Nikkor 70-200 2.8 vr I ja II version erot täyskenolla?
-
70-200VRII + TC20EIII
Oletteko ylläolevaa yhdistelmää koittaneet?
Kuuluisi toimivan loistavasti, pitääkö paikkansa?
70-200 on suunnitteilla hankkia, odottelen ehkä että tuon II mallin hinta tippuu..
70-200 on suunnitteilla hankkia, odottelen ehkä että tuon II mallin hinta tippuu..
-
Re: 70-200VRII + TC20EIII
70-200 VR II + TC20III on todella pätevä yhdistelmä jopa täydellä aukolla. Pieksee vanhat mennen tullen. Vanhalla 70-200:lla (VR1) ei ollut kovin kehuttava varsinkaan lähellä zoomin yläpäätä.akukanka kirjoitti:Oletteko ylläolevaa yhdistelmää koittaneet?
Croppikennoisella VR1 on hyvä, mutta jos omistat fx-kennoisen kuvantallentimen niin valinta on ehdottomasti VRII.
-
Tiedoksesi vain, kaikki ei vietä kaikkia öitä photoshopin ääressä kuvaamassa kuvia, jotkut ottaa vain kuvat ja käyttää ne pikaisesti photoshopissa joissa he tekevät pakolliset muutokset. Ensi kerralla, tee palvelus ja kerro vain se tieto mitä aloittaja pyytää, ei mitää muuta scheisea...Sarek kirjoitti:Ei pidä.
Ei millään pahalla, mutta kun katsoo miten käsittelet kuviasi, niin sillä ei edes olisi merkitystä.
MUTTA aiheeseen. Elikkäs VR1 ei toimi lopulta niin hyvin FF rungossa, se aiheuttaa jonkin verran vinjentointia, eikä se ole kovin minimaalista. Itse kuitenkin suosisin osin tuota VR1 ja osin taas tuota VR2.
Itselle VR1 on tärkeää juuri tuo 200mm polttoväli ja sitten vielä AF-Lock napit siellä nokassa (vai mitä ne ny oli). Myös tuo rajoitin on vähän liian pitkä minulle, joten 2,5m - ääretön on minulle paras. VR2:ssa kiinnostaa se kuinka se menee FF rungossa ja sitten vielä telejatkeiden kanssa. Myös tarkennus on nopeaa, se vetää puoleensa (kyllä VR1 oli tarkennus tosi nopeaa, en sitä tässä morkkaa.)
-
VR1+FF:Apollo kirjoitti:Tiedoksesi vain, kaikki ei vietä kaikkia öitä photoshopin ääressä kuvaamassa kuvia, jotkut ottaa vain kuvat ja käyttää ne pikaisesti photoshopissa joissa he tekevät pakolliset muutokset. Ensi kerralla, tee palvelus ja kerro vain se tieto mitä aloittaja pyytää, ei mitää muuta scheisea...Sarek kirjoitti:Ei pidä.
Ei millään pahalla, mutta kun katsoo miten käsittelet kuviasi, niin sillä ei edes olisi merkitystä.
MUTTA aiheeseen. Elikkäs VR1 ei toimi lopulta niin hyvin FF rungossa, se aiheuttaa jonkin verran vinjentointia, eikä se ole kovin minimaalista. Itse kuitenkin suosisin osin tuota VR1 ja osin taas tuota VR2.
Itselle VR1 on tärkeää juuri tuo 200mm polttoväli ja sitten vielä AF-Lock napit siellä nokassa (vai mitä ne ny oli). Myös tuo rajoitin on vähän liian pitkä minulle, joten 2,5m - ääretön on minulle paras. VR2:ssa kiinnostaa se kuinka se menee FF rungossa ja sitten vielä telejatkeiden kanssa. Myös tarkennus on nopeaa, se vetää puoleensa (kyllä VR1 oli tarkennus tosi nopeaa, en sitä tässä morkkaa.)
Vinjetoinnin saa pois painamalla nappia, jos omistaa Lightroomin. Tai sitten kamerasta säätää vinjetoinnin poiston isommalle.
Itselle rajoittimen minimietäisyyden kasvu 2,5m->5m oli pienoinen takapakki, mutta käytännössä 5m on lähempänä kolmea metriä.
VR1 on tarkimmillaan (täydellä aukolla) 70mm päätä ja on huonoimmillaan 200mm:llä. Itse kuvaan kiekkoa jäähalleissa, joten minulle oli tärkeämpää tuo 200mm pää. Itse siis vaihdoin VR1->VR2.
