Minä kun olen aloittaja: Mä innostuin ajatuksesta huijata itseäni, kun näin Sigman myyvän 599€ hintaan 150-500 zoomia: Nyt saadaan mies ulkoilemaan ja kuvaamaan luontoa, kun on putki millä saa pidempääkin kuvia. Sehän sopis kuin nenä päähän mun 10-vuotta vanhaan Canon EOS 30D:hen.Munt kirjoitti:Mitä tulee itse aloittajan kysymykseen, niin osta uusi.
Objektiivi ei ole kuten kamera, vaan objektiivilla on aina yksilökohtainen suorituskyky, jota ei voi tietää tutkimatta ja koekuvaamatta objektiivia perusteellisesti.
Enhän mä ole diletantti valokuvausharrastuksessa, hyvä kun edes jonkinlainen harrastaja. Sitäkin vaihtelevasti. Välillä menee vuosikin ilman kuvan kuvaa. Ja sitten tulee taas hektisempiä ajanjaksoja.
Mutta pahus kun tulin kirjoittaneeksi täällä ajatuksistani. Ja pahus kun tulin ylipäätään lukeneeksi täällä ihmisten näkemyksiä suttuzoomeista. Ja nimenomaan tuon Sigman kuvanlaadusta - joku suosittelikin vastaavan Tamronin hankkimista. Siis tonnin putki viidenkympin kameran nokalle:).
Ilman Digicamera.net:ä mä olisin jo samoillut suttuzoomin kanssa pitkin heräävää luontoa, kunnon noustessa kohisten ja ylimääräisten kilojen sulaessa:)
No mä ajattelin olla järkevä ja hankkia hyvän zoomin, mutta käytettynä, niin jonkinlainen suhteellisuus säilyy kaluston kanssa. Tosin noi Canonin EF 100-400-putket maksaa vanhanakin 800€. Tää olis hinnallinen kompromissi ja samalla kuvanlaadun maksimointi. Kun zoomeissa pysytään.
Mutta runkoa en vaihda vielä. En ennen kuin se hajoaa käsiin.