Jes. En ole HW-mies (saavat tarkentaa) mutta tätä samaa asiaa on niiden kanssa joskus sivuttu. Eli joidenkin ominaisuuksien vuoksi (väri, valotehon tarkkuus himmennettynä, hyötysuhde tms) lediä on edullisempaa himmentää pätkimällä sitä nopeasti, kun laskemalla jännitettä/virtaa. Eli jos samat ledit toimittavat takavalojen ja jarruvalojen virkaa, varmaan jarruvalot ovat täyskirkkaat ja takavalot himmennetään niistä pulssittamalla.
Eli asetan panokseni täältä ledeille enkä kameralle. Myös siitä syystä, että missään kamerassa en ole tuollaista pätkimistä koskaan nähnyt pitkällä valotuksella.
Jos vielä epäilyttää, niin kuvaa asian varmistamiseksi ensi kerran filmille kun näet tuo saman auton, niin saat mielenrauhan :-)
---
http://en.wikipedia.org/wiki/Light-emitting_diode
Dimming: LEDs can very easily be dimmed either by pulse-width modulation or lowering the forward current.[131] This pulse-width modulation is why LED lights viewed on camera, particularly headlights on cars, appear to be flashing or flickering. This is a type of stroboscopic effect.
http://www.eetimes.com/document.asp?doc_id=1281013
LEDs can be dimmed in two ways: analog and pulse-width modulation (PWM) dimming. Analog dimming changes LED light output by simply adjusting the DC current in the string, while PWM dimming achieves the same effect by varying the duty cycle of a constant current in the string to effectively change the average current in the string. Despite its attractive simplicity, analog dimming is inappropriate for many applications.
Analog dimming is inappropriate for many applications because it loses dimming accuracy by about 25 percent+ at only 10:1 brightness levels, and it skews the color of the LEDs. In contrast, PWM dimming can produce 3000:1 and higher dimming ratios (at 100Hz) without any significant loss of accuracy, and no change in LED color.