Ja saa sitä ihtiään.Maffer kirjoitti:Canonin setti maksaa reippaasti enemmän kuin GFX-paketti.
T: ex canonisti
Ja saa sitä ihtiään.Maffer kirjoitti:Canonin setti maksaa reippaasti enemmän kuin GFX-paketti.
Ei varmaan eroa, mutta Sonyn tai Nikonin järjestelmän omistajilla on paljon monipuolisemmat kuvausmahdollisuudet. Keskikoko antaa äärimmäisen resoluution studio-oloissa tai maisemakuvauksessa, mutta saako siihen järjestelmään edes teleobjektiiveja tai nopeasti tarkentavia action-objektiiveja? Mitä maksaa yleensä vielä tavallisen kuolevaisen ulottuvilla olevaa 100-400/5.6:a vastaava teleobjektiivi? Tuollainen taitaa olla sekä Sonyllä että CaNikonilla hyvälaatuisena.Maffer kirjoitti:En nyt ymmärrä miten GFX eroaa olennaisesti hinnaltaan tavallisesta Sony tai Nikon Z7 paketista. ~Saman rajalavierailu maksaa että saa yleisimmät polttovälit pakettiin kun otetaan GM tai S-sarja rungon mukaan. Fujilla saa timanttia, Sonylla pureskeltua ja pakattua sekä Nikonilla peruslaatua.
Eivät kaikki tarvitse näitä pitkiä telejä tai action objektiiveja. Järjestelmä sen mukaan mitä tarvitsee ja ihan varmasti keskikokoinen peilitön ilman action teleä monelle se juuri tarpeisiin tai haaveisiin sopivat kampe siinä missä toiselle se Canon telepaketti.hkoskenv kirjoitti:Ei varmaan eroa, mutta Sonyn tai Nikonin järjestelmän omistajilla on paljon monipuolisemmat kuvausmahdollisuudet. Keskikoko antaa äärimmäisen resoluution studio-oloissa tai maisemakuvauksessa, mutta saako siihen järjestelmään edes teleobjektiiveja tai nopeasti tarkentavia action-objektiiveja? Mitä maksaa yleensä vielä tavallisen kuolevaisen ulottuvilla olevaa 100-400/5.6:a vastaava teleobjektiivi? Tuollainen taitaa olla sekä Sonyllä että CaNikonilla hyvälaatuisena.
Juuri sitä yritän sanoa, että keskikoon järjestelmä on erikoisratkaisu erikoiseen tarpeeseen. Siksi sillä ei ole edellytyksiä kilpailla myyntimäärissä laajoja kinokoon järjestelmiä vastaan, jotka tarjoavat hyvin monipuoliset mahdollisuudet jotakuinkin kaikkeen mahdolliseen kuvaukseen monella hintatasolla. Se kai tässä oli alun perin ihmettelyn kohde.jmra kirjoitti:Eivät kaikki tarvitse näitä pitkiä telejä tai action objektiiveja. Järjestelmä sen mukaan mitä tarvitsee ja ihan varmasti keskikokoinen peilitön ilman action teleä monelle se juuri tarpeisiin tai haaveisiin sopivat kampe siinä missä toiselle se Canon telepaketti.
Nimenomaan juuri noin: monipuolisuus on kinon valtti.hkoskenv kirjoitti:Juuri sitä yritän sanoa, että keskikoon järjestelmä on erikoisratkaisu erikoiseen tarpeeseen. Siksi sillä ei ole edellytyksiä kilpailla myyntimäärissä laajoja kinokoon järjestelmiä vastaan, jotka tarjoavat hyvin monipuoliset mahdollisuudet jotakuinkin kaikkeen mahdolliseen kuvaukseen monella hintatasolla. Se kai tässä oli alun perin ihmettelyn kohde.jmra kirjoitti:Eivät kaikki tarvitse näitä pitkiä telejä tai action objektiiveja. Järjestelmä sen mukaan mitä tarvitsee ja ihan varmasti keskikokoinen peilitön ilman action teleä monelle se juuri tarpeisiin tai haaveisiin sopivat kampe siinä missä toiselle se Canon telepaketti.
