Mutta ei mielestäni merkittävästi (peilillisiä). Jos haluaa kevyen kameran, ottaa peilittömän järkkärin. Jos jaksaa kantaa croppiDSLR:n, jaksaa kantaa myös täysikennoisen. Jos ei, ei sen cropinkaan kantaminen kivaa olisi.temama kirjoitti:Ja mahdollisuus rakentaa valokuvauskojeet pienempää kokoon kuin kinossa. Vaikka olisi peilikoneistokin.
Pentaxin uutuuksista huhuja
-
- Viestit: 1584
- Liittynyt: Joulu 21, 2013 19 : 03
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Jesse Kyytinen
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
-
- Viestit: 559
- Liittynyt: Maalis 11, 2012 11 : 57
Näin ehkä sinulla...JKyytinen kirjoitti:Mutta ei mielestäni merkittävästi (peilillisiä). Jos haluaa kevyen kameran, ottaa peilittömän järkkärin. Jos jaksaa kantaa croppiDSLR:n, jaksaa kantaa myös täysikennoisen. Jos ei, ei sen cropinkaan kantaminen kivaa olisi.temama kirjoitti:Ja mahdollisuus rakentaa valokuvauskojeet pienempää kokoon kuin kinossa. Vaikka olisi peilikoneistokin.
Mulle vaihtaminen täyskennoisesta kroppiin keventi settiä arviolta kilolla ja kyllä tämä kroppi vaan eri malliin kulkee mukana vs. täyskäri.
Edit:
Vanha oli D800 + 24-70 ~ 1900g
Uusi D7200 + 17-55 ~ 1400g
-
- Viestit: 10726
- Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12
Näin se vaan on. Poikkeuksena Sony. CaNikon tykkää rakentaa kinoista isoja möhköjä, vaikka ennen sentään osattiin tehdä jopa filmikinorungoistakin kompaktin kokoisia laitteita.hattumies kirjoitti:Näin ehkä sinulla...JKyytinen kirjoitti:Mutta ei mielestäni merkittävästi (peilillisiä). Jos haluaa kevyen kameran, ottaa peilittömän järkkärin. Jos jaksaa kantaa croppiDSLR:n, jaksaa kantaa myös täysikennoisen. Jos ei, ei sen cropinkaan kantaminen kivaa olisi.temama kirjoitti:Ja mahdollisuus rakentaa valokuvauskojeet pienempää kokoon kuin kinossa. Vaikka olisi peilikoneistokin.
Mulle vaihtaminen täyskennoisesta kroppiin keventi settiä arviolta kilolla ja kyllä tämä kroppi vaan eri malliin kulkee mukana vs. täyskäri.
Vanha oli D800 + 24-70
Uusi D7200 + 17-55
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: Loka 13, 2008 20 : 00
- Paikkakunta: Turku
Sitten vielä yksi pointti:
Pentax on ns. marginaalivalmistaja. Kun peilittömiä meilläkin (korkeasti verotettu Suomi) myydään 300-400€:n hintaan, ei katteet voi olla korkealla. Lisäksi, jotta päästäisiin hyötymään croppikennon mahdollisuudesta pienempään runkoon, pitäisi Pentaxin julkaista uusi mount. Taasen Kinokameroiden hinnat lienee jossain 1500,- luokkaa. Voluumit on toki pienempiä, mutta ei Penalla ole muutenkaan jakoa isompien voluumien joukkoon, joten mikset lähtisi hakemaan parempaa katetta? Tuskin kinon valmistaminen on merkittävästi cropin tekoa kalliimpaa..
Pentax on ns. marginaalivalmistaja. Kun peilittömiä meilläkin (korkeasti verotettu Suomi) myydään 300-400€:n hintaan, ei katteet voi olla korkealla. Lisäksi, jotta päästäisiin hyötymään croppikennon mahdollisuudesta pienempään runkoon, pitäisi Pentaxin julkaista uusi mount. Taasen Kinokameroiden hinnat lienee jossain 1500,- luokkaa. Voluumit on toki pienempiä, mutta ei Penalla ole muutenkaan jakoa isompien voluumien joukkoon, joten mikset lähtisi hakemaan parempaa katetta? Tuskin kinon valmistaminen on merkittävästi cropin tekoa kalliimpaa..
