(2017 - 2021 ) Sony A7III, A7RIII, A7RIV, A9, A9II

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
M1O

Re: (2017 - ) Sony A7III, A7RIII, A7RIV, A9, A9II

Viesti Kirjoittaja M1O »

Maffer kirjoitti:No miksei jotain päräyttävämpää voisi tehdä eli vaikka 70-200/4 tupla-aukkozoomi millä sitten kunnolla säätää sitä taustan blurria.

Tee tuollainen itse kun tietoa riittää, ja lakkaa oppositiosta huutelu.

Menee muilla hermot tuollaiseen tyhjään pätemiseen.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Sonylla on jo 100 stf, joka on riittävän erillainen lasi...

https://www.opticallimits.com/sonyalpha ... tf?start=2" onclick="window.open(this.href);return false;

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Niitä on ollut jo pitkään. Vanha konsti on tässä parempi kuin joku puolivälin vajaa zoomi. Säilyy polttoväli, pieni koko ja uusien runkojen parempi herkkyys nollaa tupla-aukolla menetetyn valovoiman. Sonilla kun on melko sama ampuuko ISO100 vai ISO640. Molemmat on yhtä romua kun on jälkikäsittelyn aika.

Leica M10 on näköjään saanut akun ladattua ja palannut kommentoimaan kommentoijia. Nimimerkki kannattaa päivittää monochromeen ainakin. Se on nyt järein M-malli.
nsamppa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

nsamppa kirjoitti:Ja silti pystyt sen kertomaan huonommaksi vaikka se on patentti? Mistä tiedät sen? Täyttä *sensuroitu* jauhat niinkuin aina.

Plääplääplää. En jaksanut lukea ku lähti taas niin skutsiin. Kerro nyt vain mistä löytyy Tamronin kaltainen kevyt holy trinity äläkä lässytä mitään muuta jotta saadaan joku kate tolle ”tamron pyrkii uudeksi Sigmaksi” skeidaasi.
Ei vastausta. Ei yllättänyt.
habannaama

Viesti Kirjoittaja habannaama »

nsamppa kirjoitti:
nsamppa kirjoitti:Ja silti pystyt sen kertomaan huonommaksi vaikka se on patentti? Mistä tiedät sen? Täyttä *sensuroitu* jauhat niinkuin aina.

Plääplääplää. En jaksanut lukea ku lähti taas niin skutsiin. Kerro nyt vain mistä löytyy Tamronin kaltainen kevyt holy trinity äläkä lässytä mitään muuta jotta saadaan joku kate tolle ”tamron pyrkii uudeksi Sigmaksi” skeidaasi.
Mafferilla on jokin lapsellinen provo-vaihde nyt päällä ja ingooraa selkeästi kaikki kyssärit ja heittää joka väliin samaa lapsellista lässytystään.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

habannaama kirjoitti:
nsamppa kirjoitti:

Mafferilla on jokin lapsellinen provo-vaihde nyt päällä ja ingooraa selkeästi kaikki kyssärit ja heittää joka väliin samaa lapsellista lässytystään.
Juuh, en tiedä voisko tää koronakaranteeni ja ahdistus vaikuttaa meihin poloisiin tällä tavalla, ett menee yli entistä hanakammin?

Koetetaan jaksaa. Nää on edelleen vaan kameratouhuja, ja Tamronin kakkulat mee varmasti lähes yhtä hyvin kaupaksi riiippumatta foorumin hössötyksistä.

Silti, en oikein ymmärrä miksi maffers hyökkää juuri Tamronia vastaan tässä. Tamronhan on vanha ja asiallinen valmistaja. Aikoinaan huomattavasti arvostetumpi kuin stigma. Kuten myös Tokinaa on arvostettu. Siksi ilahduttavaa, että myös tokina heräämässä tähän taistoon mukaan.

