Pentax K-1, K-1 II
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Ritiratirulla joo. Akunkestosta pakkasella on nyt sen verran kokemusta että aika kämänen se on vrt. D810. Täys originaaliakku kosahtaa kovin äkkiä takatöllön kanssa. Jotain a7r2:n tasoa about. -20 astetta = n. 200x30sek sarjana ilman töllön käyttöä. Töllön kanssa saa ehkä 50 kuvaa keskimääräisen säätämisen kanssa.
Kaukana on D3X millä 30 asteen pakkasessa selvisi takatöllön kanssa 3-4h per jäätävän iso akku. Tämän takia akku-kahvalla olisi suuri tarve. Eli koko painon edestä patteria eikä mitään kämäsiä kelkkoja. 15 000mAh olisi ihan riittävä.
Kaukana on D3X millä 30 asteen pakkasessa selvisi takatöllön kanssa 3-4h per jäätävän iso akku. Tämän takia akku-kahvalla olisi suuri tarve. Eli koko painon edestä patteria eikä mitään kämäsiä kelkkoja. 15 000mAh olisi ihan riittävä.
-
näinnhän se on nähtävä. kerrankin yx sossu sano mulle, et silloin kun on vaikeaa, niin kannattee poistaa elämästä kaikki häirittevät asiat ja keskittyy vaan olennaiseen ja itteensä!! kait sitä tähä kamerahullutteluun voi soveltaa kanssa. viisas neuvo.Maffer kirjoitti:Ritiratirulla joo. Akunkestosta pakkasella on nyt sen verran kokemusta että aika kämänen se on vrt. D810. Täys originaaliakku kosahtaa kovin äkkiä takatöllön kanssa. Jotain a7r2:n tasoa about. -20 astetta = n. 200x30sek sarjana ilman töllön käyttöä. Töllön kanssa saa ehkä 50 kuvaa keskimääräisen säätämisen kanssa.
-
Eli olet myymässä kameran pois ja keskittymässä vain internetissä trollailuun? :Dtemama kirjoitti:näinnhän se on nähtävä. kerrankin yx sossu sano mulle, et silloin kun on vaikeaa, niin kannattee poistaa elämästä kaikki häirittevät asiat ja keskittyy vaan olennaiseen ja itteensä!! kait sitä tähä kamerahullutteluun voi soveltaa kanssa. viisas neuvo.
-
Täytyy olla uskossaan tosi vahva ennen kuin lähtee ostamaan sinulta ”läjän”, joka on käynyt läpi kuvailemasi ekstreme testauksen lumisohjoissa, vedessä, pakkasissa, jäässä ja ties missä. Nimittäin jos Pentax läpäisi nuo testit vaikkapa takatelkun nivelet rasvattuina pakkasella, miksi myydä. Jokin ei ynnää. Saako sillä vielä muitakin kuvia kuin tähtiaiheisia läppä päällä?Maffer kirjoitti:Haluukko sä joskus ostaa kameran vain kuin? Saat ton koko läjän 3500e hintaan.
-
oi näpsäkä heitto hyvä emerik, mutt kylä se taitaa olla vaan kuulesh sillävissiin mulla ja monella muulla täällä, että just toistepäin!! elikkäs pitäis unohtaa läpän sheitto somessa ja keskittyy just ihan muuhun oikeasti kivaan. niinku kuvaukseen. näinpä. nerokasta.emerik kirjoitti:Eli olet myymässä kameran pois ja keskittymässä vain internetissä trollailuun? :Dtemama kirjoitti:näinnhän se on nähtävä. kerrankin yx sossu sano mulle, et silloin kun on vaikeaa, niin kannattee poistaa elämästä kaikki häirittevät asiat ja keskittyy vaan olennaiseen ja itteensä!! kait sitä tähä kamerahullutteluun voi soveltaa kanssa. viisas neuvo.
-
- Viesti:
Mustakin tuntuu, että kaikkien 2 cm räntäkerros ym. rääkkien, sisältä huurtumisten, haukkujen ja "totaalisten failien" jälkeen "romu"läjälle tuskin löytyy ihan äkkiä ostajaa noinkin korkealla hinnalla. Vaikka toisinaan on kuultu vastapainoksi kehujakin esim. detailien huimasta määrästä PS-kuvissa (nuo 43 ltd-kehut johtuu varmaan siitä, ettei oo vielä ollu rääkättävänä eikä vikoja etsitty tarpeeks tarkkaan).
