Kotisivujen näkyvyys Googlessa

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
Kuvvvaaja
Viestit: 147
Liittynyt: Kesä 02, 2015 19 : 21

Viesti Kirjoittaja Kuvvvaaja »

Nyt päivittyi, kun sivun nimestä katosi Valokuvaaja ja Savonlinna, se tippui jonnekkin 4 ja 5:n sivun väliin.

Laitan kumminkin sivun nimeksi "Valokuvaaja Petri Saarelainen", niin siinä on se valokuvaaja sana joka toivottavasti nostanee sivun takasin ykköskakkossivulle.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
lehik
Viestit: 90
Liittynyt: Huhti 12, 2009 10 : 58

Viesti Kirjoittaja lehik »

Pari kommenttia:

- Huolehdi siitä, että kunkin sivun <title> -tagin sisältö vastaa ennen kaikkea H1-tagin, mutta myös muiden otsikkotasojen sisältämiä sanoja. Avainsanoja on hyvä viljellä myös sisältöteksteissä.

- Yhdellä sivulla vain yksi H1-tagi, tosin jos sisältö on jaettu <section> -tageilla, niin jokaisessa sectionissa voi olla oma H1

- Meta description ei ole nykyään olennainen varsinaisen näkyvyyden kannalta, mutta se vaikuttaa siihen, mitä hakutuloksissa näkyy sinun sivun kohdalla näkyvässä tekstissä, eli se kannattaa olla. Max 160 merkkiä.

- Käsittääkseni Google antaa myös painoarvoa sille, että sivun lähdekoodi on jokseenkin validia. Nyt se on aika sillisalaattia (monta head-tagia, avonaisia div-tageja, body-tagi loppuu ennen aikojaan jne)
Kuvvvaaja
Viestit: 147
Liittynyt: Kesä 02, 2015 19 : 21

Viesti Kirjoittaja Kuvvvaaja »

Nyt päivittyi Googlessa, löytyy sivulta kolme... Huoh.

En tiedä missä voin muuttaa <title> tagia Weeblyssä, en ole löytänyt paikkaa...

Otan nyt toisen H1 tagin etusivulta pois.
Itse en ole koodannut sivua etusivun lisäksi yhtään...

Vinkkejä otetaan vieläkin vastaan että saisi ykkössivulle.
Lisäksi haluaisin sen näkyvän Googlessa nimellä "Valokuvaaja Petri Saarelainen", eikä "Valokuvaaja Petri Saarelainen - Koti".
Dailunch
Viestit: 448
Liittynyt: Kesä 02, 2013 19 : 34

Viesti Kirjoittaja Dailunch »

Ainoa tapa on titlen muuttaminen.

<title>Valokuvaaja Petri Saarelainen - Koti</title>

Meta keywordseilla ei oikeastaan ole Googlelle enää valiä, vaan meta descriptioniin kannattaa panostaa. Lisäksi kuviin kannattaa laittaa ALT-tagit. Koodissakin olisi optimoitavaa paljon. Tärkeimpänä olisi kuitenkin lisätä etusivulle kuvaus itsestä ja toiminnasta, joka liittyy mahdollisimman paljon kuvaukseen ja keywordeihin.

Muuten SEO näyttää oikein hyvältä.

Kaikista paras on tietty Googlen AdWords, mutta hyvä hakusana maksaa varmaan Savonlinnassakin aika paljon.

E: jaa samoja juttuja olikin jo tullut kakkossivulle.
mremonen
Viestit: 9488
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Kyllähän tuossa kuukkelin hakukonehommassa on myös jotain kummallista. Kun vaikkapa hakusanalla "valokuvablogi" ekalle sivulle päätyy sivusto, jota on päivitetty viimeeksi 2012...

Eihän tuossa ole mitään järkeä.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Kuvvvaaja
Viestit: 147
Liittynyt: Kesä 02, 2015 19 : 21

Viesti Kirjoittaja Kuvvvaaja »

Kun tietäisi että mistä perkeleestä löytyisi tuo <title> Weeblyssä...

Alt-tageihin kuvan sisältö vai valokuvaaja savonlinna? Kumpaa suosittelette? Lisäksi noita voi laittaa vain yksittäisiin kuviin joita minulla ei sivulla kovin montaa ole.

Bingi näyttää useita päiviä vanhoja tietoja hakukoneessa, mutta siellä pääsen ykköseksi hakusanalla "valokuvaaja savonlinna".

Pitäisikö minun vaihtaa etusivuni nimeksi Savonlinna?
Jolloin näkyvyys googlessa olisi "Valokuvaaja Petri Saarelainen - Savonlinna".
grafia
Viestit: 1413
Liittynyt: Kesä 01, 2005 22 : 10
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja grafia »

Vieläkös ranking-listalla pääsee ylemmäksi, jos muilta sivuilta on paljon omalle sivulle tuovia llinkkejä? Ainakin vielä muutama vuosi sitten tuli joskus pyyntöjä linkinvaihtokaveriksi just tuosta syystä.
"Stay on the bus. Stay on the f**king bus."
Arno Rafael Minkkinen
mremonen
Viestit: 9488
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Joo, ulos- ja sisäänpäin menevät linkit ovat yksi ranking-kriteeri. Ainakin joidenkin SEO-softien mielestä.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Vastaa Viestiin