SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)
-
- Viestit: 1963
- Liittynyt: Touko 14, 2007 11 : 16
Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)
Oli se sitten yleinen linja tai yksittäistapaus niin, onhan tuo huollon touhu ollut aivan absurdia. Minä ainakin annan pojot T71:lle sinnikkyydestä. Toivottavasti joku järjellinen loppuratkaisu löytyy.
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: Elo 06, 2016 12 : 34
Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)
No jos sinulla olisi takuunalainen kamera missä on vika, vikaa ei myönnetä, mutta osa suostutaan vaihtamaan. Tuli kuntoon tai ei, takuu loppuu siihen. Tämäkö olisi hyvä juttu?temama kirjoitti:jopa sen jälkeen kun infocare lupasi että se moduli vaihdetaan siihen kameraan. sekin oli ilmeisesti huono juttu.
-
- Viestit: 10648
- Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12
Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)
Juuh, mutta kun sekin asia muuttui, että nyt ne suostuu vaihtamaan sen osan (tuli kuntoon tai ei) , ilman että vaikuttaa takuuseen. niin ilmeisesti sekään ei enää oikein sytytä T71 asiakasta.A.W. kirjoitti:No jos sinulla olisi takuunalainen kamera missä on vika, vikaa ei myönnetä, mutta osa suostutaan vaihtamaan. Tuli kuntoon tai ei, takuu loppuu siihen. Tämäkö olisi hyvä juttu?temama kirjoitti:jopa sen jälkeen kun infocare lupasi että se moduli vaihdetaan siihen kameraan. sekin oli ilmeisesti huono juttu.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viestit: 22631
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)
Miten tämmöisen vatkaamisen jälkeen mikään sytyttää asiakasta? Saa olla painonsa arvoinen kultaa vähintään.
-
- Viestit: 10648
- Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12
Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)
Siltähän se tässä ketjussa vaikuttaa, tosin saamme kuulla sitä maalailua vain yhdeltä ihmiseltä.Maffer kirjoitti:Miten tämmöisen vatkaamisen jälkeen mikään sytyttää asiakasta? .
Veikkaan, että homma on lähtenyt raiteiltaan siinä alussa syystä tai kolmannesta. T71 on itekin maininnut tässä ketjussa, että ilmeisesti henkilökemiat meni vituralleen jossain kohtaa keissiä alussa.
En tiedä onko infocaren vaikutus asiaan, vai arvonsa tuntevien ruottalaisten huoltoteknikkojen asia. Jokatapauksessa eivät löytäneet kamerasta vikaa ja alkoivat miettimään syytä asiakkaan objektiivista, siinä kohtaa käytiin ristiin myös toista keissiä kennopölystä ja näsäviisastelua Zeissin optiikasta, johon myös OP syyllistyi.
Eli me ei vaan tiedetä, miten sama asia olisi hoitunut jos SINÄ tai MINÄ oltaisiin toimitettu samaa keissiä huoltoon. Me ei tiedetä muuta kun mitä T71 on meille kertonut ja mitä valinnut kerrottavaksi ja mitä lainauksia viestittelystä valinnut meille esitettäväksi. Me ei edes tiedetä mistä firmasta kamera on ostettu. Monet meistä kokeneista tuntee alan kauppoja ympäri Suomea, ja voisi ymmärtää tilannetta paremmin jos edes tämän ilmeisesti valmiiksi viallisen demo kameran ostopaikka olisi ollut tiedossa.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viestit: 5410
- Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35
Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)
Mitä minä en tuossa ymmärtänyt, kun hra temama edelleen nuotion äärellä bensiinikanisteri kädessään...temama kirjoitti:...tämä kyseinen ketju ei tuota mitään erityistä mielihyvää mulle, ja itseasiassa ihan mielellään pidän turpani suht kiinni tästä jutusta.
tää on niin negatiivinen ketju. se tuottaa varmasti monelle huonoa fiilistä ilman mun kommenttejakin.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
- Viestit: 6502
- Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
- Paikkakunta: Vantaa
Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)
Pointtini meni aika räikeästi ohi. Sinällään ei mikään uusi juttu että netissä joku asia ymmärretään väärin tai se halutaan ymmärtää väärin.nsamppa kirjoitti:Kova on tarve mustamaalaamiseen tässä yksilössä.
