Kuinka mainostaa studiotaan?
-
Kuinka mainostaa studiotaan?
Terve!
Olen tässä jo puolisen vuotta vuokrannut harrastetilaa/studiota. Käyttö on ollut lähinnä omia opettelukuvauksia ja pertehtymistä härveleitten toimintaan.
Parit ihan oikeat kuvauksetkin on ollut, mutta toistaiseksi aika hiljaista.
Mietin että mistähän olisi hyvä lähteä ikäänkuin mainostamaan studiota?
Kuvaan TFCD periaatteella, eli raha ei vaihda omistajaa, kuitenkin ihan täysin harrastuspohjalla mennään eikä minulla ole koulutusta vaan olen itse oppinut kuvaamalla ja ihmettelemällä ja opeteltavaa riittää!
Olisikohan järkevää tehdä jokin simppeli max. a4 kokoinen mainos jossa olisi tietoa ja ilmoitus että, haetaan halukkaita malliksi ja että myös lemmikkikuvauksia ja lapsikuvauksia tehdään?
Sellaisia jos jakaisi vaikka yliopiston ilmoitustauluille yms?
Käyntikortteja minulla on ja niitä on tullut jaettua ihmisille ja hieman kerrottu lisää harrastetoiminnasta.
Olen tässä jo puolisen vuotta vuokrannut harrastetilaa/studiota. Käyttö on ollut lähinnä omia opettelukuvauksia ja pertehtymistä härveleitten toimintaan.
Parit ihan oikeat kuvauksetkin on ollut, mutta toistaiseksi aika hiljaista.
Mietin että mistähän olisi hyvä lähteä ikäänkuin mainostamaan studiota?
Kuvaan TFCD periaatteella, eli raha ei vaihda omistajaa, kuitenkin ihan täysin harrastuspohjalla mennään eikä minulla ole koulutusta vaan olen itse oppinut kuvaamalla ja ihmettelemällä ja opeteltavaa riittää!
Olisikohan järkevää tehdä jokin simppeli max. a4 kokoinen mainos jossa olisi tietoa ja ilmoitus että, haetaan halukkaita malliksi ja että myös lemmikkikuvauksia ja lapsikuvauksia tehdään?
Sellaisia jos jakaisi vaikka yliopiston ilmoitustauluille yms?
Käyntikortteja minulla on ja niitä on tullut jaettua ihmisille ja hieman kerrottu lisää harrastetoiminnasta.
-
Miksei kukaan tarjoa ilmoitustaululla ilmaiseksi putkimiehen hommia tai lumenluontia...
Paras on että teet semmoisia kuvia kuin itse haluat kuvata. Kyselet malleiksi tuttuja, ystäviä ja perheenjäseniä. En ymmärrä miksi joku haluaisi kuvata randomeja ihmisiä ilman korvausta, paljon kivempi kuvata ihmisiä:
a) joiden ulkonäkö on kuvauksellinen
b) joiden kanssa tulee hyvin toimeen
Samalla saa itselle merkityksellisistä ihmisistä kuvia.
Paras on että teet semmoisia kuvia kuin itse haluat kuvata. Kyselet malleiksi tuttuja, ystäviä ja perheenjäseniä. En ymmärrä miksi joku haluaisi kuvata randomeja ihmisiä ilman korvausta, paljon kivempi kuvata ihmisiä:
a) joiden ulkonäkö on kuvauksellinen
b) joiden kanssa tulee hyvin toimeen
Samalla saa itselle merkityksellisistä ihmisistä kuvia.
-
Valokuvaus on minulle harrastus, leipä tulee pöytään toista kautta..
Mutta kun niitä tuttavia ei tällä uudella paikkakunnalla juurikaan ole. Sitä tässä ajoin takaa, että jos joku vaikka sattuisi viihtymään kameran edessä ja haluaisi kuvia itsestään jos haluaa portfolioon tai vaikka naamakirjaan uuden profiilikuvan..
No eipä täältä kannata kysellä mitään kun haukut täälä saa jokatapauksessa, kysypä mitä tahansa.
Mutta kun niitä tuttavia ei tällä uudella paikkakunnalla juurikaan ole. Sitä tässä ajoin takaa, että jos joku vaikka sattuisi viihtymään kameran edessä ja haluaisi kuvia itsestään jos haluaa portfolioon tai vaikka naamakirjaan uuden profiilikuvan..
No eipä täältä kannata kysellä mitään kun haukut täälä saa jokatapauksessa, kysypä mitä tahansa.
