Kameran osto Ebay Kachashopista

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
SakkeI

Re: Kameran osto Ebay Kachashopista

Viesti Kirjoittaja SakkeI »

Moi!
Tilasin kameran Sony A7 S mark2 n.2000€ Kachashopista. He kiertää tullit ym. myymällä ns. Irlannista. Tuotteissa ei ole Suomen kielen valikkoa. Kamera oli ok ja aito. Sen suljin kuitenkin hajosi 4kk käytön jälkeen, kuten ainakin kokemukseni mukaan Sonystä hajoaa suljin n.5000 ruudun kohdalla ( mulla on myös r siitä hajosi myös, ne ei kestä säätä) vaikka olin tällä kertaa todella varovainen ja käsittelin Sonyäni kultahansikkain.

Viesti Kacha shoppiin, lähetä tänne, korjataan. Sain Postiluukkuosoitteen Englantiin, lähetyskulut joutui maksamaan itse, vaikka takuukorjaus pitäisi olla ilmainen. Tulee viesti korjaus maksaa 170€, eli työ? Linjassa Sonyn Ruottalaisen korjaajan kanssa, r korjaus 450€ (meni takuuseen, siis ilmainen, pienen väännön jälkeen) mutta takuukorjaushan pitäisi olla ilmainen. Kachan sivuilla ei mainita että tuotteet eivät sisällä takuuta ja Sonyllä on takuu tuotteilleen. No riitahan se tuli. Pyysin lopulta lähettämään rikkinäisen kameran takaisin, koska sain Sonyn maahantuonnista viestin että he korjaa kameran takuuseen. Kamera tuli takaisin ilman ilmoituksia ja ilmoitusta lähtöpaikasta, totesin sen korjatuksi.

Sitä ennen olin ottanut yhteyttä Ebayhin ja he sanoi ei voi mitään, ota yhteyttä nettipoliisiin, Suomen Ja Uk:n poliisiin ja laita pankkisi pyytämään lähetyskuluja ym. menetettyjä kuluja takaisin. Näitä en ole taistelun jälkeen jaksanut tehdä, mutta kirjoitan nyt tämän varoitukseksi.

Alkuperäiset Honkongin väki on ok mutta kiinalaiset ovat vallanneet honkongin ja ovat niin ahneita että ne myy äitinsäkin ja syöttää lapsillensa kadmiunriisiä ja ne lähettää ne postikuluitta eniten maksavalle, koska me ne postikulut kiltteinä kuitenkin maksamme.

Ensi kerralla suosin Suomalaista, vaikka se on huomattavasti kalliimpaa, eikä sekään aina toimi mutta saa ainakin purkautua omalla kiellä.

Olen tilannut netistä tuotteita Sonyyn ja kameroihin liittyen jonkin verran. Noin puolet tuotteista ovat olleet halpoja kopioita ja esim. yhdestä toimimattomasta adapterista (tyhjensi heti akun) olen jäänyt saamatta 50€ takaisin, koska nettikauppa (kiinalainen myyjä) ei palauttanut rahoja tai kai olisi mutta laittoi viestinsä kiinaksi ja ymmärsin vasta jälkeenpäin googlekääntäjällä mitä viesti piti sisällään, luulin sitä roskapostiksi. Linssin putsauspaperi oli halpaa 2€ iso läjä ilman postikuluja. Sitä ei Rovaniemeltä kamerakaupoista saanut, ensin yritin sitä täältä ostaa.. Nekin postikulut maksan korotettuina postin maksuina Suomessa!

Luulisi myös että Sonyllä olisi jokin laatuvaatimus myyjiänsä kohtaan. Mutta on myös niin että saat ostettua kiinasta uuteen hienoon mersuusi perän laakerin (50€) kiinasta alkuperäispaukkauksessa, täällä myydään vain koko perä (4000€) ei laakeria, mutta eurooppalainen tehdas sen laakerin tekee ja kiinaan lähettää.

Kannattaa muistaa että ne kinkit ei ole ensi kertaa myymässä jotain, Silkkitie on vanha. Meidän raha on kuitenkin valta ja kannattaa miettiä mihin vallan antaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mirrored

Viesti Kirjoittaja mirrored »

SakkeI kirjoitti:Viesti Kacha shoppiin, lähetä tänne, korjataan. Sain Postiluukkuosoitteen Englantiin, lähetyskulut joutui maksamaan itse, vaikka takuukorjaus pitäisi olla ilmainen. Tulee viesti korjaus maksaa 170€, eli työ? Linjassa Sonyn Ruottalaisen korjaajan kanssa, r korjaus 450€ (meni takuuseen, siis ilmainen, pienen väännön jälkeen) mutta takuukorjaushan pitäisi olla ilmainen. Kachan sivuilla ei mainita että tuotteet eivät sisällä takuuta ja Sonyllä on takuu tuotteilleen. No riitahan se tuli. Pyysin lopulta lähettämään rikkinäisen kameran takaisin, koska sain Sonyn maahantuonnista viestin että he korjaa kameran takuuseen. Kamera tuli takaisin ilman ilmoituksia ja ilmoitusta lähtöpaikasta, totesin sen korjatuksi.
Jaa että korjasivat siis kuitenkin. Hyvinhän se sitten meni. Kaiken kukkuraksi Sonykin lupasi korjata.

