Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Hel_NiS kirjoitti:Niin meinaatko ettei tuo Mafferin toteamus olisi totta?
uskaltaako sitä? kun maffers totes. sitäpaitti mä en usko enää mafferia. se on luopio, meinaa vaihtaa sonyn edistykselliset kameralaitteet penataxin prutkuihin! huh.
puhutko caanonin kittiputkrsta vai 300/2.8 telestä. enpä tiedä mitä näillä on tekemistä arskan sony kokeilujen ja penatax pähkäilyjen kanssa. eiköhän toi oo aikas selvää, ettei pentax AF ole edelleenkään mikään kummoinen, sitähän northruppsin tonikin totesi k1 arvosteluvideossaan. ei hyvä. sporttiin ja af vaatimaton.
uskaltaako sitä? kun maffers totes. sitäpaitti mä en usko enää mafferia. se on luopio, meinaa vaihtaa sonyn edistykselliset kameralaitteet penataxin prutkuihin! huh.
Mafferin taidoilla tehdään loistokuvaa jopa pentaxin prutkuilla.
;-) Eihän tänne uskalla kirjoitella enää omia mielipiteitään kun välittömästi on vireillä kauhea soppa.
jmra kirjoitti:
aikaarska kirjoitti:Ja tosiaan, hommasin tuon K-S2 cropin hieman tätä luontokuvausta ajatellen, mutta täytynee vaihtaa tulevaan K-70 runkoon AF:n takia...Tai sitten hommaan myös tuon K-1:n...Ja kakkoskameraksi, niin sitä en sitten vielä tiedä.
Sittenpä varoitan että K-70 mallissa on ihan sama vaihetarkennus kuin K-5II malleissa ja K-S2:ssa. Eli Safox X, 11 tarkennuspistettä -3EV herkkyys eikä 87k RGB sensoria tarkennuksen tukena.
Se mikä on K-70:ssä uutta niin kennolla on vaihetarkennuspisteitä ja sitä kautta videoon on saatu jatkuva tarkennus.
Kiitoksia erittäin hyvästä huomiosta. Olin siinä luulossa, että K-70 rungossa olisi sama tarkennusmoduuli kuin K-3:ssa. Okei, nyt täytyy miettiä tuo uudestaan. K-70 kyllä houkuttaa silti.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Maffer kirjoitti:Jos lintukuvaus kiinnostaa niin eikö kannattaisi laittaa se R2:n hinta 300/2.8:aan ja johkin toimivaan kroppiin? Ja sitäkin ennen miettisi sitä kuvaa vähän enempi?
Villi veikkaus on että saisit saman kuvan ja paremman hitraten Canon 1x00 kittitelezoomilla.
Huomautan vielä, että tällä kertaa ei ollut tarkoitus saada aikaiseksi vuoden luontokuvaa vaan mökillä ihan rennosti seurailin tiirojen iltaista hyönteisten pyydystämistä ja sain idean kokeilla seuraavan tarkennuksen toimivuutta niiden kanssa. Ja lopputuloksena oli niitä huomioita joista edellä kerroin.
Muutenkin BIF kuvissa mennään hyvin pitkälle lintujen ehdoilla. Ellei kysymyksessä ole sitten täytetty tiira. Sitten on aikaa miettiä sommitteluja ja muuta hieman enempi. On minulla tosin täytetty närhi ;-) Olen käyttänyt sitä objektiivitesteihin vaan.
Kuvan värimaailma edustaa aika hyvin sitä sinisen hämyistä ja rauhallista iltaa joka paikan päällä silloin oli.
Spegemäiseen kameraonneen ei ole tarkoitus pyrkiä. Olen joskus omistanut 300/2.8 putken ja se sillä oli arvoonsa nähden liian vähän käyttöä minulle. Ehkä sitten joskus uudestaan jos päättäisin omistautua kokonaan luontokuvaukselle.
Mafferin taidoilla tehdään loistokuvaa jopa pentaxin prutkuilla.
epäilemättä. ja jos ei tehdä niin se on kameran vika sitten, sanoisi maffers!. olet kyl oikeasa että eiköhän penataxin autoslowfokus ole ihan riittävä mafferin kauan&hartaasti harkittuihin very-still taideteoksiin. Kennohan on tietty sony, joten siitä ei homma jää kiinni, of course.
No voi jösses. Mielellään sitä kyllä katselisi jotain harkittuja esimerkkejä näillä penan uusilla putkilla mutta kellään ei oikein ole mitään näytillä. Hammaskeijuko ne topshotin julkaisuerän putket osti? Chambers räimi menemään stigmalla ja zk zeissillä ja lyttäsi penan vanhat legendat.