Tamron on osoittanut erittäin hyvää silmää varsinkin Sonyn FE lasien kanssa (varmasti myöhemmin myös muihin peilittömiin). Laadukkaita ja asiallisen kokoisia laseja peilittömiin. Kuten 17-28/2.8 ja 28-75/2.8 ja pidemmät telet. Juuri sitä mitä porukkaa odottaa kinopeilittömiinä. Esim. Tamron 17-28/2.8 hyvä myös yötaivaan kuvailuun. Cooma hallinnassa nimittäin!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
janne.

Viesti Kirjoittaja janne. »

pitäsköhän ollu joku mafferbotti joka tukottaa joka ketjun täyteen?

vaikka näin: puupönttö pakkanen sony saippuarasia repiää kolmijalka halki sävyt kivikko pakkanen petnax zeiss sävyt sony romu pingpong suttu akku loppuu pakkanen rantakivi pakkanen dynamiikka mökäpikselit leitax adapterijumppa pommi huihai pum miljoona ajettua kilometriä mustavalkokenno pakkanen

ps hehe vitsivitsi
Gold member of Sigma 14mm f/1.8 & 100-300mm f/4 fun club.
Tony_A

Viesti Kirjoittaja Tony_A »

Maffer kirjoitti:En käytä zoomeja mihinkään. Jos kuvaa ei ilman saa, en yritä. Eikä mulla ole mitään pyhän kolminaisuuden zoomiläjää jo senkään takia että kolmen optisesti tasalaatuisen zoomiobjektiivin löytäminen tänä päivänä on aivan mahdoton tehtävä.
Jep, kun limiteille viedään, on kaikki tietysti sitä ihtään. Onneksi meille tavallisille riittää valinnanvaraa. Peilipuolella voit kasata huoletta trinityn f/4 laseista tai f/2.8 laseista. Ei jää kiinni piirrosta, tarkennusnopeudesta, tai tasalaatuisuudesta. Sonyllä taitaa olla samat klasit saatavilla jo peilittömille ja CaNikon tulee vauhdilla perässä.
Maffer kirjoitti:Jos haluaa jonku kattavan maisemasetin, sellaisen saa yhdistelmästä 25, 50, 100 ja 400.
Totta on toisaalta tämä aloitus ja tätä pyöritellyt omassa mielessäni aika paljonkin. Ja ei pelkästään maisemiin, vaan ihan yleisesti käyttöön. 400 millistä automaattitarkenteista kiinteää vaan ei saa järkihintaan keneltäkään (millekään ekosysteemille). Canonin vanha EF 400 L USM olisi päivitettynä aika namu, mutta ei vaan tule markkinoille. Sporttikuvaukseen saattaisi kuitenkin tarvita joustavuuden vuoksi 70-200 2.8 zoomin ja 1.4x adapterin varoiksi.

Loppukaneettina kuitenkin kommentti eräältä kameramyyjältä aikoinaan: "EF 24-70 f/2.8 L USM II on niin hyvä zoomi, että osa kuvaajista luopui kokokaan kiinteiden käyttämisestä sen ostettuaan."(Keskustelu käytiin, kun olin jo hankkinut oman zoomini toisaalta)...

Turha näitä vehkeitä on kenenkään trollaajan romuiksi haukkua. Kunhan haluavat ääntään kuuluville...
Satunnainen kuvaaja ja Canon keräilijä
FF,1", 35mm
FD, EF, RF
Hiuu

Viesti Kirjoittaja Hiuu »

Heii Hiuulta, pitkästä aikaa. Olen ollut tyytyväinen mun Alffa kolme + Tamron 28-75 mm + Huawei P20 pro komboon. Vaikka epäilin, sain luvatut 300 € black friday tuplabonusta Sonylta takaisin kamera- ja linssiostostani.

Peruskuvausta olen opetellut ja yritän kehittyä pikkuhiljaa eteenpäin, ajankin antaessa tulevassa myötä. Luonnossa liikkuessa, äänetön kuvaus on niiin hyvä ominaisuus. Huomaan, että hyvin paljon otan lähikuvaa. Silmätunnistin, vai mikä sen virallinen nimi olikaan, toimii liikkuvissa kohteissa hyvin. Mitä käytän myös usein, on aps c crop funktio. Kokeilin myös sen päälle, lintuja kuvatessani, (digitaalista) zoom faktoria, pääsin näillä asetuksilla ”lähemmäksi” kohdetta.