Itse olen ostanut välillä esim. E-Infinitystä mm. suomalaisen Telefoton lisäksi. Ei ole tarvinnut kääntyä takuuta kyselemään, mutta huvikseni tarkastin Tamronista sitä koittaen rekisteröidä. Sarjanumero ei kelvannut siihen koska ei kuulemma ollut Eurooppaan virallisesti tuotu. Nikonit tietysti voi aina ilmoittaa omaksensa mutta niillähän ei takuut ole mitenkään sidoksissa rekisteröintiin.

Jos olisi tullut viallinen tuote tai hajonnut pian, olisin toki kysynyt myyjältä miten palautan kameran.

On ollut myös suomeksi valikkoakin. https://www.e-infin.com/eu/item/3326/ni ... ly_kit_box" onclick="window.open(this.href);return false;
mremonen kirjoitti: Anyway, mun eglobalista tulleet on kyllä takuuhuollettu JASsilla.
Okei! Tämähän antaa pikku bisnestilaa niille, jotka ostavat tuolta ja tekevät muutaman keikan ja sitten myyvät vähän käytetyn täällä. Yrittäjä saa käyttää jatkuvasti uusia kamoja vaikka saa myytyä ostohintaan ne aina pois. (Tällaista toimintaa olen nimittäin bongannut. Ilmoittaja ei vastannut tiedusteluun että mistä liikkeestä on hankkinut mutta sen sijaan väisti kysymystä sillä että takuu toimii taatusti kotimaassa koska hän on kokeillut asian. Kauppojen jälkeen olisi antanut kyllä tiedon ostopaikastaan=). Eipä siinä jokin ALV enää merkkaa tai sitten tulisi jo voittoa, jos kuiteissa olisi jopa se mukana. Periaatteessa sellaisenkin kuitin pitäisi pyydettäessä kai saada noilta eurooppalaisilta harmaatuojiltakin.
rarehanu

Viesti Kirjoittaja rarehanu »

SakkeI kirjoitti:Moi!
Tilasin kameran Sony A7 S mark2 n.2000€ Kachashopista. He kiertää tullit ym. myymällä ns. Irlannista. Tuotteissa ei ole Suomen kielen valikkoa. Kamera oli ok ja aito. Sen suljin kuitenkin hajosi 4kk käytön jälkeen, kuten ainakin kokemukseni mukaan Sonystä hajoaa suljin n.5000 ruudun kohdalla ( mulla on myös r siitä hajosi myös, ne ei kestä säätä) vaikka olin tällä kertaa todella varovainen ja käsittelin Sonyäni kultahansikkain.

Viesti Kacha shoppiin, lähetä tänne, korjataan. Sain Postiluukkuosoitteen Englantiin, lähetyskulut joutui maksamaan itse, vaikka takuukorjaus pitäisi olla ilmainen. Tulee viesti korjaus maksaa 170€, eli työ? Linjassa Sonyn Ruottalaisen korjaajan kanssa, r korjaus 450€ (meni takuuseen, siis ilmainen, pienen väännön jälkeen) mutta takuukorjaushan pitäisi olla ilmainen. Kachan sivuilla ei mainita että tuotteet eivät sisällä takuuta ja Sonyllä on takuu tuotteilleen. No riitahan se tuli. Pyysin lopulta lähettämään rikkinäisen kameran takaisin, koska sain Sonyn maahantuonnista viestin että he korjaa kameran takuuseen. Kamera tuli takaisin ilman ilmoituksia ja ilmoitusta lähtöpaikasta, totesin sen korjatuksi.

Sitä ennen olin ottanut yhteyttä Ebayhin ja he sanoi ei voi mitään, ota yhteyttä nettipoliisiin, Suomen Ja Uk:n poliisiin ja laita pankkisi pyytämään lähetyskuluja ym. menetettyjä kuluja takaisin. Näitä en ole taistelun jälkeen jaksanut tehdä, mutta kirjoitan nyt tämän varoitukseksi.

