Kotisivuista palautetta?
-
Kotisivuista palautetta?
Moi!
Julkaisin tänään omat nettisivuni. Hirveenä duunia meni noihin, niin olisi kiva tietää mitä muut kuvaajat on mieltä :)
http://www.randomphoto.fi
Julkaisin tänään omat nettisivuni. Hirveenä duunia meni noihin, niin olisi kiva tietää mitä muut kuvaajat on mieltä :)
http://www.randomphoto.fi
-
-
- Viesti:
Minäkin katsoin etusivulla, että missä se Kuvat-linkki on. Vähän kaipaisin edes jonkinlaisia pikkukuvia alavalikon valokuvia-kohtaan, mutta luulen, että se pilaisi sivun ulkoasun.rhai kirjoitti:Itse laittaisin alareunan valikon (tai ainakin linkin kuviin vaikkapa tuosta logosta) jo etusivulle, koska mielestäni nyt on vaara, että selailu loppuu siihen. Muilta osinhan nuo ovat varsin hienot sivut ja esimerkkikuvat taidokkaita.
EDIT: Sivut eivät toimi kännykällä, alavalikosta näkyy näyttö pystyssä vain"valokuvia", eikä vaaka-asennossakaan tule esille kaikkia. Lisäksi tietenkin tuollaisten ilman klikkauksia aukeavan valikon käyttö on kosketusnäytöllä hankalaa.
Viimeksi muokannut JKyytinen, Marras 06, 2014 23 : 00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jesse Kyytinen
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
-
Nämä ovat omia viiden sekuntin mielipiteitä:
Sisäänheitto on turha ja ärsyttävä. Suoraan pitäisi mennä sivulle.
En lukenut tuota sisäänheiton jälkeistä tekstiä.
Iälläsi ei ole mitään merkitystä.
Ulkoasu ja kuvien esitys on hyvä, mutta alussa on turhaa. Ensin pitää nähdä niitä hyviä kuvia ja sitten ihmisiä saattaa kiinnosta kuka sinä olet.
Sisäänheitto on turha ja ärsyttävä. Suoraan pitäisi mennä sivulle.
En lukenut tuota sisäänheiton jälkeistä tekstiä.
Iälläsi ei ole mitään merkitystä.
Ulkoasu ja kuvien esitys on hyvä, mutta alussa on turhaa. Ensin pitää nähdä niitä hyviä kuvia ja sitten ihmisiä saattaa kiinnosta kuka sinä olet.
-
Kiitos hyvästä palautteesta!!
Tuo alhaalla oleva menu oli tosiaan vähän riski.
Muutin portfolion etusivulle. Mulla oli syyni sille, että meni infoon suoraan, mutta toi pointti on kyllä niin totta. Ei jengillä oo aikaa lukee.
Miksi suoraan sivulle. Tietää kenen sivut kyseessä, kun on tuo sisäänheitto? Miksei iälläni ole merkitystä?
Ja totta tuo kännykällä toimimattomuus, en voi sille mitään ainakaan vielä..
Tuo alhaalla oleva menu oli tosiaan vähän riski.
Muutin portfolion etusivulle. Mulla oli syyni sille, että meni infoon suoraan, mutta toi pointti on kyllä niin totta. Ei jengillä oo aikaa lukee.
Miksi suoraan sivulle. Tietää kenen sivut kyseessä, kun on tuo sisäänheitto? Miksei iälläni ole merkitystä?
Ja totta tuo kännykällä toimimattomuus, en voi sille mitään ainakaan vielä..
-
Sanoit jo sen kerran: Ei jengillä ole aikaa lukea. Anna sen hyvän puhua, mitä olet saanut aikaiseksi kamerallas. Yks klikkaus liikaa ja porukka on poissa.Sambu kirjoitti:Miksi suoraan sivulle. Tietää kenen sivut kyseessä, kun on tuo sisäänheitto?
Koska ei ole. Sama vaikka laittaisit Cooperin-testin tuloksen tuohon - ei merkitystä.Sambu kirjoitti:Miksei iälläni ole merkitystä?
