Canonin akku vai tarvikeakku?
-
Re: Canonin akku vai tarvikeakku?
Jokaisessa foorumilta ostamassani Canonissa (puolen tusinaa) on ollut Canonin loppuun lauotut orkkisakut, jotka kestäneet yhdestä kymmeneen kuvaan. Jokaiseen olen ostanut "kiinanakkuja", eikä yksikään ole vielä tuottanut pettymystä. Ja joo, talon vakuutus maksaa yhden käytetyn fullframen verran vuodessa.
Fifty-forty
-
No kumminkin USA:sta saa turvallisempia akkuja, kuin Kiinasta. Ja nopeasti.
Ne on ns samaa tavaraa, mutta ei kuitenkaan ole.
Noihin olen ollut tyytyväinen, mutta osa kiinalaisista on pitänyt hävittää, kun ovat alkaneet turvota tai laturi on vilkkunut oudosti latauksen aikana.
Linkistä löytyy Canon LP-E6 akkuja USA:sta.
Merkki Insten, eli sama, jota Walmart myy.
Walmart ei myy huonoa, uskokaa pois. Sillä ei ole siihen varaa.
https://www.walmart.com/ip/Insten-2-Pac ... 6/28879453" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä ebayn listaus noista akuista.
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... itleDesc=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Noihin olen ollut tyytyväinen, mutta osa kiinalaisista on pitänyt hävittää, kun ovat alkaneet turvota tai laturi on vilkkunut oudosti latauksen aikana.
https://www.walmart.com/ip/Insten-2-Pac ... 6/28879453" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... itleDesc=0" onclick="window.open(this.href);return false;
-
No mulla on pari noita digitarvikkeen versioita (ostettu viime mustana perjantaina, mut toki noidenkin valmistaja saattaa jo tänään olla toinen). Ne ovat melkoista kuraa - varaus on käytännössä n. puolet 6v vanhasta Canonin alkuperäisestä, lisäksi noi tyhjenevät nopeasti itekseen ja pakkasella hyytyvät hetkessä. Toisaalta Patonan kopiot ovat toimineet melkoisen hyvin (hupisteeltä ostettu 2014). Tällä mittavalla tilastollisella otoksella sanoisin, et ... kiinakopiot ovat parasta pääsiäislampaan kanssa, koska nettikirjoittajan vastuu on tasan nolla, joka on suunnilleen samalla tasolla mun henkilökohtaisen tilaston luotettavuuden kanssa.
Eli kokeilemalla se selviää - vähän niinku anaaliseksikin - pahimmillaan seuraukset ovat vakavat, toisilla on varsin hyviä kokemuksia.
Eli kokeilemalla se selviää - vähän niinku anaaliseksikin - pahimmillaan seuraukset ovat vakavat, toisilla on varsin hyviä kokemuksia.
-
Joo, kysymys pitäisi ehkä asetella toisin. Kannattaako kiinanakku ostaa Rajalasta, Saksasta, USA:sta vaiko ihan Kiinasta :)
Fifty-forty
-
Rajalassa tulee takapuoli kipeäksi noilla hinnoilla, eli Saksa ja USA voi olla vaihtoehtoja, jos haluaa näin säästää väärässä paikassa tai ei tykkää kokeilla ihan kaikkea... ;)Tervo kirjoitti:Joo, kysymys pitäisi ehkä asetella toisin. Kannattaako kiinanakku ostaa Rajalasta, Saksasta, USA:sta vaiko ihan Kiinasta :)
-
Miten määrittelemme kannattamisen? Jos Rajalan poijaat tulee omin pikku kätösin korjaamaan viallisen akun vahingot niin ehdottomasti Rajala. Tai jos toi Rajala on sellanen kuuluisa Kiina-akkujen testitalo niin toki (on se tarina menny iteltäni ohi, mut uskon jos Rajalan mainos niin sanoo). Jos kyse on vaan uuden toimittamisesta (tai rahojen palauttamisesta), se riippuu paljon ottavat välistä hinnoissa. Toki edelleen tarvitsemme sen tilaston jolla voimme arvioida riskejä (vikaantumiset/1000 yksikköä, etc.) Mut ei tästä mitään vakuutusmatematiikkaa saa Jaskan henk. koht. kokemuksilla - ei vaikka Jaskan veli pyörittäs exeliä seuraavat kaksi viikkoa tai muotoilis kyssäreitä uusiksi.Tervo kirjoitti:Joo, kysymys pitäisi ehkä asetella toisin. Kannattaako kiinanakku ostaa Rajalasta, Saksasta, USA:sta vaiko ihan Kiinasta :)
Lisäksi tarvitsemme käyttäjän profiilin:
55 v melkoisesti ylipainoinen yksin asuva grillattua lihaa rakastava mies, joka viettää pe ja la yöt kaupungilla klo 23-05 (palaa baarista kotiin) vs
28 v urheileva nainen - vegaani jonka painoindeksi on 24 - siemailee viiniä, elää parisuhteessa, ei käy baareissa.
