Mä esittelin avausviestissä kuvaus-kontekstin näin:
Jovala kirjoitti:Tänään on sateisen harmaa päivä, mutta uusi objektiivi polttelee koekuvauksiin. Luulen etten ole koskaan kuvannut varsinaisia sorsakuvia, vaikka niitä on saattanut kuva-alueeseen sisältyäkin. Mutta nyt olis tarkoitus kokeilla sekä sorsakuvausta, että uutta lasia Tamron 150-600. Niin ja sitä kuinka tuo onnistuu käsivaralta ja polttovälillä 600mm.
Maffer kirjoitti:Noniin, toki parvekkeelta voi kuvata jos siihen on aihetta. Nyt ei ollut aihetta. Superzoompokkarilla onnistuisi ihan yhtä laadukkaasti tämä homma, ehkä jopa paremminkin kun pituuttahan noissa alkaa telepäässä olemaan jo > 1000mm kinomilleissä.
Viittaan vaan tuohon mun alotusviestiin - siinä esiteltiin kuvaus-motiivit.
Maffer kirjoitti:Piirtokykytestejä on netti pullollaan, kannattaa vaikka niitä katsella Digital Picturen sivuilta jos on niistä kiinnostunut.
http://www.the-digital-picture.com/
Piirtokykytestit nyt voivat olla kovasti monesta syystä kiinnostavia. Sekä puoliammattilaisten tekemät että jokapojan suoritettavissa olevat. Tuntuu kovasti haetulta kyseenalaistaa moista.
Maffer kirjoitti:Sen sijaan ottaa sen lapion käteen ja lähtee kaivamaan niinkun Tonin Luontopäiväkirja -säikeessä on filosofia kerrottuna.
Mun lapio ja mitä sillä aion tehdä, on tullut esille tälläkin foorumilla: Ajattelin huijata itseni enemmän ulkoilemaan.
En ryhdy kilpailemaan kenenkään kanssa paremmasta (tarkoitettiin sillä mitä tahansa; tarkkuutta, erikoisuutta, taiteellisuutta tms.) kuvasta missään suhteessa. Kamatkaan ei tule olemaan huippuluokkaa, enkä siinäkään suhteessa pyri kukkulan kuninkaaksi.
Toivottavasti kuitenkin mahdun joukkoon tummaan, vaikka kiinnostukseni kohteet ei sitten kait ole ihan tavanomaisia foorumilaisten keskuudessa.
Voin kyllä vaihtaa muuallekin kirjoittelemaan, tai pitäytyä ihan issekseen vaan valokuvauksessa. En mä täällä ole kenellekään tahallani närästystä aiheuttamassa.