(2013 - 2017 ) Sony A7, A7r, A7II, A7s, A7rII ja A7sII
-
- Viesti:
Tais mennä taas pointti ohi. Tossa oli kyse ihan äsken julkaistusta 1.10 firmiksestä. Ei siitä raw-fiksistä. 1.10 piti korjata pitkän valotuksen chroma-kohinaa, mut lopputulos näyttää kuselta ja paskalta. Fred teki testin kaksi kertaa ja kummallakin kerralla näkyy selvä ilmiö - vanhan firmiksen hienolaatuinen kohina on muuttunut paaķkuuntuneeksi mössöksi. Softasta tuo ei voi olla kiinni, koska testikuvat on tehty tasan samoilla asetuksilla.
-
Ok. Tämä tuli niin samaan aikaan dpreviewn RAW-kokeilun jälkeen, että sekoitin juttuja toisiinsa.Maffer kirjoitti:Tais mennä taas pointti ohi. Tossa oli kyse ihan äsken julkaistusta 1.10 firmiksestä. Ei siitä raw-fiksistä. 1.10 piti korjata pitkän valotuksen chroma-kohinaa, mut lopputulos näyttää kuselta ja paskalta. Fred teki testin kaksi kertaa ja kummallakin kerralla näkyy selvä ilmiö - vanhan firmiksen hienolaatuinen kohina on muuttunut paaķkuuntuneeksi mössöksi. Softasta tuo ei voi olla kiinni, koska testikuvat on tehty tasan samoilla asetuksilla.
Ehkä saavat tuon Chroma-kohina homman korjattua samalla kun julkaisevat virallisesti RAW päivityksen?
-
IMO FE 70-200 on nopeampi kuin Batis 85 jos samalla "pituudella" testaa. Mulla on sekä A7R II että A6000 ja näillä FE 70-200 tosiaan on erittäinkin nopsa tarkentaja, kun taas vanhassa A7R:ssäni tarkennus on melko matelua. Runko tosiaan merkkaa aivan hemmetisti näissä sensoritarkentajissa.Kalainen kirjoitti:Molemmat Batikset ovat puolestaan nopeita ja tämä FE 70-200 menee samaan luokkaan. Pitää myös huomioida, että testasin linssiä normi A7:lla. Uudemmathan ovat nopeampia ja A6000 varmaan nopein. Eli runkokin vaikuttaa. Urheilukuvaamisen tai vastaavan näkökulmasta en uskalla mennä arvioimaan, kun minulla ei sellaisesta ole kokemusta lainkaan ja niissä on ihan omat vaatimuksensa.
-
- Viesti:
Joo, hyvä kun kommentoit ja kerrot omista kokemuksista. Juuri tähän tarkentamisen nopeuteen liittyvät kokemukset on aika subjektiivisia ja riippuu paljon siitä, mitä kuvataan ja mitä kuvaaja odottaa (itse tarkennus tietysti toimii tiettyjen lakien alaisena). Mulla on blogiin varmaan syksymmällä tulossa pieni juttu FE 70-200:sta urheilukuvauksessa, että sitäkin kautta käsitys putken suorituskyvysta tarkentuu.tn1krr kirjoitti:IMO FE 70-200 on nopeampi kuin Batis 85 jos samalla "pituudella" testaa. Mulla on sekä A7R II että A6000 ja näillä FE 70-200 tosiaan on erittäinkin nopsa tarkentaja, kun taas vanhassa A7R:ssäni tarkennus on melko matelua. Runko tosiaan merkkaa aivan hemmetisti näissä sensoritarkentajissa.Kalainen kirjoitti:Molemmat Batikset ovat puolestaan nopeita ja tämä FE 70-200 menee samaan luokkaan. Pitää myös huomioida, että testasin linssiä normi A7:lla. Uudemmathan ovat nopeampia ja A6000 varmaan nopein. Eli runkokin vaikuttaa. Urheilukuvaamisen tai vastaavan näkökulmasta en uskalla mennä arvioimaan, kun minulla ei sellaisesta ole kokemusta lainkaan ja niissä on ihan omat vaatimuksensa.