-
- Viesti:
-
Pakko kuitenkin kommentoida, vaikka et ymmärrä?Perry kirjoitti: En ymmärrä miksi joku haluaisi kuvata randomeja ihmisiä ilman korvausta..
Mä sen sijaan ymmärrän hyvin, että jos ja kun kuvaaminen on harrastus ja haluaa tuntumaa studiotyöskentelyyn, niin kuvauksellinen amatöörimalli tai pari on hyvä löytää kaveriksi.
..
-
- Viesti:
Ensimmäiseksi varautuisin Puusan yhteydenottoon :)Neon Valo kirjoitti:Valokuvaus on minulle harrastus, leipä tulee pöytään toista kautta..
-
- Viesti:
Itse olen kokenut harrastuksen sellaiseksi, jossa yritetään ottaa haasteita. Luulen, että siksi tuntuu hassulta ottaa vain peruspotretteja tai vastaavia. Ainakin oma studiokuvaamisessani pyrin kokeilemaan erilaisia valaisuratkaisuja ja hakemaan poseeramisessa jotain erilaista. Ihan mielelläni jätän normaalit riittikuvat, mallikansiot ja lapsikuvat ammattilaisille, joille maksetaan siitä, että lopputulos on hyvä.
Kuitenkin TFCD on ihan mukavaa, kunhan molemmat osapuolet ymmärtävät, että lopputulos voi olla jotain muuta kuin alun perin haettiin (myös parempaa). Omat kokemukseni ovat, että parasta TFCD:tä syntyy sellaisten mallien kanssa, joiden kanssa on aiemminkin tehnyt onnistunutta yhteistyötä.
Koska tämä ei ole alussa mahdollista, niin silloin voisi hakea malleja esimerkiksi Facebookin "TFCD Valokuvaajat&Mallit" -ryhmästä. Se on suljettu, joten sinne pitää hakea jäsenyyttä, mutta jäseniä on yli 2000, joten luultavasti Joensuustakin löytyisi malleja.
Ryhmässä mallit ja valokuvaajat esittäytyvät, näyttävät kuvia viimeisistä projekteista ja hakevat yhteistyökumppaneita. Kaupallista toimintaa ei suvaita. Ihan suositeltava ryhmä, vaikkakin suuresta osallistujajoukosta johtuen on joskun varsin sekava seurattava. Mukaan hakijalla olisi syytä olla portfoliota, jolla näyttää jo jonkinlaista perusosaamista.
Kuitenkin TFCD on ihan mukavaa, kunhan molemmat osapuolet ymmärtävät, että lopputulos voi olla jotain muuta kuin alun perin haettiin (myös parempaa). Omat kokemukseni ovat, että parasta TFCD:tä syntyy sellaisten mallien kanssa, joiden kanssa on aiemminkin tehnyt onnistunutta yhteistyötä.
Koska tämä ei ole alussa mahdollista, niin silloin voisi hakea malleja esimerkiksi Facebookin "TFCD Valokuvaajat&Mallit" -ryhmästä. Se on suljettu, joten sinne pitää hakea jäsenyyttä, mutta jäseniä on yli 2000, joten luultavasti Joensuustakin löytyisi malleja.
Ryhmässä mallit ja valokuvaajat esittäytyvät, näyttävät kuvia viimeisistä projekteista ja hakevat yhteistyökumppaneita. Kaupallista toimintaa ei suvaita. Ihan suositeltava ryhmä, vaikkakin suuresta osallistujajoukosta johtuen on joskun varsin sekava seurattava. Mukaan hakijalla olisi syytä olla portfoliota, jolla näyttää jo jonkinlaista perusosaamista.
olli Rinne http://www.digifaq.info/
-
Vaan jos ilmoittelee jossain ilmoitustaululla niin miten voi tietää että yhteyttä ottavat on kuvauksellisia?Munt kirjoitti: Mä sen sijaan ymmärrän hyvin, että jos ja kun kuvaaminen on harrastus ja haluaa tuntumaa studiotyöskentelyyn, niin kuvauksellinen amatöörimalli tai pari on hyvä löytää kaveriksi.
-
Kannattaa kysellä, mutta kannattaa myös lukea vastauksia ihan ajatuksella. Vaikka oletkin uudella paikkakunnalla, niin eikö ole muodostunut mitään edes hyvän päivän tuttuja joita voit pyytää kuvaan? Työkavereita? Naapureita?Neon Valo kirjoitti:No eipä täältä kannata kysellä mitään kun haukut täälä saa jokatapauksessa, kysypä mitä tahansa.
