Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
niffe kirjoitti:Jos haluaa ottaa näistä opikseen, niin nyt siihen on tilaisuus. Eri valmistajilla on erilainen lähestymiskulma suomalaisiin markkinoihin. Joku valmistajista haluaa osansa ammattilaissegmentistä, joten se tarjoaa ammattimaiset palvelut, jopa niille, joilla ei ole niihin tarvetta. Jokin toinen ei koe markkina-aluetta kovin merkittäväksi ja näkee samassa tilanteessa tilaisuuden säästää asettamalla palvelutason itselleen sopivaksi. Valinnan palvelutasosta tekee loppuviimeksi aina kameran ostaja omien tarpeittensa ja vaatimustensa mukaan.
En ole tilannut noita ulkomailta. Pikkuisen kannattais ehkä tarkistaa sitä asennetta, kun täällä kait saa keskustella erilaisista käytännön ongelmista, mitä kameroihin ja niiden omistamiseen tulee. Siinä sivussa voi löytyä apu jollekin toisellekin.
T71 kirjoitti:Eikö teitä muita ota kupoliin se, että asiakaspalvelu uhkailee takuun katkaisemisella?
hmm. jos se yhtään lohduttaa, niin toki ärsyttää tollanen takuuasioilla pelottelu. En tykkää.
toisaalta ymmärrän valmistajan pointin siinä mielessä, että jos kennon fyysisen koskettamisen sallii, niin uhkana on, että kaikenmaailman sorkkijat ovat säheltämässä sitä kennoa pilalle. me kaikki kun ei olla välttis yhtä taitavia tuollaisten asioiden kanssa. ja maailmassa on myös varmasti erilllaista ns. huoltopuljua jotka voivat myös säheltää. En usko, että Suomessa niinkään. Suomi on Sonylle pikku mesta, ei täällä ole kuin 5 miljoona asuakssta j akuinka moni omistaa sonyn peilittömän? Ehkä on bisnesten kannalta huomattavasti parempi nähdä pohjoismaat yhtenä kokonaisuutena, ja Ruotsi on siinä sopivasti keskellä.tietty voisi nähdä sen verran vaivaa, että antaisi valtuutuksen parhaille huoltofirmoille esim. vaan kennoputsaukseen, kuten JAS ja Foka.
Mutta nyt. ihan oikeesti. tässä ei auta enää kupoliin ottaminen, eikä tämän ketjun kasvattaminen samalla jauhannalla. paljon rakkautta vweekendiin kaikille <3 lupaan olla kiltti poju taas vaihteekxi. ja sivistynyt soni käyttäjä!!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa!Vîta est tempus optimum homini
temama kirjoitti:
Mutta nyt. ihan oikeesti. tässä ei auta enää kupoliin ottaminen, eikä tämän ketjun kasvattaminen samalla jauhannalla.
Oletko sä huomannut, että aina kun päivitän tilannetta, niin siitä seuraa täällä hirveä parkuminen ja puskista huutelu.
Puolet ketjusta on ihan silkkaa tosiasioiden kieltämistä.
T71 kirjoitti:Puolet ketjusta on ihan silkkaa tosiasioiden kieltämistä.
Niin, edelliselläkin sivulla on viisi temukan (turhaa) postausta. Jo niiden pois jättäminen kutistaisi ketjua huomattavasti.
Just. Just kun piti jatkaa rauhassa ja sovinnolla eteenpäin niin heti piti merosen laittaa henkilöön menevää dissausta!! Kivaa?
Tänän ketjun otsikko kertoo teeman. Kaikki muu lätinä mikä siitä on levinnyt on periaatteesa turhaa. T71 on annettu neuvoja, ja olen itse jopa ottanut yhteyttä eri firmoihin selvittääkseni mikä on yleinen käytäntö versus sonyn takuusekoilu.
Matkan aikana on selvinnyt kaikenlaista, myös se että muillakin merkeillä on samantyyppistä takuu uhkailua jos kennoon koskee fyysisesti!
Tosiasioiden kieltämistä ei ole se jos ottaa selvää mikä oikea toimiva käytäntö käytännössä on! Eli sonyn kennoja putsataan jatkuvasti itse ja huolloissa, ilman että takuu siitä häviää.
niffe kirjoitti:Jos haluaa ottaa näistä opikseen, niin nyt siihen on tilaisuus. Eri valmistajilla on erilainen lähestymiskulma suomalaisiin markkinoihin. Joku valmistajista haluaa osansa ammattilaissegmentistä, joten se tarjoaa ammattimaiset palvelut, jopa niille, joilla ei ole niihin tarvetta. Jokin toinen ei koe markkina-aluetta kovin merkittäväksi ja näkee samassa tilanteessa tilaisuuden säästää asettamalla palvelutason itselleen sopivaksi. Valinnan palvelutasosta tekee loppuviimeksi aina kameran ostaja omien tarpeittensa ja vaatimustensa mukaan.
