Mikä suodin Objektiivin suojaksi..?

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
ape69

Mikä suodin Objektiivin suojaksi..?

Viesti Kirjoittaja ape69 »

Morjens kaikille.. :) Mikä Filter kannattaa ostaa uuden lasin suojaksi..? Tykkään itse käyttää suojia.. koska ne on paljon helpompi puhdistaa kun itse linssi.. Hinta alle 60e..Protector vai Uv..? Kiitos tuas mielipiteestä :)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Polarisaattori, koska sillä on jokin oikea funktiokin. Sen voi ottaa pois mikäli valovoimaa tarvii lisää.
moonshine

Viesti Kirjoittaja moonshine »

Maffer kirjoitti:Polarisaattori, koska sillä on jokin oikea funktiokin. Sen voi ottaa pois mikäli valovoimaa tarvii lisää.
+1.

Jos videointia harrastaa, myös parin-kolmen aukon nd vois olla ok-valinta.
ape69

Nyt on nolattava itsensä.. :) Eli tarkoitatteko tätä:

http://www.digitarvike.fi/hoya_hd_digit ... larisaatio
OskuK

Re: Mikä suodin Objektiivin suojaksi..?

Viesti Kirjoittaja OskuK »

ape69 kirjoitti:Morjens kaikille.. :) Mikä Filter kannattaa ostaa uuden lasin suojaksi..? Tykkään itse käyttää suojia.. koska ne on paljon helpompi puhdistaa kun itse linssi.. Hinta alle 60e..Protector vai Uv..? Kiitos tuas mielipiteestä :)
Se musta muovinen, joka oli ostettaessa siinä, se on paras. Ei haittaa piirtoa, ei hajoa etulinssille, eikä lisää haamukuvaa -ja on todella helppoa pitää puhtaana.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
xbowman

Viesti Kirjoittaja xbowman »

Kyllä Osku tietää tämän asian. Itse sössin yhden etulinssin vaihtokuntoon jonninmoisen ns suojasuotimen ansiosta.
ape69

Ok....
Miksus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miksus »

Halvin mahdollinen laadukkaan merkin perussuodin, hinta/laatusuhde paras.
emerik

Viesti Kirjoittaja emerik »

ape69 kirjoitti:Morjens kaikille.. :) Mikä Filter kannattaa ostaa uuden lasin suojaksi..? Tykkään itse käyttää suojia.. koska ne on paljon helpompi puhdistaa kun itse linssi.. Hinta alle 60e..Protector vai Uv..? Kiitos tuas mielipiteestä :)
Aika sama minkä uv suojan ostat. B+W, Kenko, Marumi ja Haida sekä Hoya noita yleisimpiä merkkejä.

En tiedä objektiiviasi tai omistatko jalustaa, mutta tosiaan kannattaa harkita myös pyöropolarisaatio ja nd suotimia. Kummallakin on oma paikkansa kuvaajan laukussa.
ape69 kirjoitti:Nyt on nolattava itsensä.. :) Eli tarkoitatteko tätä:

http://www.digitarvike.fi/hoya_hd_digit ... larisaatio
Tuokin ajaa asiansa.
DorianBlue

Viesti Kirjoittaja DorianBlue »

Ei ne etulinssin naarmut näy kuvassa. Kommandona vaan. Vastavalosuoja riittää meikäläiselle. Ekaan settiin tuli hommattua filtterit, ja ainoa paikkansa puolustanut kapine oli tosiaan polarisaatiosuodin. Sekin meni putken mukana seuraavalle omistajalle. En ole nähnyt tarpeelliseksi hommata vastaavaa nykysettiin.
Smith & Wesson: the original point-and-shoot interface
Kryptos
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Jees, ihan pienistä skraaduista ei ilmeisesti kannata hikeentyä.
http://www.lensrentals.com/blog/2008/10 ... -scratches