Akkujen merkitys esimerkkihenkilöiden oletetussa loppuelämän kaaressa saattaapi olla aivan eri tasolla ja ensimmäisen kohdalla paneutuisin muihin ongelmakohtiin ja sit miettisin akkuriskianalyysiä.
Et noista kauppavaihtoehdoista mä laittasin nimet lappuihin ja vetäsin hatusta - osumatodennäköisyys sama kuin tän foorumin tilastoguruilla ja noi laput kantaa vastuunsa suunnilleen yhtä hyvin. Toinen vaihtoehto on lukea vastaus teen lehdistä. Suomeksi - ihminen on erittäin huono arvioimaan tilastoja ja maalaisjärki on yleensä väärässä - lisäksi ihmisen muisti on hyvin valikoiva.
-
Akut taitaa paukkua jos ovat paukkuakseen, ainakin Applen tuotteissa. Mulla on tuossa hyllyssä yks kohtuullisen arvokas MacBook Pro josta turposi akkusetti viime kesänä, kone oli parhaimmillaan todella turvonnut, mutta on nyt vajaassa vuodessa vähän palautunut kun sitä ei ole käytetty. Puhelinpuolellahan Apple on näissä kunnostautunut oikeinkin hyvin, vaikka onkin jenkkimerkki. Kiinasta ne kaikki tulee, osassa tuotteita on vain vähän parempi laadunvalvonta.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
-
Kiinastahan ne tulee halavala, kun sijoittaja jengi on niin V-tun ahnetta!
Maximaalliset voitot vaan, tuotetaan siellä mistä halvimalla saa. Ja länsimaalainen maksaa. Ja planeetta maksaa ekotuholla, ja täällä mietitään pitäiskö pikkusuomen laittaa vaikka liha verolle että pallo säästyy jälkipolville!
Maximaalliset voitot vaan, tuotetaan siellä mistä halvimalla saa. Ja länsimaalainen maksaa. Ja planeetta maksaa ekotuholla, ja täällä mietitään pitäiskö pikkusuomen laittaa vaikka liha verolle että pallo säästyy jälkipolville!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viesti:
Jokainen uusi erillinen digikamera verolle. Jos ostaa useamman rungon, veroprosenttiin 10% korotus / runko aina sataan pinnaan asti. Filmikamerasta ja kemioista päin vastoin verovähennyksiä.
-
Ihmisten käyttäytymisen ohjaaminen on aika haastavaa - ja temaman kommentti on siitä klassinen esimerkki. Eli jokainen huutaa jonkun toisen ongelmaa, koska just minä en ole syyllinen. Temamalle vinkkinä - valtiot eivät saastuta yhtikäs mitään - yksilöt sen tekevät ja yksilöiden käytöksestä seuraa kokonaispotti - globaalissa maailmassa saastuttaja ja aiheuttaja eivät ole välttämättä edes samalla pallon puoliskolla. Eli kyllä - suomalaisen Jaskan elämänvalinnoilla on vaikutus (aito kausaliteetti) eikä Jaskan puolustukseksi käy, et tossa toisessa saaressa on kuiteski 6 Jaskaa ja 6 on enempi kuin yksi. Ja siksi mietitään päästöveroja, koska yksilöön ei tehoa kuin rahallinen turpaanveto tai kiellot - vapaassa valinnassa luonto/yhteiset varat häviävät aina.
Nyt voimme sitten keskustella siitä, et mikä akku Jaskan tulis valita, jotta hän yksilötasolla ei osallistu liikaa maailman tuhoamiseen tai tue ahneiden sikamaisuuksia. Riittääkö jos Jaska kierrättää maitopurkit ja Jaskan käyttämä valmistaja ostaa laatusertifikaatit serkun kaiman firmalta, joka näin valuttaa vastuun seuraavalle tasolle (siis tyyliin Vallila) - siis muuhunkin kuin Jaskalle itselleen synninpästöön. Vastaus tod. näk. on - Jaskan tulee lopettaa kuvaaminen, koska pallo ei kestä 7 miljardia Jaskaa. Oletus: Jaska on suomalainen (ihan millä tulotasolla tahansa).
Nyt voimme sitten keskustella siitä, et mikä akku Jaskan tulis valita, jotta hän yksilötasolla ei osallistu liikaa maailman tuhoamiseen tai tue ahneiden sikamaisuuksia. Riittääkö jos Jaska kierrättää maitopurkit ja Jaskan käyttämä valmistaja ostaa laatusertifikaatit serkun kaiman firmalta, joka näin valuttaa vastuun seuraavalle tasolle (siis tyyliin Vallila) - siis muuhunkin kuin Jaskalle itselleen synninpästöön. Vastaus tod. näk. on - Jaskan tulee lopettaa kuvaaminen, koska pallo ei kestä 7 miljardia Jaskaa. Oletus: Jaska on suomalainen (ihan millä tulotasolla tahansa).