Mutta tämä on myös osin peilittömien lisäongelma, ainakin tuon perusteella:
(Siksikö Canon ja Nikon eivät ole tuoneet vielä kunnollista peiltöntä markkinoille?)
Jos ajattelen omia kameroita viimeisen 10 vuoden ajalta, niin minulla on ollut viisi digirunkoa ja kaikki ovat olleet peilikameroita. Yhtäkään en ole tarvinnut käyttää huollossa ja kennon olen puhdistanut yhdestä kamerasta yhden kerran. Ja tiedän, että vaativisissa olosuhteissa paljon kuvaavat käyttävät paljon huoltoa, enemmänkin kuitenkin objektiiveille. Peilittömät kaipaisivat jonkinlaisen esiripun kennon eteen objektiivin vaihdon ajaksi? Ja vielä pieni pumppu, jolla tehtäsiin esiripun taakse pieni ylipaine, jottei pöly ja lika pääsisi verhoon taakse?
Kaipa jossain kohtaa näiden 36 sivun aikana on myös muistettu, ettei minkäänasteinen takuu ole pakollinen. Tuotevastuusta sen sijaan ei Sonykaan eroon pääse jos sattuisi haluamaan.
Mutta tämä on myös osin peilittömien lisäongelma, ainakin tuon perusteella:
(Siksikö Canon ja Nikon eivät ole tuoneet vielä kunnollista peiltöntä markkinoille?)
Jos ajattelen omia kameroita viimeisen 10 vuoden ajalta, niin minulla on ollut viisi digirunkoa ja kaikki ovat olleet peilikameroita. Yhtäkään en ole tarvinnut käyttää huollossa ja kennon olen puhdistanut yhdestä kamerasta yhden kerran. Ja tiedän, että vaativisissa olosuhteissa paljon kuvaavat käyttävät paljon huoltoa, enemmänkin kuitenkin objektiiveille. Peilittömät kaipaisivat jonkinlaisen esiripun kennon eteen objektiivin vaihdon ajaksi? Ja vielä pieni pumppu, jolla tehtäsiin esiripun taakse pieni ylipaine, jottei pöly ja lika pääsisi verhoon taakse?
Eikös Olympuksella ollut (ainakin aikoinaan) joku yliääni kennopuhdistus mekanismi? Ilmeisesti kohtuullisen toimiva sellainen.
En tiedä onko mulla valmistajilla samantyyppistä...
Peilittömien kennoille menee helpommin pölyä, mutta ne ovat myös helpompi puhdistaa kuin DSLR kameroiden kennot.
Tuskinpa Canon tai Nikon tämän takia ovat kinopeilittömiä pantanneet.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Tapiol2003 kirjoitti:Kaipa jossain kohtaa näiden 36 sivun aikana on myös muistettu, ettei minkäänasteinen takuu ole pakollinen. Tuotevastuusta sen sijaan ei Sonykaan eroon pääse jos sattuisi haluamaan.
Tarkoitit varmaan kuluttajansuojalain virhevastuuta?
Se ei ole tuotekohtainen, vaan on voimassa vain tuotteen ensimmäisellä ostajalla. Takuu sen sijaan on tuotekohtainen.
aikaarska kirjoitti:
Eikös Olympuksella ollut (ainakin aikoinaan) joku yliääni kennopuhdistus mekanismi? Ilmeisesti kohtuullisen toimiva sellainen.
Sonyn kennonpuhdistusmekanismi on täysi vitsi. Aivan viraton. Olen testannut sitä todella raskaasti näiden eri runkojen kanssa ja käyttänyt välillä bloweria ja sillä se pöly lähtee helpoiten. Bloweri ei vaan auta sellaiseen pölyyn, joka on tarttunut kennolle jo tehtaalla ja jämähtänyt siihen.
T71 kirjoitti:
Sonyn kennonpuhdistusmekanismi on täysi vitsi. Aivan viraton. Olen testannut sitä todella raskaasti näiden eri runkojen kanssa ja käyttänyt välillä bloweria ja sillä se pöly lähtee helpoiten. Bloweri ei vaan auta sellaiseen pölyyn, joka on tarttunut kennolle jo tehtaalla ja jämähtänyt siihen.