Alkuperäiset Honkongin väki on ok mutta kiinalaiset ovat vallanneet honkongin ja ovat niin ahneita että ne myy äitinsäkin ja syöttää lapsillensa kadmiunriisiä ja ne lähettää ne postikuluitta eniten maksavalle, koska me ne postikulut kiltteinä kuitenkin maksamme.

Ensi kerralla suosin Suomalaista, vaikka se on huomattavasti kalliimpaa, eikä sekään aina toimi mutta saa ainakin purkautua omalla kiellä.

Olen tilannut netistä tuotteita Sonyyn ja kameroihin liittyen jonkin verran. Noin puolet tuotteista ovat olleet halpoja kopioita ja esim. yhdestä toimimattomasta adapterista (tyhjensi heti akun) olen jäänyt saamatta 50€ takaisin, koska nettikauppa (kiinalainen myyjä) ei palauttanut rahoja tai kai olisi mutta laittoi viestinsä kiinaksi ja ymmärsin vasta jälkeenpäin googlekääntäjällä mitä viesti piti sisällään, luulin sitä roskapostiksi. Linssin putsauspaperi oli halpaa 2€ iso läjä ilman postikuluja. Sitä ei Rovaniemeltä kamerakaupoista saanut, ensin yritin sitä täältä ostaa.. Nekin postikulut maksan korotettuina postin maksuina Suomessa!

Luulisi myös että Sonyllä olisi jokin laatuvaatimus myyjiänsä kohtaan. Mutta on myös niin että saat ostettua kiinasta uuteen hienoon mersuusi perän laakerin (50€) kiinasta alkuperäispaukkauksessa, täällä myydään vain koko perä (4000€) ei laakeria, mutta eurooppalainen tehdas sen laakerin tekee ja kiinaan lähettää.

Kannattaa muistaa että ne kinkit ei ole ensi kertaa myymässä jotain, Silkkitie on vanha. Meidän raha on kuitenkin valta ja kannattaa miettiä mihin vallan antaa.

Mielestäni kertoo kaiken sonyn laadusta, eikä sitä kannata osta suomesta eikä mistään muualta.
talonherra

Viesti Kirjoittaja talonherra »

Siis MITÄ??? Lukeeko tuossa väärin että suljin hajoaa 5tonnin maissa Sonyssä?? Onko tuo jonkin tietyn mallin vika, vai mistä kyse?
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
Shuko

Viesti Kirjoittaja Shuko »

talonherra kirjoitti:Siis MITÄ??? Lukeeko tuossa väärin että suljin hajoaa 5tonnin maissa Sonyssä?? Onko tuo jonkin tietyn mallin vika, vai mistä kyse?
Juu, hajoaa. Jokaisesta Sonystä rikkoutuu. Senhän takia se on ympäri nettiä tosi suuri uutinen, kun kaikilla on mennyt rikki.

Eiku jaaa... 5 eri Sonyn peilitöntä ollut, eikä missään ole rikkoutunut mitään. Nyt on jo reilussa 3kk:ssa A7iii:n suljin hyppinyt 12000 kertaa.
nsamppa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Shuko kirjoitti:
talonherra kirjoitti:Siis MITÄ??? Lukeeko tuossa väärin että suljin hajoaa 5tonnin maissa Sonyssä?? Onko tuo jonkin tietyn mallin vika, vai mistä kyse?
Juu, hajoaa. Jokaisesta Sonystä rikkoutuu. Senhän takia se on ympäri nettiä tosi suuri uutinen, kun kaikilla on mennyt rikki.

Eiku jaaa... 5 eri Sonyn peilitöntä ollut, eikä missään ole rikkoutunut mitään. Nyt on jo reilussa 3kk:ssa A7iii:n suljin hyppinyt 12000 kertaa.
Vähän samaa vikaa. A7R, A7S, A7II, A7SII, A7RII ja A7III ollu käytössä duunin puolesta ja omana Nex6, Nex7, RX100V ja A7III eikä missään hajonnut mitään. A7RII sai vähän vettä ja suuttu siitä, mutta tokeni kyllä. Lisäksi linssejä ämpärillinen eikä oikein mitään hässäkkää. Ehkä vaan hyvää tuuria.
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

rarehanu kirjoitti:
SakkeI kirjoitti:Moi!

Mielestäni kertoo kaiken sonyn laadusta, eikä sitä kannata osta suomesta eikä mistään muualta.
Rehellisesti sanoen: paskapuhetta. Ne ei hajoa yhtään sen nopeammin kuin kilpailijoillakaan. Ehkä jopa kestää paremmin.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Vastaa Viestiin