Ei nyt millään pahalla, mut tää touhu menee mun kirjoissa samaan kastiin ku Lanierien ja muiden maksettujen mainosmiesten touhut. Niissä kun on poikkeuksetta niin kivaa ja kaikki toimii ja aurinko paistaa. Näissä hehkutuksen taso on aivan samankaltaista paatosta. Ainoa ero on sävy. Välillä pitää vaan tulla muistuttamaan että näin ne kaikki Sonyt toimii tai näin niiden kaikkien takuut toimii tai väittää jotain muutan vähintäänkin harmaalla alueella olevaa. Esimerkkinä vaikka otsikko pitkän aikaa. Toinen mikä narahtaa pahasti silmään on että lähes poikkeuksetta kaikki menee poskelleen. Ja siitä pitää toki tulla mainitsemaan ketjuun tai toiseen. Kaikki feelut mitä vaan sattuu internet löytämään sattuu just sopivasti löytymään kameroista. Ja siinä missä tavan kansalainen a) hoitaisi homman kuntoon b) karttaisi yrityksen x tuotteita, niin mitä tapahtuu tässä tapauksessa? Ruvetaan suoraan raportoimaan siitä nettiin (varmaan kun tiedossa on että siitä tulee pitkä, päättymätön keissi). Ja loogisuuden soihdun kantajana ostetaan vielä ämpärillinen lisää yrityksen x tuotteita, mistä on ollu pelkkää harmia. Tota joo...
Kyl tää mun kirjoissa menee ”kaikki mitä on netissä, on totta.” sloganin alle. Liian paljon vaan liian kaikea ja liian värikkäästi. Kyllä koira koiran tuntee ja markkinamies markkinamiehen.
No mutta.
Jos nyt otetaan vaikka se Lanier esimerkiksi. Kyllähän ne Canonin linssit saa adapterilla kiinni Sonyyn. Hyvin toimii ja nappaa silmään kiinni kun laatikkoa tulee silmän ympärille. Videostahan sen näkee. Vähän kun heilutaan sivuille niin tarkennus seuraa kuin liimattu ja jokainen ruutu on terävä. Sämppelikuvatkin on saatavilla. Ainakin jotkin niistä. Sitten vaan youtubeen videota ja "whoaah!" päälle ja aurinkoinen päivä toki sattui. Eikä siinä oo kusetettu yhtään. Tottahan noi kaikki on.
Toki tarina voi olla erikaltainen jos vaikka katsotaan sitä DCnetin kautta. Mitä jos adapteri vino? Miten tarkennus seuraa nopeassa liikkeessä? Onko silloinkin joka ruutu terävää? Onko jokainen ruutu sarjasta terävä? Mitä jos onkin sateinen päivä? Miten on sääsuojauksen laita? Ei tommisia juttuja pohdita Lanierin videoissa. Viimeisen päälle maisemakuvia ei pikseli piipata, tarkennusta ei laiteta kunnon rääkkiin, koko sarjaa ei kriittisesti tarkastella, ja aurinko paistaa aina. Kivaakin on.
Markkinoinnin ja kusetuksen välillä on eroa. Hento se ero on, mutta hyvin selkeä. Jos sitä ei ymmärrä, on polku kyllä kivikkoinen ja raskas tallustaa.
Eli nyt tarkennukseksi vielä varmuuden vuoksi, jotta ei lisää työnnetä sanoja suuhuni: en väitä että kukaan kusettaa yhtään mitään.
Ja edelleen toistan että hyvää duunia tässä T71 on myös tehny. Jos toi Infocare husailee kittilinsseillään, niin hyvä vaan että saa huutia.
Showreel:
https://vimeo.com/814152881
https://vimeo.com/814152881
-
- Viestit: 10648
- Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12
Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)
Älä sä vetele niitä omia johtopäätöksiäsi toisten käyttäytymisestä. Mä olen sen verran suora kaveri, että osaan kyllä kertoa tarkoitusperäni ihan suoraan ilman mutkia ja salaperäisyyttä.habannaama kirjoitti:Mitä minä en tuossa ymmärtänyt, kun hra temama edelleen nuotion äärellä bensiinikanisteri kädessään...temama kirjoitti:...tämä kyseinen ketju ei tuota mitään erityistä mielihyvää mulle, ja itseasiassa ihan mielellään pidän turpani suht kiinni tästä jutusta.
tää on niin negatiivinen ketju. se tuottaa varmasti monelle huonoa fiilistä ilman mun kommenttejakin.
