(2017 - 2021 ) Sony A7III, A7RIII, A7RIV, A9, A9II
-
Re: (2017 - ) Sony A7III, A7RIII, A9
Vai kaikki? Taitaa olla, että tusina tiettyjä nimimerkkejä vetää aina trollausta kun saavat jonkun syyn. Mafferin linkittämä juttu oli hyvä ja varsinkin niille joita kiinnostaa kyseinen kuvautapa/kohde. Se on totta, että 4-5 vuotta vanha rungon kenno on yllättävän hyvä. Testi antaa hyvän kuvan uudesta sonyn kamerasta, jolla voi olla merkitystä sitä harkitsevalle. Erot on pienet ja onko sillä merkistä on sitten jokaisen itsensä päätettävä. Mutta yllättäen taas nämä sonylaiset päättää paskoa foorumia keskittymällä henkilökohtaisuuksiin. Mikä v*ttu teitä oikein vaivaa?
-
Halloo?? Ai mikä vaivaa? Paljo enemmän kantsii funtsii, että mikä Sony haterssejä vaivaa! Katos uusin silmin&ajatuksien vaikka tällästä tekstiä, mikä ilmestyi eilen illalla tähän ketjuun;emerik kirjoitti:Vai kaikki? Taitaa olla, että tusina tiettyjä nimimerkkejä vetää aina trollausta kun saavat jonkun syyn. Mafferin linkittämä juttu oli hyvä ja varsinkin niille joita kiinnostaa kyseinen kuvautapa/kohde. Se on totta, että 4-5 vuotta vanha rungon kenno on yllättävän hyvä. Testi antaa hyvän kuvan uudesta sonyn kamerasta, jolla voi olla merkitystä sitä harkitsevalle. Erot on pienet ja onko sillä merkistä on sitten jokaisen itsensä päätettävä. Mutta yllättäen taas nämä sonylaiset päättää paskoa foorumia keskittymällä henkilökohtaisuuksiin. Mikä v*ttu teitä oikein vaivaa?
Tuossa mafferin linkkaamassa jutussa (siis vain linkittämässä, mitään muuta tekemistä mafferin kanssa sillä ei olekaan) puhutaan paljon positiivista kyseisestä Sonyn kamerasta vs. ne muut, mutta siitäkin väännetään väkisin negatiivista propagandaa. Sony haterssit varmaan elää niillä ruodoilla, joita me sony nautiskelijat vaan nypitään pois herkullisesta kala ateriastamme!T71 kirjoitti:Olet kuin Sonyn myyntiedustaja tai temaman synnytyslaitoksella kadonnut velipuoli. Olettekohan molemmat osuneet pienenä pyöröoveen, kun tämmöinen kameramerkki saa ajatukset noin sekaisin?M1O kirjoitti:Maffer jauhaa tätä samaa propagandaa lähes jokaisessa Sony ketjussa.
On kuin tarina ”Pekka ja susi”, uskottavuus on hävinnyt tyystin.
Tällä foorumilla velloo muutenkin aivan liikaa ja turhaa negatiivisia viboja! Epäkohteliaita tölväisyjä, ja spämmimäisiä heittoja ihan vaan ärsyyttääkseen joiden kameroiden käyttäjäkuntaa.
Eikö valokuvaamiseen liittyvistä asioista voi puhua ihan sivistyneellä ja ees jonkinlaisella älyllisellä tasolla? samalla ottaen huomioon muita ihmisiä?
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
Mafferi pointti oli se, että vanha Nikoni pesee uuden Sonyn paikoin siksi, koska Sony ryssii sen potentiaalin, joka kamerasta olisi saatavissa, jos Sony osaisi. Sony ei nääs osaa.temama kirjoitti:Halloo?? Ai mikä vaivaa? Paljo enemmän kantsii funtsii, että mikä Sony haterssejä vaivaa! Katos uusin silmin&ajatuksien vaikka tällästä tekstiä, mikä ilmestyi eilen illalla tähän ketjuun;emerik kirjoitti:Vai kaikki? Taitaa olla, että tusina tiettyjä nimimerkkejä vetää aina trollausta kun saavat jonkun syyn. Mafferin linkittämä juttu oli hyvä ja varsinkin niille joita kiinnostaa kyseinen kuvautapa/kohde. Se on totta, että 4-5 vuotta vanha rungon kenno on yllättävän hyvä. Testi antaa hyvän kuvan uudesta sonyn kamerasta, jolla voi olla merkitystä sitä harkitsevalle. Erot on pienet ja onko sillä merkistä on sitten jokaisen itsensä päätettävä. Mutta yllättäen taas nämä sonylaiset päättää paskoa foorumia keskittymällä henkilökohtaisuuksiin. Mikä v*ttu teitä oikein vaivaa?
