Canon/Nikon mm. nopeiden kohteiden kuvaamiseen
-
Canon/Nikon mm. nopeiden kohteiden kuvaamiseen
Olen aloittelija ja ostamassa peilijärkkäriä. Tarkoitus olisi kehittyä harrastajakuvaajana mahdollisimman paljon, kameralla joka ei ”tarpeettomasti turhauta”.
Haluan Canonin tai Nikonin, hintahaarukalla 1000-1800 €. En tiedä onko croppi- vai täyskenno parempi.
Mitä kameralta haluaisin on
- hyvä kuvanlaatu tietenkin
- tärkeintä olisi nopealiikkeisten lemmikkieläinten kuvaus ja siihen nopea/hyvintoimiva automaattitarkennus, mutta kuvaan myös maisemaa ja muuta vähemmän liikkuvaa kohdetta.
- kääntyvä näyttö, ja käytännöllinen esim. paikallaan olevan kohteen kuvaamiseen
- ainakin wifi
Mitä järkkäriä suosittelette? Ja jos siihen hyvää ekaa objektiivia tarkoitusperiini, niin ehdota.
Haluan Canonin tai Nikonin, hintahaarukalla 1000-1800 €. En tiedä onko croppi- vai täyskenno parempi.
Mitä kameralta haluaisin on
- hyvä kuvanlaatu tietenkin
- tärkeintä olisi nopealiikkeisten lemmikkieläinten kuvaus ja siihen nopea/hyvintoimiva automaattitarkennus, mutta kuvaan myös maisemaa ja muuta vähemmän liikkuvaa kohdetta.
- kääntyvä näyttö, ja käytännöllinen esim. paikallaan olevan kohteen kuvaamiseen
- ainakin wifi
Mitä järkkäriä suosittelette? Ja jos siihen hyvää ekaa objektiivia tarkoitusperiini, niin ehdota.
Viimeksi muokannut Hiuu, Marras 14, 2018 18 : 38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Re: Canon/Nikon mm. nopeiden kohteiden kuvaamiseen
Nopealiikkeisten lemmikkien kuvaamiseen Nikon D500 + 70-200 f2.8
Maisemiin laajakulma(zoom) 14-24mm kokoluokassa.
Muotokuviin 50mm f1.8
Muotokuviin 50mm f1.8
-
Canonin puolelta ei löydy tällä hetkellä runkoa jossa olisi kääntyvä näyttö ja riittävän nopea tarkennus. Mulla on 80D enkä todellakaan ota sitä elukkakuvaukseen mukaan, niihin hommiin otan 7DmkII:n.
Tämä kommentti siksi, ettet tuhlaa aikaasi nykyisiin Canoneihin.
-
Hei, minulla ei ole vielä käytännön kokemusta digijärkkäreistä, nyt tulisi aloittelijan kysymys: tarkoitatko, että hintaluokan Canon D80 sinällään ei käytännössä ole tarpeeksi nopea lemmikkien liikkeeseen, näin siis mitä ilmeisemmin? (Kääntyvää näyttöä siis käyttäisin (lähes) liikkumattomien kohteiden kuvaukseen.)rolsen kirjoitti:Canonin puolelta ei löydy tällä hetkellä runkoa jossa olisi kääntyvä näyttö ja riittävän nopea tarkennus. Mulla on 80D enkä todellakaan ota sitä elukkakuvaukseen mukaan, niihin hommiin otan 7DmkII:n.
Viimeksi muokannut Hiuu, Marras 14, 2018 16 : 21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Tämä runko siis ilmeisesti reilun kahden tonnin peli, mun budjetti loppuu... Muutoin kyllä näyttää just mun unelmakameralle.Juha Sa kirjoitti:Nopealiikkeisten lemmikkien kuvaamiseen Nikon D500 + 70-200 f2.8
Muotokuviin 50mm f1.8
-
....käytettynä halvempi...tarvit huipputarkennuksen...
