Digitarvike.fi täynnä varastettuja kuvia
-
Kansainväliset tekijänoikeussopimukset määrittelevät sen millä tavoin teoksilla ja niiden osilla on tekijänoikeussuoja. Sitä ei määrittele Iisalmen kameraseura.kalevi kirjoitti:Eipä taida tämän threadin aloittajalla olla mitään käsitystä kuvaajan oikeudesta. Juutuubista siepatut kuvat ovat kaikkien riistaa. Niillä ei ole minkään valtakunnan tekijänoikeussuojaa.
..
-
- Viesti:
Trolleja ei pitäis ruokkia, vaikka olisivattekin itä-suomesta...kalevi kirjoitti:Eipä taida tämän threadin aloittajalla olla mitään käsitystä kuvaajan oikeudesta. Juutuubista siepatut kuvat ovat kaikkien riistaa. Niillä ei ole minkään valtakunnan tekijänoikeussuojaa.
Kuukkeloippa kalevi huviksesi valokuvan tekijänoikeus.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
Nythän huonosti tehty myynti-ilmo on automatic huijaus, täällä on nyt joku outo buumi saada kaikki rikolliset kiinni ?JuhaM kirjoitti:En ymmärrä mitenkä keskustelufoorumiin linkatut kuvat liittyvät yrityskäyttöön pöllittyihin kuviin, kaksi aivan eri asiaa. Ei taida muntillakaan olla kaikki jutut ihan hallussa.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
-
-
Munt kirjoitti:Kansainväliset tekijänoikeussopimukset määrittelevät sen millä tavoin teoksilla ja niiden osilla on tekijänoikeussuoja. Sitä ei määrittele Iisalmen kameraseura.kalevi kirjoitti:Eipä taida tämän threadin aloittajalla olla mitään käsitystä kuvaajan oikeudesta. Juutuubista siepatut kuvat ovat kaikkien riistaa. Niillä ei ole minkään valtakunnan tekijänoikeussuojaa.
Iisalmen Kameraseuralla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Mielipiteet ovat omiani. Valitettavasti.
..
-
Suomessahan ei asu yhtäkään ulkomaalaista tai muuten vain hunosti kirjoitavaa kameratavaroita omistavaa ihmistä.jperala kirjoitti:Nythän huonosti tehty myynti-ilmo on automatic huijaus, täällä on nyt joku outo buumi saada kaikki rikolliset kiinni ?JuhaM kirjoitti:En ymmärrä mitenkä keskustelufoorumiin linkatut kuvat liittyvät yrityskäyttöön pöllittyihin kuviin, kaksi aivan eri asiaa. Ei taida muntillakaan olla kaikki jutut ihan hallussa.
-
Laitoin linkin, koska digitarvike on hyvin voinut imuroida kuvat suomalaiselta hengelliseltä foorumilta alkuperäisen lähteen sijaan, ymmärrätkö? Netissä moni kuva päätyy erikoisiin paikkoihin ja saattaa aiheuttaa kuvitelmia, että kuvien käyttäminen ilman lupaa ei ole syntiä ollenkaan... ;)JuhaM kirjoitti:En ymmärrä mitenkä keskustelufoorumiin linkatut kuvat liittyvät yrityskäyttöön pöllittyihin kuviin, kaksi aivan eri asiaa. Ei taida muntillakaan olla kaikki jutut ihan hallussa.
..
-
- Viesti:
Ensin kalevin äskeiseen viestiin: Sinähän kumma ylituomari olet, kun väität tietäväsi toisten syitä eli väität niitä henkilökohtaisiksi.
Minä olen yksi, joka tällä hetkellä kyseenalaistaa Digitarvikkeen moraalin. Minä suhtauduin tähän kauppaan ennen hyvin positiivisesti ja olin sen asiakas. En myöskään tunne kaupan omistajia tai työntekijöitä. Ei siis voi olla mitään henkilökohtaista syytä sille, että nyt tuomitsen sen menettelyä täällä.
