käsittely "vanhanaikainen look a like"
kommentit teretulleita.
Kyllä, mutta eri tavalla toteutettuna. Tai ainakin minulle tuo ei toimi.loratsu kirjoitti: Niissä selitetään miksi valonlähteet silmissä on just hyvä..
Ei kai niissä tuollaisia toteutuksia ole? Muutenkaan en suosi apinointia, vaikka alussa ovatkin opettavaisia. Vanha kulunut ohje sanoo, että opettele ensin tekemään oikein, jotta voit sitten tehdä "väärin". Nyt on lähdetty tuon silmissä olevan valonlähteen kanssa väärin päin liikkeelle. Tutkipa niitä kirjoja uudestaan ja vertaa omaan kuvaasi. Sitten kuvaat lisää... ja lisää. Kyllä se siitä.loratsu kirjoitti:Kiitos kommenteista.
Kapa katso henkilökuvauksen valaisua tutoriaaleja/kirjoja. Niissä selitetään miksi valonlähteet silmissä on just hyvä..
Nillitystä? Kun pyydetään mielipiteitä, niin silloin annan niitä silloin tällöin, ja rehellisesti. Jos joku pitää niitä nillityksenä, niin antaa olla.Ville^K kirjoitti: (noi mutinat on aika pientä nillitystä). Mukava että postasit!
Puhuin omista kommenteistani mutta pointtisi on silti totta. Sanavalintani oli huono.kapama-7 kirjoitti:Nillitystä? Kun pyydetään mielipiteitä, niin silloin annan niitä silloin tällöin, ja rehellisesti. Jos joku pitää niitä nillityksenä, niin antaa olla.Ville^K kirjoitti: (noi mutinat on aika pientä nillitystä). Mukava että postasit!
Rehellinen mielipide on aina sellaista, mikä antaa kuvaajalle ajattelemisen aihetta, oli se sitten millaista tahansa.
Kapa
jep. sorry mutta en tiedä kuvaatko henkilöitä tai arvostelet kuvaajia. jonkun verran kuvannut henkilöitä (älä ymmärrä väärin. opettelen kokoajan.. mukavan vaikea alue) kritiikkis on sen verran kiinostavaa niin kiinostaa tietää mihin olisit itse sijoittanut 120 cmm octan. ja en ittuile. kiinostaa tietää. oon kuvannut myös ihan täysipäiväisessä valokuvauksen ammattilaisten kanssa ja oppinut heiltäkin, niin olen korva auki (silmä)P.s.
Täytyy myöntää, että en ole noita muotokuvausoppaita lukenut, mutta kai niissäkin on kaikenlaista.
ylin lainaus ylimmän joukkoon ;)Nyt on lähdetty tuon silmissä olevan valonlähteen kanssa väärin päin liikkeelle. Tutkipa niitä kirjoja uudestaan ja vertaa omaan kuvaasi. Sitten kuvaat lisää... ja lisää. Kyllä se siitä.
eikä ole lähössä mihkään;)nyt kannattaa harjotella kun on kaunis kohde.
olet oikeassa. näihin kuviin tuli fiilis sekunnissa ja kamat kasaan parissa minuutissa niin kovasti ei kerinny. sitä mallikin valitti.silmän ripset olis voinut viritellä parempaan kuosiin kuvaa varten.
varmasti, muttakun toi ei ole vahingossa tullut, niinkuin sanoin nii genetiikkaa vaikia muuttaa. kuitenki tähän halusin "perus"ilmeen. sama kun nekkaajalle sanoisi terävöitä klyyvarias.Minunkin silmään ilme näyttää hitusen duckfacelta huulten osalta. Voi olla kyseistä ilmettä ei ole haettu tarkoituksella mutta olisin kuitenkin koittanut ohjata suulle erilaista ilmettä.
Jos kuvataan henkilöä (ei tuotetta), mun mielestä tossa on jo menty pahasti pieleen, kun ruvetaan ohjaamaan erilaista ilmettä. Pitäis painaa resettiä kokonaan.Ville^K kirjoitti: Minunkin silmään ilme näyttää hitusen duckfacelta huulten osalta. Voi olla kyseistä ilmettä ei ole haettu tarkoituksella mutta olisin kuitenkin koittanut ohjata suulle erilaista ilmettä.
No ei sitä tietenkään niin tehdä että sanotaan "laita huulet näin".moonshine kirjoitti:Jos kuvataan henkilöä (ei tuotetta), mun mielestä tossa on jo menty pahasti pieleen, kun ruvetaan ohjaamaan erilaista ilmettä. Pitäis painaa resettiä kokonaan.Ville^K kirjoitti: Minunkin silmään ilme näyttää hitusen duckfacelta huulten osalta. Voi olla kyseistä ilmettä ei ole haettu tarkoituksella mutta olisin kuitenkin koittanut ohjata suulle erilaista ilmettä.
Kun ihminen pyrkii hallitsemaan kasvojaan, niistä tulee helposti kovin luonnottomat (valtaosa mikroilmeistähän on täysin tietoisen hallinnan ulkopuolella). Manipulointi ja yliyrittäminen näkyy läpi.
Kun kuvaa katsoo uudestaan, on se edelleen mielenkiintoinen. En usko, että tavalla, jolla se on tarkoitettu, mutta jotain vetoavaa siinä on. Tulkinta on aina arvoitus.