Haaveissa olisi Tamronin 70-180. Mutta on niin kallis vielä. Säästän siihen. Miten uusien linssien hinnat yleensä kehittyvät, milloin edes hieman hinta alenee?
Hiuu

Viesti Kirjoittaja Hiuu »

OT, luin sivuja taaksepäin, täällähän on taas pöhinää =) Muffin vs. muut. Mutta ei se mittään :-* Koronasta sen verran, että huh, luoja, onneksi ulkona saa (vielä) liikkua. Painelen kameran kanssa suoraan metsään, ei lenkkipolkuja. Täällä se on mahdollista. Yksi juoksijapoika rytisi metsässä vastaan, pitkä tukka hulmuten. Huomasi minut ja käännähti kuin säikähtänyt eläin toiseen suuntaan, juoksi kuusien alitse ja lävitse. Voisinpa minäkin niin tehdä, mutta selkä ei kestä juoksemista.
nsamppa

No niin. Joko sitä kohta jotain tapahtuis:

https://www.sonyalpharumors.com/yes-son ... a-in-asia/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sitten veikkauksia kehiin:

A. Myyttinen A7SIII
B. A7IV
C. A7RIV
D. A6xx tai A7xx
E. A9III
F. RX10/RX100
G. Jotain muuta, mitä?

Mä painan B:n tohon pohjalle. A on täysi myytti ja noi muut linja on just vähän aikaa sit uusittu.
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

nsamppa kirjoitti:No niin. Joko sitä kohta jotain tapahtuis:

https://www.sonyalpharumors.com/yes-son ... a-in-asia/" onclick="window.open(this.href);return false;

A. Myyttinen A7SIII
B. A7IV
C. A7RIV
D. A6xx tai A7xx
E. A9III
F. RX10/RX100
G. Jotain muuta, mitä?

Mä painan B:n tohon pohjalle. A on täysi myytti ja noi muut linja on just vähän aikaa sit uusittu.
It has 5.1GHz Wifi capabilities which is something you expect from a Sony high end camera.

Eikös kuitenkin toi 5ghz fifi voisi tarkoitaa tavallista pätevämpää laitetta?

A9III se tuskin on. Kyllä mä melkein veikkaisin, että voisi olla A. Voi olla ihan muutakin, mutta parempi nyt veikata vain yhtä. Tietysti Sonyn olisi helppo rakentaa speksinokittelukamera 24mp A7IV ympärille, mutta A7SIII olisi nyt se odotetuin kameratus tällä haavaa.

Lupaavaa?

As reported on SonyAlphaRumors we finally got clear evidence that the Sony empire is now ready to strike back. Today Sony registered a new high end camera with the code “WW271448” (via Nokishita). We know it’s a high end camera because:

1) it has advanced Wifi capabilities and
2) because our sources called us in the middle of the night to share important news that we will post soon :)

In fact, I already know that the surprise will be even bigger than you can imagine.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
habannaama

Viesti Kirjoittaja habannaama »

nsamppa kirjoitti:No niin. Joko sitä kohta jotain tapahtuis:

A. Myyttinen A7SIII
B. A7IV
C. A7RIV
D. A6xx tai A7xx
E. A9III
F. RX10/RX100
G. Jotain muuta, mitä?

A:sta huhuttu jo niin pitkään, että lieneekö paikallaan todeta että jäänee ainoastaan pelkäksi huhuksi tällä(kin) kertaa...

Villi veikkaus olisi B, sillä onhan tuo nykypäivän valmistajien valmistus/uusimistahdilla jo "elämää nähnyt" malli ja näin ollen uudistamisen "tarpeessa" ja mikäs siinä olemassa olevaan hyvään peruskamppeeseen laittaa hieman paukkuja lisää ja thats´it.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
Toli

Viesti Kirjoittaja Toli »

temama kirjoitti:[
In fact, I already know that the surprise will be even bigger than you can imagine.
Villi veikkaus perustuen vain yllä olevaan: a9r tai a9s
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Jos se olisi a9r, niin sen runkoformaatti pitäisi olla parannettu ykkössarjalaisen kokoon että olisi jotain syytä myydä A7R4:n tekniikka uudelleen hintaan 7999€.