Eipä tuo auta siitepölyyn tai muuhun vastaavaan. Voisivat nämä vastaanväittäjät käydä kuvaamassa muutamat siitepölyn altistamat paikat ennen valittamista.
T71 kirjoitti:
Eipä tuo auta siitepölyyn tai muuhun vastaavaan. Voisivat nämä vastaanväittäjät käydä kuvaamassa muutamat siitepölyn altistamat paikat ennen valittamista.
Vai vitsi!!! tää kjetju on vitsi, iso sellainen!
sonylla on ollut ultrasonic puhdistusmekaanismi jo aikojen alusta;
nyt näihin uusiin IBIS vehekeisiin on lisätty myös kennovatkain. Kameran mounti alaspäin, kennovatkain päälle puhditusmoodista, painovoima ja kennovatkautus sirottelee pölyt pois. ja loput sitten vedät blowerilla, ja jos on todella sitkeää niin viet JASsille tai fokaan tai teet itse märkäpiuhdistuksen. Loppuu vitsit ja pääset kuvaamaan!!
temama kirjoitti:
Vai vitsi!!! tää kjetju on vitsi, iso sellainen!
Kukahan tästä tekee sen ison vitsin?
jos on pakko kertoa, niin valitettavasti; Sinä. Näsävitsailet tällä takuujutulla josta on tullut sulle elämää suurempi pakkomielle. Asiasta, josta 66% järkkärikuvaajista tekee itse, ja 30% vie paiukallishuoltoon kennoputsaukseen. Vain 4% suostuu maksamaan yli 100€ yhdestä kennoputsauksesta, ja lähettämään sen lisäksi kamera kahdeksi viikoksi ruotsiin!
Eli luet sonyn typerän asiakaspalvelijan vuokaavioista vääntämää vitsiä kuin piru raamattuua ja toistat vitsiä täällä, joka ei ole naurattanut enää ketään sivun 1 jälkeen tässä ketjussa kuin lähinnä myötätunnosta.
harrastuksensa kullakin. minulla ainakin on parempaa tekemistä kun tapella asiasta tietämättömien kanssa typerän takuusolmun kanssa. ja tarkoitan niitä sonyn asiakaspalvelijoita joiden suoltamaa idioottimantraa toistat täällä päivästä toiseen.
JOS SUOMEN SUURIN SONY PEILITTÖMIEN JÄLLEENMYYJÄ KERTOO MUSTAAVALKOISELLA ETTÄ SONYN VOI VIEDÄ VAIKKA POSTITALOSSA SIJAITSEVAAN FOKAN HUOLTOON KENNOPUHDISTUKSEEN, EIKÄ SE VAIKUTA TAKUUSEEN, NIIN SIIHEN EI OLE LISÄTTÄVÄÄ!! ELLEI JOSTAIN SYYSTÄ HALUA PIINATA ITSEÄÄN JA FOORUMIN JÄSENIÄ OLEMATTOMALLA TAKUUKEISSILLÄ. täyttää tässä vaiheessa myös tahallisen bränditrollauksen merkit.
temama kirjoitti:
JOS SUOMEN SUURIN SONY PEILITTÖMIEN JÄLLEENMYYJÄ KERTOO MUSTAAVALKOISELLA ETTÄ SONYN VOI VIEDÄ VAIKKA POSTITALOSSA SIJAITSEVAAN FOKAN HUOLTOON KENNOPUHDISTUKSEEN, EIKÄ SE VAIKUTA TAKUUSEEN, NIIN SIIHEN EI OLE LISÄTTÄVÄÄ!! ELLEI JOSTAIN SYYSTÄ HALUA PIINATA ITSEÄÄN JA FOORUMIN JÄSENIÄ OLEMATTOMALLA TAKUUKEISSILLÄ. täyttää tässä vaiheessa myös tahallisen bränditrollauksen merkit.
Voi luoja sä olet kujalla.
Jos Sonylta tulee kirjallisesti tieto, että Rajalassa tai Fokassa tehtävä kennonpuhdistus mitätöi takuun, niin sä uskot sitä Rajalan takatukkaa enemmän kuin Sonyn asiakaspalvelua?
Älä oikeasti tule tänne inttämään tota satua, kun ota ite yhteyttä sinne Sonyyn ja lopeta toi järjetön vouhkaaminen.