Edit: Nyt on jo parempi. Mutta silti mielestäni tuo eka sivu on turha, koska ainoa paikka mitä klikata on tuo portfolio. Eka sivu pitäis olla ehkä tiivistelmä sun kuvia, muutama kuva, ei höpinöitä. Höpinät sit klikkaamalla infoa.
Voin olla toki väärässäki.
-
- Viesti:
Kuviasi täällä on käsitelty aiemmin ja olet valinnut seteistä ihan onnistuneita laakeja esille. Tykkään myös siitä että sivustosi leiska on suht yksinkertainen ja animaatiot toimivat sähäkästi.
Muita amatöörin pohdintoja:
- Tämä tulee aina mieleen kun postaat kuviasi: Miksi olet valinnut nimeksi "random photo"? Itse en haluaisi antaa sellaista kuvaa että toimintani on jotenkin satunnaista. Ehkä en vain tajua :)
- Komppaan Fireislandia. Eka sivu on täysin turha.
- Tarjoamiesi palveluiden luona muistutat aina että hinnat vaihtelevat suuresti. Minusta tuo kuulostaa melko epämääräiseltä ja oudolta. Tarkoitat tuossa varmaan sitä että tarjoat esim. monenlaisia hääkuvauspalveluja? Se ei käy tekstistä ilmi.
- Miksi moni valokuvaaja ei kerro omaa hinnastoaan nettisivulla vaan se pitää erikseen maililla kysyä? Jos hintataso ei ole se mitä asiakas hakee niin molemmat tuhlaavat aikaansa sähköpostitteluun. En kyllä ymmärrä myymisestä juuri mitään, mutta minusta tuo on ärsyttävää jos olen ostamassa jotain.
- Mun harjaantumattomaan silmään sivustolla käytetään melko yksinkertaisia lauserakenteita ja tämä tekee tekstistä töksähtelevää sekä vähentää pro-fiilistä. Kannattaa kysyä jeesiä joltain kaverilta kuka on tehnyt enemmän kirjoitushommaa.
Muoks. Se on myös kiva että sivustosi kuvat on suuria kuten alapuolella jo ilmoitettiin.
Jos ostat hääjuhlaan pitopalvelun tekemään ruokaa niin mietitkö kokin ikää? Tosin eipä se ikä tuolla kyllä mitään haittaa.Sambu kirjoitti:Miksei iälläni ole merkitystä?
Muita amatöörin pohdintoja:
- Tämä tulee aina mieleen kun postaat kuviasi: Miksi olet valinnut nimeksi "random photo"? Itse en haluaisi antaa sellaista kuvaa että toimintani on jotenkin satunnaista. Ehkä en vain tajua :)
- Komppaan Fireislandia. Eka sivu on täysin turha.
- Tarjoamiesi palveluiden luona muistutat aina että hinnat vaihtelevat suuresti. Minusta tuo kuulostaa melko epämääräiseltä ja oudolta. Tarkoitat tuossa varmaan sitä että tarjoat esim. monenlaisia hääkuvauspalveluja? Se ei käy tekstistä ilmi.
- Miksi moni valokuvaaja ei kerro omaa hinnastoaan nettisivulla vaan se pitää erikseen maililla kysyä? Jos hintataso ei ole se mitä asiakas hakee niin molemmat tuhlaavat aikaansa sähköpostitteluun. En kyllä ymmärrä myymisestä juuri mitään, mutta minusta tuo on ärsyttävää jos olen ostamassa jotain.
- Mun harjaantumattomaan silmään sivustolla käytetään melko yksinkertaisia lauserakenteita ja tämä tekee tekstistä töksähtelevää sekä vähentää pro-fiilistä. Kannattaa kysyä jeesiä joltain kaverilta kuka on tehnyt enemmän kirjoitushommaa.
Muoks. Se on myös kiva että sivustosi kuvat on suuria kuten alapuolella jo ilmoitettiin.
Viimeksi muokannut Ville^K, Marras 07, 2014 9 : 01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
My five cents...vai miten se meni?
Sisäänheittosivun huomioita:
* Mielestäni tuollaisenaan turha.
* Nyt hiiri ajautuu klikkailemaan logoa ja silmät ihmettelevät että mistä sieltä pääsee jonnekin.
