Joo se on uskomatonta miten vaikeaa Nikonilla on tuon asian suhteen ollut, viimeinen jossa itsellä oli ongelmia oli 200-500mm.Hannu KH kirjoitti:Canonilla ei ainakaan kummit repsota niinkuin Nikonilla.Miksus kirjoitti:Mikäköhän tässäkin on ajatuksena?Maffer kirjoitti:Canon ei tee kuten Sony tekee. Eli julkaise samalla kilikalirunkoformaatilla kaikkia kinoja. Isommalla rahalla tulee saamaan myös muutakin kuin ilmaa.
Tänään pikku kätösissäni R vs R5 ja ulkoisesti eroa oli joistikin verran, ja kovin muovisia molemmat. Muistui mieleen Canonin ensimmäiset croppipeilittömät. Myyjäkin totesi että on lelulla hintaa.
Canon EOS R5
-
- Viesti:
Re: Canon EOS R5
-
Kukaanhan ei tiedä, minkä anturin antamaa lämpötilalukemaa tuo EXIF:n mukana tuleva lämpö näyttää.nsamppa kirjoitti:Onko jopa nin että koko lämpö-gate on pelkkää cripple hammeria:
https://www.eoshd.com/news/eoshd-testin ... ideo-mode/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tossa olis kyl huikein Canon miina koskaan.
Voihan olla, että cripple hammerin sijasta siellä on joitain komponentteja, jotka ovat liian kuumia vaikkei se tuossa luvussa näy.
Itse en paljoa luota näiden nettihakkereiden reverse-engineering -arvauksiin ennen kuin tulee vähän paremmalla pohjalla olevaa tietoa.
Zone VI
-
Tossa aika pitkälti käsi kädessä edellisen kanssa menevää dataa lämpökameran kautta:zone6 kirjoitti:Kukaanhan ei tiedä, minkä anturin antamaa lämpötilalukemaa tuo EXIF:n mukana tuleva lämpö näyttää.nsamppa kirjoitti:Onko jopa nin että koko lämpö-gate on pelkkää cripple hammeria:
https://www.eoshd.com/news/eoshd-testin ... ideo-mode/" onclick="window.open(this.href);return false;
Voihan olla, että cripple hammerin sijasta siellä on joitain komponentteja, jotka ovat liian kuumia vaikkei se tuossa luvussa näy.
Itse en paljoa luota näiden nettihakkereiden reverse-engineering -arvauksiin ennen kuin tulee vähän paremmalla pohjalla olevaa tietoa.
https://youtu.be/PkMwYMJpylw" onclick="window.open(this.href);return false;
Showreel:
https://vimeo.com/814152881
-
Samaa mieltä. Tuskin mikään valmistaja ryhtyisi noin epäjohdonmukaisesti sabotoimaan omia tuotteitaan. Canonilla on varmasti tehty töitä kuumenemisen takia jo vuosia (niinkuin muutkin valmistajat, koska kuumeneminenhan ei ole mikään uusi ilmiö), en usko, että ryhtyisvät pelleilemään tämän asian kanssa.zone6 kirjoitti:Kukaanhan ei tiedä, minkä anturin antamaa lämpötilalukemaa tuo EXIF:n mukana tuleva lämpö näyttää.nsamppa kirjoitti:Onko jopa nin että koko lämpö-gate on pelkkää cripple hammeria:
Olen samaa mieltä, että kyllä siellä joitakin kompponenteja suojellaan, ja Canonilla tiedetään varmasti aivan tarkkaan miten ovat ylikuumenemisrajat laittaneet, ja...miksi.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
Itse asiassa minä en edes olisi yllättynyt vaikka oisivatkin sabotoineet, ja ajatelleet että tuollai eivät jää kiinni :) Noh eiköhän tämä jossain vaiheessa selviä mikä on todellinen case.aikaarska kirjoitti:
Olen samaa mieltä, että kyllä siellä joitakin kompponenteja suojellaan, ja Canonilla tiedetään varmasti aivan tarkkaan miten ovat ylikuumenemisrajat laittaneet, ja...miksi.
