M: NIKON AF-S 200-400/4.0G IF-ED VR *** MYYYTY ***

Vain yksityishenkilöille. EI FIRMOILLE. Myydään valokuvaukseen liittyvää käytettyä tavaraa. Muista mainita *paikkakunta*! Puhno? Älä nosta ilmoitustasi alle viikon välein (=käytä sen sijaan Muokkaa-nappia!). HINTA PAKOLLINEN.

----Yksityisviesti pysyy Lähtevät-kansiossa, kunnes vastaanottaja on lukenut yv:n. => lukemisen jälkeen siirtyy Lähetetyt-kansioon. ---
edvard

Viesti Kirjoittaja edvard »

hintaa laskettu
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
edvard

ylös, ulos ja seuraavalle omistajalle
edvard

edelleen tarjolla
edvard

clumsy64

Viesti Kirjoittaja clumsy64 »

Ilmainen nosto vuosipäivän kunniaksi! Minulla on samanlainen objektiivi ja olen ollut ihan tyytyväinen siihen. Tosin sellaisen myyminen näkyy olevan aika haastavaa...
edvard

Kiitokset!

Juu, ominaisuuksien takia en itsekään ole lasista luopumassa. Turha vaan makuuttaa tämän luokan kapinetta, kun käyttöä on sen verran vähän.
edvard

edvard

up
chiefl

Viesti Kirjoittaja chiefl »

Puolustaisin kyseistä optiikkaa Spegen hyökkäyksistä huolimatta; pitää toki ymmärtää että Spege on Nikonistina sen verran nöösipoika ettei kaikkea vielä tiedä : )
200-400/4 on hieno lasi, joka piirtää kuin partaveitsi niin lähelle kuin kauaskin kunhan pitää mielessä olennaisen tärkeän asian:
Optiikka on vahvasti takatarkenteinen karkeasti sanottuna yli 10-15m etäisyyksille. Tämä ominaisuus tekee siitä pirullisen kalibroitavan.
Itse olen ratkaissut ongelman siten, että olen säätänyt AF:n -17 eteen ja sama korjaus pätee myös TC-14E III-jatkeen kanssa. Lähietäisyyksillä AF on kohdallaan nollasäädöillä.

Laitoin AF:n kalibroinnin D5:n oman valikon ensimmäiseksi toiminnoksi ja määrittelin ylimmäisen sub selectorin painalluksen avaavan ko. toiminnon. Näin saan kaibroinnin nopeasti päälle tai pois kohteen etäisyyden mukaan.
Sama -17 säätö/nollasäätö on tuottanut terävää jälkeä D3-, D4-, D4s- ja D5-rungoissa eli kannattaa kokeilla.
Thank you Fuketa-san for the eternal F-bayonet.
villeh

Viesti Kirjoittaja villeh »

chiefl kirjoitti:Puolustaisin kyseistä optiikkaa Spegen hyökkäyksistä huolimatta; pitää toki ymmärtää että Spege on Nikonistina sen verran nöösipoika ettei kaikkea vielä tiedä : )
200-400/4 on hieno lasi, joka piirtää kuin partaveitsi niin lähelle kuin kauaskin kunhan pitää mielessä olennaisen tärkeän asian:
Optiikka on vahvasti takatarkenteinen karkeasti sanottuna yli 10-15m etäisyyksille. Tämä ominaisuus tekee siitä pirullisen kalibroitavan.
Itse olen ratkaissut ongelman siten, että olen säätänyt AF:n -17 eteen ja sama korjaus pätee myös TC-14E III-jatkeen kanssa. Lähietäisyyksillä AF on kohdallaan nollasäädöillä.

Laitoin AF:n kalibroinnin D5:n oman valikon ensimmäiseksi toiminnoksi ja määrittelin ylimmäisen sub selectorin painalluksen avaavan ko. toiminnon. Näin saan kaibroinnin nopeasti päälle tai pois kohteen etäisyyden mukaan.
Sama -17 säätö/nollasäätö on tuottanut terävää jälkeä D3-, D4-, D4s- ja D5-rungoissa eli kannattaa kokeilla.
Kuullostaa kyllä aika hurjalta.. en itse ainakaan ihan heti tuohon usko että kaikki lasit tuollaista tekisi, mahtaisi olla melkoinen keskustelu aiheesta.

Itse olisin kyllä kiinnostunut tästä lasista mutta pitäisi päästä 200-500 eroon ensin.
"If your pictures aren't good enough, you're not close enough." - Robert Capa
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Ei tuossa objektiivissa ole muuta vikaa kuin paino ja koko. Käsivaralta kuvattaessa tuo alkaa painamaan aika nopeasti ja koko aiheuttaa sen, ettei ainakaan mun käsissä tuo zoomaaminen ole kovin helppoa. Zoomrengas on niin suuri halkaisijaltaan ja zoomaus sen verran jäykkä, että kovin nopeita liikkeitä sillä ei voi tehdä.

Muuten loistava lasi. Olen omistanut molemmat versiot, eikä sinänsä pahaa sanaa.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
villeh

väärä nappula
chiefl

Viesti Kirjoittaja chiefl »

villeh kirjoitti:
chiefl kirjoitti:Puolustaisin kyseistä optiikkaa Spegen hyökkäyksistä huolimatta; pitää toki ymmärtää että Spege on Nikonistina sen verran nöösipoika ettei kaikkea vielä tiedä : )

Kuullostaa kyllä aika hurjalta.. en itse ainakaan ihan heti tuohon usko että kaikki lasit tuollaista tekisi, mahtaisi olla melkoinen keskustelu aiheesta.

Itse olisin kyllä kiinnostunut tästä lasista mutta pitäisi päästä 200-500 eroon ensin.
Eihän sitä uskoa tarvitse mutta kannattaa kokeilla, jos omistaa kyseisen lasin ja on tähän asti uskonut kaupunkilegendan, että se piirtää loistavasti lähelle mutta huonosti kauas : )
Thank you Fuketa-san for the eternal F-bayonet.
villeh

Oon laittanut perjantaina jo pari viestiä sulle ostosta. Tuliskohan tätä kautta notify perille että yv kansiossa ois postia.
Vastaa Viestiin