-
- Viestit: 12118
- Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
- Viesti:
D610, noin 760 g (pelkkä kameran runko)temama kirjoitti: Näin se vaan on. Poikkeuksena Sony. CaNikon tykkää rakentaa kinoista isoja möhköjä, vaikka ennen sentään osattiin tehdä jopa filmikinorungoistakin kompaktin kokoisia laitteita.
D7200, noin 675 g (pelkkä kameran runko)
Johan siinä on vajaa sata grammaa eroa.
-
- Viestit: 10726
- Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12
Paljonkos se D5500 painoikaan?Hel_NiS kirjoitti:D610, noin 760 g (pelkkä kameran runko)temama kirjoitti: Näin se vaan on. Poikkeuksena Sony. CaNikon tykkää rakentaa kinoista isoja möhköjä, vaikka ennen sentään osattiin tehdä jopa filmikinorungoistakin kompaktin kokoisia laitteita.
D7200, noin 675 g (pelkkä kameran runko)
Johan siinä on vajaa sata grammaa eroa.
Ja koollakin merkitystä, ei pelkkä paino.
-
- Viestit: 1584
- Liittynyt: Joulu 21, 2013 19 : 03
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Pienet peilijärkkärit ovat vain hirveitä pitää kädessä.temama kirjoitti:Paljonkos se D5500 painoikaan?Hel_NiS kirjoitti:D610, noin 760 g (pelkkä kameran runko)temama kirjoitti: Näin se vaan on. Poikkeuksena Sony. CaNikon tykkää rakentaa kinoista isoja möhköjä, vaikka ennen sentään osattiin tehdä jopa filmikinorungoistakin kompaktin kokoisia laitteita.
D7200, noin 675 g (pelkkä kameran runko)
Johan siinä on vajaa sata grammaa eroa.
Ja koollakin merkitystä, ei pelkkä paino.
Ehkä joku 100D ja 1DX painoero alkaa jo merkittävä olla.
Jesse Kyytinen
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
-
- Viestit: 12118
- Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
- Viesti:
Kummassa oli enemmän metallia, prisma sun muut?temama kirjoitti:Paljonkos se D5500 painoikaan?Hel_NiS kirjoitti:D610, noin 760 g (pelkkä kameran runko)temama kirjoitti: Näin se vaan on. Poikkeuksena Sony. CaNikon tykkää rakentaa kinoista isoja möhköjä, vaikka ennen sentään osattiin tehdä jopa filmikinorungoistakin kompaktin kokoisia laitteita.
D7200, noin 675 g (pelkkä kameran runko)
Johan siinä on vajaa sata grammaa eroa.
Ja koollakin merkitystä, ei pelkkä paino.
-
- Viestit: 316
- Liittynyt: Joulu 14, 2005 14 : 50
No ei taida kummiskaan tuo servotarkennus peilittömissä cropeissa/täyskennoissa olla vielä perinteisen peilillisen järjestelmän tarkennuksen veroinen, nopeisiin tilanteisiin, toimintakuvaukseen?Valdenaut kirjoitti:Esitänpä minäkin oman näkemykseni syistä Pentaxin kinorungon julkaisuun:
Näkisin näin, että croppikennoiset järkkärit ovat katoava laji. Kännykät ovat vallanneet kuvaamisen ns. alimman portaan. Sitten seuraavalla tasolla tulevat taskuun mahtuvat matkakamerat ja peilittömät croppikennoiset järkkärit. Nämä kilpailevat pienellä koolla ja zoomin ulottuvuudella, helppokäyttöisyydellä ym. ominaisuuksilla. Seuraavalla portaalla tulevat kuluttajat, jotka haluavat kameraltaan hyvää kuvanlaatua ja manuaalikontrolleja. Heille on jo tarjolla erilaisia kinokennolla varustettuja vaihtoehtoja, kuten Sonyn RX-sarja (meniköhän oikein?) ja kinokennoiset järkkärit.