No mikä on se parempi laite, johon Pena vaihtuu? Tai ehkä tuo myyntitarjous on vaan koepallo, kun hermo meni jonkun uuden failin takia (tai kenties Ricoh ei ottanu vakavasti art noise -taulua?) Kun nääs D820 kääntyvällä näytöllä ei vielä näy ei kuulu?
No mikä on se parempi laite, johon Pena vaihtuu? Tai ehkä tuo myyntitarjous on vaan koepallo, kun hermo meni jonkun uuden failin takia (tai kenties Ricoh ei ottanu vakavasti art noise -taulua?) Kun nääs D820 kääntyvällä näytöllä ei vielä näy ei kuulu?
Pentax-kuvaa monipuolisesti vuodesta 2008, myös Lumix S5 -kuvaa vuodesta 2021: https://anttipartanen.net/
-
- Viesti:
-
Scope vissiin ainakin on Pentaxin leivissä (blogspot, omilla kuvasivuilla Pentax-Ricoh-logo jne.), joten on se kai menetys firmalle jos Mafferin tasoinen lähettiläs siirtyykin dissaamaan kilpailijan kamoja.Hel_NiS kirjoitti:Saa kai sitä ihminen myydä ja ostaa sekä hakea omaan käyttöön parhaita vehkeitä.
-
- Viesti:
No en sen kummemmin Penan leivissä kuin että sain kolmisen vuotta sitten maahantuojalta koekäyttöön K-3 -rungon, esituotantosellaisen, ja muutamia DA* ja DA-demolinssejä, jotka palautin aikanaan takaisin. Penan logon käyttöön kysyin ja sain luvan samoihin aikoihin; mulla on nääs ollu Pentax koko sen ajan kuin oon digijärkkärillä kuvannu eli 2008 alkaen. Sen rungon ostin myöhemmin omaksi, jokseenkin halvalla, mutta niitä esituotantokappaleitahan ei kaupoissa myydäkään (eikä tullut takuuta). Mun kaikki kalusto on siis nykyään omaa, ihan rahalla ostettua eikä lainasellaista. Ja kun K-3 (2 kpl) toimii mulla riittävän hyvin, en oo ainakaan toistaiseksi aikeissa ottaa FF-kalustoa rinnalle.TiRy kirjoitti:Scope vissiin ainakin on Pentaxin leivissä (blogspot, omilla kuvasivuilla Pentax-Ricoh-logo jne.), joten on se kai menetys firmalle jos Mafferin tasoinen lähettiläs siirtyykin dissaamaan kilpailijan kamoja.Hel_NiS kirjoitti:Saa kai sitä ihminen myydä ja ostaa sekä hakea omaan käyttöön parhaita vehkeitä.
Aiemmin syksyllä mäkin jo ihmettelin spegen tapaan, miten Maffer vieläkin jatkoi K-1:n kanssa kaikkien "failien" jälkeenkin, taisinpa samoin kehotella siirtymään takas Nikoniin. Muistan laittaneeni niinkin, että täydellisyyttä vaativalle Pentaxin leiristä ei löydy vastausta, jostain muualta ehkä joskus (tai sitten ei).
Pentax-kuvaa monipuolisesti vuodesta 2008, myös Lumix S5 -kuvaa vuodesta 2021: https://anttipartanen.net/
-
No sit tulee mieleen tää dialogi legendaarisesta Kummeli Storiesista:Scope66 kirjoitti:No en sen kummemmin Penan leivissä kuin että sain kolmisen vuotta sitten maahantuojalta koekäyttöön K-3 -rungon, esituotantosellaisen, ja muutamia DA* ja DA-demolinssejä, jotka palautin aikanaan takaisin. Penan logon käyttöön kysyin ja sain luvan samoihin aikoihin; mulla on nääs ollu Pentax koko sen ajan kuin oon digijärkkärillä kuvannu eli 2008 alkaen. Sen rungon ostin myöhemmin omaksi, jokseenkin halvalla, mutta niitä esituotantokappaleitahan ei kaupoissa myydäkään (eikä tullut takuuta). Mun kaikki kalusto on siis nykyään omaa, ihan rahalla ostettua eikä lainasellaista. Ja kun K-3 (2 kpl) toimii mulla riittävän hyvin, en oo ainakaan toistaiseksi aikeissa ottaa FF-kalustoa rinnalle.TiRy kirjoitti:Scope vissiin ainakin on Pentaxin leivissä (blogspot, omilla kuvasivuilla Pentax-Ricoh-logo jne.), joten on se kai menetys firmalle jos Mafferin tasoinen lähettiläs siirtyykin dissaamaan kilpailijan kamoja.Hel_NiS kirjoitti:Saa kai sitä ihminen myydä ja ostaa sekä hakea omaan käyttöön parhaita vehkeitä.
