Tämän hetken paras tasku/pokkarikamera?
-
- Viesti:
Tämän hetken paras tasku/pokkarikamera?
Canon G7 X ?
Hakusessa siis mielellään:
-edes pieni zoomi
-lyhyt tarkennusetäisyys
-valovoimainen optiikka
-hyvä kuva, raw ei välttämätön
-maiharin taskuun sopiva
-hinta max 1 000e
Rohkeasti vaan omia mielipiteitä, otetaan vastaan.
Hakusessa siis mielellään:
-edes pieni zoomi
-lyhyt tarkennusetäisyys
-valovoimainen optiikka
-hyvä kuva, raw ei välttämätön
-maiharin taskuun sopiva
-hinta max 1 000e
Rohkeasti vaan omia mielipiteitä, otetaan vastaan.
-
Kyllä taskuun ottaisin mieluummin G7 X:n tai Sonyn RX100-sarjalaisen. Tuo on sentään 100 grammaa painavampi. Toki se menee taskuun, mutta on 400 gramman kamera siellä aika ikävä. Kennokoossa ei ole kamalaa eroa. Tuo on kroppikertoimella 2,2, kun Canon on 2,7 (3:2). Ero vastaa 0,6 aukkoa. 4:3 suhteella tosin ero kasvaa.pndragon kirjoitti:Noilla spekseillä ehdottaisin Panasonic lx100:sta.
-
- Viesti:
RX100/G7X. Eikös niissä ole aika sama kennokin?
Jesse Kyytinen
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
-
Ilmeisesti suurinpiirtein. G7X:ssä on muuten paras matalien herkkyyksien dynamiikka kaikista Canoneista. Mutta eiköhän RX100 M3 ole noista kunkku sittenkin kun ajatellaan kokonaisuutta.JKyytinen kirjoitti:RX100/G7X. Eikös niissä ole aika sama kennokin?
Minulla on RX100 M2 ja Coolpix A pokkareina. Jostain syystä kuvaan paljon enemmän Coolpix A:lla, se oikeasti järkkäritasoinen kuvanlaatu vaan houkuttaa... Kokemukseni mukaan 1" kennoiset kamerat vastaavat käytännössä enemmän 10 kuin 20mpx kameroita.
Hieman on pyörinyt mielessä korvata RX100 Nikon J5:llä joka on saanut erittäin myönteiset arviot (ja on järkkäri). Aivan yhtä taskukokoinen J5 ei kumminkaan ole.
-
Toinen ääni tälle. Juuri tein itse samaisen kategorian valintakierroksen; iteroimalla kuten nykyään asiaan kuuluu. Vertailulistalla mm. G7X, G1X Mk 2, LX100, Sonyn RX100 III ja Nikonin 1 J5.pndragon kirjoitti:Noilla spekseillä ehdottaisin Panasonic lx100:sta.
Ei tämä aivan jokaiseen taskuun mahdu mutta kuvanlaatu on todella hyvä "pikkukennoiseksi".
Vertailuja löytyy netti pullollaan ja youtubesta muutama kattava testi.
-
- Viesti:
Omaa valintaa ei uskalla tyrkyttää,mutta kerron kuitenkin.
Minulla on käytössä Canon M3(aiemmin M1).Näppärä pikkukamera jonka kuvanlaadussa ei ole moittimista. Minulla rungossa on pääasiassa kiinni M11-22.
Näin kesäisin käytössä paljonkin perhosretkillä. Uudemmassa mallissa kääntyvä näyttö on hyvä lisä vanhaan malliin. Käyttötarkoituksena lähinnä biotooppikuvat ja laajislähikuvat joita tuolla voi ottaa.Zoomin lähin tatkennusetäisyys on vain 15cm ja suurin suurennos 0,3x.
Keväällä kun tele oli DSRL rungossa niin mukana oli myös Sigma 50/2.8 makro jonka saa M kiinni adapterilla. Pelaa hyvin.
Kantolaitteena Lowepro Dashpoint 30. Tuosta se on nopsaa käyttövalmiina.Perhosethan ei odottele.