-
Lienee uskoksi muuttunut toive siitä, että tulevat rungot olisivat isompia. En usko ennen kuin näen speksit julkaistuna. Pieni koko on muotia nyt, valitettavasti.Miksus kirjoitti:Mikäköhän tässäkin on ajatuksena?
Tänään pikku kätösissäni R vs R5 ja ulkoisesti eroa oli joistikin verran, ja kovin muovisia molemmat. Muistui mieleen Canonin ensimmäiset croppipeilittömät. Myyjäkin totesi että on lelulla hintaa.
Hannu
-
Taitaa ne suojeltavat komponentit olla nämä:tobe kirjoitti:Itse asiassa minä en edes olisi yllättynyt vaikka oisivatkin sabotoineet, ja ajatelleet että tuollai eivät jää kiinni :) Noh eiköhän tämä jossain vaiheessa selviä mikä on todellinen case.aikaarska kirjoitti:
https://www.canonrumors.com/multiple-ca ... amera-cr2/" onclick="window.open(this.href);return false;
Showreel:
-
Mikseivät olisi? Tuollainen kohu on joka tapauksessa marginaalista nörttien surinaa. Suurin osa ostajista ei siitä piittaa. Ja sama se vaikka piittaisi, koska mikään muu vastaava tuote ei anna noita speksejä ilman rajoituksia. Firmat tuntuvat jäävän tänä päivänä kiinni uskomattoman ylimielisistä tempuista kuluttajia kohtaan, mutta kuluttajia ei kiinnosta, kunhan saadaan uusia leluja joka vuosi ja isompia numeroita speksilistoihin.aikaarska kirjoitti:Samaa mieltä. Tuskin mikään valmistaja ryhtyisi noin epäjohdonmukaisesti sabotoimaan omia tuotteitaan. Canonilla on varmasti tehty töitä kuumenemisen takia jo vuosia (niinkuin muutkin valmistajat, koska kuumeneminenhan ei ole mikään uusi ilmiö), en usko, että ryhtyisvät pelleilemään tämän asian kanssa.
Varmaan tiedetään, mutta kaikkea ei kerrota kuluttajille, niin kuin ei mikään muukaan firma tee.Olen samaa mieltä, että kyllä siellä joitakin kompponenteja suojellaan, ja Canonilla tiedetään varmasti aivan tarkkaan miten ovat ylikuumenemisrajat laittaneet, ja...miksi.
Hannu
-
- Viesti:
Viittasin tuohon mafferin kommenttiin Sonyista..hkoskenv kirjoitti:Lienee uskoksi muuttunut toive siitä, että tulevat rungot olisivat isompia. En usko ennen kuin näen speksit julkaistuna. Pieni koko on muotia nyt, valitettavasti.Miksus kirjoitti:Mikäköhän tässäkin on ajatuksena?
Minusta rungot pl. Panasonic S1 joka on liian iso ja eritoten painava ovat juuri sopivankokoisia.
-
Siihen samaan kommenttiin minäkin viittasin.Miksus kirjoitti: Viittasin tuohon mafferin kommenttiin Sonyista..
Niin, moni on sitä mieltä, vaikka minä en ole (eikä ilmeisesti Mafferkaan). Siksi minä en usko, että valmistajat palaavat 5D tai 1D kokoluokkaan enää. Noiden pienten kanssa on vain opittava elämään, kun vaihdon aika tulee. Ja en käy kiistämään, että itselläkin on hetkiä, kun 5D:n raahaaminen käy rasittamaan ja ajatus mahdollisuuden antamisesta pienemmälle kalustolle hiipii mieleen, tosin aina se on toistaiseksi mennyt pois mielestä kun olen nähnyt myyntitiskillä uusia pikkukameroita.Minusta rungot pl. Panasonic S1 joka on liian iso ja eritoten painava ovat juuri sopivankokoisia.
