(2017 - 2021 ) Sony A7III, A7RIII, A7RIV, A9, A9II
-
Re: (2017 - ) Sony A7III, A7RIII, A9
Sonyn olisi pitänyt tehdä FF:lle uusi mountti. Nykyinen on niin pieni ettei A sarjan täyskennoisiin tulla koskaan saamaan hyvää ibistä kun sensorilla ei ole tarpeeksi liikkumisvaraa. Nikonin ja Panan ibikset pesee tästä syystä Sonyt mennen tullen.
-
- Viesti:
Ehkä se on sitten niille, joista osa täälläkin, vannoo sen nimeen että koliseva ibis on täysi turhake. Vaihtoehtoja siis.Wuush kirjoitti:Sonyn olisi pitänyt tehdä FF:lle uusi mountti. Nykyinen on niin pieni ettei A sarjan täyskennoisiin tulla koskaan saamaan hyvää ibistä kun sensorilla ei ole tarpeeksi liikkumisvaraa. Nikonin ja Panan ibikset pesee tästä syystä Sonyt mennen tullen.
-
Laimea provo. Kennoa ei liikuteta objektiivin kiinnityksen sisällä.Wuush kirjoitti:Sonyn olisi pitänyt tehdä FF:lle uusi mountti. Nykyinen on niin pieni ettei A sarjan täyskennoisiin tulla koskaan saamaan hyvää ibistä kun sensorilla ei ole tarpeeksi liikkumisvaraa. Nikonin ja Panan ibikset pesee tästä syystä Sonyt mennen tullen.
-
Tuo selittää paljon. Listaan voi lisätä : FF on turha, eye-AF ei toimi ja Sonyt ovat rumia. :)nomad kirjoitti:Tällä foorumilla monet suhtautuvat Sonyyn niin periaatteellisen kielteisesti, ettei ole mitään vaaraa yliodotuksista. Sonyt on leluja, menut on sekavia, akku ei kestä, käytettävyys syvältä, eka sadepisara kosauttaa vehkeet, mountti on liian pieni, ergonomia huonoa, raw pakattua, objektiiveja ei ole saatavilla, tähdet hukkuu jne. Ja epäilemättä se tarkennuskin on huono, vaikka kaikkialla muuta sanotaan. Tuo siis pikaisena tiivistyksenä tällä foorumilla kirjoitetusta
-
Lisätään vielä että Sony tekee pleikkareita, animal eye-af on keskeneräinen, EVF rikkoo silmät, ne on liian kevyitä, laadunvalvontaa ei ole, markkinointi yliampuvaa, ne ottaa tubettajat huomioon, jengii kehuu YouTubesta, ne on liian kalliita ja niiden tuottamat värit on hirveitä.Räntä kirjoitti:Tuo selittää paljon. Listaan voi lisätä : FF on turha, eye-AF ei toimi ja Sonyt on rumia. :)nomad kirjoitti:Tällä foorumilla monet suhtautuvat Sonyyn niin periaatteellisen kielteisesti, ettei ole mitään vaaraa yliodotuksista. Sonyt on leluja, menut on sekavia, akku ei kestä, käytettävyys syvältä, eka sadepisara kosauttaa vehkeet, mountti on liian pieni, ergonomia huonoa, raw pakattua, objektiiveja ei ole saatavilla, tähdet hukkuu jne. Ja epäilemättä se tarkennuskin on huono, vaikka kaikkialla muuta sanotaan. Tuo siis pikaisena tiivistyksenä tällä foorumilla kirjoitetusta
Showreel:
https://vimeo.com/814152881
-
Hienoa, nyt meillä onkin kasassa Sony-käyttäjien laatima oma lista noiden kameroiden kaikista vioista ja puutteista, ei tarvitse enää itse keksiä! Olisitte tehneet tämän jo aikaisemmin, niin olisi jäänyt monta sotaa sotimatta :) Täytyykin mennä heittämään tuo oma Sony roskiin kun sillä ei tee mitään.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
-
Nyt skidiä tarkkuutta. Lista on kyllä Sony-käyttäjien kokoama, mutta listalla olevat viat ja puutteet on pääosin muiden kuin Sony-käyttäjien keksimiä. Mikä sinällään on nyt hieman huvittavaa sekin.rolsen kirjoitti:Hienoa, nyt meillä onkin kasassa Sony-käyttäjien laatima oma lista noiden kameroiden kaikista vioista ja puutteista, ei tarvitse enää itse keksiä! Olisitte tehneet tämän jo aikaisemmin, niin olisi jäänyt monta sotaa sotimatta :) Täytyykin mennä heittämään tuo oma Sony roskiin kun sillä ei tee mitään.
