Ei et ollenkaan. Kaikenlainen kommentointi on suotavaa, kunhan pysyy asiallisena. Eihän toi vuorten valo tosiaan aivan autenttista ole. Miten pari on kolmosessa päälle liimatun oloinen, jos se ei ole ykkösessä?©pjm kirjoitti:Ykkonen tosi tykättävä, kakkonen kyllä kakkonen.
Mutta tuo kolmonen, hmmm....
Valo ja varjo ei natsaa, vuoret auringon valossa, ei kuun loisteessa. Pari kuin saksilla leikattu ja päälle liimattu...
Sanoinko pahasti.... :(
Voisiko sillä olla tekemistä, että kolmoskuvassa vähensin kuun valon "harsoa" parin ympäriltä enemmän kuin ykköskuvassa?©pjm kirjoitti: Miten pari on kolmosessa päälle liimatun oloinen.....
Kyllä se tunne vaan vieläkin on. Liittyy kuvaan kaikkine elementteineen. Ykköskuvassa sulautuu vaan taustaan mielestäni paremmin.
Ei kun se on nimenomaan parempi kun sellainen ottaa kantaa joka ei itse "osaa" muutakuin katsella. Silloin palaute tulee puhtaasti fiilispohjalta. Mulla oli itsellänikin semmoinen olo tän vuoriversion kanssa, että joku ei mätsää ja se oli nimenomaan toi utuisuuden poisto ja lisäksi vuoristo oli liian terävänä (sumensin sitä hiukan)©pjm kirjoitti:On se paree nyt.
Itte kun moisia ei osaa tehdä ni saattas olla parempi etten ottais kantaa. Toisaalta taas....
;)
ehdottomasti samaa mieltä, että ensimmäinen kuukuva näyttää parhaimmalta. Vuoriversioista en tykkää yhtään.KTH kirjoitti:En osaa tarkemmin eritellä miksi,mutta ensimmäinen kuukuva näyttää paljon paremmalta ja luonnollisisemmalta kuin vuoriversiot.Ehkä johtuu siitä että ykkönen on kotoisamman näköinen ja muut enemmän jenkkityyliä.Hienosti tehtyjä kylläkin kaikki ei siinä mitään.
Onko syy tarkemmin ajatellen niin mysteeri... ns. luomukuvat ovat arkipäivää kuvavirrassa, ja aivot ovat hyvin tarkka instrumentti kaiken "oudon" havaitsemisessa. Ei minullekaan mitään vastareaktiota automaattisesti tule, monet kuvamanipulaatiot ovat erittäin näyttäviä ja kuten tässäkin todettu, luovan taiteilijan kenttää. Pitää vain olla tarkkana lopputuloksesta, ihan kaikkea ei voi yhdistellä sehän on selvää. Ja, sommittelun säännöt pysyvät voimassa, mun silmille itse asiassa kun katsoo näitä kolmea kuvaa niin kaikki ovat aika vasenpainotteisia.puuhapete kirjoitti:Jostain syystä nää kuvakompot saa aikaan voimakkaita vastareaktioita ja niiden virheisiin kiinnitetään enemmän huomiota. En tarkoita tässä että, että näissä ei niitä kritisoituja virheitä olisi, mutta se että lähtökohtaisesti inhoaa (ei siinäkään sinänsä mitään) tämänkaltaisia kompoja asettaa kritiikin antamiselle omat haasteet.