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... kku-harmaa
M3 ei ole tarkoitettu servo kuvaajille.
http://jarkko.1g.fi/kuvat/01+UUDET/
Minulla on käytössä Canon M3(aiemmin M1).Näppärä pikkukamera jonka kuvanlaadussa ei ole moittimista. Minulla rungossa on pääasiassa kiinni M11-22.
Näin kesäisin käytössä paljonkin perhosretkillä. Uudemmassa mallissa kääntyvä näyttö on hyvä lisä vanhaan malliin. Käyttötarkoituksena lähinnä biotooppikuvat ja laajislähikuvat joita tuolla voi ottaa.Zoomin lähin tatkennusetäisyys on vain 15cm ja suurin suurennos 0,3x.
Keväällä kun tele oli DSRL rungossa niin mukana oli myös Sigma 50/2.8 makro jonka saa M kiinni adapterilla. Pelaa hyvin.
Kantolaitteena Lowepro Dashpoint 30. Tuosta se on nopsaa käyttövalmiina.Perhosethan ei odottele.
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... kku-harmaa
M3 ei ole tarkoitettu servo kuvaajille.
http://jarkko.1g.fi/kuvat/01+UUDET/
-
Missä menee pokkarin ja ei_pokkarin raja?
Onko pokkari (pocket camera?) todella taskussa kannettava kuvanottovempain, vai onko sitä tarkoitus raahata enemmän tai vähemmän kookkaassa laukussa ja ehkä olkahihnan päässä.
Mun eka kamera oli kokispullollon korkkeja keräämällä saatu pitkulainen ja pieni filmikamera. Olisko ollut -60-luvun loppua. Se painoi niin vähän, että kulki kauluspaidan rintataskussa hyvin. Oli nääs aika pähee napata esille ja ottaa kuva. Silloin tuli kuvattuakin. Kuvanlaatu ei ollut kovin hyvä, mutta kyllä niistä kohteen tunnisti.
Onko nykyään tällaisia oikeita pokkareita ollenkaan.
Onko pokkari (pocket camera?) todella taskussa kannettava kuvanottovempain, vai onko sitä tarkoitus raahata enemmän tai vähemmän kookkaassa laukussa ja ehkä olkahihnan päässä.
Mun eka kamera oli kokispullollon korkkeja keräämällä saatu pitkulainen ja pieni filmikamera. Olisko ollut -60-luvun loppua. Se painoi niin vähän, että kulki kauluspaidan rintataskussa hyvin. Oli nääs aika pähee napata esille ja ottaa kuva. Silloin tuli kuvattuakin. Kuvanlaatu ei ollut kovin hyvä, mutta kyllä niistä kohteen tunnisti.
Satunnainen kuvailija. Järki järkeistää käyttäytymistäni kuin lobbari.
Negatiiveista positiiveja: VMP Värillisen Maskin Poistaja.
-
- Viesti:
Sama kategoria taskukamera, G1X2 ehdokkaana? Taakukameraksi sellaisesta jätistä ei ole.PAP kirjoitti:pndragon kirjoitti:Toinen ääni tälle. Juuri tein itse samaisen kategorian valintakierroksen; iteroimalla kuten nykyään asiaan kuuluu. Vertailulistalla mm. G7X, G1X Mk 2, LX100, Sonyn RX100 III ja Nikonin 1 J5.
Jesse Kyytinen
-
Lisätään siis listalle Fuji X30. Mutta ei kai se aivan voittaja-aineista tässä vertailussa ole kumminkaan?PAP kirjoitti:Toinen ääni tälle. Juuri tein itse samaisen kategorian valintakierroksen; iteroimalla kuten nykyään asiaan kuuluu. Vertailulistalla mm. G7X, G1X Mk 2, LX100, Sonyn RX100 III ja Nikonin 1 J5.pndragon kirjoitti:Noilla spekseillä ehdottaisin Panasonic lx100:sta.
Ei tämä aivan jokaiseen taskuun mahdu mutta kuvanlaatu on todella hyvä "pikkukennoiseksi".
LX100:n pointtina voisi olla, että siinä on hieman suurempi kenno kun 1" sarjalaisissa.
