...vai onko kyseessä laajempi trendi? Olen ollut huomaavinaan, että laajiksien tarjonta on kasvanut viime aikoina....Voisiko olla mitään perää?
Nyt kun mietin, niin minulla on ihan selvästi ollut erillaisia kausia valokuvausharrastus uran aikana....Jossain vaiheessa olin oikein innostunut tele-objektiiveista ja tykkäsin kuvata sellaisilla 300-500mm polttoväleillä esimerkiksi lintuja. Nyt en jaksaisi millään lähteä kyttäämään pitkällä putkella oikein mitään, ei vain ole inspiraatiota sellaiseen.
On ollut kausia jolloin lähikuvaus ja makro-objektiivit ovat olleet 'se' juttu. Silloin en taas juuri muuta tehnytkään kun konttasin 50-100mm makroilla pöpeliköissä.
Myös ns. normaali polttovälit ovat olleet kausiluontoisesti ykkösjuttu. Silloin joku 24-70mm zuumi tai 35mm tai 50mm objektiivit ovat olleet tehokäytössä.
Eli lähes kaikesta on tullut ihan tosissaan innostuttua! Mutta nyt viimeisenä on tosiaan laajakulmat..Sen huomaa siitäkin että jos lähden ulkoilemaan kamerareppu mukana , niin varustan kameralaukun kahdella tai kolmella laajakulmalla joista yksi on jo valmiiksi kiinni kamerassa...Näin se vain näyttää nyt menevän.
Kuten tänään. Loistava ulkoilusää, ja kiva napsia valokuvia melkein minkälaisella objektiivilla tahansa, mutta eiköhän tietysti vain Samyang 14/2.8 ollut käytössä. Alusta loppuun.
Tässä muutama laajiskuva mausteeksi, tältä päivältä.

Mites teillä? Oletteko huomanneet että voisi olla menossa joku laajisbuumi ehkä?