Koska ala on kilpailtu ja sitä hallitsevat isot toimijat, pitää pienen valmistajan yrittää erottua joukosta, ja saada asiakkaat tarjoamalla jotain sellaista, mitä muut eivät tee. Muutoinhan kuluttaja voisi yhtä hyvin ostaa "varman valinnan" eli ison tekijän tuotteen.
Tietty riippuu mitä kuvaa ja moniin tarkoituksiin varsin riittääkin.
-
- Viestit: 13004
- Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41
Pentax-D FA 24-70mm
Pentax-D FA 24-70mm kino-Peruszuumi 24mp APS-C testissä:
http://www.pentaxforums.com/articles/re ... eview.html
...Lupaavalta vaikuttaa. En usko, että pettää kovin pahasti kinokennolla.
http://www.pentaxforums.com/articles/re ... eview.html
...Lupaavalta vaikuttaa. En usko, että pettää kovin pahasti kinokennolla.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
- Viestit: 281
- Liittynyt: Heinä 27, 2009 20 : 41
- Paikkakunta: Kauniainen
Nyt tuo kinokennoinen on näytillä Pariisissa Salon de la Photo - näyttelyssä. http://www.pentaxforums.com/forums/16-p ... paris.html
Edelleenkään ei tietoa spekseistä.
Voi olla ihan ovelaa markkinointia, arvailu ja spekulaatio pitää yleisön mielenkiintoa yllä.
Edelleenkään ei tietoa spekseistä.
Voi olla ihan ovelaa markkinointia, arvailu ja spekulaatio pitää yleisön mielenkiintoa yllä.
-
- Viestit: 22695
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: Loka 13, 2008 20 : 00
- Paikkakunta: Turku
Tulipahan käytyä Japanissa. Koko kahden viikon mittaisella matkallani huomasin vain yhden toisen Pentax-käyttäjän. Runko oli tätä K-7...K-3 sukupolvea. Eurooppalaisen näköisillä turisteilla oli Canikon järkkäreitä ja Sonyn peilittömiä. Kiinalaiset näyttivät suosivan Olyn peilittömiä ja kännyköitä. Japanilaisilla itsellään (eläkeläis osastoa) oli miehilä mukanaan isoja kilojen painoisia obiskoita tai superzoom-kameroita ja rouvat kuvailivat simpukka-kännyköillään.
Yodobashilla ja Bic Camerassa Pentax-tuotteita sai oikein etsiä. Yleensä pitkä hyllyrivi oli Q-sarjan kameroille ja jostain hyllynpäädystä saattoi löytyä K-S2 tai K-3ii. Mielestäni Pentax oli vielä huonommin esillä, kuin mitä se oli edellisellä matkallani 1,5v sitten.
Pentaxilla on nyt aika paljon kiinni tässä uudessa kino-kamerassa. Sen avulla voisi myös saada huomiota muille malleille. Itse olen sitä mieltä, että Q:n kokoa Penan tulisi vielä pienentää ja mallistoon tarvittaisiin peilitön croppi evf:llä. Lisäksi objektiivipuolella ei ole varaa 20-40:n tapaisiin pettymyksiin (terävyys).
Enpä tiedä.. Ehkä tässä vain laitellaan firmaa myyntikuntoon 6x7 voisi kelvata jollekin isommalle valmistajalle?
Yodobashilla ja Bic Camerassa Pentax-tuotteita sai oikein etsiä. Yleensä pitkä hyllyrivi oli Q-sarjan kameroille ja jostain hyllynpäädystä saattoi löytyä K-S2 tai K-3ii. Mielestäni Pentax oli vielä huonommin esillä, kuin mitä se oli edellisellä matkallani 1,5v sitten.
