Oly & Pana: Micro 4/3

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Humminbird

Viesti Kirjoittaja Humminbird »

mbch kirjoitti:Kiitos vastauksesta. Alan kallistua kokoajan Olympuksen puoleen pelkästään jo tuon linssivalikoiman vuoksi. Vielä pitäisi selvittää, mikä malli lähtee matkaan. ;)
E-M10 tarjoaa mielestäni selvästi parasta vastinetta rahalle. Sisäänrakennettu etsin ja salama, tukevasti rakennettu nätti runko, hyvät kontrollit.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Ville^K
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

Fujin optiikka on isompaa ja sillä saa lyhyempää syväterävyyttä jos sellaista kaipaa. Lisäksi itse annan arvoa Fujin edukkaalle 56/1.2 optiikalle. m43-järjestelmään vastaavan (Pana 42.5/1.2) saa noin tuplahinnalla. Toisaalta Olyyn saa edukkaammin 35,50 ja 90 kinomilliä jos pienempi valovoima (f/1.8) kelpaa.

Itse omistan Olyn systeemin. Siihen tuli nopeammin sääsuojattu normizoomi myyntiin ja lisäksi E-M5 oli heti tutumpi ja nopeampi käyttää kun Fujin X-E1 sillon kun sitä kokeilin.
OlyT 75

Viesti Kirjoittaja OlyT 75 »

Palatakseni m4/3 vs muu maailma keskusteluun.

Oli sitten kyse valtioista, uskonnoista, politiikasta, elämänkatsomuksesta, ruokavaliosta, autoista, urheiluseuroista, puhelimista, taulutietokoneista, äänentoistolaitteista tai kameroista, meillä on tarve todistella tietyn asian paremmuutta ja saada kaikki ymmärtämään sen ylivertaisuus. Joskus se on toki jopa hauskaakin.

Kamera on aina kompromissi, vaikka tekniikka kuinka herättäiskin tunteita. MFT kuvaaja joutuu tekemään kompromissin kennokoon kanssa. Joka siis johtaa kompromissiin pikselimäärän, kohinan yms. kanssa. Kokokennon käyttäjä saa parasta mahdollista kuvanlaatua ja paljon lasia. Neuvotteluihin joutuu vastaavasti lompakon ja selkänikamien kanssa. Jokainen tehnee valintansa omien tarpeiden ja tunteidensa ohjailemana.

Mulle oli tärkeetä näköjään retro ulkonäkö, hinta/laatu (omasta mielestä), kätevä koko + paino. Vielä ei ole 700x1000 julisteiden ostajia ollut kotiovella jonoksi asti, joten pikku printtiä ja nettiä se on käytännössä. Justiinsa punnasin tossa olkalaukun huvikseni. Sisältää: Oly E-M5 runko, 12-40mm/2.8 (24-80mm kinovast.), 14-150mm/3.5-5.8, 7.5mm/3.5, 45mm/1.8, 60mm/2.8 macro, FL-36R salama, LumiQuest heijastin, vara-akku, laturi ja johdot, puhdistuskynää ja rättiä. Kokonaispaino oli 3,4 kg laukkuineen.

Ei mitään planeetan parasta, mutta selkä kiittää. Kohtuu edullista, kilohintaa tulee tietty jonkun verran. Kenellekään isokätiselle en lähtis suosittelemaan, on toi sen verran elektroniikkapeli kuitenkin. Tämä on mun kompromissi. Enkä väitä että olisi paras kaikille.

Paitsi että väitänpäs. Olisi se..
murmelt

Viesti Kirjoittaja murmelt »

Vastaa Viestiin