Sony A9, A9II
-
Sony A9 & star eater
No niin, nyt on lähetetty Lloyd Chambersillekin emailia liittyen tähtien syöjä star eateriin!
Lähinnä kiinnostaa, mitä Sony on tehnyt sen suhteen A9 kanssa.
Katsotaan tuleeko mitään vastausta....
Lähinnä kiinnostaa, mitä Sony on tehnyt sen suhteen A9 kanssa.
Katsotaan tuleeko mitään vastausta....
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
- Viesti:
Re: Sony A9
Mä lähetin jo pari päivää sitten ja hän sitä jo kommentoi. Mutta en saanut tolkkua aikooko testata vai ei. Lähetä Kassonille siitä viestiä, jos ei sitten jo ole testannut.
-
Lisää mahdollisista syistä & seurauksista mitä tulee A9:een ja tähän "bandingiin".
On esitetty olettamuksia, että liityy kennon vaihetarkennus pikseleihin. Että joissakin tapauksissa on mahdollista saada esiin kuviin näiden vaihetarkennuspikseleiden rivistöjä (olisi tätä niin kutsuttua bandingia), ja nimenomaan silloin kun on käytetty mekaanista suljinta...Tiedä sitten. No, tästä vielä puhutaan varmana pitkään ja parempia tutkimuksia tehdään ;-)
On esitetty olettamuksia, että liityy kennon vaihetarkennus pikseleihin. Että joissakin tapauksissa on mahdollista saada esiin kuviin näiden vaihetarkennuspikseleiden rivistöjä (olisi tätä niin kutsuttua bandingia), ja nimenomaan silloin kun on käytetty mekaanista suljinta...Tiedä sitten. No, tästä vielä puhutaan varmana pitkään ja parempia tutkimuksia tehdään ;-)
-
Ok. voisinpa laittaa saman viestin hänelle myös. Jos on vielä saanut haltuunsa koko kameraa...Maffer kirjoitti:Mä lähetin jo pari päivää sitten ja hän sitä jo kommentoi. Mutta en saanut tolkkua aikooko testata vai ei. Lähetä Kassonille siitä viestiä, jos ei sitten jo ole testannut.
EDIT: okei, on se saanut näköjään A9 haltuunsa, ja jo tehnytkin vaikka mitä mielenkiintoista tutkimusta:
http://blog.kasson.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://blog.kasson.com/the-last-word/sony-a9-testing/" onclick="window.open(this.href);return false;
...Ja tähän mennessä testitulokset ovat olleet hyvinkin positiivisia A9 kannalta. Hyvä.
-
Kasson vastasi jo. Tulee kuulemma testaamaan sitä aivan varmasti.Maffer kirjoitti: Lähetä Kassonille siitä viestiä, jos ei sitten jo ole testannut.
-
Meinaatko ostaa A7rII uudestaan vai uuden A9 kun oot noin kovaa kiinnostunut aiheesta?Maffer kirjoitti:Mä lähetin jo pari päivää sitten ja hän sitä jo kommentoi. Mutta en saanut tolkkua aikooko testata vai ei. Lähetä Kassonille siitä viestiä, jos ei sitten jo ole testannut.
-
Lennokas artikkeli A9:stä.
https://www.slrlounge.com/sony-a9-revie ... lfillment/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.slrlounge.com/sony-a9-revie ... lfillment/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viesti:
R malli kiinnostaa toki. 7-sarjassa ensimmäinen kamera on sanellut tekniset ratkaisut muille joten tähän mennessä vaikuttaa vähän huonolta.
-
- Viesti:
Mitähän muutosvastarintaa tässä oikein on? Tai sitten kolikon toisella puolen sopulit juoksee taas uuden -ismin perässä.kohan kirjoitti:Samanlaista muutosvastarintaa kuin 2000 luvun alkupuolella kun digijärkkärit tulivat ja uhkasivat vilmikameroiden valta-asemaa. Hirveä vääntö dynamiikasta ja kova väittely kuinka paljon tarkkuutta saa rumpuskannerilla vilmistä irti. Mutta jonnekin se jupina on ajan myötä jäänyt.
Olen aikaisemminkin kirjoittanut, että ei peilitön kamera ole mikään lahko, jossa vain 144 000 ensimmäistä mukaan ehtinyttä pelastuu. Jostain syystä vain joillakin peilittömillä kuvaavilla on hirveä tarve saada muutkin samaan junaan laulamaan sitä samaa ylistysvirttä. Tätä ilmiötä löytyy niin harrastajien kuin ammattilaistenkin joukoista.
Itse en koe, että minulta olisi jäänyt yhtään kuvaa ottamatta, vaikka olen pysynyt Nikon-kuvaajana koko sen ajan mitä Sonyn a7/a9 -sarja on markkinoilla ollut. Päinvastoin veikkaan, että minulla on säästynyt tukku rahaa, koska eritoten alkupään Sonyjen vaihtoarvo on ollut huono ja uutta mallia - joka ainakin esitteen mukaan on taas se paras ja nopein - on pukannut tuplavauhtia verrattuna dinosaurus-osastoon.
Olen myös monta kertaa todennut, että peilitön teknologia korvaa peilikamerat. Mutta edelleen: so what. Kyllä tuohon mukaan ehtii sitten kun se teknologia on kypsä. Annan mielelläni muiden rahoittaa Sonyn teknologiabudjetin.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
Vaikka peruin niin ollaan jälleen ennakkovaraajien joukossa.emerik kirjoitti:Taisin olla oikeassa alkujaan kun arvailin ettei tuota tule kukaan ostamaan tällä foorumilla. Yksi foorumilainen taisikin sen onneksi perua silloin ihan alussa.
Syynä on tarkennuksen ylivoimaisuus ja kameran nopea ja hiljainen toiminta.