-Toni
-
Tälläinen testaus eri laijeissa olisi varsin tervetullutta, tosin jos mahdollista niin koita saada testiin joko A6000 tai A7R II, niissä on tosiaan tuo sensori-PDAF kokonaisuutena aika paljon aiempia edellä. Ylipäätään Sonyn peilittömien käytöstä action/urheilu-kuvauksessa on tosi vähän hyvin tehtyjä testejä.Kalainen kirjoitti:Joo, hyvä kun kommentoit ja kerrot omista kokemuksista. Juuri tähän tarkentamisen nopeuteen liittyvät kokemukset on aika subjektiivisia ja riippuu paljon siitä, mitä kuvataan ja mitä kuvaaja odottaa (itse tarkennus tietysti toimii tiettyjen lakien alaisena). Mulla on blogiin varmaan syksymmällä tulossa pieni juttu FE 70-200:sta urheilukuvauksessa, että sitäkin kautta käsitys putken suorituskyvysta tarkentuu.tn1krr kirjoitti:IMO FE 70-200 on nopeampi kuin Batis 85 jos samalla "pituudella" testaa. Mulla on sekä A7R II että A6000 ja näillä FE 70-200 tosiaan on erittäinkin nopsa tarkentaja, kun taas vanhassa A7R:ssäni tarkennus on melko matelua. Runko tosiaan merkkaa aivan hemmetisti näissä sensoritarkentajissa.Kalainen kirjoitti:Molemmat Batikset ovat puolestaan nopeita ja tämä FE 70-200 menee samaan luokkaan. Pitää myös huomioida, että testasin linssiä normi A7:lla. Uudemmathan ovat nopeampia ja A6000 varmaan nopein. Eli runkokin vaikuttaa. Urheilukuvaamisen tai vastaavan näkökulmasta en uskalla mennä arvioimaan, kun minulla ei sellaisesta ole kokemusta lainkaan ja niissä on ihan omat vaatimuksensa.
-Toni
Cameralabsin Gordon Laing on muuten kuvannut A6000+ FE 70-200 kombolla 2 viimeistä Tour De Francea, varsin kelpo jälkeä tullut ainakin tuossa lajissa reilun 500 Euron halpisrungolla
http://www.cameralabs.com/features/Phot ... de_France/
-
Toiveisiisi saatetaan vastata ;)tn1krr kirjoitti:Tälläinen testaus eri laijeissa olisi varsin tervetullutta, tosin jos mahdollista niin koita saada testiin joko A6000 tai A7R II, niissä on tosiaan tuo sensori-PDAF kokonaisuutena aika paljon aiempia edellä. Ylipäätään Sonyn peilittömien käytöstä action/urheilu-kuvauksessa on tosi vähän hyvin tehtyjä testejä.Kalainen kirjoitti:Joo, hyvä kun kommentoit ja kerrot omista kokemuksista. Juuri tähän tarkentamisen nopeuteen liittyvät kokemukset on aika subjektiivisia ja riippuu paljon siitä, mitä kuvataan ja mitä kuvaaja odottaa (itse tarkennus tietysti toimii tiettyjen lakien alaisena). Mulla on blogiin varmaan syksymmällä tulossa pieni juttu FE 70-200:sta urheilukuvauksessa, että sitäkin kautta käsitys putken suorituskyvysta tarkentuu.tn1krr kirjoitti: IMO FE 70-200 on nopeampi kuin Batis 85 jos samalla "pituudella" testaa. Mulla on sekä A7R II että A6000 ja näillä FE 70-200 tosiaan on erittäinkin nopsa tarkentaja, kun taas vanhassa A7R:ssäni tarkennus on melko matelua. Runko tosiaan merkkaa aivan hemmetisti näissä sensoritarkentajissa.
