New Sony G Master™ 400mm F2.8!

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
spege

Re: New Sony G Master™ 400mm F2.8!

Viesti Kirjoittaja spege »

temama kirjoitti:Täytyy tunnustaa spegeliini, etteä liittoni kultasen A7ÄrrKakoseni kanssa on jo sen verran pitkä, että kiihkeimmät tunnepitoiset purkaukset erogeenisillä alueillani taitaa olla jo ns menneen talven lumia.
Kun olet temama seurustellut sen kuuluisan A7rII:n kanssa jo niin pitkään, olisiko jo korkea aika avioitua virallisesti sen kameran kanssa maistraatissa?

Kirkkohäät ovat tuskin mahdolliset, mutta maistraatissahan taitaa päästä jo naimisiin jos ei vielä naapurin koiran, niin ainakin naapurin miehen kanssa. Kameroista en tiedä, mutta jos ei muuten onnistu, niin uhkaat valituksella EU:n ihmisoikeustuomioistuimeen.

Voisit sitten osallistua ensi vuoden Pride-kulkueeseen Suomen ensimmäisenä sonyseksuaalina! Laitat vielä loput perintökullat myyntiin ja hankit tämän uuden 400/2,8 Gay Masterin sen legendaarisen A7rII:n nokalle.

Olisi se perkele näky, kun temama marssisi isoine kaljamahoineen alasti, vain suuri Sony-mainoskangas hartioilla eräänlaisena viittana, Sony-mainoslippis päässä ja punaiset kumisaappaat jaloissa vuoden 2019 Pride-kulkueessa A7rII + 400/2,8 GM kaulassa niin, että objektiivin iso vastavalosuoja peittäisi sukuelimen näkyvistä ainakin edestä päin! :D
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

Maalailet kutkuttavia mielenmaisemia Spege!! visuaalinen hahmottamiskykysi on selvästi perus tykkimiestä parempi!

Pitkälle ollaan jo päästy, mutta en ole aivan varma onko yhteiskuntamme vielä valmis sonyseksuaalisten ulostuloon? Mutta jos oikeasti saisin joskus hankittua Sony 400/2.8 gaymasterssin, niin olisin valmis marssimaan pride ylpeydellä sen kanssa vaikka koko viikon alasti stadin kartsoja!!!

pS.ps. olen muuten laihtunut
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
spege

temama kirjoitti:Mutta jos oikeasti saisin joskus hankittua Sony 400/2.8 gaymasterssin, niin olisin valmis marssimaan pride ylpeydellä sen kanssa vaikka koko viikon alasti stadin kartsoja!!!
Hyvä, mutta muista temama, että viikon kestävä marssiminen voi olla liikaa kamerasi hennolle objektiivibajonetille. Tämä 400/2,8 GM painaa suhteellisesta keveydestään huolimatta kuitenkin lähes kolme kiloa.

En tiedä, onko järkevää kantaa siveyden nimissä yhdistelmää kameran hihnasta. Objektiivin mukana toimitetaan varmaan Canonin ja Nikonin tapaan erillinen kantohihna, joka kiinnitetään itse putkeen. Sitä käyttäessä on vain se ongelma, että kamerayhdistelmä asettuu poikittain mahaasi vasten, eikä näin ollen anna lainkaan näkösuojaa sukukalleuksillesi!

(Moderaattori) XXXXX XXXXX XXXX (viimeinen kappale pois, meni "hiukan" överiksi...).
nsamppa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Se on sitten spege kohta sony-leirissä. Onhan sitä tuossa hetken ollu jo ilmoilla, mut kai se pride vloppu saa niitä viimeisiä nykäyksiä aikaan.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Mese ei sovi Sony-tyyliin. Leica menisi. Tesla sitten Sonin kanssa.
spege

nsamppa kirjoitti:Se on sitten spege kohta sony-leirissä. Onhan sitä tuossa hetken ollu jo ilmoilla, mut kai se pride vloppu saa niitä viimeisiä nykäyksiä aikaan.
Olen vakaasti päättänyt, että en sijoita enää senttiäkään uusiin kameralaitteisiin. Olen viimeisen kymmenen vuoden aikana kantanut varmasti oman osuuteni rahaa Rahalan pohjattomaan kassaan. Metsää on kaatunut hehtaarikaupalla "hyvän harrastuksen" nimissä.

Toisaalta minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos DC.netin kansa kerää minulle noin 10.000 euron kolehdin, jonka turvin voisin kokeilla, soveltuuko Sonyn peilitön järjestelmä lainkaan vakavahenkiseen luontovalokuvaukseen.