VR2+FF:
200mm on paljon terävämpi kuin vanhassa. Kestää uuden TC-20III-jatkeen hyvin jopa täydellä aukolla. VR1:llä ilmestyi CA:ta siinä määrin, että en sitä siihen suosittelisi.
Käsivaralta kuvattaessa VR2:n vakaaja hakkaa VR1:n mennen tullen. 1/10-20 valoituksillakin saa vakain käsin skarppia kuvaa.
-
Itse tosin suositan että en käytä kamerassa mitään vinjentoinnin poistoa, pitkien valotusaikojen kohinan poistoa, korkeiden ISO-arvojen kohinan poistoja ja muita tämän tapaisia. Parhaiten ne saa pois vaikka sillä Lightroomilla.redfusion kirjoitti:
VR1+FF:
Vinjetoinnin saa pois painamalla nappia, jos omistaa Lightroomin. Tai sitten kamerasta säätää vinjetoinnin poiston isommalle.
Itselle rajoittimen minimietäisyyden kasvu 2,5m->5m oli pienoinen takapakki, mutta käytännössä 5m on lähempänä kolmea metriä.
VR1 on tarkimmillaan (täydellä aukolla) 70mm päätä ja on huonoimmillaan 200mm:llä. Itse kuvaan kiekkoa jäähalleissa, joten minulle oli tärkeämpää tuo 200mm pää. Itse siis vaihdoin VR1->VR2.
VR2+FF:
200mm on paljon terävämpi kuin vanhassa. Kestää uuden TC-20III-jatkeen hyvin jopa täydellä aukolla. VR1:llä ilmestyi CA:ta siinä määrin, että en sitä siihen suosittelisi.
Käsivaralta kuvattaessa VR2:n vakaaja hakkaa VR1:n mennen tullen. 1/10-20 valoituksillakin saa vakain käsin skarppia kuvaa.
-
Vai eivät kaikki vietä öitä photarin ääressä kuvaamassa kuvia?Apollo kirjoitti:Tiedoksesi vain, kaikki ei vietä kaikkia öitä photoshopin ääressä kuvaamassa kuvia, jotkut ottaa vain kuvat ja käyttää ne pikaisesti photoshopissa joissa he tekevät pakolliset muutokset....Sarek kirjoitti:Ei pidä.
Kuulehan nyt neitiseni, vaikka olet juuri oppinut solmimaan kengännauhasi itse, niin aika usein ne näyttävät vielä menevän umpisolmuun.
Menehän nyt ihan rauhassa jonkun vanhemman seurassa lukemaan mitä olen tarkalleen ottaen aiheesta kirjoittanut ja tule sitten kertomaan mihin tulokseen tulit.
Jos olet yhtään katsonut alkuperäisen kysyjän kuvia, niin varmasti huomaat että niitä on photarissa muokattu ja paljon, myöskin tavalla jonka jälkeen näiden kahden obsun terävyyserolla ei todellakaan ole mitään merkitystä.
En ole missään vaiheessa sanonut kuvia tai käsittelyä huonoksi, vaan tapasi mukaan näet taas harhoja. Niihin on muuten saatavilla apua.
Olen jo kerran aikaisemmin epäillyt sinua pelkäksi trolliksi, koska ei kukaan yksinkertaisesti voi olla noin... mutta nyt alan pikkuhiljaa tulla siihen tulokseen että olet kyllä täysin luomu.
Ai niinkuin sinäkin?Apollo kirjoitti:Ensi kerralla, tee palvelus ja kerro vain se tieto mitä aloittaja pyytää, ei mitää muuta scheisea...
-
Pyydän anteeksi. Olen tajunnut näkökulmasi väärin. Nykyisin olen vain törmännyt kovaan sarkasmiin täällä (et sinä vaan yleensäkkin) ja väsyneenä se mittari on välillä epäkunnossa tai paikoin ylireagoiva.Sarek kirjoitti:Vai eivät kaikki vietä öitä photarin ääressä kuvaamassa kuvia?Apollo kirjoitti:Tiedoksesi vain, kaikki ei vietä kaikkia öitä photoshopin ääressä kuvaamassa kuvia, jotkut ottaa vain kuvat ja käyttää ne pikaisesti photoshopissa joissa he tekevät pakolliset muutokset....Sarek kirjoitti:Ei pidä.
Kuulehan nyt neitiseni, vaikka olet juuri oppinut solmimaan kengännauhasi itse, niin aika usein ne näyttävät vielä menevän umpisolmuun.
