Teema: Tähtitaivas ja tapahtumat.
-
Pannaas yksi vielä samaa teemaa.
Tätä ei ole tehty niinkään taidepäissään vaan tiedekantilta. Olen yrittänyt kuvata ilmahehkua, mutta laihoin tuloksin. Muutamalla kerralla kennolle onkin jäänyt hailakat "taivahan laineet", mutta ei niin vahvoina kuin mitä olisi toivonut.
Vaikka keli oli viikonloppuna suotuisa, himmeä revontulikajo blokkasi ilmahehkun sävyjä. Jotain aaltoja kuvissa kuitenkin näkyy..
Tätä ei ole tehty niinkään taidepäissään vaan tiedekantilta. Olen yrittänyt kuvata ilmahehkua, mutta laihoin tuloksin. Muutamalla kerralla kennolle onkin jäänyt hailakat "taivahan laineet", mutta ei niin vahvoina kuin mitä olisi toivonut.
Vaikka keli oli viikonloppuna suotuisa, himmeä revontulikajo blokkasi ilmahehkun sävyjä. Jotain aaltoja kuvissa kuitenkin näkyy..
-
- Viesti:
-
Ilmahehku onkin yllättävän vaikea kuvattava, ole vain yhden kerran onnistunut saamaan sen kuvaan niin hyvin että se erottuu kunnolla valosaasteesta ja reposista.hrKuulapaa kirjoitti:Olen yrittänyt kuvata ilmahehkua, mutta laihoin tuloksin. Muutamalla kerralla kennolle onkin jäänyt hailakat "taivahan laineet", mutta ei niin vahvoina kuin mitä olisi toivonut.
Täydenkuun aikaan tulee viirutähtiä kuvattua.
Siitä vielä Kaliforniasumu yhden tunnin yhteisvalotusajalla.
Gold member of Sigma 14mm f/1.8 & 100-300mm f/4 fun club.
-
- Viesti:
-
-
- Viesti:
-
Mä oon kyllä pidemmän aikaa ihaillu Omarin kykyä käsitellä näitä luotokuviaan.omar kirjoitti:Kilpisjärvi
Sävyjen kirkkaus, puhtaus, kontrastit ja kuvien yleinen terävyys on omasta mielestä mahtavalla tasolla.
Itsellä suurin ongelma on kontrastien ylivienti, joka tekee kuvista monesti tunkkaisia.
Vielä kun äijä löytää revontulia täältäkin suunnalta ja on paikalla kun niitä vihdoin näkyy...no onhan toi omaakin laiskuutta.
https://www.flickr.com/photos/131192245@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viesti:
Kiitoksia Sukotin..
Kyllä toi sävyjen ylivienti on ollu itselläkin joskus ongelma ja tuo kuvien tunkkaisuus.Parhaiten tuosta on eroon päässyt huomattavasti aiempaa vähäisemmällä käsittelyllä.Ennen tuli säädettyä,käännettyä ja väännettyä kuvia aivan liikaa,nykyään LR:ssä heti säädöt kohdilleen ja Photarissa vain sävykorjaukset ja roskien poistot.
Kyllähän noita reposia täälläkin näkyy,ei muuta kuin jatkuvaa avaruussään tarkkailua ja reppu valmiina lähtemään :)
Kyllä toi sävyjen ylivienti on ollu itselläkin joskus ongelma ja tuo kuvien tunkkaisuus.Parhaiten tuosta on eroon päässyt huomattavasti aiempaa vähäisemmällä käsittelyllä.Ennen tuli säädettyä,käännettyä ja väännettyä kuvia aivan liikaa,nykyään LR:ssä heti säädöt kohdilleen ja Photarissa vain sävykorjaukset ja roskien poistot.
Kyllähän noita reposia täälläkin näkyy,ei muuta kuin jatkuvaa avaruussään tarkkailua ja reppu valmiina lähtemään :)
-
- Viesti:
Tämmöstä ma-ti välisenä yönä napapiirillä:
Auroras by Ville Alenius, on Flickr
More Auroras by Ville Alenius, on Flickr
Auroras by Ville Alenius, on Flickr
More Auroras by Ville Alenius, on Flickr