Tuossa mafferin linkkaamassa jutussa (siis vain linkittämässä, mitään muuta tekemistä mafferin kanssa sillä ei olekaan) puhutaan paljon positiivista kyseisestä Sonyn kamerasta vs. ne muut, mutta siitäkin väännetään väkisin negatiivista propagandaa. Sony haterssit varmaan elää niillä ruodoilla, joita me sony nautiskelijat vaan nypitään pois herkullisesta kala ateriastamme!T71 kirjoitti:Olet kuin Sonyn myyntiedustaja tai temaman synnytyslaitoksella kadonnut velipuoli. Olettekohan molemmat osuneet pienenä pyöröoveen, kun tämmöinen kameramerkki saa ajatukset noin sekaisin?M1O kirjoitti:Maffer jauhaa tätä samaa propagandaa lähes jokaisessa Sony ketjussa.
On kuin tarina ”Pekka ja susi”, uskottavuus on hävinnyt tyystin.
Ja tämä tietty ottaa faniboyta päähän ja pitää tulla heti kiekumaan. Toi M10 on muutenkin keskusteluhistoriansa pohjalta kuin Sonyn myyntimies, käyhän temis tutkimassa "uusin silmin".
Mitä tulee minun nimittämiseen Sony hateriksi, niin eiköhän se kerro vaan nimittäjästä jotakin. Mä sentään kuvaan nyt Sonyilla. Monikossa. Ja just viime yönä päivitin uutta firmwarea uuteen ärräkolmoseen ja mietin mikä helvetti tässä kestää yli puoli tuntia saada 1.10 sisään, kun on satameganen netti ja kaikki pitäisi toimia. Huomenna olen jossain metsän keskellä ilman verkkoa ja koen käytännössä sen, jos joku meni persuilleen. Mukavaa olla beetatestaaja, mutta onneksi tää elektroniikkajäte on nykyään halpaa kuin saipppua, niin voi pitää aina vararunkoa hanskalokerossa siltä varalta, että käyttörunko sekoaa.
-
- Viesti:
Mniih. Se on jännä kun kirjoittaa jostain asiasta jotain niin vastaus tulee aina henkilöstä kun osuu johkin oikeaan ongelmaan.
Petnax-foorumilla tuli bannia kun totesin että lafkan uusin 50mm on aivan susi täydellä aukolla jakoon levinneiden kuvien perusteella. Ja sen piti olla parempi kuin Sigma ART firman omien juttujen mukaan.
Vähän kun kommunismin vastustajat teloitettiin tuolla naapurissa viime vuosisadalla. Uskontoakaan ei saa kritisoida :]
Petnax-foorumilla tuli bannia kun totesin että lafkan uusin 50mm on aivan susi täydellä aukolla jakoon levinneiden kuvien perusteella. Ja sen piti olla parempi kuin Sigma ART firman omien juttujen mukaan.