-
No, riippuu tietysti lemmikeistä hyvin paljon, miten se kamera ehtii tarkennella. Itse kuvaan lintuja ja esim. sudenkorentoja, joten automaattitarkennuksen osalta ei oikein mikään tahdo riittää. Koiratkin osaavat kyllä olla nopeita, joten niiden kuvaamisessa on hyötyä nopeasta ja varmasta rungosta. Mutta, vinttikoira ja ranskanpulla esim. ovat aivan erilaisia kuvattavia liikkeessä... Kohteina varmasti myös kokonaisuutena helpompia kuin miljoonaa lentävä tervapääsky tai joka suuntaan randomina syöksähtelevä sudenkorento.Hiuu kirjoitti:Hei, minulla ei ole vielä käytännön kokemusta digijärkkäreistä, nyt tulisi aloittelijan kysymys: tarkoitatko, että hintaluokan Canon D80 sinällään ei käytännössä ole tarpeeksi nopea lemmikkien liikkeeseen, näin siis mitä ilmeisemmin? (Kääntyvää näyttöä siis käyttäisin (lähes) liikkumattomien kohteiden kuvaukseen.)rolsen kirjoitti:Canonin puolelta ei löydy tällä hetkellä runkoa jossa olisi kääntyvä näyttö ja riittävän nopea tarkennus. Mulla on 80D enkä todellakaan ota sitä elukkakuvaukseen mukaan, niihin hommiin otan 7DmkII:n.
Sun tarttis päästä testaamaan noita kameroita, niin näet mikä on se sulle riittävä juttu. Runkoja voi ostaa ihan hyvin käytettynäkin, ne lähtevät kuitenkin vaihtoon jossain kohtaa. Hyvä objektiivi taas voi pysyä talossa pitkäänkin. Mun valinta ois Nikon D500 käytettynä ja sitten optiikkaa sen mukaan mitä pörssi kestää, ei kaikkea tarvi/voi saada aina kerralla hankittua.
-
Uusi D500 Superkuvassa hieman alle 1800, käytettynä löytynee 1000 - 1200 hintaluokassa.Hiuu kirjoitti:Tämä runko siis ilmeisesti reilun kahden tonnin peli, mun budjetti loppuu... Muutoin kyllä näyttää just mun unelmakameralle.Juha Sa kirjoitti:Nopealiikkeisten lemmikkien kuvaamiseen Nikon D500 + 70-200 f2.8
Muotokuviin 50mm f1.8
Nikon 70-200G VRII käytettynä samassa hintaluokassa, VRI jonkin verran halvempi.
Nikon 50 f1.8 löytynee reilulla satasella.
-
Luontokuvaukseen justiinsakin olisi tarkoitus käyttää, perhosista (aluksi laskeutuneista) pariin hyvin vilkkaasti liikkuviin metsästyskoiriin, joiden suunta muuttuu random ja hetkessä 360 astetta ja vauhti on luja. Ja sitä juuri tällä ”turhautumattomuudella” tarkoitin, että kun kohteet ovat mitä ovat, niin aloittajanakin olisi jotain toivoa onnistumisesta ja kehittymisen mahdollisuus eikä pelkkää epäonnistumista.rolsen kirjoitti:No, riippuu tietysti lemmikeistä hyvin paljon, miten se kamera ehtii tarkennella. Itse kuvaan lintuja ja esim. sudenkorentoja, joten automaattitarkennuksen osalta ei oikein mikään tahdo riittää. Koiratkin osaavat kyllä olla nopeita, joten niiden kuvaamisessa on hyötyä nopeasta ja varmasta rungosta. Mutta, vinttikoira ja ranskanpulla esim. ovat aivan erilaisia kuvattavia liikkeessä... Kohteina varmasti myös kokonaisuutena helpompia kuin miljoonaa lentävä tervapääsky tai joka suuntaan randomina syöksähtelevä sudenkorento.Hiuu kirjoitti:Hei, minulla ei ole vielä käytännön kokemusta digijärkkäreistä, nyt tulisi aloittelijan kysymys: tarkoitatko, että hintaluokan Canon D80 sinällään ei käytännössä ole tarpeeksi nopea lemmikkien liikkeeseen, näin siis mitä ilmeisemmin? (Kääntyvää näyttöä siis käyttäisin (lähes) liikkumattomien kohteiden kuvaukseen.)rolsen kirjoitti:Canonin puolelta ei löydy tällä hetkellä runkoa jossa olisi kääntyvä näyttö ja riittävän nopea tarkennus. Mulla on 80D enkä todellakaan ota sitä elukkakuvaukseen mukaan, niihin hommiin otan 7DmkII:n.
Sun tarttis päästä testaamaan noita kameroita, niin näet mikä on se sulle riittävä juttu. Runkoja voi ostaa ihan hyvin käytettynäkin, ne lähtevät kuitenkin vaihtoon jossain kohtaa. Hyvä objektiivi taas voi pysyä talossa pitkäänkin. Mun valinta ois Nikon D500 käytettynä ja sitten optiikkaa sen mukaan mitä pörssi kestää, ei kaikkea tarvi/voi saada aina kerralla hankittua.
