM-ralli Rovaniemellä. Arctic Rally Finland oli samalla itselleni ensimmäinen kuvauskeikka näihin rallihommiin akkreditoituna kuvaajana. McKlein-kuvatoimisto halusi testata miten pärjään tositilanteessa. Tuntuivat pitävän kuvista, katsotaan seuraako tälle vielä jossain vaiheessa jatkoa.
Päivät olivat pitkiä, yöunet lyhyitä, kävelyä pätkillä sekä kahlaamista todella syvässä lumessa tuli yhteensä 28km verran.
Lopputulos miellyttää omaa silmää, mutta aina jää parannettavaa.
Koko galleria löytyy osoitteesta https://hencca.galleria.fi/kuvat/Urheil ... nd%202021/
Päivät olivat pitkiä, yöunet lyhyitä, kävelyä pätkillä sekä kahlaamista todella syvässä lumessa tuli yhteensä 28km verran.
Lopputulos miellyttää omaa silmää, mutta aina jää parannettavaa.
Koko galleria löytyy osoitteesta https://hencca.galleria.fi/kuvat/Urheil ... nd%202021/
-
Hienoa settiä! Laadukasta jälkeä erittäin vauhdikkaasta lajista syntyy näköjään hienosti osaavan kuvaajan toimesta ilman, että hänellä täytyisi olla huippunopea xx kuvaa/s laukova lippulaivakamera. Tässä(kin) pätee sanonta less is more.
-
- Viesti:
Kiitos :)
Yllättävän hyvin tuo vanhempi 6D toimii näissä hommissa. Isoimmat haasteet on siinä että ainoastaan keskipisteeseen voi oikeasti luottaa ja sarjakuvausnopeus saisi olla aavistuksen nopeampi, nyt monesti on se tunne että kahden kuvan välissä oleva ruutu voisi olla se täydellinen vaihtoehto.
Sigman ART objektiivit on kyllä namuja, tykkään siitä jäljestä mitä ne tekee.
Yllättävän hyvin tuo vanhempi 6D toimii näissä hommissa. Isoimmat haasteet on siinä että ainoastaan keskipisteeseen voi oikeasti luottaa ja sarjakuvausnopeus saisi olla aavistuksen nopeampi, nyt monesti on se tunne että kahden kuvan välissä oleva ruutu voisi olla se täydellinen vaihtoehto.
Sigman ART objektiivit on kyllä namuja, tykkään siitä jäljestä mitä ne tekee.
-
Loistavia kuvia! Hyvät reippaat värit.
Mukava seurata tätä ketjua.
Mukava seurata tätä ketjua.
http://www.plaitinen.kuvat.fi
Insta: #petteri_laitinen
Insta: #petteri_laitinen
-
- Viesti:
Palataan tässä välissä viime kesään ja Jyväskylässä pidettyihin yleisurheilun Motonet GP-kisoihin.
Olin toista kertaa kuvaamassa yleisurheilua ja se on kyllä mukavaa vaihtelua moottoriurheilun kuvaamiseen.
Linkki koko galleriaan
https://hencca.galleria.fi/kuvat/Urheil ... 8.07.2020/
Olin toista kertaa kuvaamassa yleisurheilua ja se on kyllä mukavaa vaihtelua moottoriurheilun kuvaamiseen.
Linkki koko galleriaan
https://hencca.galleria.fi/kuvat/Urheil ... 8.07.2020/
-
- Viesti:
Nyt on sitten ensimmäinen SM-Ralli takana, viikonloppuna ajettiin Länsirannikon ralli Liedon ympäristössä.
Oli kyllä hieno kokemus, täytyy mennä jossain vaiheessa toistekin paikalle.
https://hencca.galleria.fi/kuvat/Urheil ... li%202021/
Oli kyllä hieno kokemus, täytyy mennä jossain vaiheessa toistekin paikalle.
https://hencca.galleria.fi/kuvat/Urheil ... li%202021/
-
- Viesti:
Mihins nakkasit jytkymmät rungot? 6D näyttää olevan parissa setissä. 135/1.8 Sigma kyll pelittää hienosti monessa kuvassa ja tarjoaa ehkä juuri sitä erottuvaa lisäblurria.