Ainoa syy suhtautumisen muutokseen ja henkilökohtaiseen boikottiin on, että kauppa rikkoo valokuvaajien tekijänoikeuksia (jos et lakia tunne, ks. esim. täältä.
Toivottavasti luet ja opit nyt uutta tekijänoikeuksista. Toistaiseksi viesteilläsi tässä ketjussa ei ole ollut tieto- vaan tunnepohja.
ASIAAN:
Tutkintapyynnön voi tehdä se, jonka oikeuksia on rikottu. Käytännössä valokuvaaja tai valokuvaajien tekijänoikeusjärjestö tai TTVK, jotka edustavat valokuvaajia. Parempi tietysti on, että liike muuttaa toimintatapaansa ja maksaa korvauksia vapaaehtoisesti ilman tutkintapyyntöä. Hapan maku jää sen arvioimisesta, onko heillä laskettu, että käytännössä riittää maksaa muutamalle oikeuksiaan peräävälle kuvaajalle ja että tällä tavoin saavat paljon myyntikuvitusta halvalla pitkäksi aikaa.
Minä olen yksi, joka tällä hetkellä kyseenalaistaa Digitarvikkeen moraalin. Minä suhtauduin tähän kauppaan ennen hyvin positiivisesti ja olin sen asiakas. En myöskään tunne kaupan omistajia tai työntekijöitä. Ei siis voi olla mitään henkilökohtaista syytä sille, että nyt tuomitsen sen menettelyä täällä.
Ainoa syy suhtautumisen muutokseen ja henkilökohtaiseen boikottiin on, että kauppa rikkoo valokuvaajien tekijänoikeuksia (jos et lakia tunne, ks. esim. täältä.
Toivottavasti luet ja opit nyt uutta tekijänoikeuksista. Toistaiseksi viesteilläsi tässä ketjussa ei ole ollut tieto- vaan tunnepohja.
ASIAAN:
Tutkintapyynnön voi tehdä se, jonka oikeuksia on rikottu. Käytännössä valokuvaaja tai valokuvaajien tekijänoikeusjärjestö tai TTVK, jotka edustavat valokuvaajia. Parempi tietysti on, että liike muuttaa toimintatapaansa ja maksaa korvauksia vapaaehtoisesti ilman tutkintapyyntöä. Hapan maku jää sen arvioimisesta, onko heillä laskettu, että käytännössä riittää maksaa muutamalle oikeuksiaan peräävälle kuvaajalle ja että tällä tavoin saavat paljon myyntikuvitusta halvalla pitkäksi aikaa.
-
- Viesti:
Jokainenhan tekee itse omat ostopäätöksensä perustuen omiin arvovalintoihinsa. Jotkut eivät halua ostaa Nesteen biodieseliä, kun se perustuu sademetsien hävittämiselle, jotkut eivät halua ostaa digitarvikkeelta, kun liikkeen moraali on mitä on.
Jossain mielessä DT:n moraali on heppoisemmalla pohajlla kuin Neste Oilin, kun isketään suoraan omaan asiakaskuntaan. Toisaalta ehkä reaktiot sitten kertovat enemmän siitä, onko (joillekin) valokuvaajille tekijänoikeudet tärkeitä vai ei.
---
En minäkään Muntin kanssa kaikesta ole samaa mieltä. Olemme muutaman "judomatsin" täälläkin ottaneet, mutta tässä kohtaa IMHO Munt on oikealla asialla. Eikä mun mielipidettä muuta se, onko Munt tuohtunut asiasta valokuvaajien puolesta vai sen takia, että kilpailija saa perusteetonta etua.
Jossain mielessä DT:n moraali on heppoisemmalla pohajlla kuin Neste Oilin, kun isketään suoraan omaan asiakaskuntaan. Toisaalta ehkä reaktiot sitten kertovat enemmän siitä, onko (joillekin) valokuvaajille tekijänoikeudet tärkeitä vai ei.