Kannattanee ymmärtää se niin että viestini alunperin oli pelkkää saivartelua. "Paras kuvasuhde" oli taas vaan niin absurdi heitto etten malttanut mieltäni.hkoskenv kirjoitti:Pitääkö tuo ymmärtää niin, että, lineaarinen kenno (yksittäinen pikselirivi) on siis kaikkein paras?nsamppa kirjoitti:Ja 16:9 tai 2.35:1 kuvasuhteista saa rajattua rajattua 1:1, mistä saa kaikki muut. Joten ne on vielä parempia.
Käytännössä kuvasuhde pitää valita johonkin arvoon, esimerkiksi kameraa tai monitoria suunniteltaessa, joten jonkinlainen paras kompromissi on pakko päättää. Ja sama tietysti kuvaajalla, kun rajaa kuviaan, vaikka siinä on ehkä enemmän vaihtelun mahdollisuutta kuvien välillä.nsamppa kirjoitti:Kannattanee ymmärtää se niin että viestini alunperin oli pelkkää saivartelua. "Paras kuvasuhde" oli taas vaan niin absurdi heitto etten malttanut mieltäni.
Nyt puhutaan jo hyvin eri asiasta. Paras kompromissi on aivan eri asia kuin paras.hkoskenv kirjoitti:Käytännössä kuvasuhde pitää valita johonkin arvoon, esimerkiksi kameraa tai monitoria suunniteltaessa, joten jonkinlainen paras kompromissi on pakko päättää. Ja sama tietysti kuvaajalla, kun rajaa kuviaan, vaikka siinä on ehkä enemmän vaihtelun mahdollisuutta kuvien välillä.nsamppa kirjoitti:Kannattanee ymmärtää se niin että viestini alunperin oli pelkkää saivartelua. "Paras kuvasuhde" oli taas vaan niin absurdi heitto etten malttanut mieltäni.
Neliöllä on teknisiä etuja symmetrian ja piirtoympyrän suuren kattavuuden takia, vaikka sen esteettiset ominaisuudet eivät ehkä aina sovi taiteelliseen hipsteröintiin. Jos minä saisin valita mistä tahansa, ottaisin neliömäisen kennon (tai piirtoympyrän kokoinen ympyrä kävisi kanssa) ja neliömäisen näytön. Silloinkin, kun päätyisin jostain syystä rajaamaan muuhun suhteeseen, voisin hyödyntää maksimaalisesti kuva-alaa.
Ero kuulostaa kovin teoreettiselta. Aika harvoin todellisessa elämässä on tilanteita, joissa "paras valinta" ei tarkoittaisi "parasta kompromissia".nsamppa kirjoitti:Nyt puhutaan jo hyvin eri asiasta. Paras kompromissi on aivan eri asia kuin paras.
Paras on kulloisenkin tilanteen paras kompromissi.hkoskenv kirjoitti:Ero kuulostaa kovin teoreettiselta. Aika harvoin todellisessa elämässä on tilanteita, joissa "paras valinta" ei tarkoittaisi "parasta kompromissia".nsamppa kirjoitti:Nyt puhutaan jo hyvin eri asiasta. Paras kompromissi on aivan eri asia kuin paras.
Yllättävän pieni ero kuitenkin kuvanlaadussa esim Nikon Z7 :ajan. Haittana hintaansa nähden vaatimattomat video-ominaisuudet (1080 30p) ja still kuvissa vain 3 fps sarja nopeus. Tuskin toi 50R kovin montaa houkuttelee - aika näyttää.Maffer kirjoitti:Rajala on taas paskonut sivunsa mutta 50R: https://www.rajalacamera.fi/fujifilm-gfx-50r" onclick="window.open(this.href);return false;
Tällä hetkellä 4699€ ja Fujin kamppis päälle, tulee kittiobiska järjellisen hintaiseksi. Koska tuosta saa 800€ alennusta. Aivan törkeän halvalla lähtee juuri nyt. A7R4 ei tule pääsemään lähellekään 50R teknistä kuvanlaatua ja parempaa kuvasuhdetta.