BIGGER surprise.

Mutta jos jollain halutaan lyödä Canonia poskelle, niin se on A7IV A9:n kennolla ja tarkennuksella perusseiskan hintaan eli 2000€ halvempi kuin R5.
aikaarska

Se voi olla, varsinkin jos viilaavat videospeksejä. Mutta tuo ei olisi ISO yllätys...24mp on muutenkin aika vaatimaton resoluutio. Jos Canon kerta meinaa julkaista 8K järkkärin.
2000€ A7IV olisi tietysti muuten ihan kiva, vaikka 8K jäisi uupumaan. 2000€ hintaan ei voi mitään 8K edes odottaa. Hyvin harva edes tarvitsee sitä. ..Kyllä kunnolliseen 8K videoon pystyvä laite täytyy maksaa ihan reippaasti, se vaatii tekniikaltaan jo paljon (jäähdytys yms).

Saas nähdä. Itse en odottaisi mitään ihmeitä, mutta jotain järkevää päivitystä ehkä kuitenkin.

nsamppa

Itseasiassa mä päivitän mun arvauksen. Sonylla on viime aikoina ollu tapana tehdä näitä yllätyksiä ja tehdä kameroita joita kukaan ei tiennyt tarvitsevansa. Ja siis ei oikeasti tarvitsekaan. Esim. näitä A6xxx kameroita on jo niin monta ettei siinä edes temama pysy kyydissä. Mä veikkaan että sieltä tulee vastaveto RP:lle. Uudella rungolla varustettu täysin riisuttu karvalakkimalli hintaan 999€ ja samalla 2. generaation kameroille sanotaan hyvästi.
Pros

Viesti Kirjoittaja Pros »

nsamppa kirjoitti:Itseasiassa mä päivitän mun arvauksen. Sonylla on viime aikoina ollu tapana tehdä näitä yllätyksiä ja tehdä kameroita joita kukaan ei tiennyt tarvitsevansa. Ja siis ei oikeasti tarvitsekaan. Esim. näitä A6xxx kameroita on jo niin monta ettei siinä edes temama pysy kyydissä. Mä veikkaan että sieltä tulee vastaveto RP:lle. Uudella rungolla varustettu täysin riisuttu karvalakkimalli hintaan 999€ ja samalla 2. generaation kameroille sanotaan hyvästi.
Vai 999€ FF kamera 6000-sarjan rungossa? Kun sitä APS-C A7:aa ei tullut niin ehkä sitten näin päin. :D
nsamppa

Pros kirjoitti:
nsamppa kirjoitti:Itseasiassa mä päivitän mun arvauksen. Sonylla on viime aikoina ollu tapana tehdä näitä yllätyksiä ja tehdä kameroita joita kukaan ei tiennyt tarvitsevansa. Ja siis ei oikeasti tarvitsekaan. Esim. näitä A6xxx kameroita on jo niin monta ettei siinä edes temama pysy kyydissä. Mä veikkaan että sieltä tulee vastaveto RP:lle. Uudella rungolla varustettu täysin riisuttu karvalakkimalli hintaan 999€ ja samalla 2. generaation kameroille sanotaan hyvästi.
Vai 999€ FF kamera 6000-sarjan rungossa? Kun sitä APS-C A7:aa ei tullut niin ehkä sitten näin päin. :D
Ei vaan A7RIV rungossa. Sitä tarkoitin. Toi FF pikku rungossa olisikin pirun siisti.
aikaarska

Joo! FF kennon A6xxx rungossa olisikin jo jotain...Eikä lainkaan mahdoton toteuttaa, ainakin jos tinkisivät kennovakaajan pois.

Vastaa Viestiin