Elikkä mistä johtuu se että vaikka muokkaan hämärät RAW kuvat RawTherapee ohjelmalla sopivan kirkkaiksi ja tallennan Tiffinä niin Windowsin kuvankatseluohjelma näyttää että ne oisi hämärämpiä kuin itse ohjelman muokkauskuvassa?
Edit: Vika näyttäisi olevan Windows photo viewer ohjelmassa. Onko kellään ideoita miten tämä korjataan tai suosituksia kuvankatselu ohjelmaksi?
RawTherapee+ kuvien kirkkaus ongelma
-
Re: RawTherapee+ kuvien kirkkaus ongelma
Elikkä suosittelen Windows Photoviewerin sijaan Ifranview-ohjelmaa joka näyttää värit paremmin ja on muutenkin monipuolisempi. Ja lisäksi ilmainen. Elikkä ihan hyvä.
-
Pystyykä tässä zoomaamaan kuvia hiiren rullalla? Tämäntakia olen aina käyttänyt Winkkarin omaa kun zoomaus on vaivatonta.X-caliber kirjoitti:Elikkä suosittelen Windows Photoviewerin sijaan Ifranview-ohjelmaa joka näyttää värit paremmin ja on muutenkin monipuolisempi. Ja lisäksi ilmainen. Elikkä ihan hyvä.
-
- Viesti:
Itellä käytössä http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm" onclick="window.open(this.href);return false; jossa tuo zoomailu hiiren rullalla onnistuu ja muutenkin minusta tosi kätevä kuvien katseluun. Olen säätänyt niin että käynnistyy aina kokoruututilaan eli kuvat näkee aina ilman vaaleita ikkunankehyksiä tai muitakaan häiriöitä.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
Joo tää toimii hyvin kiitos ehdotuksesta! Nyt ei mene kuvien käsittelyt pieleen kun näyttää kirkkauden ja muut oikein.Rockford kirjoitti:Itellä käytössä http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm" onclick="window.open(this.href);return false; jossa tuo zoomailu hiiren rullalla onnistuu ja muutenkin minusta tosi kätevä kuvien katseluun. Olen säätänyt niin että käynnistyy aina kokoruututilaan eli kuvat näkee aina ilman vaaleita ikkunankehyksiä tai muitakaan häiriöitä.
-
Tuossa FastStone ohjelmassa on outo ongelma meinaan kohinan kanssa. Jos poistan kohinaa RAW kuvasta tuolla RawTherapee ohjelmalla niin Fast ohjelmassa kohinaa on paljon enemmän kuin RawTherapee ohjelman esikatselu kuvassa!