Kuski: "Mees varaa meille hotellihuoneet niin päästään nukkumaan."
Kartturi: "Anna rahaa."
Kuski: "Mitä anna rahaa? Ota sponsorikassasta."
Kartturi: "Mistä sponsorikassasta?"
Kuski: "No tää autohan on täynnä... Kerropas mitä on sponsorointi?"
Kartturi: "No, sponsorointi on eräänlaista liiketoimintaa jossa yritys antaa urheilijalle tarroja tai kangasmerkkejä."
Kuski: "Älä ny vaa saatana väitä että sä oot ilmaseks antanu liimata auton tarroja täyteen."
Kartturi: "E, kyllä mä niistä maksoin."
.. :D
-
hyvä meno
En tiedä, mutta minusta Pentaxilla on ihan hyvä meisinki Suomessa nykyään ;-) Pienimuotoista kyllä, mutta toimivaa. Muutama kivijalkaliike on keskittynyt myymään Pentaxin järjestelmää ja Fokus Nordic hoitaa maahantuonnin/huollon näppärästi.
Pentaxin käyttäjän tuntee olevansa kyllä vähemmistössä, mutta hyvin pidettynä sellaisena.
Selvä juttu, ettei Penan systeemi välttämättä riitä kaikille, mutta niille joille riittää, se on mukava systeemi.
Pentaxin käyttäjän tuntee olevansa kyllä vähemmistössä, mutta hyvin pidettynä sellaisena.
Selvä juttu, ettei Penan systeemi välttämättä riitä kaikille, mutta niille joille riittää, se on mukava systeemi.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
- Viesti:
Heh, tuo oli hyvä.TiRy kirjoitti:No sit tulee mieleen tää dialogi legendaarisesta Kummeli Storiesista:
.. :D
Joo niinhän sitä moni varmaan luulee, että kamerafirmat laittaa joillekin tyypeille repun täyteen runkoja ja linssejä ja maksaa vielä reissut päälle. En tiedä, ehkä joillakin CaNikon tunnetuimmilla Ambassadoreilla jossain päin maailmaa voi tilanne tuonsuuntainen ollakin, mutta Pentaxilla näitä tuskin on.
Mä olin tyytyväinen, kun sain K-3:n koekäyttöön, se kun on paljon parempi kuin mun silloinen K-7, ja vielä erilaisia linssejäkin. Niistä sitten huomas, että Penalla on sellaisiakin malleja, joita mä en huolis puoli-ilmaiseksikaan kuten vaikka HD 2.8/40 Limited (kritisoin sitä aikanaan blogissa, vaikka HD-päällysteet vaikuttikin hyviltä). Ja oon mä tähänkin ketjuun laittanu kritiikkiä joistakin heikkouksista, joita oon käytössä havainnu. Sitä kritiikkiä oisin kyllä voinu laittaa enemmän tuohon blogintapaiseenkin, ja taidanpa vielä joskus laittaakin.
En kuitenkaan hauku Pentaxia kuten Maffer, kun mulla ei ole sellaiseen mitään syytä vaan yleisesti ottaen oon moniin sen käyttöominaisuuksiin tyytyväinen (ja jotka on K-1:ssä samalla tavoin toteutettu kuin K-3:ssa).
-
SMC Pentax-F 17-28mm F3.5-4.5 Fish-Eye
Enpä muistanutkaan tämänkin objektiivin olemassaoloa!
vihje...