Minä en onneksi ole sitä tietoa kirjallisena saanut, ja näin ollen vien vastaisuudessa rungot Rajalaan, minulle riittää tieto jonka olen itse sieltä saanut että asiassa ei ongelmaa.
Samalla kun vien autot huoltoon, minulle riittää ohjeiksi mitä marmoritiskillä saan ja esim. huoltokirjoissa lukee, en ala varmistamaan asioita Japanista ja Saksasta. Yksinkertaista ja helppoa.
temama kirjoitti:
Voi luoja sä olet kujalla.
Jos Sonylta tulee kirjallisesti tieto, että Rajalassa tai Fokassa tehtävä kennonpuhdistus mitätöi takuun, niin sä uskot sitä Rajalan takatukkaa enemmän kuin Sonyn asiakaspalvelua?
Älä oikeasti tule tänne inttämään tota satua, kun ota ite yhteyttä sinne Sonyyn ja lopeta toi järjetön vouhkaaminen.
sorge vaan, en mene tähän sun inttämiseen mukaan. jos tässä joku on kujalla, niin se olet sinä. kai ymmärrät, ettei kellään sony käyttäjällä täällä ole ongelmaa kennopuhdistuksen kanssa kuin sulla!! ymmärrätkö miten yksin olet tän kanssa?
luuletko tosiaan, että uskon jotain ummikkoa sony puhelinääntä tai semiautomaattista vuokaavio email vastaajaa enemmän kuin käytännön kokemusta vaikkapa jhälleenmyyjältä joka myy satojen tuhansien eurojen edestä soneja vuodessa??!!
ja unohditko , että otin myötätunnosta sinuun yhteyttä myös infocaren kaveriin?? ja se sanoi, että vie vaikka JASsiin kennopuhdistukseen, ei vaikuta takuuseen, ellei ne riko sitä kameraa siellä huollossa!!! siis se kaveri siellä infocaressa kertoi tämän minulle.
M1O kirjoitti:Minä en onneksi ole sitä tietoa kirjallisena saanut, ja näin ollen vien vastaisuudessa rungot Rajalaan, minulle riittää tieto jonka olen itse sieltä saanut että asiassa ei ongelmaa.
Samalla kun vien autot huoltoon, minulle riittää ohjeiksi mitä marmoritiskillä saan ja esim. huoltokirjoissa lukee, en ala varmistamaan asioita Japanista ja Saksasta. Yksinkertaista ja helppoa.
juuri näin!! ellei jostain syystä saa jotain tyydytystä siitä, että pääsee lyömään päätä seinään ison firman takuujargonia päin.
ja sitäpaitsi, samoja ohjeita on myös muilla valmistajilla; JOS kennoa kosketetaan fyysisesti, niin takuu on vaarassa. Tämä siis kaikilla merkeillä, ja yhtä haataralla pohjalla käytännön kannalta, silti kukaan ei jaksa lähteä vääntämään siitä jotain periaatteellista väittelyä.
temama kirjoitti:
sorge vaan, en mene tähän sun inttämiseen mukaan. jos tässä joku on kujalla, niin se olet sinä. kai ymmärrät, ettei kellään sony käyttäjällä täällä ole ongelmaa kennopuhdistuksen kanssa kuin sulla!! ymmärrätkö miten yksin olet tän kanssa?
luuletko tosiaan, että uskon jotain ummikkoa sony puhelinääntä tai semiautomaattista vuokaavio email vastaajaa enemmän kuin käytännön kokemusta vaikkapa jhälleenmyyjältä joka myy satojen tuhansien eurojen edestä soneja vuodessa??!!
ja unohditko , että otin myötätunnosta sinuun yhteyttä myös infocaren kaveriin?? ja se sanoi, että vie vaikka JASsiin kennopuhdistukseen, ei vaikuta takuuseen, ellei ne riko sitä kameraa siellä huollossa!!! siis se kaveri siellä infocaressa kertoi tämän minulle.
Tajuatko sä temis, että isot jälleenmyyjät kertoo mulle, että takuu katkeaa, jos kameran puhdistuttaa Suomessa. Ei ole kyse mistää nappikaupoista, josta olen asiaa kysynyt.
Mulla ei ole mitään ongelmaa puhdistaa kennoja, kun olen niitä puhdistanut sen kymmenet kerrat Canoneista. Ainoa ongelma on Sonyn idioottimainen suhtautumisen asiakkaisiin ja niiden tarpeisiin. Lisäksi ongelmana on sonyuskovaiset spedet, jotka ei millään tajua mistä tässä koko jutussa on kyse.