Eli jos arvoisa Habis sitten vaan keskittyy tämän ketjun antoisan seurantaan ja kommentointiin ja jättää temiksen arvioinit pois.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viestit: 3600
- Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53
Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)
Infocare, Sony tai myyjäliike ei ole sanallakaan luvannut, että takuu jatkuu pieleen menneen korjauksen jälkeen, vaikka olen asiaa kysynyt.temama kirjoitti:Juuh, mutta kun sekin asia muuttui, että nyt ne suostuu vaihtamaan sen osan (tuli kuntoon tai ei) , ilman että vaikuttaa takuuseen. niin ilmeisesti sekään ei enää oikein sytytä T71 asiakasta.A.W. kirjoitti:No jos sinulla olisi takuunalainen kamera missä on vika, vikaa ei myönnetä, mutta osa suostutaan vaihtamaan. Tuli kuntoon tai ei, takuu loppuu siihen. Tämäkö olisi hyvä juttu?temama kirjoitti:jopa sen jälkeen kun infocare lupasi että se moduli vaihdetaan siihen kameraan. sekin oli ilmeisesti huono juttu.
Myyjäliike sen sijaan sanoi, että ota yhteyttä suoraan huoltoon ja huolto ei vastaa kysymyksiin, joten tässä ollaan.
Muistutin myyjäliikettä siitä, että kamerassa on voimassa virhevastuu ja myyjäliike on se taho, jonka tulee informoida, jos takuu ei enää korvaa kameran korjausta.
Ota temama ihan rauhallisesti ja vietä vaikka lomaa. Tässä ei nyt tapahdu mitään hetkeen.
-
- Viestit: 10648
- Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12
Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)
noh, täsä nyt ei muutenkaan ole tapahtunut oikeestaan mitään, joten siinä mielessä ei mitään uutta.
juuh,ja katoppa ihan uudestaan mitä olet kirjoittanut;
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... start=1093" onclick="window.open(this.href);return false;
tosa annant ymmärtää, että sony päättää vaihtaa sen osan sulle. ilman mitään velvoitteita. silti käännät sen samaan syssyyn negatiiviseksi. kirjoitat, että sony pakoilee vastuuta kun vaihtaa osan.! Miten paranoidiksi tää nyt on menossa? häh? ne vaihtaa sen osan. korjaa ongelman, tai ei. ei vie sulta mitään pois. tää viimeisinhän oli poikkeava lausunto sonilta, sen sitä aikaisemman osan vaihto kommenttia nähden. nyt sony ei enää sano, että takuu menisi, mutta ne silti vaihtaa sen osan! eikö?
hyvää lomaa sullekin <3
juuh,ja katoppa ihan uudestaan mitä olet kirjoittanut;
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... start=1093" onclick="window.open(this.href);return false;
tosa annant ymmärtää, että sony päättää vaihtaa sen osan sulle. ilman mitään velvoitteita. silti käännät sen samaan syssyyn negatiiviseksi. kirjoitat, että sony pakoilee vastuuta kun vaihtaa osan.! Miten paranoidiksi tää nyt on menossa? häh? ne vaihtaa sen osan. korjaa ongelman, tai ei. ei vie sulta mitään pois. tää viimeisinhän oli poikkeava lausunto sonilta, sen sitä aikaisemman osan vaihto kommenttia nähden. nyt sony ei enää sano, että takuu menisi, mutta ne silti vaihtaa sen osan! eikö?
hyvää lomaa sullekin <3
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viestit: 3600
- Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53
Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)
Myyjäliike tilasi kameran takaisin, mutta huolto ei lähettänytkään sitä, vaan korjaavat sen vastoin myyjäliikkeen toivetta ja minun lupaa. Odotin jo kameraa takaisin.
Toisaalta korjaus on ok, sitähän olen tässä pyytänytkin, mutta nyt se tieto siitä miten takuulle käy jäi puuttumaan. Oletan, vain oletan, että takuu säilyy.