Runkoja olisi jees kokeilla mutta käytännössä hieman hankalaa,miten. Olen arastellut käytetyn rungon ostoa, kun ei tiedä miten sitä on kohdeltu. Onkohan kameraliikkeissä jonkinlainen vakuus, kai ne jotenkin tarkastetaan...
-
Esim Rajala antaa 1kk:n takuun käytetyille kameroille, mutta ainahan se käytetyn ostaminen on riski. Toisaalta, riski se on uudenkin ostaminen aina välillä, se on melkoista arpapeliä valitettavasti millainen ullatuuus paketista sitten lopulta löytyykään.Hiuu kirjoitti: Luontokuvaukseen justiinsakin olisi tarkoitus käyttää, perhosista (aluksi laskeutuneista) pariin hyvin vilkkaasti liikkuviin metsästyskoiriin, joiden suunta muuttuu random ja hetkessä 360 astetta ja vauhti on luja. Ja sitä juuri tällä ”turhautumattomuudella” tarkoitin, että kun kohteet ovat mitä ovat, niin aloittajanakin olisi jotain toivoa onnistumisesta ja kehittymisen mahdollisuus eikä pelkkää epäonnistumista.
Runkoja olisi jees kokeilla mutta käytännössä hieman hankalaa,miten. Olen arastellut käytetyn rungon ostoa, kun ei tiedä miten sitä on kohdeltu. Onkohan kameraliikkeissä jonkinlainen vakuus, kai ne jotenkin tarkastetaan...
-
Olen ostanut täältä kait kolme vähän käytettyä runkoa, ja kuusi, seitsemän optiikkaa, joista useimmat peräti Canon L ;) laseja.
En ole pettynyt ostoissani kertaakaan tällä sivuilla, mutta yleensä katsoin, kuka täällä myy, kauanko on ollut/myynyt, onko muuten kirjoitellut/vastaillutt tms.
Ostettu käytetty lasi (objektiivi) on mielestäni hyvä sijoitus, jos haluaa myöhemmin vaihtaa/myydä verrattuna uutena ostettuna. Pahasti ei tule takkiin, _yleensä_....
En ole pettynyt ostoissani kertaakaan tällä sivuilla, mutta yleensä katsoin, kuka täällä myy, kauanko on ollut/myynyt, onko muuten kirjoitellut/vastaillutt tms.
Ostettu käytetty lasi (objektiivi) on mielestäni hyvä sijoitus, jos haluaa myöhemmin vaihtaa/myydä verrattuna uutena ostettuna. Pahasti ei tule takkiin, _yleensä_....
-
Ostaisin mielummin täältä foorumilta käytetyt vehkeet kuin liikkeestä. Täällä sitä myy yksityiset henkilöt, jolloin kynnys myydä jotain muuta sellaista kuin todellisuus on, on korkeampi. Olenpas kuullut sellaistakin, että liikkeeseen viedään romut joita ei kehtaa yksityiselle myydä, meiningillä toivotaan toivotaan, ettei kauppa huomaa puutteita. Puute voi olla vaikka optiikan tasalaatuisuus, jota ei voi todeta tötteröä hypistelemällä.
Mustana hevosena Nikon D500:n ollessa liian kallis voisin suositella D7200:ta. En tosin muista onko kääntyvää näyttöä.. Hinta pitäisi kuitenkin olla kohdallaan toimintakykyyn nähden. Tämän pariksi käytetty 70-200 VR, niin selviät alle puolentoista tonnin.
Mustana hevosena Nikon D500:n ollessa liian kallis voisin suositella D7200:ta. En tosin muista onko kääntyvää näyttöä.. Hinta pitäisi kuitenkin olla kohdallaan toimintakykyyn nähden. Tämän pariksi käytetty 70-200 VR, niin selviät alle puolentoista tonnin.
-
Sinuna ostaisin myyntiosastolla olevan D500 Nikonin 1200€ ja mukaan Sigma 17-50mm f/2.8 EX DC OS HSM Nikon +150€Hiuu kirjoitti: Mitä järkkäriä suosittelette? Ja jos siihen hyvää ekaa objektiivia tarkoitusperiini, niin ehdota.
