Kiintolevy rikki!!
-
Kiintolevy rikki!!
Aloitteleva kuvaaja kun tämmöinen juttu kyseessä. Perjantaina 13. päivä läppärin kiintolevy hajosi, muistikorttien kuvat raw ja mukana vielä iPad ja Lenovon Android tabletti. Kuvien siirtoa Lenovon muistikortille kokeiltu USB hubin ja kortinlukijan avulla usb-2 /usb-c johdin avulla.
Ei onnistu, Lenovo ei tunnista korttia. Ehkä syynä ettei micro-SD.
Kellään mitään ehdotuksia huomioonottaen Sallan runsaan tietopuolen tuotetarjonnan? :)
Itselläni ei jäljellä muita keinoja enää kuin lisää kortteja, kuvia, kilometrejä ja olutta........
Ei onnistu, Lenovo ei tunnista korttia. Ehkä syynä ettei micro-SD.
Kellään mitään ehdotuksia huomioonottaen Sallan runsaan tietopuolen tuotetarjonnan? :)
Itselläni ei jäljellä muita keinoja enää kuin lisää kortteja, kuvia, kilometrejä ja olutta........
-
Re: Kiintolevy rikki!!
Onnistuisiko kameran kytkeminen suoraan tablettiin? Siis jonkin appsin avulla. Mutta saattaa edellyttää myös OTG-USB-piuhaa, jossa karvat ovat eri päin kytketty kuin tavallisesssa. Teoriassa USB-C kaiketi korvaisi OTG:n, mutta en tiedä.
-
Kyselin tuota eilen muutamasta paikasta mutta kukaan eikä suositellut kokeilemaan kun ei varmaa tietoa ollut.
-
Ei satu kamerassasi olemaan mitään WiFi- tai Bluetooth-toimintoja? Jos on, niin sitten voisi onnistua tiedonsiirto langattoman yhteyden avulla.
-
Sekin nyt kokeiltu, ei onnistunut. Syy luultavasti meikäläisessä.
Oon kyllä muiden laitteiden osalta saanut ennen yhteydet toimimaan. Vähemmän kuvia, sillä tästä selvitään kunnes loma loppuu ja kotona sitten odottaa ylläri kun peeceen näytöltä alan kuvia katsomaan. Kameran näytöltä pirun hidasta hommaa käydä kuvia läpi.
Mut kaikki neuvot kyllä kiinnostaa, jos sais homman pelittämään niin käyttöä tulevaisuudessa olisi.
Oon kyllä muiden laitteiden osalta saanut ennen yhteydet toimimaan. Vähemmän kuvia, sillä tästä selvitään kunnes loma loppuu ja kotona sitten odottaa ylläri kun peeceen näytöltä alan kuvia katsomaan. Kameran näytöltä pirun hidasta hommaa käydä kuvia läpi.
Mut kaikki neuvot kyllä kiinnostaa, jos sais homman pelittämään niin käyttöä tulevaisuudessa olisi.
-
-
No oikein muistelin.. eikö cameraconnectilla saa siirrettyy ne wifin kautta? Se monesti kyllä sekin aika oikukas josatain syystä, ja vasta taisi tulla jokin päivityskin.. itellä kyllä yleensä toimiii kun kameran laittaa tukiasemaksi.. jostain syystä joskus kyllä hakee ihan pers kauan ennenku löytää yhteyden.. ainakin ne tabletille saan itse siirrettyä siten..
Edit, suojauksen varmenteet, salasanan otan pois aina kameran ja tabun välisestä yhteydestä niin se on pois hidastamasta yhteyden muodostusta..monesti olen joutunut myös uusiksi tekeen koko yhdistämis systeemin..
Ja lisää.. monasti ainaki tää samsungin tabu sitten ilmottaa yhteyttä muodostaessa että ei yhteyttä internetiin.. siitä menee aika hetki välillä että silti löytää tabletti kameran.. muistaa vaan että ensikai yhdistää puhelimen tai tabun ja kameran. Sitten vasta pistää cameraconnectin päälle..
Edit, suojauksen varmenteet, salasanan otan pois aina kameran ja tabun välisestä yhteydestä niin se on pois hidastamasta yhteyden muodostusta..monesti olen joutunut myös uusiksi tekeen koko yhdistämis systeemin..
Ja lisää.. monasti ainaki tää samsungin tabu sitten ilmottaa yhteyttä muodostaessa että ei yhteyttä internetiin.. siitä menee aika hetki välillä että silti löytää tabletti kameran.. muistaa vaan että ensikai yhdistää puhelimen tai tabun ja kameran. Sitten vasta pistää cameraconnectin päälle..