Ei mulla vielä ole penaa kun Kuva-Järviseltä ei kukaan tänään vastannut maileihin tai soittopyyntöihinkään. Eivät sitten vissiin ota vaihtolaitteita?
Maffer kirjoitti:No voi jösses. Mielellään sitä kyllä katselisi jotain harkittuja esimerkkejä näillä penan uusilla putkilla mutta kellään ei oikein ole mitään näytillä. Hammaskeijuko ne topshotin julkaisuerän putket osti? Chambers räimi menemään stigmalla ja zk zeissillä ja lyttäsi penan vanhat legendat.
Ei mulla vielä ole penaa kun Kuva-Järviseltä ei kukaan tänään vastannut maileihin tai soittopyyntöihinkään. Eivät sitten vissiin ota vaihtolaitteita?
onha noi uudet penatamronit vissiin ihan huippuklaseja, zuumeiksi. Ja kai penalla on jokunen ihan käypänen prime?
Maffer kirjoitti: Eivät sitten vissiin ota vaihtolaitteita?
Ottaa ne, mutta into istua tietsikalla ei ehkä ole verkkokauppatasoa, tai arvioida vaihtolaitteiden arvoa netistse -tiä häntä. Pieni kauppa joka tapauksessa, ei mikään Rajala.
nomad kirjoitti:
Täyskärin hinta ja paino ovat todellisia haittoja pienempään formaattiin verrattuna. Sensijaan syväterävyyden mahdollisen puutteen voit aina kompensoida himmentämällä aukon enemmän ja korottamalla vastaavasti herkkyyttä aukolla. Tällöin täyskäri tietenkin menettää kuvanlaatuetuaan, mutta ei kuitenkaan jää tappiolle - kyllä täyskärin herkkyysominaisuuksissa ainakin sen aukon etu kroppikameraan nähden on.
..
Niinpä. Ja vastaavasti jos cropilla haluat hieman lyhyempää terävyysaluetta, voit avata aukkoa ja pienentää vastaavasti herkkyyttä, mikä vaikuttaa laatuun jne.
Kummallakin formaatilla on puolensa. Kieltämättä olisi mukava testailla M- ja muita kinolinssejä FF:llä, jo nostalgisista syistä.
nomad kirjoitti:
Täyskärin hinta ja paino ovat todellisia haittoja pienempään formaattiin verrattuna. Sensijaan syväterävyyden mahdollisen puutteen voit aina kompensoida himmentämällä aukon enemmän ja korottamalla vastaavasti herkkyyttä aukolla. Tällöin täyskäri tietenkin menettää kuvanlaatuetuaan, mutta ei kuitenkaan jää tappiolle - kyllä täyskärin herkkyysominaisuuksissa ainakin sen aukon etu kroppikameraan nähden on.
..
Niinpä. Ja vastaavasti jos cropilla haluat hieman lyhyempää terävyysaluetta, voit avata aukkoa ja pienentää vastaavasti herkkyyttä, mikä vaikuttaa laatuun jne.
Kummallakin formaatilla on puolensa. Kieltämättä olisi mukava testailla M- ja muita kinolinssejä FF:llä, jo nostalgisista syistä.
Sitä voi aina kuvitella kaikenlaista, mutta voin taata että kun kokeilet kino laseja K1:ssä niin voi olla ettet enää halua luopua kinosta! 😎 isompi formaatti vaan tuo sen lisämausteen kuviin, joka ehkä jää uupumaan croppisysreemeistä...läsnäolon tuntua, selkeämpää erottelukykyä...
aikaarska kirjoitti:
Sitä voi aina kuvitella kaikenlaista, mutta voin taata että kun kokeilet kino laseja K1:ssä niin voi olla ettet enää halua luopua kinosta! 😎 isompi formaatti vaan tuo sen lisämausteen kuviin, joka ehkä jää uupumaan croppisysreemeistä...läsnäolon tuntua, selkeämpää erottelukykyä...
aikaarska kirjoitti:
Niih. Tietoista läsnäoloa ja pixel dustia..
;-)
Tarkoitin lähinnä parempaa mikrokontrastia, 3d läsnäoloa (syväterävyyden hallinta), enkä sanoisi kinokennon olevan mikään pölyimuri, eikä pixeleiden mitenkään suttuisempia....
Käy lukemassa Chambersin revikka. Lähinnä sen pohjalta innostuin vekottimesta. Netissä on iso osa sampleista ihan kuraa vrt. mihin laite pystyy. Mukaanlukien Penan omat samplet.