-Toni
Cameralabsin Gordon Laing on muuten kuvannut A6000+ FE 70-200 kombolla 2 viimeistä Tour De Francea, varsin kelpo jälkeä tullut ainakin tuossa lajissa reilun 500 Euron halpisrungolla
-
- Viesti:
Joo, eli Esa kokeilee Sonyn FE 70-200:sta urheilukuvauksessa A6000 rungolla muutamissa peleissä ja tehdään siitä sitten juttu tuonne blogin puolelle. Tässä on sekin hyvä puoli, että saadaan lisää suomalaisten Sony Alpha-kuvaajien juttuja blogiin. Parhaimmillaan tuo mun blogi on siinä kun suomalaiset kuvaajat jakaa tekemisiään muille suomalaisille kuvaajille. Tulee juttuja eri näkökulmista jne. Mielellään julkaisen muiden tekemiä juttuja ja haastattelujakin teen toisille. :-)eetu1978 kirjoitti:Toiveisiisi saatetaan vastata ;)tn1krr kirjoitti:Tälläinen testaus eri laijeissa olisi varsin tervetullutta, tosin jos mahdollista niin koita saada testiin joko A6000 tai A7R II, niissä on tosiaan tuo sensori-PDAF kokonaisuutena aika paljon aiempia edellä. Ylipäätään Sonyn peilittömien käytöstä action/urheilu-kuvauksessa on tosi vähän hyvin tehtyjä testejä.Kalainen kirjoitti: Joo, hyvä kun kommentoit ja kerrot omista kokemuksista. Juuri tähän tarkentamisen nopeuteen liittyvät kokemukset on aika subjektiivisia ja riippuu paljon siitä, mitä kuvataan ja mitä kuvaaja odottaa (itse tarkennus tietysti toimii tiettyjen lakien alaisena). Mulla on blogiin varmaan syksymmällä tulossa pieni juttu FE 70-200:sta urheilukuvauksessa, että sitäkin kautta käsitys putken suorituskyvysta tarkentuu.
-Toni
-Toni
-
Ymmärrän kysymyksen, mutta jatkokysymys kuuluu kuitenkin: Miksi se pitää saada pois päältä - tai miksi se pitää saada pois päältä niin usein, ettei jaksa valikkojen kautta?Sahaaja kirjoitti:Kysymys johon voisin löytää vastauksen dprevyyn sivuilta mutta kysyn kuitenkin.
Näissä A7?? malleissa missä on kuvanvakaaja niin saako vakain päälle/pois jollekin napille customoitua vai mennäkkö aina valikkojen kautta?
Kennovakaaja löytyy A7II, A7sII ja A7rII malleista
-
Liioitellusti sama asia jos af/mf olisi valikkojen kautta vaihdettavissa.
Mielestäni olisi hyvä jos vakaajan saisi omalle napille, ainakin tarvittaessa.
Jos vaikka on pysyvästi valikon takana niin löytyykö sitten alku,- vai loppupäästä valikkoa?
Sen verran vielä, kun vakaajaa näissä vähän mainostetaankin niin sen käyttöön oton olettaisin olevan tarvittaessa helppoa ja nopeaa, ainakin tämän hinta luokan kamerassa.
Vanhemmissa malleissa vakain omalla kytkimellä.
Jos vaikka on pysyvästi valikon takana niin löytyykö sitten alku,- vai loppupäästä valikkoa?
Sen verran vielä, kun vakaajaa näissä vähän mainostetaankin niin sen käyttöön oton olettaisin olevan tarvittaessa helppoa ja nopeaa, ainakin tämän hinta luokan kamerassa.
-
Mulla on on vakaaja on/off konffattu Fn-Menuun eli ns. pop-up pikavalikkoon A7R II:ssä. Nappia en moiselle uhraisi, en muista voiko tuolle oman napin antaa.Sahaaja kirjoitti:Liioitellusti sama asia jos af/mf olisi valikkojen kautta vaihdettavissa.
-
Ok, hyvä juttu, tarvittaessa nopeasti saatavilla.tn1krr kirjoitti:Mulla on on vakaaja on/off konffattu Fn-Menuun eli ns. pop-up pikavalikkoon A7R II:ssä. Nappia en moiselle uhraisi, en muista voiko tuolle oman napin antaa.Sahaaja kirjoitti:Liioitellusti sama asia jos af/mf olisi valikkojen kautta vaihdettavissa.
Ei tästä enempää.... jatkakaa....
-
Just. Omasta puolestani totean, että aika p*rseestä olisi noilla teleillä kuvata, jos kyljestä puuttuisi vakaajan kytkin.temama kirjoitti:Ei ole sama asia, edes liioitellusti. Kennovakaaja toimii nätisti taustalla, ei sitä tarvitse ottaa normaalisti pois päältä.Sahaaja kirjoitti:Liioitellusti sama asia jos af/mf olisi valikkojen kautta vaihdettavissa..
