Mulla ei ole vielä noita L sarjalaisia yhtään, mutta olen uskaltanut silti ottaa muutaman kuvan L-sarjalaisten MTF käyristä. ah sitä bokehia <3karipulkka kirjoitti:Sama täällä, mutta en uskalla aloittaa noin vaativalla aiheella. Olen ajatellut kuvata aluksi vastamaalattua seinää kuivumisen eri vaiheissa. Pääsee hitaampikin aloittelija mukaan eikä tilanne karkaa käsistä. Niin ja päälle tulee kunnon bokeh!fangio kirjoitti: Sama vika. On vasta digijärkkäri, pari älläputkea ja nippu muita, salama, jalustoja, filttereitä, kasseja yms ja taskut täynnä muistikortteja ja vara-akkuja, mutta jossain vaiheessa aloitan keskustelun, että joko näillä kohta voisi koittaa kuvata esim keittön hanaa.
Foorumin epäviralliset säännöt
Re: Jossain vaiheessa siirryn kuvaamisen yrittämiseen
-
- Viesti:
En ole uskovainen, mutta tarvittaessa voin vannoa vaikka käsi raamatulla: ei kiinnosta.juha_m kirjoitti: Käsi raamatulle ja vanno ettei tuleva 10D mk2:n kiinnosta sinua tippaakaan.
Itse en voi keskustella kuvaamisesta, koska en ole vielä saanut otettua hyviä kuvia. Pitäisi ensin saada kalustopuoli kuntoon, että ilkeäisi esitellä omia kuviaan.
Fangiolle: mitäs sitten, jos on jo kuvannut vesihanat, tuulimyllyt ja purot pitkällä valotusajalla? Tietääkö joku, voiko jotain muutakin kuvata?
-
Joo, oma "työpöytäsi". Rohkeat jättävät siivoamatta ensin.
Ja sitten, jos on oikein uhkarohka, niin itsesi kameran kanssa peilin kautta, kamera tietysi kasvojen edessä. Naiset voivat tehdä sen "coolimmin", kääntyen, kumartuen ja jalkojen välistä (hei, ei ole minun idea).
EDIT: [
Olisin saman tien kuvannut oman työpöytäni, _siivoamatta_, mutta en ole vielä kuvannut tuota hanaa, en tiedä missä olisi tuulimylly (tarpeeksi lähellä), ja purotkin on jäässä. Kelpaako oja jossa melkein valuu jotain keltaista?
Tuohon peilin kautta hommaan ei vielä rohkeus riitä. Ehkä sitten kun saan dSLR:n. Ja hyvän objektiivin. Ja nopean CF kortin. Ja paremman tietokoneen.
]
Markku Hassinen
Ja sitten, jos on oikein uhkarohka, niin itsesi kameran kanssa peilin kautta, kamera tietysi kasvojen edessä. Naiset voivat tehdä sen "coolimmin", kääntyen, kumartuen ja jalkojen välistä (hei, ei ole minun idea).
EDIT: [
Olisin saman tien kuvannut oman työpöytäni, _siivoamatta_, mutta en ole vielä kuvannut tuota hanaa, en tiedä missä olisi tuulimylly (tarpeeksi lähellä), ja purotkin on jäässä. Kelpaako oja jossa melkein valuu jotain keltaista?
Tuohon peilin kautta hommaan ei vielä rohkeus riitä. Ehkä sitten kun saan dSLR:n. Ja hyvän objektiivin. Ja nopean CF kortin. Ja paremman tietokoneen.
]
Markku Hassinen
-
Omat hautajaiset
Jos tarviit jotain omaperäistä kuvattavaa, nin ehdotan, että kuvaat omat hautajaiset. Sitä ei muistaakseni ole moni vielä tehnyt.tareone kirjoitti: Fangiolle: mitäs sitten, jos on jo kuvannut vesihanat, tuulimyllyt ja purot pitkällä valotusajalla? Tietääkö joku, voiko jotain muutakin kuvata?
Tuo sen jälkeen kuvat näytille nettiin.
Varavinkkinä yks toinen vois tietysti olla semmoinen, missä kuvataan, kun luoti lävistää pitkittäin 200 1.8 -objektiivin.
-
Re: Omat hautajaiset
Eikö olisi vieläkin harvinaisempaa, jos luoti lävistäisi EF 1200/5,6L USM-objektiivin. Jos kuvat ovat kaikki kaikessa, miksi tehdä kompromisseja?fangio kirjoitti: Varavinkkinä yks toinen vois tietysti olla semmoinen, missä kuvataan, kun luoti lävistää pitkittäin 200 1.8 -objektiivin.
