Lips...

Kiitos, kiitos! Hyvä, että paranee, sillä onhan tässä vielä todella paljon opeteltavaa. Mutta onneksi näitä kuvauksia tulee suht tiheästi, se kun on paras tapa oppia. Toki tämä on sellainen "ala", että välillä tulee kenelle tahansa väkisinkin sellasia pelejä ettei mikään osu kohdilleen, mutta jos niitä huonoja kuvauskertoja saisi mahdollisiman harvoin tapahtuviksi, se riittäisi ainakin näin alkuun. :)Dailunch kirjoitti:Koko ajan paranee! Parit hyvin ajoitetut kamppailukuvatkin löytyi.
No nyt on monta todella nättiä kuvaa, ja alkaa sitä valoakin olla hyvin kuvissa. Hyvää duunia!Ganstar kirjoitti:HIFK-Saipa 3.2.2015 -> http://hifk.pictures.fi/kuvat/Season+20 ... _3.2.2015/
Sulla on kyllä osunut juurikin kohdalleen! Mulla epäonnistui kaikki IFK:n rankkarit, aina kiekko jossain piilossa. Kiva katsella muiden ottamia kuvia samoista matseista. Sulla on hyviä kuvia. Ainoa mikä omaan silmään sun pelitilannekuvissa häiritsee on monien kuvien liika vaaleus. Mulla on edelleen liian tummia kuvia. Haluisin päästä sun ja mun kuvien valoisuuden puoleen väliin, niin olisin itse tyytyväinen.r1kula kirjoitti:Varsinkin noiden rankkariotosten kanssa rupesi siinä kesken kisan vähän jo naurattaa, kun käytännössä jokaisessa kuvassa osui kiekko lähes täydelliseen paikkaan. Noh, kerrankin näin.. :)
Ensinnäkin kiitos palautteesta, se on aina tervetullutta. Saatat hyvin olla oikeassa, että se oikea valoisuus olisi jossain tuolla meidän kuvien välimaastossa, vaikka ihan jokaisen kuvaajan omasta ns. taiteellisesta näkemyksestähän se on kiinni. Lightroomissa kyllä aina kuvia säätäessä tsekkaan, että esim. jää ei ole puhki kuitenkaan palanut, eli varsinaisesti ylivalottuneita kuvat ei kuitenkaan ole. Itse tykkään ehkä juuri sen "pykälän verran" laittaa kuviani mielummin valoisan kuin tumman suuntaan, tummia kuvia kun kuitenkin tulee netissä vastaan aina vähän väliä. Kai siinä yrittää vähän saada katsojaa huijattua jollain tapaa, en tiedä. :)Ganstar kirjoitti:Sulla on kyllä osunut juurikin kohdalleen! Mulla epäonnistui kaikki IFK:n rankkarit, aina kiekko jossain piilossa. Kiva katsella muiden ottamia kuvia samoista matseista. Sulla on hyviä kuvia. Ainoa mikä omaan silmään sun pelitilannekuvissa häiritsee on monien kuvien liika vaaleus. Mulla on edelleen liian tummia kuvia. Haluisin päästä sun ja mun kuvien valoisuuden puoleen väliin, niin olisin itse tyytyväinen.
Kyllähän nuo itsellä näyttää kutakuinkin samanlaiselta kuin omat kuvanikin, eli omaan silmään ainakin juuri sopivalta. Kai nämä on tosiaan vain makukysymyksiä, toinen tykkää vähän valoisammasta kuin toinen.Dailunch kirjoitti:Liekö sulla on monitori liian kirkkaalla? Ainakaan omaan silmään ei hohkaa liiaksi. Referenssiksi vielä oma kuva:
Hienoissa kuvissasi urheilija venyy parhaimpaan mahdolliseen suoritukseensa ja väität sitä vähemmän vakavaksi :-)eetu1978 kirjoitti:
Laitetaan nyt tähänkin ketjuun parit vähemmän vakavat kiekkokuvat.
Kiitoksia! Niin, en tiedä onko tämä vakavampaa kuvattavalle vai kuvaajalle :Donninpoika kirjoitti:Hienoissa kuvissasi urheilija venyy parhaimpaan mahdolliseen suoritukseensa ja väität sitä vähemmän vakavaksi :-)eetu1978 kirjoitti:
Laitetaan nyt tähänkin ketjuun parit vähemmän vakavat kiekkokuvat.
Kuvaajakin hyvissä fiiliksissä kun on jättimäinen valkoinen heijastin tuomassa valoa alaspäin katsovan kasvoille.