Pentaxilla on nyt aika paljon kiinni tässä uudessa kino-kamerassa. Sen avulla voisi myös saada huomiota muille malleille. Itse olen sitä mieltä, että Q:n kokoa Penan tulisi vielä pienentää ja mallistoon tarvittaisiin peilitön croppi evf:llä. Lisäksi objektiivipuolella ei ole varaa 20-40:n tapaisiin pettymyksiin (terävyys).
Enpä tiedä.. Ehkä tässä vain laitellaan firmaa myyntikuntoon 6x7 voisi kelvata jollekin isommalle valmistajalle?
-
- Viestit: 13004
- Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41
Enpä tiedä...Pentaxilla ollut aika pitkään tämä "hiljaa hyvä tulee" mentaliteetti. Panostus kinokennoiseen osoittaa kyllä mielestäni edelleen halua olla järkkäribisneksessä mukana....Ja vaikka miten päin asiaa ajattelisi, niin kyllähän K-S2 tai K-3ii rungot ovat järkyttävän hyviä hinta/laatusuhteeltaan.Valdenaut kirjoitti:Tulipahan käytyä Japanissa. Koko kahden viikon mittaisella matkallani huomasin vain yhden toisen Pentax-käyttäjän. Runko oli tätä K-7...K-3 sukupolvea. Eurooppalaisen näköisillä turisteilla oli Canikon järkkäreitä ja Sonyn peilittömiä. Kiinalaiset näyttivät suosivan Olyn peilittömiä ja kännyköitä. Japanilaisilla itsellään (eläkeläis osastoa) oli miehilä mukanaan isoja kilojen painoisia obiskoita tai superzoom-kameroita ja rouvat kuvailivat simpukka-kännyköillään.
Yodobashilla ja Bic Camerassa Pentax-tuotteita sai oikein etsiä. Yleensä pitkä hyllyrivi oli Q-sarjan kameroille ja jostain hyllynpäädystä saattoi löytyä K-S2 tai K-3ii. Mielestäni Pentax oli vielä huonommin esillä, kuin mitä se oli edellisellä matkallani 1,5v sitten.
Pentaxilla on nyt aika paljon kiinni tässä uudessa kino-kamerassa. Sen avulla voisi myös saada huomiota muille malleille. Itse olen sitä mieltä, että Q:n kokoa Penan tulisi vielä pienentää ja mallistoon tarvittaisiin peilitön croppi evf:llä. Lisäksi objektiivipuolella ei ole varaa 20-40:n tapaisiin pettymyksiin (terävyys).
Enpä tiedä.. Ehkä tässä vain laitellaan firmaa myyntikuntoon 6x7 voisi kelvata jollekin isommalle valmistajalle?
Luulen, että Sonyn A7 runkojen vauhdikas myynti ajoi lopulta päätökseen tuottaa se ihan oma digikinorunko. Vaikka sillä tuskin tulee olemaan paljon yhteistä Sonyn A7 sarjalaisten kanssa (muuten kuin kennokoko), niin varmasti oma tilaus silläkin on. Uskolliset Pentax käyttäjät ovat hinkuneet sitä jo vuosia, ja onhan se toisaalta ihan perusteltua saada edes yksi digirunko tuhansille kinoyhteensopiville K-mountin laseille - kun Pentax on muutenkin säilyttänyt K-mountin yhteensopivuuden...Varmasti silläkin jotain tekemistä, että kinokennojen hinta tippunut markkinoilla.
Itse pidän Q-sarjaa ihan tarpeettomana. Pitäisi olla edes Nikon 1 sarjasta tuttu 1" kennokoko että olisi oikeasti edes jotakin ideaa (vs. kompaktikamerat). Mutta eihän miljoona aasialaista voi olla väärässä, jos joku tuntuu haluttavalta - vaikka pikkuruinen Q-systeemi.