-
Voiko täälä keskustella jos rakentaa järkkärinsä itse: Ilmastointiteipillä suuri objektiivi kiinni pokkariin ja kirjoittaa tussilla kameran kylkeen suuren määrän hienoja lyhenteitä.
Ja sitten kuvaa edellämainitulla kapistuksella oman syntymänsä. Eihän hautajaistensa kuvaamisessa ole mitään ihmeellistä, soittakaa Elvikselle ja pyytäkää pari esimerkkikuvaa.
Ja sitten kuvaa edellämainitulla kapistuksella oman syntymänsä. Eihän hautajaistensa kuvaamisessa ole mitään ihmeellistä, soittakaa Elvikselle ja pyytäkää pari esimerkkikuvaa.
-
- Viesti:
Pakko nostaa tätä kymmenen vuotta vanhaa ketjua. :Dmartti65 kirjoitti:Aivan kun aiheen lopuksi sopisi Jippiin ei niin asiantuntevien palstan hauska kamerausko aiheinen keskustelu, usko on jonkinlainen sääntöjen verkko. Palstalla syntyi seuraava nimimerkiltä mitähä:
KUVAAJAN 10 KÄSKYÄ
Minä olen Herra, sinun kamerasi, älä pidä muita kameroita.
Älä turhaan lausu muiden kameroiden nimiä, sillä Herra, sinun kamerasi, ei jätä rankaisematta sitä.
Muista kuvittaa lepopäivä.
Kunnioita kameraasi ja tallennusmediaasi.
Älä alivalota.
Älä ylivalota.
Älä tarkenna väärin.
Älä aliarvioi omaa kameraasi.
Älä himoitse muuta kameraa.
Älä halaja muuta objektiivia, salamaa, tallennusmediaa äläkä mitään mikä kuuluu muuhun kameraan.
KAMERAN TUNNUSTUS
Minä uskon Kameraan,
kuvittajaan, Kaikkivaltiaaseen,
taivaan ja maan ikuistajaan,
ja Filmiin,
kameran ainoaan Poikaan,
meidän tallennusmediaamme,
joka sikisi Pyhästä elohopeasta,
syntyi filmitehtaasta,
kärsi mustavalkokuvauksen aikana,
ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
astui alas tuonelaan,
nousi kolmantena päivänä kuolleista,
astui ylös bittitaivaisiin,
istuu Kameran, kuvittajan, Kaikkivaltiaan,
takapuolella
ja on sieltä tuleva valokennona kuvaamaan
eläviä ja kuolleita,
ja Objektiiviin,
pyhän yksilöllisen kameramerkin,
niiden pyhäin yhdistelmän,
huonojen kuvien anteeksiantamisen,
salamavalotuksen
ja iankaikkisen valokuvaajan.
KAMERA MEIDÄN
Kamera meidän, joka olet edessämme.
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Tulkoon sinun kuvasi.
Tapahtukoon sinun kohteesi,
myös maan päällä niin kuin taivaassa.
Anna minulle tänä päivänä
minun jokapäiväinen kuvani.
Ja anna minulle minun epäonnistunut kuvani anteeksi,
niin kuin minäkin anteeksi annan sinulle,
jos sulkimesi ei aukene.
Äläkä saata minua kiusaukseen vaihtaa kameraa,
vaan päästä minut siitä pahasta.
Sillä sinun on valo
ja kohde ja kuva iankaikkisesti.
Aamen.
Jesse Kyytinen
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
-
Täten annetaan Kyytiselle Samyang valokuvausmuovikuulasuurruhtinaan arvonimi tästä 10 vuotisen foorumihistorian pikaisesta lukemisesta ja omaksumisesta. Nyt kuulemme varmasti nasevia mielipiteitä vuoden 2005 uutuusmallien kohinasta verrattuna vuoden 2004 testivoittajiin. Lisäperspektiiviä tuo Samyangin 85mm käsitarkenteisella sutaistu mestariotos lentävään harsokorentoon ja suljinvammaisen neulanreikäkameran omistamisen tuoma artistinen tuska.Hobsbawm kirjoitti:Jumalauta Kyytinen. Olet lukenut näitä jorinoita kymmenen vuotta taaksepäin? Nyt on korkea aika panna lääkitys kohdilleen ;)
..