* Portfolio-teksti oli ainoa, jolla pääsi eteenpäin. Entä jos etsinkin vain nopeasti yhteystietoja??
* Kuvakollaasi tai vastaava voisi tuoda sisäänheittosivusta järkevämmän.
* Navigaatio voisi olla jollakin lailla jo etusivulla mukana.
Yleisesti:
* Navigaation laittaisin edelleen perinteisesti yläreunaan. Kuvagalleriassa "filminauha" voi mielestäni kuitenkin sijaita alareunassa.
* Animaatiot toimivat todella jouhevasti ja sivut latautuvat ripeästi.
* Tykkäsin myös mallikuvien koosta
* Kuvagallerian filminauhan "pomppimisesta" en itse oikein tykkää. Eli nauha katoaa kun vien hiiren esim. kuvan päälle ja tulee takaisin, kun vien hiiren alareunaan.
* Olisiko paha, jos referenssi-sivulla olevat linkit (Julkaisuja-kohdassa) toimisivat eli esim. veisivät kohdesivulle tai jopa kohdeartikkeliin? Esim. radiolux.fi kohteeseen http://radiolux.fi/vaasalaisen-samuel-g ... tanskassa/
Sisäänheittosivun huomioita:
* Mielestäni tuollaisenaan turha.
* Nyt hiiri ajautuu klikkailemaan logoa ja silmät ihmettelevät että mistä sieltä pääsee jonnekin.
* Portfolio-teksti oli ainoa, jolla pääsi eteenpäin. Entä jos etsinkin vain nopeasti yhteystietoja??
* Kuvakollaasi tai vastaava voisi tuoda sisäänheittosivusta järkevämmän.
* Navigaatio voisi olla jollakin lailla jo etusivulla mukana.
Yleisesti:
* Navigaation laittaisin edelleen perinteisesti yläreunaan. Kuvagalleriassa "filminauha" voi mielestäni kuitenkin sijaita alareunassa.
* Animaatiot toimivat todella jouhevasti ja sivut latautuvat ripeästi.
* Tykkäsin myös mallikuvien koosta
* Kuvagallerian filminauhan "pomppimisesta" en itse oikein tykkää. Eli nauha katoaa kun vien hiiren esim. kuvan päälle ja tulee takaisin, kun vien hiiren alareunaan.
* Olisiko paha, jos referenssi-sivulla olevat linkit (Julkaisuja-kohdassa) toimisivat eli esim. veisivät kohdesivulle tai jopa kohdeartikkeliin? Esim. radiolux.fi kohteeseen http://radiolux.fi/vaasalaisen-samuel-g ... tanskassa/
-
Etusivu, joo, hmm.
Mihinkään pidemmälle en tabulla päässytkään. Mitä, jos olisin maksava asiakas, joka on jo aiemmin nähnyt kuvasi, muttei ole ottanut yhteystietojasi ylös? Ei niitä ainakaan tuolta saa irti.
Vuonna kivi ja miekka mulle opetettiin, että suurin osa sivuilla kävijöistä etsii yhteystietoja. Saattaa olla, ettei nykyään näin enää ole. Satunnainen, perinteisellä tietokoneella surffaileva henkilö voi olla oikein tyytyväinen sivuihin.
Mihinkään pidemmälle en tabulla päässytkään. Mitä, jos olisin maksava asiakas, joka on jo aiemmin nähnyt kuvasi, muttei ole ottanut yhteystietojasi ylös? Ei niitä ainakaan tuolta saa irti.
Vuonna kivi ja miekka mulle opetettiin, että suurin osa sivuilla kävijöistä etsii yhteystietoja. Saattaa olla, ettei nykyään näin enää ole. Satunnainen, perinteisellä tietokoneella surffaileva henkilö voi olla oikein tyytyväinen sivuihin.
Räpsyjä omaksi iloksi ja muiden kiusaksi https://flic.kr/ps/2X8s5Q
-
-kuvat ovat hieman eri kokoisia
-kuvia selaillessa ne nitkahtavat "hieman" isommiksi vaihdon jälkeen (firefox 33.0.3)
-hääkuvissa liikaa toistoa samasta parista
+kuvat ovat laadukkaita
+käyttöliittymä on hyvä
+seuraavaan kuvan valitsemisnappi pysyy samassa kohdassa vaikka kuva vaihtuu ja kuva on eri kokoinen
Miten tai millä valmiilla koodilla/scriptillä/softalla tuo "galleria" on totetutettu? Itse olen haeskellut vastaavaa kotiserverille mutten ole löytänyt.