Hannu
-
ah-haa. ai etä suojelisivat omia videokameroitaan omilta järkkäreiltään? No mites sitten, että mikä suojelee niiden järkkäreitä muiden valmistajien järkkäreiltä?nsamppa kirjoitti:Taitaa ne suojeltavat komponentit olla nämä:tobe kirjoitti:Itse asiassa minä en edes olisi yllättynyt vaikka oisivatkin sabotoineet, ja ajatelleet että tuollai eivät jää kiinni :) Noh eiköhän tämä jossain vaiheessa selviä mikä on todellinen case.aikaarska kirjoitti:
https://www.canonrumors.com/multiple-ca ... amera-cr2/" onclick="window.open(this.href);return false;
tsorge. en usoo.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viesti:
Ihan uskottava vaihtoehto tuo on. Samalla tavalla Sony pilipalisoi seiskoja vrt. olkasingot.
-
- Viesti:
Kahvat on hyviä ja tukevia pysymään paikoillaan, suurentaa on aina helpompi joten mielestäni parempi näinpäin. Ja kahvoista saa hyvän hinnan, nehän maksaa ihan maltaita.hkoskenv kirjoitti:Siihen samaan kommenttiin minäkin viittasin.Miksus kirjoitti: Viittasin tuohon mafferin kommenttiin Sonyista..
Niin, moni on sitä mieltä, vaikka minä en ole (eikä ilmeisesti Mafferkaan). Siksi minä en usko, että valmistajat palaavat 5D tai 1D kokoluokkaan enää. Noiden pienten kanssa on vain opittava elämään, kun vaihdon aika tulee. Ja en käy kiistämään, että itselläkin on hetkiä, kun 5D:n raahaaminen käy rasittamaan ja ajatus mahdollisuuden antamisesta pienemmälle kalustolle hiipii mieleen, tosin aina se on toistaiseksi mennyt pois mielestä kun olen nähnyt myyntitiskillä uusia pikkukameroita.Minusta rungot pl. Panasonic S1 joka on liian iso ja eritoten painava ovat juuri sopivankokoisia.
-
- Viesti:
Ainoa ero että silloin siitä tehtiin maailman suurin asia ja nyt se ohitetaan jo melkein fiksuna vetona.Maffer kirjoitti:Ihan uskottava vaihtoehto tuo on. Samalla tavalla Sony pilipalisoi seiskoja vrt. olkasingot.
-
Eivät ole. Kahvojen standardikiinnitys 1/4 tuuman ruuvinnysällä kumimattoa vastaan on huono vitsi. Kahva notkuu ja nuljuu aina, jopa aistein havaittavasti, jos vähän nitkuttaa. Kahva pitäisi laittaa ainakin kahdella työkalulla momenttiin kiristettävällä M8 pultilla kiinni, että se ei notkuisi normaalissa kuvauskäytössä.Miksus kirjoitti: Kahvat on hyviä ja tukevia pysymään paikoillaan, suurentaa on aina helpompi joten mielestäni parempi näinpäin. Ja kahvoista saa hyvän hinnan, nehän maksaa ihan maltaita.
Hannu
-
Toistaiseksi aika. Kukaan muu ei edes yritä tarjota vastaavia ominaisuuksia. Ja kun muut julkaisevat seuraavan pikkukamerasukupolven 8K tiloilla, Canon voi sitten valita vastaako kilpailuun tuomalla uuden mallin, jossa on rajoittamaton 8K, vai antavatko päivityksellä hiljattain julkaistuihin ylläpitämään niiden kiinnostavuutta.temama kirjoitti:ah-haa. ai etä suojelisivat omia videokameroitaan omilta järkkäreiltään? No mites sitten, että mikä suojelee niiden järkkäreitä muiden valmistajien järkkäreiltä?
tsorge. en usoo.
Se on täysin selvää, että ei Canon eikä Sony ala pilata huippukatteisten ammattimallien markkinoilta antamalla liian halvalla liian paljon. Molemmat tulevat suojelemaan omiaan ja Nikon lienee liian kusessa päräyttääkseen video-ominaisuuksilla.
