Kuluttajamarkkinointi on mielikuvamarkkinointia, jossa ei luvata oikeasti yhtään mitään. Se on sitä ihan tarkoituksella mutta speksejä, joilla riidat ratkaistaan, ei julkaista. Siinä romahtaisi varmasti jokaisen puljun maine speksi-intoilijoiden silmissä, jos ne julkaisivat mitä kuraa maanantaikappaleet saavat olla.Maffer kirjoitti:Muistetaan nyt että Fujin GFX:ää markkinoidaan kuvanlaatu edellä ihan eri hommiin kuin kahdensadan X-A -malleja. Nyt saavat vastata virheeseensä.
Tällaiset ovat brändin maineen kannalta mitätöntä nörttien tekniikkasaivartelua. Se juna meni viimeistään joskus 2005, kun näitä brändejä rakennettiin spekseillä.Ei sillä ole merkitystä onko joku jossain spekseissä vai ei. Nyt on kyseessä brändin maine. Amerikanfoorumilta löytyi jo kohtalotoverit tukemaan mahdollista kampanjaa.
Kyllä niin varmasti tehdään. Mutta ne laatuluokkiin binnatut myydään eri tuotekoodeilla eri spekseillä. Ei siinä ole mitään väärää. Fuji on ostanut tarkoituksella halvimpia kennoja, mikä on itsestäänselvää jos myydään malliston halvinta keskikoon kameraa. Et kai tosissasi kuvittele saavasi parasta tekniikkaa ostamalla "liian halvan" tuotteen tai sen aiheuttavan minkäänlaista bränditappiota, että halvin malli ei pärjää kalliimmille?AMD ja nVidia ovat pitkään myyneet kulahtaneita isomman piirin puolijohteita halvempina malleina joista on disabloitu osia pois käytöstä. Miksi näin ei tehtäisi kennojen osalta? 50R:n hinta on liian alhainen ja siinä on jotain mätää.
Kennossa se lajittelu tehdään kohinan, *sensuroitu* jne. mukaan. Moniydinprosessorien, muistipiirien ym. paljon rinnakkaisia osia sisältävien tapainen temppu, jossa disabloidaan huonosti toimivia osia (tai markkinatilanteen mukaan ehjiäkin) ei onnistu näillä. Reunasta suttu keskikoon kenno ei oikein sovi kinokennon paikalle nykyisissä pienissä kamerarungoissa.
Täällä näköjään kurmuutetaan liian herraskaisesta kielenkäytöstä. Tuo *sensuroitu* on tasalaatuista tarkoittava vierasperäinen sana. :-)