M: NIKON AF-S 200-400/4.0G IF-ED VR *** MYYYTY ***
-
Puolustaisin kyseistä optiikkaa Spegen hyökkäyksistä huolimatta; pitää toki ymmärtää että Spege on Nikonistina sen verran nöösipoika ettei kaikkea vielä tiedä : )
200-400/4 on hieno lasi, joka piirtää kuin partaveitsi niin lähelle kuin kauaskin kunhan pitää mielessä olennaisen tärkeän asian:
Optiikka on vahvasti takatarkenteinen karkeasti sanottuna yli 10-15m etäisyyksille. Tämä ominaisuus tekee siitä pirullisen kalibroitavan.
Itse olen ratkaissut ongelman siten, että olen säätänyt AF:n -17 eteen ja sama korjaus pätee myös TC-14E III-jatkeen kanssa. Lähietäisyyksillä AF on kohdallaan nollasäädöillä.
Laitoin AF:n kalibroinnin D5:n oman valikon ensimmäiseksi toiminnoksi ja määrittelin ylimmäisen sub selectorin painalluksen avaavan ko. toiminnon. Näin saan kaibroinnin nopeasti päälle tai pois kohteen etäisyyden mukaan.
Sama -17 säätö/nollasäätö on tuottanut terävää jälkeä D3-, D4-, D4s- ja D5-rungoissa eli kannattaa kokeilla.
200-400/4 on hieno lasi, joka piirtää kuin partaveitsi niin lähelle kuin kauaskin kunhan pitää mielessä olennaisen tärkeän asian:
Optiikka on vahvasti takatarkenteinen karkeasti sanottuna yli 10-15m etäisyyksille. Tämä ominaisuus tekee siitä pirullisen kalibroitavan.
Itse olen ratkaissut ongelman siten, että olen säätänyt AF:n -17 eteen ja sama korjaus pätee myös TC-14E III-jatkeen kanssa. Lähietäisyyksillä AF on kohdallaan nollasäädöillä.
Laitoin AF:n kalibroinnin D5:n oman valikon ensimmäiseksi toiminnoksi ja määrittelin ylimmäisen sub selectorin painalluksen avaavan ko. toiminnon. Näin saan kaibroinnin nopeasti päälle tai pois kohteen etäisyyden mukaan.
Sama -17 säätö/nollasäätö on tuottanut terävää jälkeä D3-, D4-, D4s- ja D5-rungoissa eli kannattaa kokeilla.
Thank you Fuketa-san for the eternal F-bayonet.
-
Kuullostaa kyllä aika hurjalta.. en itse ainakaan ihan heti tuohon usko että kaikki lasit tuollaista tekisi, mahtaisi olla melkoinen keskustelu aiheesta.chiefl kirjoitti:Puolustaisin kyseistä optiikkaa Spegen hyökkäyksistä huolimatta; pitää toki ymmärtää että Spege on Nikonistina sen verran nöösipoika ettei kaikkea vielä tiedä : )
Itse olisin kyllä kiinnostunut tästä lasista mutta pitäisi päästä 200-500 eroon ensin.
"If your pictures aren't good enough, you're not close enough." - Robert Capa
-
- Viesti:
Ei tuossa objektiivissa ole muuta vikaa kuin paino ja koko. Käsivaralta kuvattaessa tuo alkaa painamaan aika nopeasti ja koko aiheuttaa sen, ettei ainakaan mun käsissä tuo zoomaaminen ole kovin helppoa. Zoomrengas on niin suuri halkaisijaltaan ja zoomaus sen verran jäykkä, että kovin nopeita liikkeitä sillä ei voi tehdä.
Muuten loistava lasi. Olen omistanut molemmat versiot, eikä sinänsä pahaa sanaa.
Muuten loistava lasi. Olen omistanut molemmat versiot, eikä sinänsä pahaa sanaa.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
Eihän sitä uskoa tarvitse mutta kannattaa kokeilla, jos omistaa kyseisen lasin ja on tähän asti uskonut kaupunkilegendan, että se piirtää loistavasti lähelle mutta huonosti kauas : )villeh kirjoitti:Kuullostaa kyllä aika hurjalta.. en itse ainakaan ihan heti tuohon usko että kaikki lasit tuollaista tekisi, mahtaisi olla melkoinen keskustelu aiheesta.chiefl kirjoitti:Puolustaisin kyseistä optiikkaa Spegen hyökkäyksistä huolimatta; pitää toki ymmärtää että Spege on Nikonistina sen verran nöösipoika ettei kaikkea vielä tiedä : )
Itse olisin kyllä kiinnostunut tästä lasista mutta pitäisi päästä 200-500 eroon ensin.
Thank you Fuketa-san for the eternal F-bayonet.