-kuvia selaillessa ne nitkahtavat "hieman" isommiksi vaihdon jälkeen (firefox 33.0.3)
-hääkuvissa liikaa toistoa samasta parista
+kuvat ovat laadukkaita
+käyttöliittymä on hyvä
+seuraavaan kuvan valitsemisnappi pysyy samassa kohdassa vaikka kuva vaihtuu ja kuva on eri kokoinen
Miten tai millä valmiilla koodilla/scriptillä/softalla tuo "galleria" on totetutettu? Itse olen haeskellut vastaavaa kotiserverille mutten ole löytänyt.
-
Hinta ei pitäisi olla salaisuus, aika moni jättää kysymättä jos sitä ei ilmoiteta, helpompi mennä seuraavalle jossa hinta ilmoitetaan. Jokin perushinnasto täytyy olla jota sitten tarvittaessa hiotaan suuntaan tai toiseen. Oletus on että jos hintaa ei kehdata ilmoittaa se ei ole kilpailukykyinen missään suhteessa, joten turha edes kysyä.
Navigoinnin piilotus sivun alareunaan on typerää, useilla laitteilla se sekoaa tai ei näy jne. Jälleen yksi syy mennä jonkun muun sivulle etsimään kuvaajan palveluita.
Navigoinnin piilotus sivun alareunaan on typerää, useilla laitteilla se sekoaa tai ei näy jne. Jälleen yksi syy mennä jonkun muun sivulle etsimään kuvaajan palveluita.
-
Sekaannun tähän ja huutelen puskista, että miten ois Coppermine Photo Gallery?Karu kirjoitti:Miten tai millä valmiilla koodilla/scriptillä/softalla tuo "galleria" on totetutettu? Itse olen haeskellut vastaavaa kotiserverille mutten ole löytänyt.
Räpsyjä omaksi iloksi ja muiden kiusaksi https://flic.kr/ps/2X8s5Q
-
-
Win 8.1, FF 33.0.3: Yhdenkään gallerian kuvista en saa näkyville isona muuta kuin aloituskuvan. Muiden kohdalla mikään linkki ei toimi, eikä kuvia voi selata myöskään näppäimistöllä. Aloituskuvan lataus kestää suht kauan, tosin en tiedä mistä asti serverin "format-assets.com" kuvat tulevat, mutta esim. Luovat-gallerian aloituskuva on kooltaan aika tarkalleen yksi megatavu. Samalla näköjään latautuu muitakin isoja kuvia, joita en tosin saa näkyviin. Vastaavat ominaisuudet löytyy näköjään myös portfoliosta. Ehkä ongelma on vain tuossa käyttämässäsi palvelussa, jonka lähdekoodeihin luultavasti et voi paljon vaikuttaa itse.
-
Kiitos vinkeistä, nää on ihan kultaa!
Olen kuvannut neljät häät, siksi toistuu samat hääparit..
Template on format.com. Tosi jees, hintaansa nähden varsinkin. Mutta jos haluaa laadukkaan oloiset sivut niin saa kyllä tehdä töitä sen eteen.
ranDom photo - eihän siinä järkeä ole. Mutta onko apple:ssa? :)
Voi olla, että nimi muuttuu jossain vaiheessa, tällä hetkellä se ei ole ajankohtaista. Mutta brändäys on tuntunut toimivan hyvin sillä nimellä.
Olen kuvannut neljät häät, siksi toistuu samat hääparit..
Template on format.com. Tosi jees, hintaansa nähden varsinkin. Mutta jos haluaa laadukkaan oloiset sivut niin saa kyllä tehdä töitä sen eteen.
ranDom photo - eihän siinä järkeä ole. Mutta onko apple:ssa? :)
Voi olla, että nimi muuttuu jossain vaiheessa, tällä hetkellä se ei ole ajankohtaista. Mutta brändäys on tuntunut toimivan hyvin sillä nimellä.