---
En minäkään Muntin kanssa kaikesta ole samaa mieltä. Olemme muutaman "judomatsin" täälläkin ottaneet, mutta tässä kohtaa IMHO Munt on oikealla asialla. Eikä mun mielipidettä muuta se, onko Munt tuohtunut asiasta valokuvaajien puolesta vai sen takia, että kilpailija saa perusteetonta etua.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
Digitarvikkeen vastaus
Tässä virallisempaa päivitystä tähän meidän kannalta epäsuosittuun keskusteluun. Asiaan suhtaudutaan täällä meillä edelleen hyvin vakavasti. Tuotekuvien käyttämisestä on laadittu kunnollinen ohjeistus ja niitä jatkossa otetaan enemmän myös talon sisällä. Kuvat joiden käyttöoikeus on ollut epäselvä on poistettu ja poistetaan edelleen mikäli sellaisia ilmenee. Tuotteita on tuhansia, joten ihan hetkessä tämä ei valitettavasti onnistu. Olemme myös sopineet hyvässä hengessä korvauksista / hyvityksistä kuvien oikeuksien haltijoiden kanssa ja sopineet mm. yhteistyökuvion suomalaisen blogin kanssa.
Mikäli jollain kuvaajalla on vaatimuksia koskien kuvansa käyttämistä sivustollamme niin pyydän ottamaan suoraan minuun yhteyttä joko sähköpostitse osoitteeseen info@digitarvike.fi tai puhelimitse numeroon 045 169 5263.
Janne Rajala
toimitusjohtaja
Digitarvike.fi
Mikäli jollain kuvaajalla on vaatimuksia koskien kuvansa käyttämistä sivustollamme niin pyydän ottamaan suoraan minuun yhteyttä joko sähköpostitse osoitteeseen info@digitarvike.fi tai puhelimitse numeroon 045 169 5263.
Janne Rajala
toimitusjohtaja
Digitarvike.fi
-
- Viesti:
Fiksu viesti, jannerajal
Oma pesä puhtaaksi ja lisäksi vaikka pieni lahjoitus Creative Commonsin hyväksi tai suomalaisten kuvaajien tukemiseksi, niin pian voidaan taas jatkaa kuin ennenkin.
Oma pesä puhtaaksi ja lisäksi vaikka pieni lahjoitus Creative Commonsin hyväksi tai suomalaisten kuvaajien tukemiseksi, niin pian voidaan taas jatkaa kuin ennenkin.
-
Re: Digitarvikkeen vastaus
Teillä oli 6 viikkoa aikaa poistaa kuvat.jannerajal kirjoitti: Asiaan suhtaudutaan täällä meillä edelleen hyvin vakavasti.
Kuvia ei ole poistettu kuten kuuluu, joten asiaan ei ole digitarvikkeessa suhtauduttu vakavasti, vaan ainoastaan väitetty niin.
jannerajal kirjoitti: Kuvat joiden käyttöoikeus on ollut epäselvä on poistettu ja poistetaan edelleen mikäli sellaisia ilmenee.
Kuvia ei ole poistettu, kuin osin.
Digitarvike ei voi lähteä siitä oletuksesta, että varastaa saa, mutta luvaton käyttö lopetetaan vasta sitten, kun sellaista ilmenee.
Perus lukiolainen kaivaa muutamassa illassa sivuiltanne esiin suurimman osan varastamistanne kuvista. Foorumeilla on ihan turha itkeä, että ei voi poistaa varastamiaan kuvia, koska niitä on niin paljon...jannerajal kirjoitti:Tuotteita on tuhansia, joten ihan hetkessä tämä ei valitettavasti onnistu.
..
-
- Viesti:
Hyvä Munt, älä anna yhtään löysiä... potkitaan nurin koko firma !! nyt hihna kireälle ja supo tai FBI kehiin.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
-