Takuusta on tosin kulunut puolet hukkaan, mutta minkäs teet. Virhevastuu on voimassa, vaikka myyjäliikkeen huoltopäällikkö tekee näemmä kaikkensa, ettei olisi. Liikkeen kameramyyjiltä saan edelleen hyvää palvelua ja en halua siitä syystä syyllistää sitä porukkaa, toivottavasti ymmärrät. Tässä firman johdolla ei ole asiakaspalvelu ja tietotaito samalla tasolla kameraosaston kanssa.
Toisaalta korjaus on ok, sitähän olen tässä pyytänytkin, mutta nyt se tieto siitä miten takuulle käy jäi puuttumaan. Oletan, vain oletan, että takuu säilyy.
Takuusta on tosin kulunut puolet hukkaan, mutta minkäs teet. Virhevastuu on voimassa, vaikka myyjäliikkeen huoltopäällikkö tekee näemmä kaikkensa, ettei olisi. Liikkeen kameramyyjiltä saan edelleen hyvää palvelua ja en halua siitä syystä syyllistää sitä porukkaa, toivottavasti ymmärrät. Tässä firman johdolla ei ole asiakaspalvelu ja tietotaito samalla tasolla kameraosaston kanssa.
-
- Viestit: 5410
- Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35
Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)
Jos nyt liekitään kuvitteellista leikkiä ja vaihdetaan tuon Sony-sanan tilalle jokin muu vaihtoehto, esim. Canon, tai vaikkapa Nikon, tai miten olisi Fujifilm ?
Miten allekirjoittaneelle tulee olo että moisen nimenvaihdoksen myötä joillain nimimerkeillä asenne tässä ketjussa olisi täysin toisenlainen ja oltaisiin barrikadeilla korkeimmalla kohdalla heiluttaen plakaattia jossa pääkallo ja alla teksti Fuji Sucks... (tai jokin muu merkki).
Miksi harrastajilla aina menee (harrastuslajista riippumatta) herne nenään kun kyseessä on merkki jonka harrastaja x sattuu omistamaan, onko se oma LELU niin pyhä asia, että vain ja ainoastaan se on täydellinen, sen firman edesotamukset ovat täydellisiä ?
Tottakai itsekin olisin moisen episodin jälkeen enemmän kuin helpottunut, päätös ja vieläpä omistajan kannalta täysin oikea sellainen tullut, mutta ymmärrän myös sen, kyseessä kuitenkin kamera, joka "takuuaikaisen elinkaarensa" seilannut suomen ja ruotsin väliä, ollen pois "kentältä", niin kyllähän tuo nyt on yleisten moraalikäsitysten mukaisesti sellainen seikka, ettei kamera ole sellainen jonka kohdalla normaalit "kulumismääreet" täyttyvät.
Vaan nyt kun omistaja saanut tiedon että kameraan tulee uutta osaa ja on käytännössä kuin uusi ja tämä koko keissi saa omistajan haluaman päätöksen, niin en minä henk.koht. enää jaksaisi nillittää mistään takuusta, miksi, kun runkoja on kerralla enemmän kuin perus-harrastajalla on varaa ostaa koko harrastuselinkaarensa aikana.
Jos tuosta enää jaksaa alkaa asiaa vääntämään ja miettii että kyseinen henkilö esim. videokuvaa autonostotapahtumansakin, niin hiipii mieleen ajatus henkilöstä jolla itse elämää tärkeämpi asia on nuss...ia pilkkuja peläten että taivas tippuu niskaan, kuin että mieluummin saada korjattu kamera käteensä ja kirmata onnellisen kuvaajan lailla pitkin maita ja mantuja kuvaten kaikke mitä vastaan tulee....
Nooh, kukin tyylillään, jos on masokisti ja ehdointahdoin haluaa velloa perverssissä negatiivis-sävytteisessä mielentilassa, niin siitä vaan, itse en näin positiivisenä luonteenlaatuna jaksaisi.
Terveisin Onnellinen Fujisti (tähän loppuun sopisi jokin jättihymyinen virnistävä hymiö)
P.s. Mulla on ollut useampikin Nikon, olin siloinkin Onnellinen, mulla on ollut useampikin Canon, olin silloinkin Onnellinen, nyt Fuji ja Onnellinen, ehkäpä vielä tulee olemaan Sonykin, mene ja tiedä ja silloinkin Onnellinen, tätä tämä harrastaminen niinkuin elämä yleensäkin on, kokeilunhalua ja "makusteluja" (kun ne "erilaiset maut" nyt vaan ovat kivoja kokeilla, ei mitään sen ihmeellisempää), mutta että elämää pitäisi elää peläten että taivas tippuu niskaan, ei kiitos, turhaa voimavarojen tuhlaamista, elämä on liian lyhyt aika tuhlattavaksi noin negatiivissävytteisellä tavalla, eli ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia Sonyj..., eikun pettymyksiä (ja taas se hymiö tähän).