-
Eiköhän näistä vakaajallisista teleistä tahdo putkesta kytkin löytyä. Esim. tuossa Sony FE 70-200/4 OSS:ssä sellainen on. A Mount 70-400:ssani taasen ei sellaista ole kun siinä ei ole vakaajaakaan :) IBIS:in saa tosiaan pop-up valikosta helposti päälle/pois.PekkaSav kirjoitti:Just. Omasta puolestani totean, että aika p*rseestä olisi noilla teleillä kuvata, jos kyljestä puuttuisi vakaajan kytkin.temama kirjoitti:Ei ole sama asia, edes liioitellusti. Kennovakaaja toimii nätisti taustalla, ei sitä tarvitse ottaa normaalisti pois päältä.Sahaaja kirjoitti:Liioitellusti sama asia jos af/mf olisi valikkojen kautta vaihdettavissa..
Ja on olemassa ihan hyviä syitä laittaa IBIS pois päältä, jos esim. jalustalla kuvatessa haluaa parhaan piirron lasista irti
http://blog.kasson.com/?p=8391
-
Vakaajallisissa putkissa joista kytkin löytyy, niin homma hoituu tietysti vanhan liiton tyyliin.tn1krr kirjoitti:Eiköhän näistä vakaajallisista teleistä tahdo putkesta kytkin löytyä. Esim. tuossa Sony FE 70-200/4 OSS:ssä sellainen on. A Mount 70-400:ssani taasen ei sellaista ole kun siinä ei ole vakaajaakaan :) IBIS:in saa tosiaan pop-up valikosta helposti päälle/pois.PekkaSav kirjoitti:Just. Omasta puolestani totean, että aika p*rseestä olisi noilla teleillä kuvata, jos kyljestä puuttuisi vakaajan kytkin.temama kirjoitti: Ei ole sama asia, edes liioitellusti. Kennovakaaja toimii nätisti taustalla, ei sitä tarvitse ottaa normaalisti pois päältä.
Ja on olemassa ihan hyviä syitä laittaa IBIS pois päältä, jos esim. jalustalla kuvatessa haluaa parhaan piirron lasista irti
http://blog.kasson.com/?p=8391
Käsittääkseni puhe oli kuitenkin kennovakaajasta. Kuten kirjoitin aikaisemmin, niin sellaisissa tilanteissa (kuten jalusta kuvaus) on varmasti aikaa tarpeeksi kytkeä myös kennovakaaja pois päältä vaikka valikosta, samalla kun laittelee kameraa jalustalle.
-
Saa tokkiinsa ja meikkishän on noin duunannukin ja taajassa käytössä on peukkunapin alla A7II:ssa. Video-valo-timelapsekuvaaja sanoo heippa. Mulle todella mukava nappi olla suoraan nahalla.Sahaaja kirjoitti:Kysymys johon voisin löytää vastauksen dprevyyn sivuilta mutta kysyn kuitenkin.
Näissä A7?? malleissa missä on kuvanvakaaja niin saako vakain päälle/pois jollekin napille customoitua vai mennäkkö aina valikkojen kautta?
Onhan näissä omat sonyisminsa mut on nää kuitenkin aikamoisia pelejä. Nimim. A7SII houkuttaa todella. 100fps fullhd fullframe kuullostaa todella, todella, todella leikkipitoiselta ominaisuudelta sekä työ-, että harrastelupuuhasteluun.
Showreel:
https://vimeo.com/814152881
https://vimeo.com/814152881
-
KARWY
Mukava & taiatava kaveri teki hyvän apuohjelman Sonyn ARW2 raw pakkauksen mahdollisesti aiheuttamien virheiden korjaamiseen:
http://www.dpreview.com/forums/post/56535255
1. Esimerkki softan tekemistä korjauksista:
http://www.dpreview.com/forums/post/56539866
2. Esimerkki, nyt tähtivanoja korjaamassa:
http://www.dpreview.com/forums/post/56542394
Sanoisinko, että hyvää työtä!
http://www.dpreview.com/forums/post/56535255
1. Esimerkki softan tekemistä korjauksista:
http://www.dpreview.com/forums/post/56539866
2. Esimerkki, nyt tähtivanoja korjaamassa:
http://www.dpreview.com/forums/post/56542394
Sanoisinko, että hyvää työtä!