Sony R3 painaa 657g ja 50R 775g. Ei tuosta erotuksesta voi mennä vielä ranne poikki.
Ihan hyvä Fujin keskarijärjestetelmän sisäänheittokamera toi 50R. Kun huono ergonomia ja kököt toiminnallisuudet alkavat kiusata, eikä megapikselitkään riitä, niin ostaa vuoden päästä sen 100mpx/10ke tosikameran :-)javal kirjoitti:Yllättävän pieni ero kuitenkin kuvanlaadussa esim Nikon Z7 :ajan. Haittana hintaansa nähden vaatimattomat video-ominaisuudet (1080 30p) ja still kuvissa vain 3 fps sarja nopeus. Tuskin toi 50R kovin montaa houkuttelee - aika näyttää.Maffer kirjoitti:Rajala on taas paskonut sivunsa mutta 50R: https://www.rajalacamera.fi/fujifilm-gfx-50r" onclick="window.open(this.href);return false;
Tällä hetkellä 4699€ ja Fujin kamppis päälle, tulee kittiobiska järjellisen hintaiseksi. Koska tuosta saa 800€ alennusta. Aivan törkeän halvalla lähtee juuri nyt. A7R4 ei tule pääsemään lähellekään 50R teknistä kuvanlaatua ja parempaa kuvasuhdetta.
Sony R3 painaa 657g ja 50R 775g. Ei tuosta erotuksesta voi mennä vielä ranne poikki.
https://www.dpreview.com/reviews/image- ... 2853062217
Toi nyt oli se mun viestin villakoiran ydin. Toi kuvasuhde asia on sellainen ettei siihen voi olla ”parhautta”. Esim. vaikka 100m juoksussa voi olla paras. Se joka on nopein, on paras. Kuvasuhteessa sen sijaan kuka tekee, kuka käyttää ja mihin käyttää määrittelee sen mikä on paras kompromissi. Onko se valmistajalle paras kompromissi vai käyttäjälle käyttötarkoitukseensa paras. Luulen että aika selvä juttu on, mutta saivartelu kommenttiin saa saivartelu kommentteja. Selvä juttuhan sekin.habannaama kirjoitti: Paras on kulloisenkin tilanteen paras kompromissi.
Ehkä sitten joskus.nsamppa kirjoitti: Mutta takas aiheeseen. Sattui silmään tämmöinen:
https://www.sonyalpharumors.com/nikon-p ... e-sony-a9/" onclick="window.open(this.href);return false;
Linkki huhusivuille.
Jos Nikonin pääjehu on tosiaan sanonut että Nikon tulee julkaisemaan kilpailijan A9:lle, niin onhan tossa jotain feelua. Ensinnäkin julistetaan suoraan että Sony on se mikä pitää lyödä eikä keskitytä omaan hommaan. Toinen ja tärkeämpi pointti on sen sijaan se mille kamera ollaan tuomassa kilpailijaa. A9 on jo kaksi vuotta vanha ja uutta mallia huhutaan jo. Siltikin tähtäin on A9:ssä. Yritin tuon linkin takaa tarkastaa että onko Nikonin mies oikeasti noin voinut sanoa, mutta huomasin että japanini on hieman ruosteessa. Epäilen kyllä että Nikonin pr osasto on hiukan paremmalla tolalla kuin Jokereiden vastaavan puuhastelu. Niin ettei ”suomalainen jengi, suomalaisella rahalla” kaltaisia aivopieruja pääse livahtamaan. Koska sellainenhan tommonen möläytys olisi.