Hankkisin keräysrahoilla A7r III-kameran ja siihen Sony 12-24/4 Gay, 24-105/4 Gay ja 100-400 Gay Master-objektiivit. Vosin kokeilla sitten, että saisinko tällä *sensuroitu* ikuistettua savolaisluonnon ihmeitä paremmin kuin nykyisellä, erittäin hyväksi havaitulla Nikon D500, Sigma 8-16 DC, Nikkor 16-80 DX VR ja 80-400 VR II-heterokalustollani.

Niin, mitenkä on nsamppa ja muut Sony-miehet, oletteko valmiit siirtämään riittävän määrän rahaa tililleni, jotta marsalkka spegestä tulisi mahdollisesti Sony-mies? Tietysti minulle käy sekin, että joku Sony-miehistä (kohan-pappa?) käy Rojulassa, ostaa tuon edellä mainitun setin ja lähettää sen sitten postissa minulle.

Tämä on ainut vaihtoehto, miten marsalkka spegestä voisi mahdollisesti tulla Sony-mies. Epäilen kyllä suuresti Sony-järjestelmän soveltuvuutta raakaan luontokuvaustyöskentelyyn, mutta voin toki olla väärässäkin. Mutta omia rahojani en enää tosiaan uusiin kameralaitteisiin, varsinkaan peilittömiin laita. Kuvaan D500:lla hamaan hautaan saakka, mikäli tämä rahankeräys ei onnistu.
temama

jumaleissons Pege! äläs nyt yritä kurjistaa meitä etelän asukkaita yhtään enempää. ei laiffi täällä sateenkaaren alla ole aina niin herkkua, toisin kuin siellä sateenkaaren päässä!
meillä ei ole mehtää mitä hakata fototarvike tarpeiden edestä, ellei nyt lasketa mukaan tsadin keskuspuistoa.
sen sijaan me voidaan adoptoida se helmipöllöperhe sieltä ryteiköstäsi, niin pääsee hakkuuttamaan vähän vielä lisää viherkultaa, niin voit kokeilla näitä mainioita hienostuneita Sonyn valokuvaus instrumentteja! Ja jos ei miellytä, niin kaiken kukkuraksi voi myydä ne tänne kelpo hintaan. win-win!
talonherra

Viesti Kirjoittaja talonherra »

Spege, jos Sonny gaymaster lähettilääksi alat, niin joudut vaihtamaan myös Merceedeksesi Nissan Skylineen 2fast2furious hengessä.. =D
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
spege

temama kirjoitti:jumaleissons Pege! äläs nyt yritä kurjistaa meitä etelän asukkaita yhtään enempää. ei laiffi täällä sateenkaaren alla ole aina niin herkkua, toisin kuin siellä sateenkaaren päässä!
meillä ei ole mehtää mitä hakata fototarvike tarpeiden edestä, ellei nyt lasketa mukaan tsadin keskuspuistoa.
Pöh! Kohan-papalla on rahaa kuin roskaa. Koko ajan on uusimmat, ylihintaiset Sony-rungot käytössä ja niihin parhaat Gay Master-objektiivit. Ukko matkustaa ympäri maapalloa hirvittävästä hiilijalanjäljestään huolimatta ja työntää sitten aika ajoin visuaalisesti ja usein myös teknisesti hyvin keskinkertaisia matkakuvia tänne DC.nettiin kansan kiusaksi.

Nsamppa taas rehentelee Leica-objektiiveillaan ja tunkee palstalle toinen toistaan tylsempiä bändikuvia, joista vain aniharva rappiokulttuurin ystävä on kiinnostunut. Eli vaikka sinulla temama ei olisi rahaa osallistua valokuvamarsalkan Sony-kuvauskaluston hankkimiseen kuin tyhjien kaljapullojen panttirahoilla, niin kyllä sieltä Etelä-Suomesta rahakkaita Sony-miehiä löytyisi nostamaan marsalkka spege pelittömien valokuvaajien valtakunnanmarsalkaksi!
nsamppa

Siellä se sonyismi kytee.
spege

nsamppa kirjoitti:Siellä se sonyismi kytee.
Suhtaudun peilittömiin kameroihin suurella varauksella. Koska temama ja kumppanit ovat kuitenkin julistaneet peilittömän Sony-järjestelmän erinomaisuutta, niin voisin kokeilla sitä kaikkein haastavimmissa kuvaustehtävissä, eli jylhän savolaisluonnon kuvaamisessa.