Miten allekirjoittaneelle tulee olo että moisen nimenvaihdoksen myötä joillain nimimerkeillä asenne tässä ketjussa olisi täysin toisenlainen ja oltaisiin barrikadeilla korkeimmalla kohdalla heiluttaen plakaattia jossa pääkallo ja alla teksti Fuji Sucks... (tai jokin muu merkki).
Miksi harrastajilla aina menee (harrastuslajista riippumatta) herne nenään kun kyseessä on merkki jonka harrastaja x sattuu omistamaan, onko se oma LELU niin pyhä asia, että vain ja ainoastaan se on täydellinen, sen firman edesotamukset ovat täydellisiä ?
Tottakai itsekin olisin moisen episodin jälkeen enemmän kuin helpottunut, päätös ja vieläpä omistajan kannalta täysin oikea sellainen tullut, mutta ymmärrän myös sen, kyseessä kuitenkin kamera, joka "takuuaikaisen elinkaarensa" seilannut suomen ja ruotsin väliä, ollen pois "kentältä", niin kyllähän tuo nyt on yleisten moraalikäsitysten mukaisesti sellainen seikka, ettei kamera ole sellainen jonka kohdalla normaalit "kulumismääreet" täyttyvät.
Vaan nyt kun omistaja saanut tiedon että kameraan tulee uutta osaa ja on käytännössä kuin uusi ja tämä koko keissi saa omistajan haluaman päätöksen, niin en minä henk.koht. enää jaksaisi nillittää mistään takuusta, miksi, kun runkoja on kerralla enemmän kuin perus-harrastajalla on varaa ostaa koko harrastuselinkaarensa aikana.
Jos tuosta enää jaksaa alkaa asiaa vääntämään ja miettii että kyseinen henkilö esim. videokuvaa autonostotapahtumansakin, niin hiipii mieleen ajatus henkilöstä jolla itse elämää tärkeämpi asia on nuss...ia pilkkuja peläten että taivas tippuu niskaan, kuin että mieluummin saada korjattu kamera käteensä ja kirmata onnellisen kuvaajan lailla pitkin maita ja mantuja kuvaten kaikke mitä vastaan tulee....
Nooh, kukin tyylillään, jos on masokisti ja ehdointahdoin haluaa velloa perverssissä negatiivis-sävytteisessä mielentilassa, niin siitä vaan, itse en näin positiivisenä luonteenlaatuna jaksaisi.
Terveisin Onnellinen Fujisti (tähän loppuun sopisi jokin jättihymyinen virnistävä hymiö)
P.s. Mulla on ollut useampikin Nikon, olin siloinkin Onnellinen, mulla on ollut useampikin Canon, olin silloinkin Onnellinen, nyt Fuji ja Onnellinen, ehkäpä vielä tulee olemaan Sonykin, mene ja tiedä ja silloinkin Onnellinen, tätä tämä harrastaminen niinkuin elämä yleensäkin on, kokeilunhalua ja "makusteluja" (kun ne "erilaiset maut" nyt vaan ovat kivoja kokeilla, ei mitään sen ihmeellisempää), mutta että elämää pitäisi elää peläten että taivas tippuu niskaan, ei kiitos, turhaa voimavarojen tuhlaamista, elämä on liian lyhyt aika tuhlattavaksi noin negatiivissävytteisellä tavalla, eli ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia Sonyj..., eikun pettymyksiä (ja taas se hymiö tähän).
