Hei,
Yritän pimeässä ottaa kuvaa numerovalosta ja en ole tyytyväinen lopputulokseen. Kamerava EOS 200D. Onko vinkkejä kuinka saisin numeron rakenteen näkymään hyvin.
Kuvattava numero löytyy seuraavasta linkistä https://www.instagram.com/numerovalo.fi/
Pimeässä kuvaaminen
-
Re: Pimeässä kuvaaminen
Eli ongelma on, että numero on liian tumma? Tällaiset kohteet, jossa on kova kontrasti ovat ongelmallisia. Olet kai kokeillut valotuksen lisäämistä ja tausta ylivalottui. HDR voisi auttaa. Jalustalla voi myös ottaa kaksi kuvaa ja valottaa erikseen tausta ja itse numero ja yhdistää photarilla. Kuvaatko rawna? Se antaa enemmän varaa säätöihin.
-
Valaise etupuolelta numeroa hieman jostain suunnasta..
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
Flickr: Jani Honkala
-
- Viesti:
Öh? Ainoa järkevä tapa kuvata tuollainen himmeli on juuri jättää se silhuetiksi eli tummaksi edestä. Samalla säästää tuotantokuluissa kun tekee rungon pahvista.
-
Kuten SuperDrive ehdotti: kuvaa HDR-kuvana.
Siis ota kaksi kuvaa, joissa valotusaikojen ero luokkaa 2 stoppia ja yhdistä kuvat HDR-kuvaksi jälkikäsittelyssä. Jossa myös säädät tuloksen luonnollisen näköiseksi (tai mitä nyt lopputulokselta haetkin).
Mä olen ottanut kuvia, joissa pitää näkyä hämyisän huoneen tummat nurkatkin, eikä ikkunasta näkyvä kirkas luminen piha-alue saa palaa puhki. Vaatii jopa 4-5 kuvaa parin stopin välein, jotta saa lopputulokseen kaiken haluamansa.
Siis ota kaksi kuvaa, joissa valotusaikojen ero luokkaa 2 stoppia ja yhdistä kuvat HDR-kuvaksi jälkikäsittelyssä. Jossa myös säädät tuloksen luonnollisen näköiseksi (tai mitä nyt lopputulokselta haetkin).
Mä olen ottanut kuvia, joissa pitää näkyä hämyisän huoneen tummat nurkatkin, eikä ikkunasta näkyvä kirkas luminen piha-alue saa palaa puhki. Vaatii jopa 4-5 kuvaa parin stopin välein, jotta saa lopputulokseen kaiken haluamansa.