Tämä tosiaan sillä edelletyksellä, että DC.netin kansa hankkii marsalkalleen ikioman Sony-kuvauskaluston, joka soveltuu savolaisen luonnon ihmeiden ikuistamiseen. Mielestäni se ei ole liikaa pyydetty, koska olette suuressa kiitollisuuden velassa.

Olen julkaissut vuosien varrella tällä palstalla lukuisia ensiluokkaisia luonnonvalokuvia, joista DC.netin kansa on saanut suurta iloa ja valoa ankeaan elämäänsä. En ole saanut näistä kuvista mitään julkaisupalkkioita, joten mielestäni edellä mainitsemani noin 10.000 euron Sony-kuvauskalusto ei ole liikaa pyydetty.

Itse asiassa voisitte vallan hyvin hankkia minulle myös tämän ketjun pääaiheena olevan 400/2,8 Gay Masterin. Lukeudun kuitenkin niihin harvoihin valokuvaajiin, joilla on kokemusta tällaisen tötterön käytöstä. Canon-aikanani minulla oli EF 400/2,8 L IS, jolla otin muun muassa seuraavat laatuluontokuvat.

Kuva
Kuva

Vaikka tämä lähes kuusi kiloa painava muussinuija aiheutti minulle kroonisen selkävian, niin Sony 400/2,8 GM on lähes puolet kevyempi objektiivi, joten voisin kokeilla, vieläkö vanhassa valokuvamarsalkassa on miestä erittäin vakavahenkiseen valokuvaustyöskentelyyn.

Mutta jos kansa kieltäytyy kylmästi tästä marsalkkansa uudelleenvarustamisesta Sony-kalustolla, jatkan entiseen malliin työskentelyä osa-aikaeläkeläisenä luontokuvaajana hyväksi havaitulla Nikon DX-formaatin kevyellä peilikamerakalustollani ja jatkan elämääni siinä uskossa, että Sony ei sovellu savolaiseen luonnonvalokuvaukseen!
temama

Tämä on kyllä spege heino luonnonvalokuva, tottatosiaan!! aivan upea.
spege kirjoitti:
Itse asiassa voisitte vallan hyvin hankkia minulle myös tämän ketjun pääaiheena olevan 400/2,8 Gay Masterin. Lukeudun kuitenkin niihin harvoihin valokuvaajiin, joilla on kokemusta tällaisen tötterön käytöstä. Canon-aikanani minulla oli EF 400/2,8 L IS, jolla otin muun muassa seuraavat laatuluontokuvat.

Kuva

Mutta jos kansa kieltäytyy kylmästi tästä marsalkkansa uudelleenvarustamisesta Sony-kalustolla, jatkan entiseen malliin työskentelyä osa-aikaeläkeläisenä luontokuvaajana hyväksi havaitulla Nikon DX-formaatin kevyellä peilikamerakalustollani ja jatkan elämääni siinä uskossa, että Sony ei sovellu savolaiseen luonnonvalokuvaukseen!
Skriivaat niin vetävästi, että kieltämättä tekis mieli melkein perustaa joku rahoituskampanja tän hyväksi, toisaalta ideologisista syistä hommassa ei ole mitään järkeä. Olethan jo vuosien ajan pitänyt huolta, että foorumilaiset ovat tietoisia huomattavasta varallisuudestasi - ja sen vihreän kullan realisointimahdollisuuksistasi. Se on vähän sama juttu kun järkättäisiin Nalle Wahlroossille tarpeeksi verohelpotuksia ja muita bonuksia, että muuttais takas Suomeen. Tosin nyt se vissiin toteutui Nordean toimiston takia, vaikka tuskinpa tota kukaan oikeasti kaipasi.
janne.

Viesti Kirjoittaja janne. »

ei kyllä käy valokuvamarsalkan arvoon mitkään pimeät turistizoomit että nyt sitä mehtää lakoon ja rajalan ovipumppu kuumaksi
Gold member of Sigma 14mm f/1.8 & 100-300mm f/4 fun club.
temama

hehehe. huomaa, että spegessä asuu se pieni pervosetä kuitenkin. kun vanhalla papalla; järki sanoo, ettei sen 20V neitokaisen herkkupepaan saa koskea , mutta houkutus on liian suuri!

