Veden määrä oli aivan massiivinen verrattuna edelliseen vierailuun. Volyymit n. 3-4x mitä sunnuntaina. Valotusajat nyt on mitä on, 30sek-1min ilman nd-suotimia käyttöaukolla f/11.
Mulle puolestaan ei aukea näiden kuvien viehätys (siis ylipäätään laajiksella otettujen purolirukuvien). Varmasti hieno mesta, mutta kuvat eivät tee tunnelmalle oikeutta. Mössöytynyt vesi + risut eivät vaan ole kovin voittava yhdistelmä.0201346 kirjoitti:huh, ompa huiman näköistä jälkeä taas kerran mafferilta! vetää sanattomaksi...
Mulla ei ole mitään purokuvia vastaan, mutta risukko laajakulman läpi vaan yleisesti tahtoo tuhota tällaiset kuvat. Mielestäni tuo eka on kunnioitettava saavutus kun ottaa paikan huomioon. Johtuu tuon ylikaartuneen puun kehystävästä vaikutuksesta ihan niinkuin siinä edellisellä kierroksella Kryptoksen postaamassa kuvassakin. Siinä mielessä samoilla jäljillä että ei tää ehkä kuitenkaan ihan parasta ole mitä mafferilta on nähty.moonshine kirjoitti:Mulle puolestaan ei aukea näiden kuvien viehätys (siis ylipäätään laajiksella otettujen purolirukuvien). Varmasti hieno mesta, mutta kuvat eivät tee tunnelmalle oikeutta. Mössöytynyt vesi + risut eivät vaan ole kovin voittava yhdistelmä.0201346 kirjoitti:huh, ompa huiman näköistä jälkeä taas kerran mafferilta! vetää sanattomaksi...
Eikö se elämä ole aika hankalaa kun ymmärryksen taso on sillä tasolla että ei tajua asiayhteyksiä? :)paaton kirjoitti:Ja seuraavassa ketjussa kritisoinut kritiikin puutetta. Penteleen hankalaa :)puuhapete kirjoitti:Joko Mafferkin alkaa ymmärtämään miksi joskus olen kritisoinut täällä saamaani "kritiikkiä" ;)
Minäkin tarkoitin olosuhteiden hyväksymistä ja niiden kunnioittamista. Kun lehteä alkaa pukkaamaan ja matalalta tuleva valo siivilöityy puroon, näkymä voi olla hyvin toisenlainen.Maffer kirjoitti:Tottakai saa olla pitämättä, ei ole siitä kyse. On kyse siitä, että tämä korpimaa ei ole mikään Norja, missä on vähintään yksi Hepoköngäs (tai suurempi) joka kylässä. Risuista ei pääse mihinkään jos ei itse siivoa, en itsekään viitsi heiluttaa kirvestä ja sahaa jonkun toisen metsässä vaikka ne mukana aina ovatkin.
Tämä on yksi oudoimpia luonnontilaisia putouksia koko maassa ja sille antaa sinetin tuo oksien muodostama kuvio ensimmäisessä ruudussa. Itse ainakin nautin tunnelmasta ja se on kai tärkeintä.
puuhapete kirjoitti:Ja mun mielestä "kuunsäde" voit pitää ne mielipitees ihan omanas ja mennä hopeanuolen kanssa halaamaan vaikka puita :)
No ehkä toi kehuu sana on väärä....tarkoitin yleensä ottaen kommentointia. Tosin kommentoinnin sävy on suhteellisen positiivissävytteistä ja varovaista.
Nyt ei pidä sotkea tähän aikaisempaa kritiikkiäni joihinkin omien kuvieni kommentointeihin. Tämä fiilis on syntynyt tässä viimeaikoina kun olen seurannut sivusta galleriaosiota pelkästään katsojana. Ja en ota tällä kantaa millään muotoa esillelaitettujen kuvien laatuun vaan siihen kommentoinnin kasaantumiseen pienen joukon kesken sekä sen sävyyn versus foorumin yleinen linja.