Vähän kun kommunismin vastustajat teloitettiin tuolla naapurissa viime vuosisadalla. Uskontoakaan ei saa kritisoida :]
-
Nikonin päivitys meni ihan ongelmitta. Toisaalta oli kyllä vaihteeksi aika vitsi se päivitys, kun vilkaisi mitä se sisältää. Ei voi ymmärtää miksi tuollaisia päivityksiä tehdään. Fujifilm sentään tuo ihan konkreettisesti uutta noissa. Toisaalta miksi muuttaa asioita jos se toimii? Sonyn päivityksistä on vaikea sanoa mitään kun ei ole kokemusta. Ei kai nuo pitäisi olla mitään ihmeellisiä? Nikonilla muistikortille tiedosto ja kamerassa vain "päivitys" päälle. Minuutin sisään homma kunnossa.T71 kirjoitti:..Mitä tulee minun nimittämiseen Sony hateriksi, niin eiköhän se kerro vaan nimittäjästä jotakin. Mä sentään kuvaan nyt Sonyilla. Monikossa. Ja just viime yönä päivitin uutta firmwarea uuteen ärräkolmoseen ja mietin mikä helvetti tässä kestää yli puoli tuntia saada 1.10 sisään, kun on satameganen netti ja kaikki pitäisi toimia. Huomenna olen jossain metsän keskellä ilman verkkoa ja koen käytännössä sen, jos joku meni persuilleen. Mukavaa olla beetatestaaja, mutta onneksi tää elektroniikkajäte on nykyään halpaa kuin saipppua, niin voi pitää aina vararunkoa hanskalokerossa siltä varalta, että käyttörunko sekoaa.
-
Sonylla on historiaa rootkittien asentamisesta asiakkaan koneelle ilman lupaa, niin ehkä tämä oli se iso päivitys, joka toimitti koko kovalevyn sisällön Sonyn markkinointiosaston tutkittavaksi?emerik kirjoitti:Nikonin päivitys meni ihan ongelmitta. Toisaalta oli kyllä vaihteeksi aika vitsi se päivitys, kun vilkaisi mitä se sisältää. Ei voi ymmärtää miksi tuollaisia päivityksiä tehdään. Fujifilm sentään tuo ihan konkreettisesti uutta noissa. Toisaalta miksi muuttaa asioita jos se toimii? Sonyn päivityksistä on vaikea sanoa mitään kun ei ole kokemusta. Ei kai nuo pitäisi olla mitään ihmeellisiä? Nikonilla muistikortille tiedosto ja kamerassa vain "päivitys" päälle. Minuutin sisään homma kunnossa.T71 kirjoitti:..Mitä tulee minun nimittämiseen Sony hateriksi, niin eiköhän se kerro vaan nimittäjästä jotakin. Mä sentään kuvaan nyt Sonyilla. Monikossa. Ja just viime yönä päivitin uutta firmwarea uuteen ärräkolmoseen ja mietin mikä helvetti tässä kestää yli puoli tuntia saada 1.10 sisään, kun on satameganen netti ja kaikki pitäisi toimia. Huomenna olen jossain metsän keskellä ilman verkkoa ja koen käytännössä sen, jos joku meni persuilleen. Mukavaa olla beetatestaaja, mutta onneksi tää elektroniikkajäte on nykyään halpaa kuin saipppua, niin voi pitää aina vararunkoa hanskalokerossa siltä varalta, että käyttörunko sekoaa.
Vedin ihan piuhalla kiinni koneeseen ohjeiden mukaan ja oottelin, että pääseekö tässä lainkaan nukkumaan, kun piuhaa ei tosiaan uskalla irroittaa kesken päivityksen. Tiedä vaikka katkeaisi virrat koko kamerasta ja kun jopa valmistaja varoittaa, että "kamerasta voi äkillisen virrankatkaisun vuoksi tulla käyttökelvoton", niin en uskalla edes ajatella mitään piuhan irroitusta tai latauksen keskeytystä.
https://www.sony.fi/electronics/support ... s/00015199" onclick="window.open(this.href);return false;
-
vanhan kunnon mafferssin pointit on tullut selväksi tässä vuosien saatossa. taidanpa tuntea tämän taitavan , mutta jatkuvasti ongelmien parissa sadattelevan mukavan veikon tavat paremmin kuin sinä, ellet ole sitten joku vanha foorumilainen uudella nimellä.
Sun ongelmat on kuin guugletettu planeetan laajuisesta netistä ja sitten suodatat niitä tänne kuin muka itse kohtaamina ongelmina!
On se vaan niin pirun jännä juttu, että sulle tuli koko yön kestänyt helevetti tosta päivityksestäkin! just sulle. kun muut vetää sen minuutissa sonyynsa sisään.
