sukotin kirjoitti:
Ja h:ra Moonshine : Aivan selvästi heittelit provoa ja hyvin onnistuit, mä haksahdin. Mutta kun se kritiikki on aika vaikea asia esittää, Kryptoksesta voi ottaa suuntaa.Kryptoskaan ei tiennyt että suurin osa näistä on useamman kuva panoraamoja. Esim. kuva jossa mielestään venerivi katkeaa, olit syynä ihmiset, jotka ryystivät kahvia mökin pihassa enkä heitä kuvaan halunnut. Kuitenkin halusin kuvan ottaa.
Ite en koskaan täällä arvostele kenekään kuvia, kun en tiedä taustoja, kuvausolosuhteita, käytettävää kalustoa, mahd. ajoituksia ja pelkästään sitä , millaisena kuvaaja itse on kuvansa nähnyt.
Kehun kuvan kun hyvän nään. Se että kritisoidaan tekee kritisoijasta jonkun sortin tietäjän, joka yrittää nostaa itsensä asemaan, että tietämyksellään ja näkemyksellään olisi parempi kuin kuvan ottaja. Niistä olosuhteista tietämättä.
En minä ainakaan halua ottaa sellasia kuvia kun sinä tai Kryptos, tää on mun maailma ja sellasena se pysyy. Puhumattakaan että pitäis ruveta esittään jotain tietäjää...ei kiitos mulle, kun en mistään mitään tiedä.
Ja vielä se, että pitää ärhäntelevään tyyliin esittää asiansa, on vain merkki epävarmuudesta että meneekö haluttu viesti perille.
Ja tässä nyt kritisoin vain valokuvakriitikko- Eeroa en sinä-Eeroa :)
Eikä tämä oksennus nyt tarkoita sitä etten palautetta halua. Tottakai haluan , on niissä hyvinkin usein mietittäviä pointteja. Mä kun olen täysin itse-harjoitellu näihin hommiin.
Ei mulle merkitse kultaset leikkaukset sun muut valotus- ja sommittelu-opit yhtään mitään. Mulla on yleensä ajatus jota yritän toteuttaa ja se joko toimii tai ei. Variaatioista tulee vaihtoehtoja ja joskus ehkä jotain uutta.
Ihan ekaks kiitos Gotlanti-inffosta. Ehkä tuolla pääsee käymään joku päivä, erittäin mielenkiintoiselta vaikuttaa.
Ei ollut tarkotus provota sinänsä. Heitin vikan lauseen mukaan, koska tiesin, että oma kommentti vaikuttaa tylyltä. Ehkä negatiivisesta kommentista seuraa jotain positiivisiakin vaikutuksia, ettei mennyt kommentti hukkaan. :-)
Funtsin kuvia (vain lopputulosta) aina omista lähtökohdista käsin, eihän mulla ole muutakaan. Diggailen hyvin erityyppisistä kuvista ja eri genreistä. Komenttien tarkoitus on kaikkea muuta kun päteminen; yritän vain hieman valottaa sitä, millainen vaikutelma kuvalla on monitorin täällä puolen.
Katselen täällä gallerioita lähinnä siksi, että haluan oppia muiden kuvista. Mikä omaan silmään toimii ja mikä ei. Kaikkea, mitä päässä liikkuu, en tietenkään halua tai pystykään avaamaan. Monia asioita olisi mielekästä käydä läpi vain keskusteltaessa ihan oikeasti! Harmittavan vähänhän verkossa voi saada kuvistaan rakentavaa palautetta.
On mahdotonta tietää toisen motiiveja ja pyrintöjä. Ja mielestäni on kiva, että rajoja kokeillaan ja näytille laitetaan monenlaisia otoksia, myös niitä, joista ei ihan itsekään ole varma mitä kelailee.
Kuten huomasit, olen foorumilla nickin takana mutta kuitenkin omalla nimellä, omana itsenä, toisin kuin osa foorumin puskistahuutelijoista. Saman komentin voisin sanoa myös kasvotusten hyvässä hengessä - kuvin käsittely oli mielestäni aika hirveä.
PS. Kryptokselle täytyy tosiaan nostaa hattua, että päivä toisensa jälkeen uhmaa todennäköisyyksiä ja jaksaa ja osaa kirjoittaa tuollaista palautetta. Itse olen siihen liian laiska ja kykenemätön. :-)