Showreel:
-
Näh, ei nyt puututa pikkuseikkoihin, faktat ovat yliarvostettuja :)nsamppa kirjoitti:Nyt skidiä tarkkuutta. Lista on kyllä Sony-käyttäjien kokoama, mutta listalla olevat viat ja puutteet on pääosin muiden kuin Sony-käyttäjien keksimiä. Mikä sinällään on nyt hieman huvittavaa sekin.rolsen kirjoitti:Hienoa, nyt meillä onkin kasassa Sony-käyttäjien laatima oma lista noiden kameroiden kaikista vioista ja puutteista, ei tarvitse enää itse keksiä! Olisitte tehneet tämän jo aikaisemmin, niin olisi jäänyt monta sotaa sotimatta :) Täytyykin mennä heittämään tuo oma Sony roskiin kun sillä ei tee mitään.
--
-
Ironia on vaikea tyylilaji ymmärtäärolsen kirjoitti:Näh, ei nyt puututa pikkuseikkoihin, faktat ovat yliarvostettuja :)nsamppa kirjoitti:Nyt skidiä tarkkuutta. Lista on kyllä Sony-käyttäjien kokoama, mutta listalla olevat viat ja puutteet on pääosin muiden kuin Sony-käyttäjien keksimiä. Mikä sinällään on nyt hieman huvittavaa sekin.rolsen kirjoitti:Hienoa, nyt meillä onkin kasassa Sony-käyttäjien laatima oma lista noiden kameroiden kaikista vioista ja puutteista, ei tarvitse enää itse keksiä! Olisitte tehneet tämän jo aikaisemmin, niin olisi jäänyt monta sotaa sotimatta :) Täytyykin mennä heittämään tuo oma Sony roskiin kun sillä ei tee mitään.
-
- Viesti:
Korjataan lista lyhyemmäksi: Nopeus ennen kuvanlaatua.
-
Tuohon Tamronin 28-75:n ja 17-28:n jatkoksi huhutaan tulevaksi 70-200 f2.8
https://fstoppers.com/gear/tamron-build ... mor-315486" onclick="window.open(this.href);return false;
Linkki vie huhuun.
Siinä alkaa olemaan jo aika pirun hyvä holy trinity.
https://fstoppers.com/gear/tamron-build ... mor-315486" onclick="window.open(this.href);return false;
Linkki vie huhuun.
Showreel:
-
No on. Hyvahyva beisic-setti. varsinkin jos optiikka tarpeeksi hyvää, kuten se vaikuttaa olevan.,nsamppa kirjoitti:Tuohon Tamronin 28-75:n ja 17-28:n jatkoksi huhutaan tulevaksi 70-200 f2.8
Linkki vie huhuun.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
Katselin noita Tamronin vs GM 24-70 kuvia ja Tamron jos onkin hyvä, niin paikoin GM on erinomainen.temama kirjoitti:No on. Hyvahyva beisic-setti. varsinkin jos optiikka tarpeeksi hyvää, kuten se vaikuttaa olevan.,nsamppa kirjoitti:Tuohon Tamronin 28-75:n ja 17-28:n jatkoksi huhutaan tulevaksi 70-200 f2.8
Linkki vie huhuun.
Eläköön se pieni ero.
-
- Viesti:
Listaan voisi lisätä vielä, että objektiivit on ylihintaisia ja liian isoja paitsi ne mitkä on liian pieniä ja liian halpoja ollankseen hyviä ja viimeistään niissä on sitten luokaton AF/MF kytkin :)nsamppa kirjoitti:Lisätään vielä että Sony tekee pleikkareita, animal eye-af on keskeneräinen, EVF rikkoo silmät, ne on liian kevyitä, laadunvalvontaa ei ole, markkinointi yliampuvaa, ne ottaa tubettajat huomioon, jengii kehuu YouTubesta, ne on liian kalliita ja niiden tuottamat värit on hirveitä.Räntä kirjoitti:Tuo selittää paljon. Listaan voi lisätä : FF on turha, eye-AF ei toimi ja Sonyt on rumia. :)nomad kirjoitti:Tällä foorumilla monet suhtautuvat Sonyyn niin periaatteellisen kielteisesti, ettei ole mitään vaaraa yliodotuksista. Sonyt on leluja, menut on sekavia, akku ei kestä, käytettävyys syvältä, eka sadepisara kosauttaa vehkeet, mountti on liian pieni, ergonomia huonoa, raw pakattua, objektiiveja ei ole saatavilla, tähdet hukkuu jne. Ja epäilemättä se tarkennuskin on huono, vaikka kaikkialla muuta sanotaan. Tuo siis pikaisena tiivistyksenä tällä foorumilla kirjoitetusta
-
- Viesti:
Väärin. Niissä on AF moodi. Jos ei sitä olisi ollenkaan, ei olisi kytkintäkään.
