temama kirjoitti:Kauheeta kaunaista peililäpsyttäjien tuubaa taas!
Olisiko niin, että metsä vastaa niin kuin huudetaan. Määrittelit ihan itse ensimmäisissä viesteissä sen sävyn, jolla haluat keskustelua käydä.
Sony a7 sarjalaisissa ei ole kuin yksi selkeä puute ja se on huono akun kesto, ja senkin voi kiertää akkukahvalla. Jos haluaa tai täytyy.
Jos sinä ole tuota mieltä, sitten olet. Minä näen niissä puutteita vaikka kuinka paljon ja minun mielestä hyvää kovin vähän.
Peilittömät ovat yleisesti ottaen pienempikokoisia. Eivät välttämättä joidenkin tiettyjen objektiivien kanssa. Mutta niistä on mahdollisuus kasata setti joka on pieni kinokennoiseksi.
Entä sitten? Vain koko mielessä koottu setti luultavasti hävittää suurimman osan kinokennon eduista. Pienet objektiivit ovat yleensä pimeitä, vinjetoivia ja piirtovirheellisiä. Virheiden korjaus on yksi syy sille, miksi paremmat nykyiset objektiivit ovat niin isoja. Jos joku näkee ne virheet jonkinlaisena esteettisenä efektinä, sen kun, mutta ei sitä kannata liikaa hehkuttaa muille. Olen melko varma, että jos haluaisin koota pientä kokoa painottaen setin, pienikennoinen runko olisi minulle paljon parempi lähtökohta.
Aps-c systeemiä on ihan turha sekoittaa soppaan. Ja kokovertailuihin. Muuten voidaan ottaa mukaan vaikka m43 tai system1 nikonit lillerikennoillaan.
Niin voidaan, ja se on ilman muuta tehtävä, jos etsitään pienikokoista kompromissiä. On aika turhaa vatvoa onko Scanian kymppipyörä vai Volvon linja-auto näppärämpi valinta kauppakassiksi kaupunkien keskustoissa pyörimiseen. Siihen tarkoitukseen on aivan muut vehkeet.
A7 sarjalaisissa on vaikka kuinka paljon hyviä ominaisuuksia vs. Peililäpsy. Evf ja tarkennuksen suurentamiset apuineen esim.
Jaaha, taas tätä myyntikikkapaskaa. No, mikä siinä jos joku tulee onnelliseksi siitä, että lelussa on toimintoja. Sitäkään ei kuitenkaan kannata hehkuttaa muille.
Tekisivät nyt ensin edes automaattitarkennuksen. Se on ollut vakiovarusteena kaikissa vakavasti otettavissa rungoissa ties miten monta kymmentä vuotta. Ja ei, sitä ei voi korvata millään temppu vitosella, jossa tökitään kosketusnäytöllä läpi 15 portainen menuhelvetti, jonka jälkeen 24 tuuman näyttöruutu vilkuttaa sateenkaarena ja summeri soittaa säkkijärven polkkaa, kun kamera kuvittelee fokuksen olevan kohdallaan. Harmi vain, että kuvattava kohde on jo naapurimaakunnan puolella. Oikea AF toimii niin, että seurataan tarkennuspisteellä kohdetta ja painetaan laukaisinta kun halutaan ottaa kuva.
Sitten voisivat tehdä sellaisen lasivalikoiman, ettei tarvitse hommata joka objektiiville adapteria ja ihmetellä johtuuko viides kaatuminen tunnissa adapterista, rungosta vai lasista ja saada huollosta palaute, että meidän tuote ei valitettavasti tue sinun adapteria ja optiikkaa, odota 25 vuotta niin me mahdollisesti julkaisemme haluamasi lasin. Ja nimenomaan niitä "luonteettomia" viimeisen päälle optisesti korjattuja isoja ja valovoimaisia möhköjä reproajille, ei näpertelyvirityksiä taidekuvaajalle. Kun sitten vielä saavat rungon sen kokoiseksi, että siitä saa miehen karskeilla kourilla otteen, alan minäkin harkita, kun omista kamoista joskus aika jättää.
Sony on saanut ahdettua pieneen runkoon uskomattoman paljon aikansa parasta tekniikkaa. Sorry, näin se vaan on ja siksi ne ovat niin suosittuja.
Niin, mitä suositumpi tuote sitä parempi ja teknisesti edistyneempi se aina on. McDonaldskin tekee varmaan mielestäsi hiton paljon parempaa safkaa kuin Michelintähtiravintolat, koska se myy päivässä enemmän kuin kaikki maailman hifiraflat vuodessa.