Se, että saa suunsa auki ja pyytää ihmisiä kuvaan on myös ihan hyvää harjoitusta valokuvahommia varten. Jos meinaa ihmisiä kuvata ei saa olla (liian) tuppisuu.
-
Voit kokeilla ajatusleikkiä, että menet markettiin ja otat mukaasi jonkun täysin random persoonan malliksi.Perry kirjoitti:Vaan jos ilmoittelee jossain ilmoitustaululla niin miten voi tietää että yhteyttä ottavat on kuvauksellisia?Munt kirjoitti: Mä sen sijaan ymmärrän hyvin, että jos ja kun kuvaaminen on harrastus ja haluaa tuntumaa studiotyöskentelyyn, niin kuvauksellinen amatöörimalli tai pari on hyvä löytää kaveriksi.
..
-
Mitä ihmettä tuo mahtoi tarkoittaa? Mihin ihmeen markettiin? Otanko sen persoonan mukaani kun menen markettiin, vai sieltä marketista kotiin?Munt kirjoitti:Voit kokeilla ajatusleikkiä, että menet markettiin ja otat mukaasi jonkun täysin random persoonan malliksi.Perry kirjoitti:Vaan jos ilmoittelee jossain ilmoitustaululla niin miten voi tietää että yhteyttä ottavat on kuvauksellisia?Munt kirjoitti: Mä sen sijaan ymmärrän hyvin, että jos ja kun kuvaaminen on harrastus ja haluaa tuntumaa studiotyöskentelyyn, niin kuvauksellinen amatöörimalli tai pari on hyvä löytää kaveriksi.
..
-
Sulle taitaa olla asiayhteyden havaitseminen vaikeaa, mutta tarkoitin siis sitä, että jos menet vaikka ruokakauppaan (markettiin), niin löydätkö sieltä ihmisen (persoonan), joka ei ole kuvauksellinen?!Perry kirjoitti:Mitä ihmettä tuo mahtoi tarkoittaa? Mihin ihmeen markettiin? Otanko sen persoonan mukaani kun menen markettiin, vai sieltä marketista kotiin?Munt kirjoitti:Voit kokeilla ajatusleikkiä, että menet markettiin ja otat mukaasi jonkun täysin random persoonan malliksi.Perry kirjoitti: Vaan jos ilmoittelee jossain ilmoitustaululla niin miten voi tietää että yhteyttä ottavat on kuvauksellisia?
..
..
-
Moni asia on vaikeaa. Mutta myöntäisit nyt minun mielkseni että tuo lauseesi ei ollut ihan selkeimmästä päästä.Munt kirjoitti: Sulle taitaa olla asiayhteyden havaitseminen vaikeaa, mutta tarkoitin siis sitä, että jos menet vaikka ruokakauppaan (markettiin), niin löydätkö sieltä ihmisen (persoonan), joka ei ole kuvauksellinen?!
Ja kyllä, mielestäni 90% ihmisistä on aika tylsän näköisiä pallinaamoja, mieluummin kuvaan niitä loppua 10%.
Turha sanoa että kaikki ihmiset olisi yhtä kuvauksellisia. (Makuja toki on erilaisia, mutta kaikki ei ole silti "kansikuva-ainesta").
-
Joo, tuolla TFCD ryhmässä tosiaan itsekin olen ja sinne on tullut tehtyä oma esittelyni itsestäni.
Joensuun alueella ei juurikaan ole siellä ketään, mutta pitää ilmeisesti laitella uutta hakua päälle jos vaikka tärppäis :)
Omat sivustot löytyy tosiaan kuvat.fi palvelusta ja enemmän virallinen sitten facebookista.
En ole vielä kopeutunut värkkäämään uutta sivustoa joka olisi esim virallinen jne..
Jos teen niin varmaan hommaan sivut kotisivukoneen kautta koska en juurikaan hanskaa ohjelmointia yms.
Joensuun alueella ei juurikaan ole siellä ketään, mutta pitää ilmeisesti laitella uutta hakua päälle jos vaikka tärppäis :)
Omat sivustot löytyy tosiaan kuvat.fi palvelusta ja enemmän virallinen sitten facebookista.
En ole vielä kopeutunut värkkäämään uutta sivustoa joka olisi esim virallinen jne..
Jos teen niin varmaan hommaan sivut kotisivukoneen kautta koska en juurikaan hanskaa ohjelmointia yms.