Eikä yksikään kamera ole aivan napakymppi.PAP kirjoitti:Vertailuja löytyy netti pullollaan ja youtubesta muutama kattava testi.
-
- Viesti:
-
-
Juu, itselläkin oli alkuun pieni ennakkoluulo näihin viihde-elektroniikkajätteihin kameravalmistajana, mutta nykyään mielestäni Sony, Panasonic ja Samsung ovat kaikki todistaneet osaamisensa ja valmistavat laadukkaita kameroita kuten A7, GH4 ja NX1.Miksus kirjoitti:Juu, itse olen tykästynyt malliltaan tuohon G7 X kameraan, ajattelin kuulla mielipiteitä muilta ja tuo LX100 vaikuttaa myös hyvältä mutta että Panasonic-merkkinen kamera.... 😐
-
- Viesti:
Dprevjöö tykkäsi panasta vielä puoli vuotta sitten...
http://www.dpreview.com/articles/740073 ... up-2014/11
http://www.dpreview.com/articles/740073 ... up-2014/11
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
Mulla oli aikaisemmin simpukkamalli puhelin, joka oli kätsy, mutta liian painava kauluspaidan rintataskuun. Sopinut se kyllä olisi.fieroman kirjoitti:Onhan niitä. Niitä kutsutaan vaan puhelimiksi ja kuvan laatukin on paremmissa oikein hyvä.Sakke_K kirjoitti:Toivottavasti ei! ;-)Jovala kirjoitti:Kuvanlaatu ei ollut kovin hyvä, mutta kyllä niistä kohteen tunnisti.
Mutta nää älypuhelimet - perhana mitä tiiliskiviä. Jos tollasen saa jotenkin rintataskuun, niin paidan saa ripustaa päälleen henkseleillä.
Mutta asiana olen samaa mieltä: Kulkeehan toi puhelin nykyään enemmän mukana kuin kokiskamera aikanaan.
Vaimolla on Pansonic Lumix, jossa on suhteellisen hyvä (elektromekaaninen) zoom. Mutta (huonona puolena) ainakaan tästä mallista ei saa kuvia raakamuodossa ulos.
Satunnainen kuvailija. Järki järkeistää käyttäytymistäni kuin lobbari.
-
Itse mietiskelen juuri samaa asiaa. Puhelin on kuitenkin minulle tärkeämpi roudattava kuin pokkari eikä aina tuon kännykän kuvausteho riitä. Itse mietin, että millä hemmetin tekosyyllä saisi työnantajan hyväksymään tuollaisen hankinnan:
http://www.trustedreviews.com/panasonic-cm1-review
http://www.trustedreviews.com/panasonic-cm1-review
-
Koska et selvästikään etsi absoluuttisesti parasta pokkaria, niin eikös tuo valinta ole jo tehty? Parhaan etsiminenhän on helppoa. Klikkaa itsensä vain dxomarkiin ja vertaa numeroita keskenään. Etsit siis hintaluokassaan houkuttelevinta pokkaria ja houkuttelevuus on asia, jota ei voi mitata. Nuo ehdotetut vertailukelpoiset kamerat ovat kuitenkin teknisesti suhteellisen lähellä toisiaan, joten valinta pitää tehdä jollain muulla kriteerillä kuin mittausarvoilla. Ergonomia! Mielikuvat!Miksus kirjoitti:Juu, itse olen tykästynyt malliltaan tuohon G7 X kameraan, ajattelin kuulla mielipiteitä muilta ja tuo LX100 vaikuttaa myös hyvältä mutta että Panasonic-merkkinen kamera.... 😐
Smith & Wesson: the original point-and-shoot interface
-
'Miksus kirjoitti:Juu, itse olen tykästynyt malliltaan tuohon G7 X kameraan, ajattelin kuulla mielipiteitä muilta ja tuo LX100 vaikuttaa myös hyvältä mutta että Panasonic-merkkinen kamera... 😐
Tuo on helposti ratkaistu; ostat saman kameran Leica-merkkisenä, jipii! ;-)
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"