Kyllähän Pentax on todella pieni tekijä nykyisillä järkkärimarkkinoilla. Ja osuus vaan tippuu kun sitä kunnollista peilitöntä ei ole. Nekun ovat niin muodissa. Mutta pieni markkinaosuushan ei tietenkään vie pois sitä tosiasiaa, että Pentax tekee edelleen pääosin erinomaista ja järkevää kamerajärjestelmää.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
- Viestit: 316
- Liittynyt: Joulu 14, 2005 14 : 50
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: Loka 13, 2008 20 : 00
- Paikkakunta: Turku
Tästä olen samaa mieltä. Jotta kamera voisi kääntää pienen kennonsa hyödykseen, voisi se olla mielestäni kooltaan parempaa kuvanlaatua tarjoavia kameroja pienempi. Q-sarjaa voisi vaikka vielä profiloida enemmän "some-sukupolvelle" esim. tekemällä kuvien jakamisen helpommaksi jollain nfc -tuella tms.aikaarska kirjoitti: Itse pidän Q-sarjaa ihan tarpeettomana.
-
- Viestit: 13004
- Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41
uutta tiiseriä!
Kyllähän tässä upouudessa tiiserissä vaan pistää silmään nuo muutamat ilmaisut, elikkäs:
New-format SLR Camera
PENTAX is launching a digital SRL with a brand-new format.
hmmm...Eikait sieltä ole jotakin muuta tulossa kuin perinteinen kino?
http://www.pentax.com/en/pentaxff/
PENTAX New-format SLR Camera
2015.11.30
PENTAX has always been a unique brand of camera. Never one to imitate other makes, PENTAX has stuck to its pursuit of original value to create high-performance cameras used and loved by pros and amateur photographers alike.
Let’s look back on the history of PENTAX, going back to its origins at Asahi Optical Co., Ltd. The company was established in 1919 as Asahi Kogaku Goshi Kaisha. It manufactured eyeglass lenses and cine lenses. In 1952, the company began camera production with its Asahiflex 1, the first single-lens reflex camera made in Japan. In 1954, this model evolved into Asahiflex IIB with a quick-return mirror. The Asahi Pentax AP, which came out in 1957, was the first camera to come equipped with a pentaprism—a five-side optical glass element—as well as a quick-return mirror. This was the first time the name PENTAX appeared. These models were followed by many other cameras—exclusively SRL—equipped with unique features that were the first of their kind, both in Japan and in the world. In 1964, the Asahi Pentax SP was the first SRL with TTL (through-the-lens) metering. Asahi Pentax ES, launched in 1971, was the first with TTL full-aperture metering and automatic exposure control.
Not all PENTAX cameras used 35 mm film. In 1967, the maker put out the first medium-format SRL with built-in TTL exposure metering that used 6 cm x 7 cm film. The camera was aptly named PENTAX 6 x 7. A medium-format camera using 6 cm x 4.5 cm film, the PENTAX 645 (1984). Not only did PENTAX mobilize the medium-size camera world with 35 mm cameras, but it also launched the first medium-format interchangeable AF lens camera, PENTAX 645NII (1997), achieving both high-quality pictures and mobility. The camera has been used and loved by photography lovers of all kinds.
As for digital SRL cameras, in 2003, PENTAX *istD was unveiled as the smallest and lightest weight camera in the world. PENTAX K100D (2006) was well-received as the first PENTAX digital SRL to have built-in image stabilization. The same year, PENTAX K10D was released. It had the same functions as K100D as well as the first dustproof and weatherproof structure, and achieving a reputation for overall excellence in an SLR camera. It received 3 major international camera awards: TIPA, Camera of the Year, and EISA. In the years that have followed, the maker has continued to release unique cameras, such as the digital SRL with the well-known medium-format 645 mount, PENTAX 645D.
Coming up in spring 2016!
PENTAX is launching a digital SRL with a brand-new format.
Reliability rooted in history and technology. Incomparable originality. These are all unique and attractive cameras that only PENTAX can offer. A new chapter in the PENTAX is about to begin!
New-format SLR Camera
PENTAX is launching a digital SRL with a brand-new format.
hmmm...Eikait sieltä ole jotakin muuta tulossa kuin perinteinen kino?
http://www.pentax.com/en/pentaxff/
PENTAX New-format SLR Camera
2015.11.30
PENTAX has always been a unique brand of camera. Never one to imitate other makes, PENTAX has stuck to its pursuit of original value to create high-performance cameras used and loved by pros and amateur photographers alike.
Let’s look back on the history of PENTAX, going back to its origins at Asahi Optical Co., Ltd. The company was established in 1919 as Asahi Kogaku Goshi Kaisha. It manufactured eyeglass lenses and cine lenses. In 1952, the company began camera production with its Asahiflex 1, the first single-lens reflex camera made in Japan. In 1954, this model evolved into Asahiflex IIB with a quick-return mirror. The Asahi Pentax AP, which came out in 1957, was the first camera to come equipped with a pentaprism—a five-side optical glass element—as well as a quick-return mirror. This was the first time the name PENTAX appeared. These models were followed by many other cameras—exclusively SRL—equipped with unique features that were the first of their kind, both in Japan and in the world. In 1964, the Asahi Pentax SP was the first SRL with TTL (through-the-lens) metering. Asahi Pentax ES, launched in 1971, was the first with TTL full-aperture metering and automatic exposure control.
Not all PENTAX cameras used 35 mm film. In 1967, the maker put out the first medium-format SRL with built-in TTL exposure metering that used 6 cm x 7 cm film. The camera was aptly named PENTAX 6 x 7. A medium-format camera using 6 cm x 4.5 cm film, the PENTAX 645 (1984). Not only did PENTAX mobilize the medium-size camera world with 35 mm cameras, but it also launched the first medium-format interchangeable AF lens camera, PENTAX 645NII (1997), achieving both high-quality pictures and mobility. The camera has been used and loved by photography lovers of all kinds.
As for digital SRL cameras, in 2003, PENTAX *istD was unveiled as the smallest and lightest weight camera in the world. PENTAX K100D (2006) was well-received as the first PENTAX digital SRL to have built-in image stabilization. The same year, PENTAX K10D was released. It had the same functions as K100D as well as the first dustproof and weatherproof structure, and achieving a reputation for overall excellence in an SLR camera. It received 3 major international camera awards: TIPA, Camera of the Year, and EISA. In the years that have followed, the maker has continued to release unique cameras, such as the digital SRL with the well-known medium-format 645 mount, PENTAX 645D.
Coming up in spring 2016!
PENTAX is launching a digital SRL with a brand-new format.
Reliability rooted in history and technology. Incomparable originality. These are all unique and attractive cameras that only PENTAX can offer. A new chapter in the PENTAX is about to begin!
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
- Viestit: 22695
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
-
- Viestit: 20313
- Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22
Re: uutta tiiseriä!
Kyllä varmaan ihan filmikamera juu. Sinänsä aika yllättävää kun ennen oli tiedotettu, että DSLR olisi tekeillä :-)aikaarska kirjoitti: New-format SLR Camera
PENTAX is launching a digital SRL with a brand-new format.
hmmm...Eikait sieltä ole jotakin muuta tulossa kuin perinteinen kino?
-
- Viestit: 13004
- Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41
Re: uutta tiiseriä!
tigifilmiä tietty;-)nomad kirjoitti:Kyllä varmaan ihan filmikamera juu. Sinänsä aika yllättävää kun ennen oli tiedotettu, että DSLR olisi tekeillä :-)aikaarska kirjoitti: New-format SLR Camera
PENTAX is launching a digital SRL with a brand-new format.
hmmm...Eikait sieltä ole jotakin muuta tulossa kuin perinteinen kino?
Eigun jos oikein kuule vaikka Square-formaattia pukkais...
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'