Sitten etsisin käytetyn 70-200 F/4 putken n.400€-600€ ja näin olisi pätvä paketti tarpeisiisi ja se mahtuisi ehkä juuri ja juuri budjettiin
-
"Ostaisin mielummin täältä foorumilta käytetyt vehkeet kuin liikkeestä. Täällä sitä myy yksityiset henkilöt, jolloin kynnys myydä jotain muuta sellaista kuin todellisuus on, on korkeampi. Olenpas kuullut sellaistakin, että liikkeeseen viedään romut joita ei kehtaa yksityiselle myydä, meiningillä toivotaan toivotaan, ettei kauppa huomaa puutteita. Puute voi olla vaikka optiikan tasalaatuisuus, jota ei voi todeta tötteröä hypistelemällä."
...? Näitä urbaanilegendoja.."...Nykyään on ostajan markkinat...jotku vaan haluaa aina uusimman version ja vanhat "rikkinäiset" myyntiin....
...? Näitä urbaanilegendoja.."...Nykyään on ostajan markkinat...jotku vaan haluaa aina uusimman version ja vanhat "rikkinäiset" myyntiin....
-
Ei ole mitään legendaa tuo TiRyn kertoma, ei kannata sekoittaa mihinkään vaihtokiimaan tuota. Postimyynnistäkin on hyvä tilata objektiivi ja sitten viikon ajan perusteellisesti testata sitä. Jos objektiivi onkin epäkesko, niin asiakaspalautuksena takaisin ja mihinkähän ne mahtaa sitten päätyä ne palautetut laitteet...etteivät vain paketois ja laittais pommia eteenpäin seuraavalle ostajalle...ei kait rehelliset yrittäjät nyt sellaista.ookke66 kirjoitti:"Ostaisin mielummin täältä foorumilta käytetyt vehkeet kuin liikkeestä. Täällä sitä myy yksityiset henkilöt, jolloin kynnys myydä jotain muuta sellaista kuin todellisuus on, on korkeampi. Olenpas kuullut sellaistakin, että liikkeeseen viedään romut joita ei kehtaa yksityiselle myydä, meiningillä toivotaan toivotaan, ettei kauppa huomaa puutteita. Puute voi olla vaikka optiikan tasalaatuisuus, jota ei voi todeta tötteröä hypistelemällä."
-
Onko ero noin iso? Olen jotenkin antanut itseni ymmärtää, että 80D:n heikkous on lähinnä hankalampi tarkennuspisteiden valinta sekä se, että niitä on harvemmassa.rolsen kirjoitti:Canonin puolelta ei löydy tällä hetkellä runkoa jossa olisi kääntyvä näyttö ja riittävän nopea tarkennus. Mulla on 80D enkä todellakaan ota sitä elukkakuvaukseen mukaan, niihin hommiin otan 7DmkII:n.
Noin muuten se pärjäisi ihan hyvin.
Zone VI
-
- Viesti:
Minusta 80D on Canonin paras kroppirunko.zone6 kirjoitti:Onko ero noin iso? Olen jotenkin antanut itseni ymmärtää, että 80D:n heikkous on lähinnä hankalampi tarkennuspisteiden valinta sekä se, että niitä on harvemmassa.rolsen kirjoitti:Canonin puolelta ei löydy tällä hetkellä runkoa jossa olisi kääntyvä näyttö ja riittävän nopea tarkennus. Mulla on 80D enkä todellakaan ota sitä elukkakuvaukseen mukaan, niihin hommiin otan 7DmkII:n.
Noin muuten se pärjäisi ihan hyvin.
-
Paras kuvanlaatu siinä on matalilla herkkyyksillä, sen takia se onkin "hitsattuna" palkeen perään.jka71 kirjoitti:Minusta 80D on Canonin paras kroppirunko.
-
Ok, kiitos viesteistä ja käytettyjen informaatiosta. D7200 ssa ei ollut kääntyvää näyttöä, tuli tuossa eteeni sellainen malli kuin Nikon D750, onko millaista kokemusta? Sopisikohan se mulle. Toisaalta se D500 vaikuttaa aikasta kivalta, jos sen tosiaan käytettynä raaskisi objektiiveineen.
-
Löysinkin sivuston jossa verrataan 750 vs 500
(https://www.techradar.com/news/photogra ... se-1327189" onclick="window.open(this.href);return false;)
(https://www.techradar.com/news/photogra ... se-1327189" onclick="window.open(this.href);return false;)