Jos M10 on myyntimies, niin sinä taidat olla jonkun muun kuin Sony merkin myyntimies.T71 kirjoitti: Mafferi pointti oli se, että vanha Nikoni pesee uuden Sonyn paikoin siksi, koska Sony ryssii sen potentiaalin, joka kamerasta olisi saatavissa, jos Sony osaisi. Sony ei nääs osaa.
Ja tämä tietty ottaa faniboyta päähän ja pitää tulla heti kiekumaan. Toi M10 on muutenkin keskusteluhistoriansa pohjalta kuin Sonyn myyntimies, käyhän temis tutkimassa "uusin silmin".
Mitä tulee minun nimittämiseen Sony hateriksi, niin eiköhän se kerro vaan nimittäjästä jotakin. Mä sentään kuvaan nyt Sonyilla. Monikossa. Ja just viime yönä päivitin uutta firmwarea uuteen ärräkolmoseen ja mietin mikä helvetti tässä kestää yli puoli tuntia saada 1.10 sisään, kun on satameganen netti ja kaikki pitäisi toimia. Huomenna olen jossain metsän keskellä ilman verkkoa ja koen käytännössä sen, jos joku meni persuilleen. Mukavaa olla beetatestaaja, mutta onneksi tää elektroniikkajäte on nykyään halpaa kuin saipppua, niin voi pitää aina vararunkoa hanskalokerossa siltä varalta, että käyttörunko sekoaa.
Sun ongelmat on kuin guugletettu planeetan laajuisesta netistä ja sitten suodatat niitä tänne kuin muka itse kohtaamina ongelmina!
On se vaan niin pirun jännä juttu, että sulle tuli koko yön kestänyt helevetti tosta päivityksestäkin! just sulle. kun muut vetää sen minuutissa sonyynsa sisään.
-
- Viesti:
Kyllä niitä ongelmia on ollut tasaisesti Sonin päivityksessä pitkin maailmaa. FM-foorumilla on vähintään viidellä systeemit ketarallaan joka päivityksen kanssa. Aivan törkeän monimutkaisesti tehty prosessi. Muistikorteilla on nykyään tilaa satoja gigoja ja sen voisi sieltä ajaa.
Sonissa on Android käyttiksenä ja kyllä luuritkin päivittää itsensä omasta massamediastaan. Tämä on totaalinen EVO Sonyn toimesta.
Ja sit kukkaruukusta toiseen: miksi 3. generaation seiskassa ei ole lossless compressed "RAW" asetusta?
Sonissa on Android käyttiksenä ja kyllä luuritkin päivittää itsensä omasta massamediastaan. Tämä on totaalinen EVO Sonyn toimesta.
Ja sit kukkaruukusta toiseen: miksi 3. generaation seiskassa ei ole lossless compressed "RAW" asetusta?
-
Koska ei tartte. Siellä on compressed "RAW" ja uncompressed "RAW", kuten itekin totesit, muistikorteilla on nykyään tilaa satoja gigoja. Menee vaan turhaa energiaa tohon pakkaamiseen, jos haluaa kuvata pakkaamatonta rawia.Maffer kirjoitti:Kyllä niitä ongelmia on ollut tasaisesti Sonin päivityksessä pitkin maailmaa. FM-foorumilla on vähintään viidellä systeemit ketarallaan joka päivityksen kanssa. Aivan törkeän monimutkaisesti tehty prosessi. Muistikorteilla on nykyään tilaa satoja gigoja ja sen voisi sieltä ajaa.
-
- Viesti:
Äläny hulluja horise. Feature on ollut arkipäivää jo 2000-luvun alusta. JPG-RAW ja tuuhio-RAW ovat hieman polarisoituneet valinnat. Toisella ei digikameran hyötyjä saa ja toinen vie saman verran tilaa kun Phase One keskarin RAW oikein pakattuna.
-
Niin, noh onhan se ollut sonyllakin joskus, kunnes keksivät sen 11+7 arw hässäkän (häviöllisesti pakattu raw). 11+7 arw ajaa 95% kaikkien valokuvaajien RAW tarpeista, mutta pilkun ja pixelssin nus*inta ajoi sonyn laittamaan pakkaamattoman Rawin, ja hyvä niin.Maffer kirjoitti:Äläny hulluja horise. Feature on ollut arkipäivää jo 2000-luvun alusta. JPG-RAW ja tuuhio-RAW ovat hieman polarisoituneet valinnat. Toisella ei digikameran hyötyjä saa ja toinen vie saman verran tilaa kun Phase One keskarin RAW oikein pakattuna.