Hannu
-
Todellakin näin. En muutenkaan ymmärrä joiden Canon-fanatismia.Aikanaan Canon syrjäytti Suomessa Nikonin lähes epäreilulla tavalla, tunkemalla tavaraa väen väkisin ja lahjomalla jälleenmyyjiä ja lehtitaloja. Kyseinen firma ei ole tehnyt pitkään aikaan mitään kovinkaan kiinostavaa järkkäririntamalla, poislukien objektiivit. Nyt tuli suht. kiinnostavat R5 ja R6 mallit, mutta niissäkin kiinnostavuus koki rajun inflaation näiden teknisten rajoituksien takia. Canon tekisi varmaan vieläkin ihan zombina peilijärkkäreitä ellei Sony olisi sekoittanut pakan ihan huolella! Että huikkasen kunnioitusta sinne minne tunnustus kuuluu, eikä niille jotka vaan kopioivat toisten ideaa.Miksus kirjoitti:Ainoa ero että silloin siitä tehtiin maailman suurin asia ja nyt se ohitetaan jo melkein fiksuna vetona.Maffer kirjoitti:Ihan uskottava vaihtoehto tuo on. Samalla tavalla Sony pilipalisoi seiskoja vrt. olkasingot.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viesti:
Käytän Olyn ja Sonyn kahvoja ja olen erimieltä tuosta. Toki, väännän kiinnityksen aina niin piukkaan kuin mahdollista ja odotan sitä kertaa kun rattaat sanoo morjes. No, vielä ei ole hajonnut eikä nitkunut.hkoskenv kirjoitti:Eivät ole. Kahvojen standardikiinnitys 1/4 tuuman ruuvinnysällä kumimattoa vastaan on huono vitsi. Kahva notkuu ja nuljuu aina, jopa aistein havaittavasti, jos vähän nitkuttaa. Kahva pitäisi laittaa ainakin kahdella työkalulla momenttiin kiristettävällä M8 pultilla kiinni, että se ei notkuisi normaalissa kuvauskäytössä.Miksus kirjoitti: Kahvat on hyviä ja tukevia pysymään paikoillaan, suurentaa on aina helpompi joten mielestäni parempi näinpäin. Ja kahvoista saa hyvän hinnan, nehän maksaa ihan maltaita.
-
Jos sinulla on ylivertaiset pannauskyvyt, niin minulla sitten pitää olla jo ihan yliluonnolliset kyvyt. Kyllä Pentaxilla olen päässyt ihan noihin A9:n lukemiin, kamera KP ja objektiivi 55-300 mm plm-versio, eli polttovälivastaavuus pisimmillään 450 mm. Toki kevyt setti ja suurimmillaankin pieni aukko, joten ohi ei meinaa tarkentua millään.mvert kirjoitti:Voihan tuo tulos johtua myös mun ylivertaisista pannauskyvyistä :pMaffer kirjoitti:On se ny parempi kuin Pentaksin 0/12 kelvollista.
Ja kun ihan viimeisimpiä lintukuviani katsoin, niin niissäkin oli tarkennusvarmuus A9:n tasoa. Mutta sitten huomasin ja muistinkin, että objektiivihän oli käsitarkenteinen, joten automaattitarkennus ei päässyt siltä osin häiritsemään. Tietenkin tosin catch-in-tarkennus oli silloinkin pääasiassa käytössä, jolloin kamera ei laukea, ellei tarkennus ole haluttu.
Ehkei nuo 5D4:n lukemasikaan ole ihan sitä, mitä pitäisi. Liekö laitteissa ollut jotain vikaa? Ja totta kai objektiivikin vaikuttaa, eikä pelkkä runko. Eli toisilla onnistuu varmemmin kuin toisilla. Millä objektiivillä noin huonoon tulokseen päädyit?
-
Ei tämä liian iso runko ole, mutta voi taivas kuin pieni tuo RF 70-200 f2.8 on.
Niin ja kiitos Sonylle uudesta 8 stopin vakaimesta näiden lasien kans... ei ku...
Niin ja kiitos Sonylle uudesta 8 stopin vakaimesta näiden lasien kans... ei ku...