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
-
Kiitosta tiedoista!
Jospa tuo sade pitkäänkin pitää sisällä ni saatanpa yrittää tuota keinoa. Toisaalta kestää sitä hengissä ilman läppäriäkin ja tulee mietittyä miten kortteja täyttää kun kuvaa. :)
Jospa tuo sade pitkäänkin pitää sisällä ni saatanpa yrittää tuota keinoa. Toisaalta kestää sitä hengissä ilman läppäriäkin ja tulee mietittyä miten kortteja täyttää kun kuvaa. :)
-
Eipä mittää. Ainaista opiskelua se on näittenkaa ku systeemit muuttuu.. tuo cameraconnect on kyllä välillä nii hermoja syövä setti, että tuntuu jotenki oudolta sen toiminta.. mutta sen oon huomannut että aikansa se hakee enneku yhteyden saa pelaan.. sitte se kyllä pelaa kunnolla, koskaan ei ole katkennut kesken. Joskus myös oleen joutunut kameran näytön päällä olemisaikaa jatkamaan kun näytön sammuminen katkaisi jostain syystä myös yhteyden, en tiedä miksi..
-
Androidin CameraConnect ei taida siirtää RAWeja, muistelen tätä lukeneeni. Olen käyttänyt sitä vain kameran ohjaamiseen. Voin olla väärässäkin.
-
Kiitos kaikille, nyt pelittää!!!
Tiiä missä tuli töpeksittyä ensin mutta nyt saan kuvat siivottua tabletin kautta ja JPEG kuvina talteen. Eli Pan olet täysin oikeassa, raweina ne ei siirry. Liekö olemassa sovellusta jolla nekin saisi siirrettyä?
Tiiä missä tuli töpeksittyä ensin mutta nyt saan kuvat siivottua tabletin kautta ja JPEG kuvina talteen. Eli Pan olet täysin oikeassa, raweina ne ei siirry. Liekö olemassa sovellusta jolla nekin saisi siirrettyä?
-
Hienoa! En nykyseltään itse tiedä tuosta raw siirrosta connectilla, muistaakseni joskus ainakin on tabletille ilmestyneet myös rawit, mutta tää ei niitä näytä.. en kyllä ole varma siirsinkö silloin koneelta kuvat tabulle vai suoraan kamerasta.. mut avautumattomat rawit jouduin poistaan erikseeen tabulta..
Mut hienoo jos Pjm sait ne kuvat siirtyyn! Se on vähä hasardi hommaa ainakin joskus ollut jostakin syystä =D
Ps, muista katsoa, että se siirtää ne täysikokoisina!! Joskus itse siirtänyt pienempinä ja poistanut jo alkuperäiset, silloin ketutti..
Mut hienoo jos Pjm sait ne kuvat siirtyyn! Se on vähä hasardi hommaa ainakin joskus ollut jostakin syystä =D
Ps, muista katsoa, että se siirtää ne täysikokoisina!! Joskus itse siirtänyt pienempinä ja poistanut jo alkuperäiset, silloin ketutti..
-
Ei taida olla Androidille. Tai en ole varma maksullisista appseista. Mites LR CC Android?©pjm kirjoitti:Eli Pan olet täysin oikeassa, raweina ne ei siirry. Liekö olemassa sovellusta jolla nekin saisi siirrettyä?
-
Ok. Nyt sentään jotain tehtävissä näin "tienpäällä". Pitää kotosalla syventyä asiaan paremmin. Lightroom, se ilmainen appi pitänee tähän tablettiin vielä imaista sisälle.Pan kirjoitti: Ei taida olla Androidille. Tai en ole varma maksullisista appseista. Mites LR CC Android?
Joku edullinen läppäri kyllä ostettava kun tuossa hajonneessa oli Photarin CC miulla käytössä ja siihen oon jo niin tottunut.
Voi kun tuo sade vaan loppuis......
Talonherra, kiitos tuosta muistutuksesta kuvan koon osalta!
-
Mielenkiintoinen tuttavuus, yhteys toimii joka toisella kerralla. Kun yhteys avautuu niin sitten no problem. Mutta kyllä tässä hyvinv toimeen tullaan. :)
-
Päivitys. Oulusta jäi kyytiin käytetty Dell, niiltä osin homma hanskassa.
Äsken sytty Kulkurin moottorin häiriövalo......
Äsken sytty Kulkurin moottorin häiriövalo......