-
- Viesti:
Apuva. Tilannehan on karrikoiden kun opettaisi sokeaa ajamaan autoa.
-Käännä vasemmalle!
"Ai näin paljon? (kaikki vara ratista vasemmalle)
-Eieieiie, korjaa äkkiä oikealle!
"Ai näin paljon? (kaikki vara ratista oikealle)
cRAW ei ratkaise yhtikäs mitään eikä säästäkään mitään. Samalla tavalla voi ajatella että JPG kattaa 95% kaikesta kuvaustarpeesta ja vie ...drumroll... edelleen vähemmän tilaa.
-Käännä vasemmalle!
cRAW ei ratkaise yhtikäs mitään eikä säästäkään mitään. Samalla tavalla voi ajatella että JPG kattaa 95% kaikesta kuvaustarpeesta ja vie ...drumroll... edelleen vähemmän tilaa.
-
höpöhöpsis. sullehan toi ajo opetus vertaus sopis vallan mainiosti, sen verran tiuhaan ja päättämättömästi on laitteesi vaihtuneet. olisit myös se liikenteen hermoheiko tiukkapip, joka huutaa ratin takana kaikelle mikä ei miellytä tuulilasin tuolla puolen.Maffer kirjoitti:Apuva. Tilannehan on karrikoiden kun opettaisi sokeaa ajamaan autoa.
-Käännä vasemmalle!
toki cRaw ratkaisee! Onhan se nyt paljon parempi kuin jpg!! cRaw on RAW formaatti, jossa on vain muutama marginaalinen puute jonka takia se ei sovellu niille 5% erittäin vaativista käyttäjistä, kuten sinä. Sen takia Sony julkaisi rinalle myös pakkaamattoman RAW formun.
-
Reilu 30 minuuttia ei ole koko yön kestänyt helvetti, mutta sullahan on tapana liioitella suunnattomasti muiden kommentteja. Ylireagoit. Itkupotkuraivareilet.temama kirjoitti:Sun ongelmat on kuin guugletettu planeetan laajuisesta netistä ja sitten suodatat niitä tänne kuin muka itse kohtaamina ongelmina!T71 kirjoitti: ... kestää yli puoli tuntia saada 1.10 sisään...
Ja kyllä mä olen nämä kaikki itse kokenut. Vaihtaisin monta päivä pois sonistin arkea, usko huviksesi.
-
Ollut yhtä sun toista Nikonia ja Canonia, niin croppia kuin täyskäriäkin ja nyt tää Fuji ja vuosia seurannut tätä(kin) foorumia ja edelleenkään en jaksa olla ihmettelemättä ettei mikään muu merkki kuin Sony aiheuta niin paljon pahansuopaa eripuraa valokuvausharrastajissa, MIKSI ?
Olette kuin kakaralauma hiekkalaatikolla, hävetkää ja yrittäkää edes hivenen käyttäytyä sivistyneemmin toisianne kohtaa, toisaalta saanpahan hyvät naurut eli jatkakaa vaan =)
Olette kuin kakaralauma hiekkalaatikolla, hävetkää ja yrittäkää edes hivenen käyttäytyä sivistyneemmin toisianne kohtaa, toisaalta saanpahan hyvät naurut eli jatkakaa vaan =)
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
Olen ihmetelly samaa. Ehkä Sony koetaan suuremmaksi uhaksi vanhanliiton merkeille. Ja Sony on tullut melko voimalla markkinoille. Ja saanut myös tyytyväisiä käyttäjiä jotka asettuvat helposti myös puolustukannalle - osin ihan ymmärrettävää.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
Sony on ainoa kameramerkki, jolla on fullframe peilitön.aikaarska kirjoitti:Olen ihmetelly samaa. Ehkä Sony koetaan suuremmaksi uhaksi vanhanliiton merkeille. Ja Sony on tullut melko voimalla markkinoille. Ja saanut myös tyytyväisiä käyttäjiä jotka asettuvat helposti myös puolustukannalle - osin ihan ymmärrettävää.
