Adapteri Sonyyn, MC-11, Metabones vai joku muu?

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
tobe

Adapteri Sonyyn, MC-11, Metabones vai joku muu?

Viesti Kirjoittaja tobe »

Näitä adapteri aiheita on jo parit ollutkin mutta nyt on vähän epäselvyyttä.

Eli nyt tarvisi etsiä sopiva adapteri ef70-200F2.8L is II putkelle, ainakin ensivaiheessa. Myöhemmin voi miettiä muitakin Canonin ja Sigman putkia. Kamera on A7R3.

Onko tuossa metabonen adapterissa jotain joka mielestänne oikeuttaa tuon melkein tuplahinnan? Oon koittanut katella vertailuja mutta eihän noista nyt ota selvää. Jotkin väittää että MC-11 toimis paremmin ja jotkin että Metabones? Mitä missaan tässä?

Ilmeisesti eye focus toimii ainakin välttävästi molemmissa? Mutta videoissa ei kumpikaan osaa autofocusta?

Ja jos adapterin ostaa, niin onko näissä jotain tiettyjä juttuja jotka pitäisi ensimmäisenä testata ettei tule sutta?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
ksor

Re: Adapteri Sonyyn, MC-11, Metabones vai joku muu?

Viesti Kirjoittaja ksor »

Itselläni on myös tuo Sony A7RIII ja olen siinä kokeillut sekä MC-11 että Metabones sovitinta mainitsemallasi zoomilla. Sillä ja sitä pidemmillä teleobjektiiveilla tarkennus toimi ainoastaan käsitarkennuksella ja molemmilla samalla tavalla. Sovittimissa ei näyttäisi olevan eroa. Molemmat sahaavat levottomasti edes takaisin, sekä kerta että jatkuvalla tarkennuksella. Sitä vastoin rugoilla on eroja. Sony A9:llä toimii ainakin kertatarkennus ihan normaalin oloisesti. Jatkuvaa tarkennusta en tällä yhdistelmällä päässyt kokeilemaan..!!

Saman tapaisia kokeiluja olen tehnyt myös Oly>>canon yhdistelmillä, eri sovittimilla.., erittäin kehnoin kokemuksin. Ellei ihan mielenkiinnosta halua kokeilla/kikkailla, ei hommassa juurikaan järkeä ole. Pelkästään kuvaamista ajatellen kannattaa pysyä "natiivi" objektiiveissa ja alun perin yhteensopiviksi tehdyissä kokoonpanoissa.

Näyttää vahvasti siltä, että valmistajat eivät halua ns. "piraatteja" sotkemaan tuotteidensa markkinointia ja mahdollisuuksiensa mukaan estävät näiden "viritysten" toimimisen laitteissaan, kuten esim- Olympus on jo tehnyt uusimman lippulaivansa Mk II:n kohdalla.
Miksus
Viesti:

Re: Adapteri Sonyyn, MC-11, Metabones vai joku muu?

Viesti Kirjoittaja Miksus »

Itsellä täysin päinvastainen kokemus, tosin en ole ko. objektiivilla käyttänyt ja vain Metabonesin adapteria.

Eli Metabones IV, green mode, aina jatkuva tarkennus kohteesta riippumatta, runkona A7rIII. Tällä systeemillä toimii moni Canonin laseista aivan todella hyvin, kuten oman kokemuksen mukaan 16-35 2.8 II, 24-70 2.8 II, 85 1.8, 100 2.8 macro, 300 2.8 IS... Ainoa missä olen ei todellakaan toiminut on ollut 400 DO, jostain syystä.

Advanced modessa tarkennus kyllä hakkaa ees edellisen kirjoittajan kuvailemalla tavalla ja kertatarkennukset toimii huonosti noin yleisesti. Tuon green moden ainoa haitta on että tarkennusalue vaihtoehtoja ei hirmuisesti ole käytössä, itseä ei ole se häirinnyt kun toiminta muuten ollut moitteeton pääosin.
Vastaa Viestiin