-
^
Mulle jäi nyt epäselväksi tuossa ansiokkaassa allegorillassa se, miten Jaskasta saadaan yhtäkkiä seitsemän miljardia Jaskaa. Ajatelkaa kuinka monta kepulaista siinä joukossa olisi.
Mulle jäi nyt epäselväksi tuossa ansiokkaassa allegorillassa se, miten Jaskasta saadaan yhtäkkiä seitsemän miljardia Jaskaa. Ajatelkaa kuinka monta kepulaista siinä joukossa olisi.
--
-
Ahnein on se köyhä demari/persu/vihreä/kepulainen/kokkari jne.temama kirjoitti:Kiinastahan ne tulee halavala, kun sijoittaja jengi on niin V-tun ahnetta!
Ostaja tekee valinnat hinnan perusteella, koska ostaja on tässä se ahne.
Ostetaan halvalla ja myydään (omat romut, asunto jne) niin kalliilla kuin voidaan. Jokaisen vähävaraisenkin asenne on just tää.
Kiinan kysynnän kasvu on asiakkaiden oma valinta, jota yleinen talouspolitiikka ohjaa.
-
No ei todellakaan ole. Mulle on sattunut jostain syystä tuttavapiiriin näitä harvinaisen huonoja kauppamiehiä enemmänkin, on lähinnä kova huoli siitä, ettei vain tule riistäneeksi ostajaa millään tavalla.T71 kirjoitti: Ostetaan halvalla ja myydään (omat romut, asunto jne) niin kalliilla kuin voidaan. Jokaisen vähävaraisenkin asenne on just tää.
--
-
Kerro mullekin mistä niitä halpoja asuntoja saa, niin ostan pari varalle... ;)rolsen kirjoitti:No ei todellakaan ole. Mulle on sattunut jostain syystä tuttavapiiriin näitä harvinaisen huonoja kauppamiehiä enemmänkin, on lähinnä kova huoli siitä, ettei vain tule riistäneeksi ostajaa millään tavalla.T71 kirjoitti: Ostetaan halvalla ja myydään (omat romut, asunto jne) niin kalliilla kuin voidaan. Jokaisen vähävaraisenkin asenne on just tää.
No mut siis vähän karrikoiden, se pääosa porukasta kuitenkin tekee ne valinnat hinnan perusteella, ja molempiin suuntiin.
-
^
Juu, pääosa varmaan menee noin.
--
-
Juu, tämän takia ahneet sijoittajat ei sijoita Suomeen, koska joukkovoima toimii ja porukka ostaa sitä halpaa kuraa, joten kotimainen teollisuus menee konkkaan kysynnän puutteessa.rolsen kirjoitti:^
Tietty osa huutaa pää punaisena laadun perään, mutta ei löydy enää hyvää kamaa, koska joukkovoima päättää mitä saat ostaa.
Toki kiinalainen kama tulee tarpeeseen, koska ei ole mitään järkeä tommosta tavaraa tälle markkinalle tehdäkään, mutta kiinalaisessa kamassa on suuri ongelma se kusetuksen määrä, joka siinä on.
https://youtu.be/7WWnY5PGYmQ?t=186" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Tuskin sen suurempi kusetus kuin suomalaisessa "maailman puhtaimmassa ruuassa"!T71 kirjoitti:mutta kiinalaisessa kamassa on suuri ongelma se kusetuksen määrä, joka siinä on.
Fifty-forty
-
Aina kun tilaat rihkamaa Kiinasta, Etelä Koreasta, Japanista, USAsta... niin ne tulee tänne lentokoneella tai laivalla ja sehän ei vihervassareita tunnu kiusaavan mutta suomalaisten yksityisautoilu on se iso hyihyi.
-
Alibabasta saa ostettuja samoja akkuja suoraan tehtaalta mitä walmart ja digitarvike myy.T71 kirjoitti:No kumminkin USA:sta saa turvallisempia akkuja, kuin Kiinasta. Ja nopeasti.
-
Niissä on monesti vaan samat etiketit, ei muuta samaa.Wuush kirjoitti:Alibabasta saa ostettuja samoja akkuja suoraan tehtaalta mitä walmart ja digitarvike myy.T71 kirjoitti:No kumminkin USA:sta saa turvallisempia akkuja, kuin Kiinasta. Ja nopeasti.
Uskokaa nyt jo, että noita kaikkia akkuja kopioidaan ja ne halvimmat on usein mitä sattuu. Joka erässä voi olla suuria eroja ja toisista puuttuu kokonaan suojauselektroniikka.
Kiinassa voi sata pajaa kasata ihan samaa akkua vaihtelevista osista.
USA:n markkinoilla taas ei voi myydä huonoa, josta tulee oikeusjuttuja solkenaan.
Walmart tutkii tuote-eriä ja ostaa paremmista tehtaista.
Niiden sisäänosto on vähän eri laatuluokkaa, kuin jollain digitarvikkeella.
Myös eri merkkien OEM etikettejä ja hologrammeja yms saa kiinalaisesta basaarista tuhannen laatikoissa. Näitä kopioetikettejä varmaan joka kioskista.