Vaikka minä olin täällä ensimmäisenä ilmoittautunut niin esim verkkiksen sivuilla yhdeksän muuta ennakkotilaajaa. Toivottavasti tämä nyt ei masenna liikaa...
-
Harrastus on harrastus ja siihen yleensä kuluu kaikki ylimääräinen raha eikä siinä yleensä järjellä perustella toimia.mremonen kirjoitti:Päinvastoin veikkaan, että minulla on säästynyt tukku rahaa, koska eritoten alkupään Sonyjen vaihtoarvo on ollut huono ja uutta mallia - joka ainakin esitteen mukaan on taas se paras ja nopein - on pukannut tuplavauhtia verrattuna dinosaurus-osastoon.
-
Lloyd Chamberskin vastasi. On kuulemma tien päällä, mutta pähkäili että miten helppoa tuollaista testiä on tehdä vertailukelpoisesti. Selitin, että ainakin A7RII tapauksessa vertailu on suhteellisen helppoa, kun ottaa vaika yhden 3.2sec ja 4sec valotuksen, ja vertailee rintarinnan tuloksia.Maffer kirjoitti:Mä lähetin jo pari päivää sitten ja hän sitä jo kommentoi. Mutta en saanut tolkkua aikooko testata vai ei. Lähetä Kassonille siitä viestiä, jos ei sitten jo ole testannut.
Saas nähdä, että aikooko tehdä tälläistä vertailua.
Mutta Kasson vastasi tosiaan myös, ja ainakin hän aikoo testata tätä juttua. Joten eiköhän me vielä saada hyvää dataa tältäkin osin A9 käyttäytymisestä.
-
Tää on niin totta. Tosin ne k-eurot oon enemmin pistänyt metsästystarvikkeisiin, joista muutaman vuoden jälkeen vielä saa huomattavasti paremmin takaisin kuin kameran rungosta. Vaan marketin lihatiskillä säästää paaljon enemmän. Tosin sama homma taitais pätee kuvatoimistoilta ostettuihin kuviinkin... Siis OT.kohan kirjoitti: Harrastus on harrastus ja siihen yleensä kuluu kaikki ylimääräinen raha eikä siinä yleensä järjellä perustella toimia.
-
- Viesti:
Toki näin. Itse olen nyt tässä kuussa laittanut nuo säästyneet dinerot Sigman 85:een ja 135:een. Joiden toivon tuovan minulle enemmän iloa kuin uusi runko.kohan kirjoitti:Harrastus on harrastus ja siihen yleensä kuluu kaikki ylimääräinen raha eikä siinä yleensä järjellä perustella toimia.
Silloin kun a7 tuli, niin en pystynyt itselleni perustelemaan, että miksi pitäisiä downgreidata D800E:stä a7:aan. Ja sillä tiellä ollaan vielä. Nyt olen siirtynyt siihen "odotan kunnes Sony saavuttaa sen Plateau of Productivity"-tason, jossa DSLR:t ovat olleet jo n. 4-5 vuotta (Nikon siis D800 julkaisusta lähtien).
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
http://blog.kasson.com/the-last-word/so ... ats-stars/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
The a9 eats stars
Jim Kasson teki työtä käskettyä, ja testasi A9 tähtien syöjä taipumuksen !
Lopputulema: A9 syö tähtiä samaan tapaan kuin A7RII uusimmalla firmwarella:
http://blog.kasson.com/the-last-word/so ... ats-stars/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lopputulema: A9 syö tähtiä samaan tapaan kuin A7RII uusimmalla firmwarella:
-
katos, laitettiin viesti samoihin aikoihin. No nyt tuli oikein tuplana, että The a9 eats stars !!torwinen kirjoitti:http://blog.kasson.com/the-last-word/so ... ats-stars/
;-)
-
noe voehan jumplauta PrkL #¤%"##!!!aikaarska kirjoitti:katos, laitettiin viesti samoihin aikoihin. No nyt tuli oikein tuplana, että The a9 eats stars !!torwinen kirjoitti:http://blog.kasson.com/the-last-word/so ... ats-stars/
;-)
on tää vaan niin foliohattujen luvattua temellyskentää, ETTÄ!!!
ehkä soni on tehnyt kaukaisten muukalaisten kanssa sopparin, ettei niiden kotitähteä saa kuvata??
heyyy. Cmoon!! ottakaa niitä kuvia, älkääkä saivarrelko näistä epäoleellisuuksista!!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viesti:
Nyt ei ole Sonylla todellakaan homma hanskassa. Tonnien "pro" laitteeseen on ritusteltu 300e hinnat alkaen mallien optimoinnit. Ihan se ja sama onko tämä high-speed laite, samat kököt valuu ympäriinsä sisarmalleihin.
-
DSLR:t on saavuttanut sen tason missä ei enää tapahdu kuin pieniä parannuksia. Nyt kameroiden kehityskaari jatkuu peilittömissä ja isoin harppauksin.mremonen kirjoitti: Silloin kun a7 tuli, niin en pystynyt itselleni perustelemaan, että miksi pitäisiä downgreidata D800E:stä a7:aan. Ja sillä tiellä ollaan vielä. Nyt olen siirtynyt siihen "odotan kunnes Sony saavuttaa sen Plateau of Productivity"-tason, jossa DSLR:t ovat olleet jo n. 4-5 vuotta (Nikon siis D800 julkaisusta lähtien).
Uudet mallit pitää sisällään aina ei toivottuja/testattuja piirteitä joista ostajan vain täytyy tehdä päätös onko uudessa sellaisia ominaisuuksia jotka ohittavat hyödyssä haitat.
Tulevaisuudessa olevan lopullisen valmiin tuotteen odottaminen saattaa kestää kauan.