-
- Viesti:
Tuo 6D on mun oma ja tällä hetkellä ainut runko (ellei lasketa vanhinta M:ää, jota käytän hyvin harvoin)
5D IV oli Jyväskylän Gradian runko, jota pystyi opiskelujen aikaan lainaamaan.
Sony oli edellisen työpaikan runko, siitä en oikein tykännyt.
1D III:n myin pois, kun se oli niin vähällä käytöllä, kun tykkään 6D:n tuottamasta kuvasta.
Suunnitelmissa on ostaa toinen tuollainen 6D (näiden hinnat on käytettynä nyt itselle sopivalla tasolla), niin helpottaisi vähän asioita, kun kuvaan pelkästään noilla prime-objektiiveillä.
5D IV oli Jyväskylän Gradian runko, jota pystyi opiskelujen aikaan lainaamaan.
Sony oli edellisen työpaikan runko, siitä en oikein tykännyt.
1D III:n myin pois, kun se oli niin vähällä käytöllä, kun tykkään 6D:n tuottamasta kuvasta.
Suunnitelmissa on ostaa toinen tuollainen 6D (näiden hinnat on käytettynä nyt itselle sopivalla tasolla), niin helpottaisi vähän asioita, kun kuvaan pelkästään noilla prime-objektiiveillä.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
:D
Ei oo varoja sellaisiin, mennään nyt vielä tuolla 6D:llä ja mahdollisesti toisella sellaisella (jatkossa tarkoitus pitää kahta samanmallista runkoa kerrallaan).
Haaveissa olisi R6 sitten joskus, kunhan niitä saa itselle sopivaan hintaan.
Ei oo varoja sellaisiin, mennään nyt vielä tuolla 6D:llä ja mahdollisesti toisella sellaisella (jatkossa tarkoitus pitää kahta samanmallista runkoa kerrallaan).
Haaveissa olisi R6 sitten joskus, kunhan niitä saa itselle sopivaan hintaan.
-
- Viesti:
Oli kyllä hieno yleisurheilupäivä Jyväskylässä. Motonet GP:n avauskisassa nähtiin uusi SE miesten aidoissa.
Loistava valo ja mahtava tunnelma kruunasi tapahtuman!
https://hencca.galleria.fi/kuvat/Urheil ... 2.06.2021/
Loistava valo ja mahtava tunnelma kruunasi tapahtuman!
https://hencca.galleria.fi/kuvat/Urheil ... 2.06.2021/
-
- Viesti:
Nää on päheitä nämä "tuuletuskuvat". Sellaista urheilun tuntua saatu talteen oikein. Satasen aitojen loppusuora on toki aina vakiohitti :) Ei muuta kuin joku vanha setä eläkkeelle lehtitaloista ja Henkka tilalle.
Pituushyppy ja ralli tuntuu olevan aikas samanlaista kun dirttiä lentää ;D Jos ny jotain ehdotusta niin aika tummia tummat sävyt. Ei ne kuitenkaan tukossakaan ole.
Pituushyppy ja ralli tuntuu olevan aikas samanlaista kun dirttiä lentää ;D Jos ny jotain ehdotusta niin aika tummia tummat sävyt. Ei ne kuitenkaan tukossakaan ole.
-
- Viesti:
Ralli tai yleisurheilu, niin lentävä sora kiinnostaa :D
Halusin tehdä sävyiltä vähän tummempaa kuin mitä aiemmin olen tehnyt, hain vielä kulman muutamiin kuviin, että sain enemmän varjoisia alueita näkyville.
Mukavaa puuhaa kyllä yleisurheilunkin kuvaaminen.
Halusin tehdä sävyiltä vähän tummempaa kuin mitä aiemmin olen tehnyt, hain vielä kulman muutamiin kuviin, että sain enemmän varjoisia alueita näkyville.
Mukavaa puuhaa kyllä yleisurheilunkin kuvaaminen.