(jos ei lueta Fujin keskaria mukaan)
Itse olen turhautunut canonisti, koska vaikka Canonin peilitön tulee (sitten joskus, huoh) olemaan hemmetin tylsä, niin se toimii uskoakseni varmasti kuin junan vessa. Lisäksi vuosia keräämäni lasikokoelma toimii siinä toivottavasti paremmin, kuin tässä hätävara sonyssa. Sonylla ei ole työkalumaisen toimintavarmaa peilitöntä täyskennoa, vaan vain näitä naisten malleja, joissa on siro runko ja käsittämätön toimintalogiikka. Kuvia saa ja paikoin laatu on superia, mutta perkele miten pitää aikuisen miehen nöyrtyä tällaiseen menusirkukseen, huoltopelleilyyn ja päivityskipuun, se on se asia, joka meitä vatuttaa.
-
juuh&jooh. sun koko sonistin ura on ollut yhtä liioittelua. foorumikirjoittelusta päätellen ainakin.T71 kirjoitti:
Reilu 30 minuuttia ei ole koko yön kestänyt helvetti, mutta sullahan on tapana liioitella suunnattomasti muiden kommentteja. Ylireagoit. Itkupotkuraivareilet.
Ja kyllä mä olen nämä kaikki itse kokenut. Vaihtaisin monta päivä pois sonistin arkea, usko huviksesi.
ryhtyisit oikein valokuvaamaan niillä soneillasi, niin loppuis se piiperrys ja vaihtui sonistin arkesi arkesi kivoihin asioihin.
-
Tuolta toisesta ketjusta poimittu. Mun käsityksen mukaan vähän on taas ampunut yli siellä sun täällä. Kummallisen paljon Sony herättää tunteita kieltämättä. Pitäiskös taas heittää pikkuset jäät hattuun?nsamppa kirjoitti:Toivottavasti valittu linja koskee kaikkia ja pitää myös jatkossa.MattiH kirjoitti:(Moderaattori)...Jatkossa vain asiallisia viestejä. Kiitos!
Asiaan. Olisko tossa "pakattu RAW" sopassa sama keissi kun Fujin valokuvapainotteisuus vs. Sonyn videopainotteisuus. Fujissa keihäänkärkenä ollu valokuvaus ja video-ominaisuudet vähän heikommat. Sonylla taas hybridi-ajatus keihäänkärkenä ja valokuvausominaisuudet vähän heikommalla tolalla. Aika vähän kuitenkin Fuji saa raippaa tuosta video-ominaisuuksien vajaavaisuudesta vs. Sony milloin mistäkin. Vai onko Sony sitten agressiivisella markkinoinnillaan vetänyt riman niin korkealle, että jos rima jää väpättämään jossain kohdin, on se samantien internetin hampaissa?
Showreel:
https://vimeo.com/814152881
https://vimeo.com/814152881
-
Eipä tarvinnut kauaa odottaa niin taas se "aikuismainen" käyttäytyminen jatkui....temama kirjoitti:juuh&jooh. sun koko sonistin ura on ollut yhtä liioittelua. foorumikirjoittelusta päätellen ainakin.T71 kirjoitti:
Reilu 30 minuuttia ei ole koko yön kestänyt helvetti, mutta sullahan on tapana liioitella suunnattomasti muiden kommentteja. Ylireagoit. Itkupotkuraivareilet.
ryhtyisit oikein valokuvaamaan niillä soneillasi, niin loppuis se piiperrys ja vaihtui sonistin arkesi arkesi kivoihin asioihin.
Jos edes pienessä mielessä siinti ajatus kokeilla Sonya sen paljon kehutun kuvanlaadun (R-malli lähinnä kiinnostaa(i) ) vuoksi, niin kokeiluhalut kyllä hälvenivät kun mieleen tuli aatos siitä että hei, minustahan voi tulla samanlaisesti käyttäytyvä henkilö, jolla ei alkeellisintakaan hyviä käytöstapoja.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.