Aivan mieletön pikku kalansilmäzuumi kinorunkoon: SMC Pentax-F 17-28mm F3.5-4.5 Fish-Eye
http://www.pentaxforums.com/lensreviews ... -Lens.html
VAROITUS: optisesti ei ehkä täydellisyyden tavoittelijoille (tosin sitäkin enemmän käytännön hauskaa pienessä koossa)
p.s. löytyy käytettynä 200-300€ hintaan (ainakin ebay)
EDIT: Löysin tämän kirjoituksen siitä:
Pentax SMC-F 17-28 fisheye zoom (Used with film and APS-C digital): Now here's an odd duck. At the widest setting this lens has a pronounced fisheye effect, but as you zoom in the fisheye effect becomes less pronounced until it all but disappears. At the 28mm setting, this lens shows very little fisheye distortion, but shows a wider angle of view than a typical 28mm - approximately that of a 24mm. One drawback of this lens is that it cannot take front mounted filters due to a concave front element - there is a holder for gel filters on the rear of the lens.
This is a great lens that offers a lot of creative opportunity - and it's a lens unique to Pentax. Highly recommended for use with film cameras.. The situation changes somewhat with APS-C DSLRs. Because the digital sensor crops out the edges of the frame - where the fisheye effect is most pronounced - you don't get much of a fisheye feel to this lens on the digital SLR. Instead, you get what looks like a pretty poorly corrected, high distortion, wide angle. It is wide, and if you can correct the barrel distortion in Photoshop this lens may be a good wide angle alternative. I am hanging on to mine in hopes that it will shine on a full frame Pentax when and if I use one.
http://www.markcassino.com/b2evolution/ ... unt_lenses
Hauska ja erikoinen pikku kinolaajiszuumi todellakin. 17mm päässä antaa kalansilmää, mutta 28mm päässä vääristymät lähes poissa!
vihje...
Aivan mieletön pikku kalansilmäzuumi kinorunkoon: SMC Pentax-F 17-28mm F3.5-4.5 Fish-Eye
http://www.pentaxforums.com/lensreviews ... -Lens.html
VAROITUS: optisesti ei ehkä täydellisyyden tavoittelijoille (tosin sitäkin enemmän käytännön hauskaa pienessä koossa)
p.s. löytyy käytettynä 200-300€ hintaan (ainakin ebay)
EDIT: Löysin tämän kirjoituksen siitä:
Pentax SMC-F 17-28 fisheye zoom (Used with film and APS-C digital): Now here's an odd duck. At the widest setting this lens has a pronounced fisheye effect, but as you zoom in the fisheye effect becomes less pronounced until it all but disappears. At the 28mm setting, this lens shows very little fisheye distortion, but shows a wider angle of view than a typical 28mm - approximately that of a 24mm. One drawback of this lens is that it cannot take front mounted filters due to a concave front element - there is a holder for gel filters on the rear of the lens.
This is a great lens that offers a lot of creative opportunity - and it's a lens unique to Pentax. Highly recommended for use with film cameras.. The situation changes somewhat with APS-C DSLRs. Because the digital sensor crops out the edges of the frame - where the fisheye effect is most pronounced - you don't get much of a fisheye feel to this lens on the digital SLR. Instead, you get what looks like a pretty poorly corrected, high distortion, wide angle. It is wide, and if you can correct the barrel distortion in Photoshop this lens may be a good wide angle alternative. I am hanging on to mine in hopes that it will shine on a full frame Pentax when and if I use one.
http://www.markcassino.com/b2evolution/ ... unt_lenses
Hauska ja erikoinen pikku kinolaajiszuumi todellakin. 17mm päässä antaa kalansilmää, mutta 28mm päässä vääristymät lähes poissa!
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
No miten on, läpäisikö Pentax sohjotestisi liehuvin lipuin?Maffer kirjoitti:Ettekös te nyt luotakaan siihen Pentaxin sääsuojaukseen? Pari senttiä loskaa on pikkujuttu noiden mutapainivideoiden ja suihkuttelujen rinnalla. Aijai...
Olisi kai aika ruveta kehumaan K-1:stä jos kerran aiot saada sen myytyä. Eihän kämästä feili romua monikaan viitsi ostaa.