Nojoo, onhan se lasi hyvä pitää naarmuttomana. Eivät ne naarmut kuvaa myöskään paranna. Mafferin ehdotus pyöröpolasta on asiaa. Muistan kuulleeni tai lukeneeni jostakin (ettei olisi Mafferilta?), että joltakin oli pamahtanut UV suoja obiskasta sellaisella voimalla päreiksi, että etulinssi oli täynnä pientä mikrokraateria sen seurauksena.
Sapere aude.
---
flickr
ape69

Kiitoksia herrat.. Tuota sigman 24mm 1.4 art.. Olisi harkinnassa..
rolsen

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Ei mitään (suoja)suotimia, *sensuroitu* vaan kuvanlaatua. 30v kuvannut, ilman suotimia, eikä mitään ongelmia. -Tietty jos kuvaat vaikka motocrossia, niin suodin lie paikallaan.
poweri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja poweri »

Tässäkään kuvaus tilanteessa ei ollut suotimia, pelkkä vastavalosuoja vain, ropinan jälkeen kylläkin kurkkasin obiskan ulommaista linssiä saiko osumaa? Ja jos suodin olisi ollutkin niin sitten olisi särkynyt suodin ja linssi :) Joskus tuuria on matkassa

Kuva_MG_64071500 by remes photography, on Flickr
kuka ampus? Who's shooting?

6D&EosM|EF 100 IS L F2,8|EF 16-35 F4 IS|EF 24-105 L|EF 50/1.4|EF 70-200 2,8 L II |HELIOS|EF Extender X2 III|EX 580 II|EX 430 II|YN 560|YashicaFX-D|Yashica FX-3|Benro|Mannfrotto|Sirui|And a bunch of other sh*t....
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

Tämä aihe kannattaisi laittaa "pysyvien tiedotteiden" joukkoon :-)
--------
Aves!
Ray!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ray! »

B&W MRC tai Heliopan. Halpa ei olle hyvä.
Whig

Re: Mikä suodin Objektiivin suojaksi..?

Viesti Kirjoittaja Whig »

Itse sanoisin, että ei mitään suojaa kuvatessa normaalisti mutta jos kuvailee paikassa/tilanteessa tms. jossa voi etulinssi olla vaarassa niin ehkä jonkinlaista UV suodinta tms. saattaisin pitää etulinssin suojana.
Huuto.net <- Objektiiveja yms. Canoniin yms.
Flickr
Instagram
SuperDrive

Viesti Kirjoittaja SuperDrive »

UV-suodatin on tehty suodattamaan ultraviolettivaloa. Sen käyttö suojasuotimena on toissijainen käyttötarkoitus. Digikamera ei UV-suodatusta tarvitse, koska kamerassa on jo sellainen. Siksi on kehitetty erityinen suojasuodin, joka ei suodata mitään. UV-suodattimen ongelma on, että se saattaa hieman vaimentaa sinistä valoa. Siksi suojasuodin on periaatteessa parempi digikameralla.

Ihmisillä on ihmeellisiä spekulointeja siitä, miten suojasuodin rikkoo linssejä. Onko tästä mitään muuta kuin anekdootista tietoa tai spekulointeja Toisaalta ei niitä linssejä pidäkään pudotella. Yleensä noita käytetään estämään naarmuuntumista
Matti_JH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Joku joskus käytti sellaista kielikuvaa kuin että suodin on kuin auton istuimensuoja. Se ei ole yhtä mukava kuin penkin oma päällyste, mutta pysyvätpä penkit paremmassa kunnossa seuraavaa omistajaa varten.
Viimeksi muokannut Matti_JH, Syys 09, 2015 12 : 09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
telf

Viesti Kirjoittaja telf »

Hel_NiS kirjoitti:Joku joskus käytti sellaista kielikuvaa kuin että suodin on kuin auton istuimensuoja. Se vie se ei ole yhtä mukava kuin penkin oma päällyste, mutta pysyvätpä penkit paremmassa kunnossa seuraavaa omistajaa varten.
aika osuva!

TE
Vastaa Viestiin