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
- Viestit: 2158
- Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56
Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)
Kantsuu vilpittömästi toivoa, ettei Fuji siirrä huoltoaan Infocarelle Ruotsiin :D
-
- Viestit: 3600
- Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53
Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)
En tiedä tuliko artikuloitua asia poskelleen, mutta autokaupassa nauhoitan sen keskustelun takuuhuollon ja minun välillä. Oli tiskillä huoltopäällikkö tai joku muu tilanne, mutta ei sitä tarvitse kuvata, kunhan äänittää. Mullahan on myös uuden auton kanssa ollut pitempi takuukeissi ja en jaksa kerta kaikkiaan alkaa väittelemään enää tässä iässä siitä kuka sanoi mitäkin. Tuossa keississä säästin lähes 4 tonnia, kun äänitin keskustelut ja puhelut yms. Saatte nauraa ja väittää miksi vaan paranoidiksi, mutta lopulta mä nauran matkalla pankkiin. Kun tulee joku sellainen tilanne, josta voi syntyä konflikti, niin silloin kannattaa jo etukäteen varautua tallettamalla kaikki mahdollinen.habannaama kirjoitti: Jos tuosta enää jaksaa alkaa asiaa vääntämään ja miettii että kyseinen henkilö esim. videokuvaa autonostotapahtumansakin, niin hiipii mieleen ajatus henkilöstä jolla itse elämää tärkeämpi asia on nuss...ia pilkkuja peläten että taivas tippuu niskaan, kuin että mieluummin saada korjattu kamera käteensä ja kirmata onnellisen kuvaajan lailla pitkin maita ja mantuja kuvaten kaikke mitä vastaan tulee....
Nyt tämän ketjun perusteella joku saattaa älytä tehdä samaa Infocaren huollon kanssa ja sitä todellakin suosittelen. Kuten temamakin saattaa huomata, niin ei ole niin pientä asiaa, etteikö se menisi Infocaren kanssa persuilleen.
-
- Viestit: 10648
- Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12
Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)
Saako muuten keskusteluita äänittää ilman että kertoo sen etukäteen? Ja myöhemmin käyttää hyväksi niin, että säästää vaikka ton 4000€ autohuollossa?T71 kirjoitti: autokaupassa nauhoitan sen keskustelun takuuhuollon ja minun välillä. Oli tiskillä huoltopäällikkö tai joku muu tilanne, mutta ei sitä tarvitse kuvata, kunhan äänittää. Mullahan on myös uuden auton kanssa ollut pitempi takuukeissi ja en jaksa kerta kaikkiaan alkaa väittelemään enää tässä iässä siitä kuka sanoi mitäkin. Tuossa keississä säästin lähes 4 tonnia, kun äänitin keskustelut ja puhelut yms. Saatte nauraa ja väittää miksi vaan paranoidiksi, mutta lopulta mä nauran matkalla pankkiin. Kun tulee joku sellainen tilanne, josta voi syntyä konflikti, niin silloin kannattaa jo etukäteen varautua tallettamalla kaikki mahdollinen.
Nyt tämän ketjun perusteella joku saattaa älytä tehdä samaa Infocaren huollon kanssa ja sitä todellakin suosittelen. Kuten temamakin saattaa huomata, niin ei ole niin pientä asiaa, etteikö se menisi Infocaren kanssa persuilleen.
Ja Habikselle; se infocare on siis suomalainen firma, jonka kautta takuuhuollot menee sinne Ruotsiin jossa Håkanssit sitten laittaa tekniikan kuntoon!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viestit: 2158
- Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56
Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)
Totta kai saa, jos olet itse osallistunut keskustelijana keskusteluun. Nyt tuo 4000 euroakin taipuu Temiksen suussa ku*etukseksi ja ansiottomaksi saamiseksi. Ei noita summia kuule ihan muuten vaan makseta riitatapauksissa. Itsellänikin on takavuosilta kokemusta autokaupan marmoritiskiltä tilauksista, jotka olisi pitänyt hoitaa tiukkapipoisesti speksaamalla kirjallisesti, eikä luottaa jonkun luihun työn vastaanottajan kuittauksiin asian ymmärtämisestä. Asia hoitui kyllä sitten muutaman lisäpuhelun jälkeen, mutta ei olisi kenellekään tarvinnut tulla paha mieli saati taloudellisia menetyksiä, jos asennuksen tekijä olisi myöntänyt virheensä heti.
-
- Viestit: 10648
- Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12
Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)
Niin siis toi oli ihan kymysys multa. En ole laki ex-pertti, mutta olen siinä käsityksessä, että nykyisin ollaan hyvin tarkkoja noiden nauhoituksien kanssa!