-
Niin tai näin, kyllä mua ..tutti sikana että tuli vaihettua Canon 6d R2:een. Meinas loppua koko kuvausharrastus. Jotenki väärin kuvittelin että se ois parempi kamera. Pah, niin moni (yllä mainittu) asia oikeasti otti päästä.
Jotenkin kuitenkin löysin uskoa että homma korjaantuu R3:een vaihtamalla ja kyllähän tuo on ihan eri luokan kamera. Tähän se ois pitänyt suorilta vaihtaa.
Jotenkin kuitenkin löysin uskoa että homma korjaantuu R3:een vaihtamalla ja kyllähän tuo on ihan eri luokan kamera. Tähän se ois pitänyt suorilta vaihtaa.
-
Allekirjoitan tämän kyllä. Tää kolmos generaatio on se mikä alkaa olemaan vähän valmiinpuoleinen. Tästä syystä mullekin A7III on ensimmäinen alpha-sarjalainen ja säästöt säästetty A7SIII:a varten.tobe kirjoitti:Niin tai näin, kyllä mua ..tutti sikana että tuli vaihettua Canon 6d R2:een. Meinas loppua koko kuvausharrastus. Jotenki väärin kuvittelin että se ois parempi kamera. Pah, niin moni (yllä mainittu) asia oikeasti otti päästä.
Showreel:
-
- Viesti:
Mutta miten korjataan ne henkiset kidutukset mitkä ovat aiheutuneet kahden ensimmäisen koepallosarjan toimesta? Sonyn tulisi kustantaa ilmainen runko edellisten betatestaajille. Varsinkin kun kaikki Sonyn käyttäjät ovat hyötyneet star trails -issuen raportoinnista ja korjaamisesta.
-
Pelin henki on, että jokainen nuolee haavansa tykönään. En saanut Nikonilta ilmaista kameraa huolimatta sitkeästä D600 beta-testauksesta. Enkä enää ole edes katkera tuosta - opinpahan mitä se on kun laadusta tingitään. Eikä Canon ole tiettävästi jakanut uusia kameroita heille, jotka haksahtivat dynamiikkarajoitettuihin bandingromuihin. Voisin jatkaa listaa myös muilla Nikonin muilla töppäyksillä, Fujin mk1 sekoiluilla tai sillä, miten Olympus rakentaa kuplaa olemattoman pienen kennonsa ympärille. Jossain vaiheessa omistin Leicankin, mutta kiitos punaisen täplän ostajia soleuttavan vaikutuksen, sain sen myytyä eteenpäin ilman taloudellista tappiota :-)Maffer kirjoitti:Mutta miten korjataan ne henkiset kidutukset mitkä ovat aiheutuneet kahden ensimmäisen koepallosarjan toimesta? Sonyn tulisi kustantaa ilmainen runko edellisten betatestaajille. Varsinkin kun kaikki Sonyn käyttäjät ovat hyötyneet star trails -issuen raportoinnista ja korjaamisesta.
Nämä uudet Sonyt on hyviä! Fiilis on kuin Nikonin kultakaudella D700:n julkaisun jälkeen.
-
No älä nyt ole penseä. Mielenkiintoisten teknisten ongelmien ja yllätysten ratkominen on se, mitä uusien laitteiden ensimmäiset ostajat haluavat. Kenties he saavat seuraavan koemallin vielä vähän keskeneräisempänä 50 % markkinahintaa kalliimmalla. Ne, joille kokeilu on kidutusta, hankkivat peilicanikonin niin kuin aina ennenkin. Tietysti markin tai pari uusinta mallia vanhemman, joista tietää jo mitä saa.Maffer kirjoitti:Mutta miten korjataan ne henkiset kidutukset mitkä ovat aiheutuneet kahden ensimmäisen koepallosarjan toimesta? Sonyn tulisi kustantaa ilmainen runko edellisten betatestaajille. Varsinkin kun kaikki Sonyn käyttäjät ovat hyötyneet star trails -issuen raportoinnista ja korjaamisesta.
Sitäkin voi miettiä, että monikohan tuhannesta kameran ostajasta kokeilee koskaan kuvata star traileja. Ainakin minun on vaikea nähdä, mihin sellaisia kuvia tarvitaan sen yhden tulitikkuaskin kokoisen pikkukuvan lisäksi, joka on ylästeen fysiikankirjassa havainnollistamassa tähtien liikettä.
Hannu