Menehän nyt ihan rauhassa jonkun vanhemman seurassa lukemaan mitä olen tarkalleen ottaen aiheesta kirjoittanut ja tule sitten kertomaan mihin tulokseen tulit.
Jos olet yhtään katsonut alkuperäisen kysyjän kuvia, niin varmasti huomaat että niitä on photarissa muokattu ja paljon, myöskin tavalla jonka jälkeen näiden kahden obsun terävyyserolla ei todellakaan ole mitään merkitystä.
En ole missään vaiheessa sanonut kuvia tai käsittelyä huonoksi, vaan tapasi mukaan näet taas harhoja. Niihin on muuten saatavilla apua.
Olen jo kerran aikaisemmin epäillyt sinua pelkäksi trolliksi, koska ei kukaan yksinkertaisesti voi olla noin... mutta nyt alan pikkuhiljaa tulla siihen tulokseen että olet kyllä täysin luomu.
Ai niinkuin sinäkin?Apollo kirjoitti:Ensi kerralla, tee palvelus ja kerro vain se tieto mitä aloittaja pyytää, ei mitää muuta scheisea...
PS. Kyllä olen täysin luomu pönttö :)
-
Re: Nikkor 70-200 2.8 vr I ja II version erot täyskenolla?
En nyt löytänyt 75 sivun etsimisen jälkeen parempaakaan säiettä, niin lainaan tätä.
Onko kellään kokemusta tarkennusrenkaan tahmaamisesta? AF-moottori toimii kyllä, mutta välillä tarkennus jää jumiin lyhyeen päähän, ja koko tarkennusrengas kuulostaa ikäänkuin kuivalta. Välillä hankaa enemmän, ja välillä vähemmän. Oikeastaan koko kakkulan elinkaaren aikana tarkennusrengas on ollut melko jäykkä käsitellä, eikä sillä juurikaan virkaa ole ollutkaan. Nyt reilun vuoden ollut todella vähällä käytöllä kun 120-300mm hengaillut tilalla. Onko kukaan muu joutunut lähettään rasvattavaksi?
Vika vaikuttaa olevan lähinnä voitelun puute. Varsinkin kylmänkankeana kostealla.
Onko kellään kokemusta tarkennusrenkaan tahmaamisesta? AF-moottori toimii kyllä, mutta välillä tarkennus jää jumiin lyhyeen päähän, ja koko tarkennusrengas kuulostaa ikäänkuin kuivalta. Välillä hankaa enemmän, ja välillä vähemmän. Oikeastaan koko kakkulan elinkaaren aikana tarkennusrengas on ollut melko jäykkä käsitellä, eikä sillä juurikaan virkaa ole ollutkaan. Nyt reilun vuoden ollut todella vähällä käytöllä kun 120-300mm hengaillut tilalla. Onko kukaan muu joutunut lähettään rasvattavaksi?
Vika vaikuttaa olevan lähinnä voitelun puute. Varsinkin kylmänkankeana kostealla.
-
Itsellä poksahti syksyllä 2011 uutena hankitusta VR II mallista tarkennusmoottori eli lakkasi kokonaan toimimasta n. 1.5v hankinnasta. Kovin kovalla käytöllä linssi ei ollut, liekö jumittunut siksi mutta kaveri tilasi samalla kertaa samassa paketissa tällaisen ja sen kanssa oli tarkalleen tuo sama vika. Noin 550€ operaatio vaihtaa se osa. Ei enää ihan ollut takuuajan piirissä.
-
Jäi luonnollisesti mainitsematta, että kyseessä on ykkösversio. Muutaman päivän pyörittelin käsin tarkennusrengasta, ja sahailin (auto)focusta päästä päähän ja näyttää siltä, että jumitusongelma on poistunut. Käytön vähyys ilmeisen syyllinen tässä tapauksessa.akukanka kirjoitti:Itsellä poksahti syksyllä 2011 uutena hankitusta VR II mallista tarkennusmoottori eli lakkasi kokonaan toimimasta n. 1.5v hankinnasta. Kovin kovalla käytöllä linssi ei ollut, liekö jumittunut siksi mutta kaveri tilasi samalla kertaa samassa paketissa tällaisen ja sen kanssa oli tarkalleen tuo sama vika. Noin 550€ operaatio vaihtaa se osa. Ei enää ihan ollut takuuajan piirissä.
Toki se käsitarkennusrengas on kyllä todella karstainen ja nihkeä, mutta eipä sillä kyllä paljon virkaa olekaan. Itse linssielementti vaikuttaa liikkuvan ihan normaalisti, eikä moottorin ääni muutu matkan aikana.