Olen tehnyt ennustuksia täällä ennenkin, ja nyt aistin vahvasti, että marsalkka spegellä on vuoden sisällä Sonyn vehekeet lepäämässä sen mesen pelkääjänpuoleisella nahkaistuimella! eipä mitään, arvoinen paikka ainakin!!
tarkemmin kun ajattelee, niin onhan tässä järkeä. Todella kevyt 400/2.8 gay masters mahdollistaa taas aivan uudenlaisia luonnonvalokuvia vaihteeksi. Mutta mikä runko sen kaveriksi??
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Ei se mese vaan sovi Sonin kanssa. Tesla-kaupankin ovipumppua pitää käyttää ensin.
spege

janne. kirjoitti:ei kyllä käy valokuvamarsalkan arvoon mitkään pimeät turistizoomit että nyt sitä mehtää lakoon ja rajalan ovipumppu kuumaksi
DC.netin kansalla on kaksi vaihtoehtoa. Mikäli haluatte nauttia ensiluokkaisista Sony-luontokuvista, järjestätte rahankeräyksen ja hankitte sitten käyttööni asianmukaisen Gay Master-kuvauskaluston. Jos se ei onnistu, joudutte ”tyytymään” vastaisuudessakin Nikon-kevytkalustoni tuottamaan kuvanlaatuun.

Omia rahojani en näihin Sonyn teknoleluihin laita. Olen kiireinen luontokuvaaja ja saatan tarvita tulevaisuudessa kuvausmatkojen nopeuttamiseksi ainakin 500 hevosvoimaista SL 55 AMG:ta tai mieluummin 612 hv V12 biturbo 65 AMG:ta. Nykyisen menopelini 245 hevosvoimaa eivät tahdo riittää parhaiden aamu- ja iltavalojen aikaan kuvauspaikasta toiseen siirtymisissä.
nsamppa

Paa mersu lihoiks ja osta skoda?
JL Anttola

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Yleensä ihmiset neuvoo toisia tekemään ne valinnat, mitä ovat itse tehneet.

Mie en neuvo missään tapauksessa Spegeä vaihtamaan kiijaan ja olympukseen; sillon sen elämä vasta ois vaikeeta. Jäis nimittäin niin tuhoton kasa ylimäärästä rahhaa, että kaiket yöt ja päivät vaan murehtis sijotuksiaan, nouseeko kurssit vai puttooko kenties? Ja paperkonneet seisahtais puun puutteeseeen.

arvelee JL Anttola
spege

nsamppa kirjoitti:Paa mersu lihoiks ja osta skoda?
Voi *sensuroitu* kevät, oletko nsamppa tosissasi ??!

Skoda sopii automerkkinä korkeintaan kapteenin arvoisille valokuvaajille ja minähän olen valokuvamarsalkka! Marsalkan arvoisen valokuvausupseerin on huolehdittava siitä, että luontokuvausretket suoritetaan tyylillä ja mielestäni Mercedes SL-roadster on ainoa oikea valinta savolaisen valokuvamarsalkan kulkuneuvoksi.

Itse asiassa, SL-mersun matkustajan puoleiselle nahkaistuimelle saattaisi sopia peilittömistä järjestelmistä parhaiten Leica SL-järjestelmä. Sony on kuitenkin vähän kuin Skoda tai Toyota, varmaan ihan "järkevä valinta", mutta sillä, kuten ei noilla autoillakaan ole minkäänlaista sielua, kuiten on SL-Mersulla ja Leicalla!

Kuva

Mutta jos ihan puhtaasti järkiperustein mennään kuvauskaluston suhteen, niin silloin mielestäni Nikon DSLR-järjestelmä on edelleen paras vaihtoehto vaativaan luonnonvalokuvaukseen.

Kuva
hkoskenv

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

spege kirjoitti:Mutta jos ihan puhtaasti järkiperustein mennään kuvauskaluston suhteen, niin silloin mielestäni Nikon DSLR-järjestelmä on edelleen paras vaihtoehto vaativaan luonnonvalokuvaukseen.
En ole eri mieltä tästä, mutta miksi kuvauskalusto pitäisi valita järjellä jos kertaluokkaa kalliimpi auto on valittu vailla järjen hiventäkään? Se Leica kyllä kieltämättä sopisi tyylillisesti urheilumersun kanssa. Ruokottoman ylihintainen turhake, jossa ei ole mitään teknisesti erikoista. Nikon ja Canon ovat kameroiden Skodia tai Toyotoja, käytännöllisiä loppuun asti mietittyjä työkoneita, jotka tekevät edullisesti ja tehokkaasti sen mitä kuvaaja haluaa ilman turhaa elvistelykerrointa. Sony on enemmän se Tesla, moderni nörttileikkikalu täynnä uusinta tekniikkaa (ja myös lastentauteja) mutta vailla Mersun tai Leican kaltaisten luksusmerkkien perinteitä ja glamouria.
Hannu
Vastaa Viestiin