T71 kirjoitti:temama kirjoitti:T71 kirjoitti:
Luotto yritykseen meni täysin. Kameroihin osittain.
Myyn jokaisen Sonyn rungon ennen kuin takuu menee umpeen.
höpöhöpö. Ei sony sua kiristänyt vaan joku tumpelo välikäsi peräpohjolassa. infocare. Ja muutenkin se 'kiristys' on hyvin tulkinnanvarainen ilmaisu, varsinkimn kun ottaa huomioon kuinka antaumuksella säädit infocaren kanssa.
Se kiristäjä oli Sonyn tanskalainen päällikkö.
Käy lukemassa, kun on näemmä unohtunut.
https://www.digicamera.net/keskus/viewt ... start=1065" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt se on tapahtunut.
Kesti 4 kuukautta ja viikon, että Sonysta otettiin yhteyttä.
Sain lauantaina 23.6.2018 viestin Henrik Agerbeckilta, joka on Sonyn asiakaspalvelun johtaja Euroopassa. Julkaisen nyt poikkeuksellisesti tämän henkilön nimen, koska hän edustaa tässä tapauksessa yritystään johtavassa asemassa.
Viestin sisältö on lyhyesti se, että minun vinokennoisessa Sony A7M2 kamerassani ei ole mitään vikaa ja minun pitäisi toimittaa oma ehjä A7M2 kamerani Sonyn valtuutettuun huoltoon Ruotsin Infocareen tai vinokennoisen kameran takuu loppuu siihen.
Viestin ehkä mielenkiintoisin anti on kuitenkin tässä. Pyysin Sonya toimittamaan huoltoon testatun ja ehjän A7M2 rungon, jotta huolto voi tehdä tuon ristiinkuvauksen. Näin vastaa Sony.
Henrik Agerbeck / Sony: "Infocare already do HAVE a flawless ILC-A7M2 calibrated and tested camera provided by Sony long time ago. They have a wide range of Sony cameras provided by Sony for testing and calibrating other cameras.
Their technicians are very skilled and experienced in repairing Sony cameras and lenses since 2005".
Eli tämän mukaan Infocafella on huollossa kalibroitu A7M2 vertailukamera, mutta he vaativat silti minua toimittamaan keskellä kesää oman A7M2 kamerani huoltoon määräämättömäksi ajaksi vertailukuvausta varten. Kysymys kuuluu: miksi?
"Sonyn" väite teknikkojen taitotasosta on täyttä bullshittiä, kuten jokainen ketjun lukenut tietää.
Toisaalta, kun Sonyn iso johtaja näin sanoo, niin kaikki tämän huollon absurdit väitteet objektiivissa olevasta pölystä tai CA ongelmista objektiivissa ynnä muu asettuvat täysin uuteen valoon. Tämän tason toimija ei voi olla tietämätön kameroiden ja objektiivien perusasioista tavalla, joita se on viime kuukausina asiakkaalle esittänyt.
Olisiko niin, että Infocaressa hylätään tahallaan Sony tuotteiden takuukorjauksia vedoten mitä mielikuvituksellisimpiin väitteisiin?
Henrik Agerbeck / Sony: "Your camera ILC-A7M2 with serial no. 3819218 has been for service several times for the fault you experience and there has never been found any fault on it, as you also mentioned.
So Infocare are not able to help you further."
Eli kun huolto oikein munaa, niin takuu loppuu oikeasti siihen.
Henrik Agerbeck / Sony: "You mentioned below that “Infocare wanted to explore the camera once more” which is not quite correct. As you have another ILC-A7M2 cameras (S/N 38XXXXX), Infocare and I have suggested that you send in both, to be able to cross reference the units with each other, to try and get closer to the root course of your experienced fault as informed in attached email.
By only sending one camera, ILC-A7M2 with serial no. 3819218, doesn’t get Infocare closer to the root course of the fault you experience, as there are no fault on the camera, this is actually just waste of time for you and Infocare."
Tämän mukaan huolto olettaa, että minun ehjässä kamerassani olisi kenno vinossa ja vinokennoisessa se olisi suorassa?
Älytöntä syyllistää asiakasta siitä, että hänellä on EHJÄ Sony kotona.
Pyysin kertomaan mikä on se tekninen syy, jonka perusteella minun tulisi toimittaa oma ehjä kamerani huoltoon. Kerroin myös, että kamera on päivittäisessä käytössä ja siinä ei ole mitään vikaa.
Yleensähän huollolle pitää todistaa, että kamerassa ON joku vika, mutta Sonyn huollolle pitää jopa todistaa, että aivan asiaan liittymättömässä kamerassa EI ole vikaa!
Henrik Agerbeck / Sony: " So I will strongly recommend that you also send in your other camera (S/N 38XXXXXX) as requested by Infocare, this is just an offer to you and finally your choice.
Otherwise Infocare will not be able to help you and will return your camera and close the case once and for all."
Henrik Agerbeck
Nordic Customer Service Delivery Manager
Sony Nordic, Customer Service Europe
Eli loppuun asiakasta vielä kiristetään sillä, että täysin tapaukseen liittymätön kamera pitää toimittaa Ruotsiin huoltoon, tai Sony käytännössä irtisanoo vinokennoisen kameran takuun.
En tiedä missä olin silloin, kun näitä johtajan paikkoja jaettiin, mutta olisi pitänyt olla Tanskassa ja pitää käsi pystyssä.