Eli jos tallentaa audiota tai videota , jossa mukana muita osapuolia niin pitäis ilmoittaa tsi ehkä jopa kysyä lupa että saako äänittää keskustelun.
Ai miten liittyy 4 tonniin? No tarkoitin, että jos myöhemmin tavallaan kiristää tolla äänityksellä toista osapuolta. Tyyliin, ai kiellät että olisit sanonut niin!? Kuule, mulla on tallenne siitä mitä sanoit! Että mitäs tehdään?
Eli jos tallentaa audiota tai videota , jossa mukana muita osapuolia niin pitäis ilmoittaa tsi ehkä jopa kysyä lupa että saako äänittää keskustelun.
Ai miten liittyy 4 tonniin? No tarkoitin, että jos myöhemmin tavallaan kiristää tolla äänityksellä toista osapuolta. Tyyliin, ai kiellät että olisit sanonut niin!? Kuule, mulla on tallenne siitä mitä sanoit! Että mitäs tehdään?
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viestit: 2043
- Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
- Paikkakunta: Espoo
Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)
Jos vetoaa siihen mitä on todella keskustelussa puhuttu, niin miten se kiristykseksi muuttuu. *ällistyy*temama kirjoitti:No tarkoitin, että jos myöhemmin tavallaan kiristää tolla äänityksellä toista osapuolta. Tyyliin, ai kiellät että olisit sanonut niin!? Kuule, mulla on tallenne siitä mitä sanoit! Että mitäs tehdään?
Pitäisikö firmojen edustajilla olla oikeus puhua puuta-heinää asiakkaille, ilman minkäänlaista vastuunkantoa?
Mä tapasin työelämäaikoina kirjoittaa puhelinkeskustelujen yhteydessä muistiinpanoja. Se oli hyvä tapa monessakin mielessä, mutta myös siinä, että neuvotteluissa saattoi myöhemmin referoida täsmällisesti mitä on puhuttu. Ja koska. Sekä kuka.
Puoli vuotta ja ihmisen muisti on lähes pyyhkiytynyt yksityiskohdista. Ja useilla suuremmistakin linjoista.
-
- Viestit: 3600
- Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53
Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)
Mitä hel...?temama kirjoitti: Ai miten liittyy 4 tonniin? No tarkoitin, että jos myöhemmin tavallaan kiristää tolla äänityksellä toista osapuolta. Tyyliin, ai kiellät että olisit sanonut niin!? Kuule, mulla on tallenne siitä mitä sanoit! Että mitäs tehdään?
Ei ole kiristystä todistaa asian oikeaa tilaa, mutta sen sijaan on petos väittää tapahtuneen jotain muuta siten, että toiselle aiheutuu taloudellista vahinkoa. Tuossa äänittämisessähän on ajatuksena estää rikoksen uhriksi joutuminen sillä, että asian oikean tilan pystyy myöhemmin todistamaan.
Miten huono asenne pitää olla, että tosta alkaa kehittämään äänittäjälle rikosta? Oikeasti temis ota nyt ihan rauhallisesti. Mene vaikka kuvaamaan... kohta alkaa sataa ja sitten vatuttaa, kun piti kirjoitella sisällä, kun olis voinut olla ulkona.
-
- Viestit: 3600
- Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53
Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)
Se ei tee firmasta vielä suomalaista, etä sillä on Suomessa konttori.temama kirjoitti: Ja Habikselle; se infocare on siis suomalainen firma, jonka kautta takuuhuollot menee sinne Ruotsiin jossa Håkanssit sitten laittaa tekniikan kuntoon!
http://infocare.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Norway (Headquarter):
InfoCare Norge AS
Skibåsen 33h
Box 9018 Sørlandsparken
NO-4696 Kristiansand
Phone: +47 38 06 60 00
Email: kundesenter@infocare.no
Sweden:
InfoCare Service AB
Karlsbodavägen 39, Bromma
Box 20016
SE-161 02 Bromma
Phone: +46 10 499 30 00
Email: kundcenter@infocare.se
Denmark:
InfoCare Service A/S
Tempovej 27-29
DK-2750 Ballerup
Phone: +45 70 12 44 00
Email: desk@infocare.dk
Finland:
InfoCare Oy
Silvastintie 1
01510 VANTAA
Phone: +358 10 310 8101
Email: sales@infocare.fi