Gumbölen kartanon padolla (pari uutta kuvaa)
-
- Viesti:
Juu - kyllä minulta löytyy amatöörinäkin siviilirohkeutta tykätä joistakin omista kuvistani, vaikka kokeneemmat olisivatkin toista mieltä. Kritiikki ja kommentit saavat minut kuitenkin aina miettimään kuviani uudelleen; mikä kuvassa oli sellaista josta pidin itse, ja miksi se ei kenties puhutellut muita.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
Mä olen sommittelun suhteen auttamattoman puritaani ja konservatiivi. Kaikki mikä ei tuo kuvan vaikuttavuuteen lisää tehoa vielä sitä pois. (Mikään ei tietenkään estä muita tykkäämästä myös ruuhkaisemmista kuvista.)
Siksi en omista ultralaajista, koska en osaisi sillä kuvata. Jo 24 mm kinomilleissä on omille sommitelmille tarpeeksi haastava. (Ainakin täällä Suomessa.)
Mun mielestä toi kakkosversio paljastaa viimeistään auttamatta sen, että sommittelu ei vaan toimi. Kuvakulma on kiva muttei se kanna yksinään.
Omaan silmään ihan liikaa tavaraa edelleen; samoin oikea reuna on häiritsevä. Ei kunnon kiintopisteitä ja tarpeeksi mielenkiintoa. Kuvan tunnelma ja tarina jäävät auki.
Kun tuota paikkaa on käyty niin moneen kertaan ihmettelemässä, olisi mielenkiintoista nähdä siitä myös jollain tavanomaisemalla polttovälillä tehty poiminta.
Siksi en omista ultralaajista, koska en osaisi sillä kuvata. Jo 24 mm kinomilleissä on omille sommitelmille tarpeeksi haastava. (Ainakin täällä Suomessa.)
Mun mielestä toi kakkosversio paljastaa viimeistään auttamatta sen, että sommittelu ei vaan toimi. Kuvakulma on kiva muttei se kanna yksinään.
Omaan silmään ihan liikaa tavaraa edelleen; samoin oikea reuna on häiritsevä. Ei kunnon kiintopisteitä ja tarpeeksi mielenkiintoa. Kuvan tunnelma ja tarina jäävät auki.
Kun tuota paikkaa on käyty niin moneen kertaan ihmettelemässä, olisi mielenkiintoista nähdä siitä myös jollain tavanomaisemalla polttovälillä tehty poiminta.
-
- Viesti:
Sommittelu ei toimi, olen samaa mieltä. Kuvassa on kivoja elementtejä ja tietysti muistikuvani paikasta tekee siitä minulle kiinnostavamman, mutta siinä pitäisi punctum jotta siitä tulisi kiinnostavampi.
Hyvä ehdotus optiikasta. Seuraavaksi katson maisemaa 24-105 f/4:n tai 100mm f/2.8:n läpi. Minun täytyy yleensäkin oppia ymmärtämään eri polttovälejä paremmin.
Hyvä ehdotus optiikasta. Seuraavaksi katson maisemaa 24-105 f/4:n tai 100mm f/2.8:n läpi. Minun täytyy yleensäkin oppia ymmärtämään eri polttovälejä paremmin.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
-
- Viesti:
Kiitoksia oikein paljon. Kiva kuulla. On siellä joukossa sellaisia, joihin olen itsekin melko tyytyväinen. Monissa kuvissani on elementtejä joista pidän ja jotka koen onnistuneiksi, vaikka muuten kuvissa olisikin paljon parannettavaa ja kokonaisuutena ne olisivatkin vaatimattomia. Kuten usein ovatkin. Jos tosin jakaisin vain kuvia joihin olen täysin tyytyväinen, en tuskin olisi jakanut ensimmäistäkään.
Kritiikki auttaa näkemään kuvat toiselta näkökulmalta, ja mahdollistaa osaltaan kehityksen.
Paljon on parannettavaa, tiedostan sen täysin, mutta antoisaa on harrastaa virheineen kaikkineen.
Kritiikki auttaa näkemään kuvat toiselta näkökulmalta, ja mahdollistaa osaltaan kehityksen.
Paljon on parannettavaa, tiedostan sen täysin, mutta antoisaa on harrastaa virheineen kaikkineen.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
Hieno asenne.
Vaikka omat kommentit saattavat vaikuttaa tylyiltä, ne on vain pikaisia omia huomioita, miten kuvasta tai siitä seuraavasta kuvasta saattaisi saada paremman. Tarkoitus on tässä ympäristössä jeesata tavallaan.
Toki kuvissa on monesti paljon hyvääkin, siitä vain ei tule kirjoiteltua. Toisaalta, jos kuvan tärkein elementti on pielessä, se ei paljon auta... :)
Vaikka omat kommentit saattavat vaikuttaa tylyiltä, ne on vain pikaisia omia huomioita, miten kuvasta tai siitä seuraavasta kuvasta saattaisi saada paremman. Tarkoitus on tässä ympäristössä jeesata tavallaan.
Toki kuvissa on monesti paljon hyvääkin, siitä vain ei tule kirjoiteltua. Toisaalta, jos kuvan tärkein elementti on pielessä, se ei paljon auta... :)
-
Lato kuva olisi varsin toimiva, jos ei olisi liian läheltä kuvattu, lisää tilaa etualalle niin alkaa pelittämään.
Kuvauksellinen kohde, eikun uusi yritys.
Onhan nuo pallukat hieman koomiset ;D
Tästä viimeisestä puro kuvasta hävisi väljyys ja ulottuvuus.
Laajiskuvia ei kannata hirmuisesti kroppailla, menee vellit ja puurot sekaisin.. Minnekkäs suuntaan se vesi nyt oikein laskeutuukaan :D
Ensimmäinen parempi, vaikka siinä ärsyttääkin tuo oikea reunus missä näkyy tienpuoli?
Laajiskuvia ei kannata hirmuisesti kroppailla, menee vellit ja puurot sekaisin.. Minnekkäs suuntaan se vesi nyt oikein laskeutuukaan :D
Ensimmäinen parempi, vaikka siinä ärsyttääkin tuo oikea reunus missä näkyy tienpuoli?
-
- Viesti:
Laitoin tuon viimeisen esimerkiksi rajauksen vaikutuksesta. Kuvan ongelmat eivät ratkea jälkikäteen tehdyllä rajauksella. Se pitää miettiä uudelleen paikan päällä.hassel kirjoitti:Lato kuva olisi varsin toimiva, jos ei olisi liian läheltä kuvattu, lisää tilaa etualalle niin alkaa pelittämään.
Ladosta voisi ottaa toisen hieman etäämmältä, ja jälkikäsittelykin on tolppien osalta ylikorostunut, huomaan. Jatkan tätä teemaa kun taas käyn tuolla, palaute mielessäni.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr