Heillä on sentään järkeä pitää ne suunnittelupöydällä niin kauan että ovat edes kohtuu valmiita ja bugittomia.temama kirjoitti:Keskeneräisiksi sanoisin niitä vielä suunnittelupöydällä makaavia CaNikonFujiTax kinopeilittömiä.murmelt kirjoitti:Sony A7R:n mekaaninen suljin ja tarkennus ei ole Photozonen suosiossa - vaikuttaa keskeneräiseltä tuotteelta.
http://www.photozone.de/sonyalphaff/870-sony70200f4oss
Mikä sai sinut vaihtamaan täyskennosta,takaisin croppiin?
-
- Viesti:
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
-
Canon 20D on klassikko ;) Idioottivarma kamera (lukuunottama joskus reistailevaa pikkusalamaa) jolla saa ihan hyviä kuvia. Itsekin olen joskus kuvaillut sillä monta tuhatta ruutua.Hannu KH kirjoitti:
Siis Canoneita, 20,30,5 ja 5 d-mark2.
Juuh, en ole vaihtanut mutta mielessä pyörittänyt kun välillä selkä ei ole tahtonut kestää kamojen kantelua koko päivää, mutta viimeaikoina oon joutunut kantelemaan vähemmän. Pitäis olla rahallista hyötyä että alkaisin kameroihin investoimaan.
Ja noilla cropeilla harrastan, niihin en tarvitse välttämättä kinokennoa, 20 D on toiseksi käytetyin runko 5 D-mark2 jälkeen.
Kyllähän sen ymmärtää, että pikkunätti m43 systeemi ja hyvin tehty OMD houkuttaa näiden isojen vermeiden jälkeen. Tosin mulla se kääntyi NEXin puolelle, johtuen vähän isommasta kennosta, mutta silti erittäin kompaktista koosta.
-
- Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!
Montakos Sony mallia makaa huollossa viikkotolkulla suljinrempan vuoksi kerrasta toiseen ilman ongelman korjaantumista?kribe kirjoitti:Heillä on sentään järkeä pitää ne suunnittelupöydällä niin kauan että ovat edes kohtuu valmiita ja bugittomia.temama kirjoitti:Keskeneräisiksi sanoisin niitä vielä suunnittelupöydällä makaavia CaNikonFujiTax kinopeilittömiä.murmelt kirjoitti:Sony A7R:n mekaaninen suljin ja tarkennus ei ole Photozonen suosiossa - vaikuttaa keskeneräiseltä tuotteelta.
http://www.photozone.de/sonyalphaff/870-sony70200f4oss
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
-
- Viesti:
Mua kiehtois valmiiksi 4:3 kenno ja pystykuvauskahva, jälkimmäinen olis paketissa pakko olla, heti.temama kirjoitti:
Canon 20D on klassikko ;) Idioottivarma kamera (lukuunottama joskus reistailevaa pikkusalamaa) jolla saa ihan hyviä kuvia. Itsekin olen joskus kuvaillut sillä monta tuhatta ruutua.
Kyllähän sen ymmärtää, että pikkunätti m43 systeemi ja hyvin tehty OMD houkuttaa näiden isojen vermeiden jälkeen. Tosin mulla se kääntyi NEXin puolelle, johtuen vähän isommasta kennosta, mutta silti erittäin kompaktista koosta.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
-
- Viesti:
mappe kirjoitti:Tässä kokemuksia hääkuvaajalta, joka on kulkenut tien FF-m43-kroppi
http://www.danielkcheung.com/review/omd ... hotography
Jos nyt puhutaan samasta kamerasta (?) niin linkin kirjoitus antoi ymmärtää, että se on kokonaan jumissa aina kun kirjoittaa muistikortille. Ja muutenkin hidas kirjoittamaan kuvia kortille. Voiko olla edes todellista vuonna 2014 tuon hintaluokan kamerassa?Hannu KH kirjoitti:Kieltämättä Olympus OM-D OM1 on aikalailla mielenkiintoinen peilitön kapistus...
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
- Viesti:
Hyvä tietää tuommosia, minä toisn en ole sarjakuvaaja....ainut paikka missä tulee sillointällöin vitos-markin puskuri täyteen on kuvatessa lapsikuvia studiossa ;)Rockford kirjoitti:mappe kirjoitti:Tässä kokemuksia hääkuvaajalta, joka on kulkenut tien FF-m43-kroppi
http://www.danielkcheung.com/review/omd ... hotographyJos nyt puhutaan samasta kamerasta (?) niin linkin kirjoitus antoi ymmärtää, että se on kokonaan jumissa aina kun kirjoittaa muistikortille. Ja muutenkin hidas kirjoittamaan kuvia kortille. Voiko olla edes todellista vuonna 2014 tuon hintaluokan kamerassa?Hannu KH kirjoitti:Kieltämättä Olympus OM-D OM1 on aikalailla mielenkiintoinen peilitön kapistus...
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
-
- Viesti:
En tiedä. Eihän Sonyissa ole vikoja, ne on ominaisuuksia. Muista merkeistä äkkiseltään tulee ainoastaan yksi tuotannosta poistunut Nikon mieleen. Alihankkijoilta tulee näköjään välillä *sensuroitu*, ei voi mitään. Itse puhuin kuitenkin suunnittelusta riippuvaista asioista.määvaan kirjoitti:Montakos Sony mallia makaa huollossa viikkotolkulla suljinrempan vuoksi kerrasta toiseen ilman ongelman korjaantumista?kribe kirjoitti:Heillä on sentään järkeä pitää ne suunnittelupöydällä niin kauan että ovat edes kohtuu valmiita ja bugittomia.temama kirjoitti: Keskeneräisiksi sanoisin niitä vielä suunnittelupöydällä makaavia CaNikonFujiTax kinopeilittömiä.
Harmillisesti karkaa jatkuvasti aiheesta, mutta on tuo temaman fanaattisuus vain huvittavaa.
APS-C on hyvä kompromissi ja m43 tuottaa ainoastaan monotonista kerrontaa.. Huvittavaa kommenttia kaverilta joka ei ole vielä näyttänyt yhtäkään kuvaa, joka tukee tuota väitettä. Vastauksena aina sama lapsellinen "KVG".
Temamalla ei myöskään ole mitään varaa kritisoida/haukkua Potkaa merkkisukolliseksi tai tietyn merkin markkinoijaksi, vain koska Potka on todennut m43 olevan hänelle paras kompromissi. Temaman mukaan kuitenkin surkeatkin Sonyt ovat erinomaisia.
Tämä asiantuntija ei ole esittänyt ainuttakaan kuvaa, vaikka aikamoisena asiantuntijana itseään pitää. Jos ei kennon ominaisuuksia pysty erottamaan optiikasta johtuvista eroista, niin kannattaa ehkä vähän miettiä kannattaako painaa "lähetä".
Mutta joo, eiköhän jo unohdeta merkkisodat ja jatketaan keskustelua aiheesta.
Viimeksi muokannut kribe, Touko 25, 2014 23 : 55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viesti:
Sitä mukaa voi kuvata kuin slotti puskurissa vapautuu.Rockford kirjoitti:mappe kirjoitti:Tässä kokemuksia hääkuvaajalta, joka on kulkenut tien FF-m43-kroppi
http://www.danielkcheung.com/review/omd ... hotographyJos nyt puhutaan samasta kamerasta (?) niin linkin kirjoitus antoi ymmärtää, että se on kokonaan jumissa aina kun kirjoittaa muistikortille. Ja muutenkin hidas kirjoittamaan kuvia kortille. Voiko olla edes todellista vuonna 2014 tuon hintaluokan kamerassa?Hannu KH kirjoitti:Kieltämättä Olympus OM-D OM1 on aikalailla mielenkiintoinen peilitön kapistus...
pekkapotka.com
-
Ihanko totta? Sitähän minä tässä yritin, mutta sun piti lähteä taas ruotimaan halventavaan tyyliin mielipiteitäni. Vaivaako huvittuneisuus niin paljon, että oli pakko heittää tähän vielä mielipidettä ketjun vanhoistakin jutuista?kribe kirjoitti: En tiedä. Ainoastaan yksi tuotannosta poistunut Nikon tulee mieleen. Alihankkijoilta tulee näköjään välillä *sensuroitu*, ei voi mitään. Itse puhuin kuitenkin suunnittelusta riippuvaista asioista.
Harmillisesti karkaa jatkuvasti aiheesta, mutta on tuo temaman fanaattisuus vain huvittavaa.
APS-C on hyvä kompromissi ja m43 tuottaa ainoastaan monotonista kerrontaa.. Huvittavaa kommenttia kaverilta joka ei ole vielä näyttänyt yhtäkään kuvaa, joka tukee tuota väitettä. Vastauksena aina sama lapsellinen "KVG".
Temamalla ei myöskään ole mitään varaa kritisoida/haukkua Potkaa merkkisukolliseksi tai tietyn merkin markkinoijaksi, vain koska Potka on todennut m43 olevan hänelle paras kompromissi. Temaman mukaan kuitenkin surkeatkin Sonyt ovat erinomaisia.
Tämä asiantuntija ei ole esittänyt ainuttakaan kuvaa, vaikka aikamoisena asiantuntijana itseään pitää. Jos ei kennon ominaisuuksia pysty erottamaan optiikasta johtuvista eroista, niin kannattaa ehkä vähän miettiä kannattaako painaa "lähetä".
Mutta joo, eiköhän jo unohdeta merkkisodat ja jatketaan keskustelua aiheesta.
Ja minä en ole puhunut täällä sanallakaan mistään Nikonin suljinongelmista tms.
Mitä ihmeen kuvia mun pitäisi täällä näyttää? m43 vs. kino kuviako? Miksi? Netti on niitä pullollaan. Minulla ei ole edes mahdollisuutta ottaa kummallakin järjestelmä suoria verrokkikuvia pällisteltäväksi! Joten KVG pätee oikein mainiosti edelleen, niille joita asia oikeasti kiinnostaa. Sinulle tärkeämpää ilmeisesti tämä huvittava henkilösota.
Kun niin Kribe kovasti kuvia kaipaat ja sinulla vaikuttaa niin kovasti olevan sitä asiantuntemusta, niin laita kaikkien iloksi tähän joku kuva nyt sitten.
Mitä PPotkaan tulee, niin käsittääkseni hänellä on kaupallinen suhde Olympukseen, hän on kertonut istuneensa Olympuksen meetingeissä jne. On siis täysi syy suhtautua hieman varauksella hänen m43 hehkutukseensa, vai?!
Minulla ei ole mitään Potkaa tai hänen kuviaan vastaan, päinvastoin. En ole haukkunut hänen tänne itse linkkaamiaan kuviaan huonoiksi. Arvostelin joitakin niistä vain "lättänöiksi", koska tiedän että niihin olisi ollut mahdollisuus lisätä kapean syväterävyyden avulla enemmän "läsnäolon tuntua", esim. kinon 35/2 objektiivia käyttäen. M43 systeemin 17/1.8 lasilla ei. Eikö tälläistä asiaa saa mainita, vaikka ketjun aihe liittyi juurikin kino vs. croppi eroihin?? Syväterävyyden käyttäminen valokuvan sisällön ilmaisukeinonahan liittyy vahvasti kinokuvaamiseen - ominaisuuteen mikä cropeilla on hankalampi saavuttaa.
Potkalla tosin ei niissä kuvissa lienee edes ollut tarkoitus tuoda tarkennusaluetta esille syväterävyyden avulla, eikä siinä mitään! Uskoakseni hän halusi niistä (puhun edelleen florida-gallerian kuvista) läpiteräviä pientä aukkoa käyttäen.
Asiathan tässä riitelevät, ainakin niin se pitäisi olla. Joten kykenetkö sinä kribe pysymään asiassa vai haluatko edelleen pitäytyä henkilöön menevässä debatissa?
Mikä tässä koko asiassa ja ketjussa on pointti? Ainakin sen pitäisi olla mielipiteen vaihtoa siitä mikä on saanut siirtymään kinosta takaisin croppijärjestelmään. Croppijärjestelmällä tarkoitetaan tässä APS-C ja m43 (ehkä jopa 1" Nikoneita), EI SIIS VAIN m43 systeemiä!
Ja minä olen kertonut täällä minkä takia valitsin juuri APS-C järjestelmän: Koska oma mielipiteeni on, että kinon jälkeen se pystyy tarjomaan suuraavaksi parasta kuvanlaatua croppikameroista. Syynä tähän isompi kennokoko kuin m43 järjestelmässä. Sony on pystynyt tuottamaan sen myös yhtä kompaktiin kokoon kuin m43 systeemi. Minulle APS-C on todellakin se Potkan lanseerama "Kultainen kompromissi" (croppijärjestelmistä)!
Mutta kuten olen tässäkin ketjussa asian ilmaissut, niin kino on mielestäni kaikenkaikkiaan se kaikkein paras kompromissi (croppi-keskari akselilla). Ja nyt kun kinostakin on pikkuhiljaa tulemassa pieniä runkovaihtoehtoja, niin croppien "edut" katoavat sitä mukaa, ainakin minun valokuvaustarpeideni kannalta.
-
- Viesti:
Tämäkö on sitä yrittämistä?temama kirjoitti:Ihanko totta? Sitähän minä tässä yritin..
temama kirjoitti:Keskeneräisiksi sanoisin niitä vielä suunnittelupöydällä makaavia CaNikonFujiTax kinopeilittömiä.
??temama kirjoitti:Vaivaako huvittuneisuus niin paljon, että oli pakko heittää tähän vielä mielipidettä ketjun vanhoistakin jutuista?
Asia selvä. Onko joku niin väittänyt?temama kirjoitti:Ja minä en ole puhunut täällä sanallakaan mistään Nikonin suljinongelmista tms.
No niitä kuvia mitkä ovat Kinolla loistoruutuja, mutta m43:lla "monotonista kerrontaa". Tai vaikkapa sillä APS-C:llä otettuja, sehän on mainio kompromissi?temama kirjoitti:Mitä ihmeen kuvia mun pitäisi täällä näyttää? m43 vs. kino kuviako? Miksi? Netti on niitä pullollaan. Minulla ei ole mahdollisuutta ottaa kummallakin järjestelmä suoria verrokkikuvia pällisteltäväksi!
Tässähän piti keskustella siitä miksi vaihtoi kinosta croppiin, oletko näin tehnyt?
En ole itseäni asiantuntijaksi väittänyt, mutta kaikki kiinnostuneet voivat kuviani käydä sivuiltani katsomassa. Ja vaikka ihan mielenkiinnosta poimia exifejä katsomatta joukosta ne kinolla, aps-c:llä, m43:lla, Nikon 1:llä ja erinäisillä pokkareilla ja puhelimilla otetut kuvat. Sehän pitäisi käydä helposti?temama kirjoitti:Kun niin Kribe kovasti kuvia kaipaat ja sinulla vaikuttaa niin kovasti olevan sitä asiantuntemusta, niin laita kaikkien iloksi tähän joku kuva nyt sitten.
:D Jos on m43 lasia käytetty himmennettynä, niin varmasti kuva on juuri sitä mitä on haettukin.temama kirjoitti:Arvostelin joitakin niistä vain "lättänöiksi", koska tiedän että niihin olisi ollut mahdollisuus lisätä kapean syväterävyyden avulla enemmän "läsnäolon tuntua", esim. kinon 35/2 objektiivia käyttäen. M43 systeemin 17/1.8 lasilla ei.
Hohhoijaa..temama kirjoitti:Asiathan tässä riitelevät, ainakin niin se pitäisi olla. Joten kykenetkö sinä kribe pysymään asiassa vai haluatko edelleen pitäytyä henkilöön menevässä debatissa?
Kinokennoisen, aps-c:n, m43 ja Nikon 1:n omistaneena ymmärrän hyvin ketjun pointin. Oletko sinä siirtynyt kino-digistä croppiin? Aikalailla merkityksetöntä kuvaako m43:lla vai Aps-c:llä, molemmat ovat paljon lähempänä toisiaan kuin kinoa.temama kirjoitti:Mikä tässä koko asiassa ja ketjussa on pointti? Ainakin sen pitäisi olla mielipiteen vaihtoa siitä mikä on saanut siirtymään kinosta takaisin croppijärjestelmään. Croppijärjestelmällä tarkoitetaan tässä APS-C ja m43 (ehkä jopa 1" Nikoneita), EI SIIS VAIN m43 systeemiä!
Mulle jäi vielä auki miksi siirryit kinosta croppiin.temama kirjoitti:Ja minä olen kertonut täällä minkä takia valitsin juuri APS-C järjestelmän
-
Ottakaahan kumpikin banaanit kainaloon ja painukaa puuhun miettimään omia kirjoituksia. Tai jatkakaa privana.kribe kirjoitti:Tämäkö on sitä yrittämistä?temama kirjoitti:Ihanko totta? Sitähän minä tässä yritin..
temama kirjoitti:Keskeneräisiksi sanoisin niitä vielä suunnittelupöydällä makaavia CaNikonFujiTax kinopeilittömiä.??temama kirjoitti:Vaivaako huvittuneisuus niin paljon, että oli pakko heittää tähän vielä mielipidettä ketjun vanhoistakin jutuista?
Asia selvä. Onko joku niin väittänyt?temama kirjoitti:Ja minä en ole puhunut täällä sanallakaan mistään Nikonin suljinongelmista tms.
No niitä kuvia mitkä ovat Kinolla loistoruutuja, mutta m43:lla "monotonista kerrontaa". Tai vaikkapa sillä APS-C:llä otettuja, sehän on mainio kompromissi?temama kirjoitti:Mitä ihmeen kuvia mun pitäisi täällä näyttää? m43 vs. kino kuviako? Miksi? Netti on niitä pullollaan. Minulla ei ole mahdollisuutta ottaa kummallakin järjestelmä suoria verrokkikuvia pällisteltäväksi!
Tässähän piti keskustella siitä miksi vaihtoi kinosta croppiin, oletko näin tehnyt?
En ole itseäni asiantuntijaksi väittänyt, mutta kaikki kiinnostuneet voivat kuviani käydä sivuiltani katsomassa. Ja vaikka ihan mielenkiinnosta poimia exifejä katsomatta joukosta ne kinolla, aps-c:llä, m43:lla, Nikon 1:llä ja erinäisillä pokkareilla ja puhelimilla otetut kuvat. Sehän pitäisi käydä helposti?temama kirjoitti:Kun niin Kribe kovasti kuvia kaipaat ja sinulla vaikuttaa niin kovasti olevan sitä asiantuntemusta, niin laita kaikkien iloksi tähän joku kuva nyt sitten.
:D Jos on m43 lasia käytetty himmennettynä, niin varmasti kuva on juuri sitä mitä on haettukin.temama kirjoitti:Arvostelin joitakin niistä vain "lättänöiksi", koska tiedän että niihin olisi ollut mahdollisuus lisätä kapean syväterävyyden avulla enemmän "läsnäolon tuntua", esim. kinon 35/2 objektiivia käyttäen. M43 systeemin 17/1.8 lasilla ei.
Hohhoijaa..temama kirjoitti:Asiathan tässä riitelevät, ainakin niin se pitäisi olla. Joten kykenetkö sinä kribe pysymään asiassa vai haluatko edelleen pitäytyä henkilöön menevässä debatissa?
Kinokennoisen, aps-c:n, m43 ja Nikon 1:n omistaneena ymmärrän hyvin ketjun pointin. Oletko sinä siirtynyt kino-digistä croppiin? Aikalailla merkityksetöntä kuvaako m43:lla vai Aps-c:llä, molemmat ovat paljon lähempänä toisiaan kuin kinoa.temama kirjoitti:Mikä tässä koko asiassa ja ketjussa on pointti? Ainakin sen pitäisi olla mielipiteen vaihtoa siitä mikä on saanut siirtymään kinosta takaisin croppijärjestelmään. Croppijärjestelmällä tarkoitetaan tässä APS-C ja m43 (ehkä jopa 1" Nikoneita), EI SIIS VAIN m43 systeemiä!
Mulle jäi vielä auki miksi siirryit kinosta croppiin.temama kirjoitti:Ja minä olen kertonut täällä minkä takia valitsin juuri APS-C järjestelmän
Vauhti korjaa virheet
-
Huomenta vaan Rakkaaani.
Olisin tahtonut jatkaa asialinjalla, mutta pakkohan sitä oli vastata kun jatkoit omaa henkilöön menevää vit*uilusasi.
Lainailet teksiäni sieltä täältä, jätät oleellisia asioita pois...Normi trolimeininkiä.
"Potkalla tosin ei niissä kuvissa lienee edes ollut tarkoitus tuoda tarkennusaluetta esille syväterävyyden avulla, eikä siinä mitään! Uskoakseni hän halusi niistä (puhun edelleen florida-gallerian kuvista) läpiteräviä pientä aukkoa käyttäen. "
Silti tarkoitin myös, että m43 systeemin 17/1.8 lasilla ei noissa kuvissa olisi syväterävyydellä voinut taiteilla muutenkaan, edes aukko levällään.
Nyt otan aamupalaksi sitä ehdotettua banaania, ja toivon, että tämä typerä sättiminen loppuisi tähän. Pysytään jatkossa asiassa.
Ja niin tosiaan. Olen kuvannut kinolla ja nyt aps formaatilla. Joten tiedän mitä eroja cropissa on kinoon verrattuna, m43 ei ole siinä suhteessa yhtään parempi kuin apsc, jonkusen verran vielä rajoittunempi, onhan se 2x croppi.
Croppijärjestelmää puoltaa vain kaksi asiaa: Hinta ja välineiden koko, minulle Sonyn A7 sarjalaiset ovat jo hyvän kokoisia. Arvelenkin etten enää kauan cropilla kuvaile, ainakaan ainoana järjestelmänä.
Olisin tahtonut jatkaa asialinjalla, mutta pakkohan sitä oli vastata kun jatkoit omaa henkilöön menevää vit*uilusasi.
Lainailet teksiäni sieltä täältä, jätät oleellisia asioita pois...Normi trolimeininkiä.
Kirjoitin kylläkin siihen (suora lainaus):kribe kirjoitti:Tämäkö on sitä yrittämistä?temama kirjoitti:Ihanko totta? Sitähän minä tässä yritin..
temama kirjoitti:Keskeneräisiksi sanoisin niitä vielä suunnittelupöydällä makaavia CaNikonFujiTax kinopeilittömiä.??temama kirjoitti:Vaivaako huvittuneisuus niin paljon, että oli pakko heittää tähän vielä mielipidettä ketjun vanhoistakin jutuista?
.temama kirjoitti:Arvostelin joitakin niistä vain "lättänöiksi", koska tiedän että niihin olisi ollut mahdollisuus lisätä kapean syväterävyyden avulla enemmän "läsnäolon tuntua", esim. kinon 35/2 objektiivia käyttäen. M43 systeemin 17/1.8 lasilla ei.
:D Jos on m43 lasia käytetty himmennettynä, niin varmasti kuva on juuri sitä mitä on haettukin.
"Potkalla tosin ei niissä kuvissa lienee edes ollut tarkoitus tuoda tarkennusaluetta esille syväterävyyden avulla, eikä siinä mitään! Uskoakseni hän halusi niistä (puhun edelleen florida-gallerian kuvista) läpiteräviä pientä aukkoa käyttäen. "
Silti tarkoitin myös, että m43 systeemin 17/1.8 lasilla ei noissa kuvissa olisi syväterävyydellä voinut taiteilla muutenkaan, edes aukko levällään.
Nyt otan aamupalaksi sitä ehdotettua banaania, ja toivon, että tämä typerä sättiminen loppuisi tähän. Pysytään jatkossa asiassa.
Ja niin tosiaan. Olen kuvannut kinolla ja nyt aps formaatilla. Joten tiedän mitä eroja cropissa on kinoon verrattuna, m43 ei ole siinä suhteessa yhtään parempi kuin apsc, jonkusen verran vielä rajoittunempi, onhan se 2x croppi.
Croppijärjestelmää puoltaa vain kaksi asiaa: Hinta ja välineiden koko, minulle Sonyn A7 sarjalaiset ovat jo hyvän kokoisia. Arvelenkin etten enää kauan cropilla kuvaile, ainakaan ainoana järjestelmänä.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Kirjoitustesi taso on... sanotaanko hauska. Ainakin itseäni huvittaa miten ihmiset kiihkoilevat jonkin kameramerkin puolesta, vaikka ainoa suhde on se, että ovat omalla rahallaan ostaneet jonkin laitteen. Ei siis esimerkiksi ko. firman osakkeita, mikä tekisi kiihkoilun paremmin ymmärrettäväksi. Kyse lienee psykologisesti eräänlaisesta Tukholma-syndroomasta yhdistettynä pelkoon, että joku tuomitsee oman ostoksen typeräksi.temama kirjoitti: Mitä PPotkaan tulee, niin käsittääkseni hänellä on kaupallinen suhde Olympukseen, hän on kertonut istuneensa Olympuksen meetingeissä jne. On siis täysi syy suhtautua hieman varauksella hänen m43 hehkutukseensa, vai?!
Tein pitkän uran mainoskuvaajana, ja siinä suhde asiakkaaseen oli yleensä tasan yhden toimeksiannon pituinen. Totta kai oli pidempiäkin sopimuksia, mutta niilläkin oli mittansa. Mistään muusta kuvitteleminen tai emotionaalinen asiakkaaseen "rakastuminen" on typerää. Mainitsemasi suhde on kaupallinen tasan samassa mielessä kuin esimerkiksi Docendoon, joka maksaa minulle kirjan kirjoittamisesta Teen homman kerrallaan Olympuksen tilauksesta, kuten vaikkapa pidän esitelmän DigiExpossa. Olympus on kiinnostunut osaamisestani myös firman sisällä. Olen sen verran kyyninen ja pragmaattinen, että olen aina erottanut tiukasti erilleen oman ajan ja asiakkaan ajan, omat rahat ja firman rahat, oman kuvauksen ja asiakkaan kuvauksen, ja niin aioin tehdä jatkossakin. Ehkä täältä pitäisi tuon periaatteen vuoksi pysyä poissa, jos lukija ei sitä eroa ymmärrä? Fiksu lukija ehkä kuitenkin ymmärtää, että Olympuksen PR-osasto ei katsoisi hyvällä, jos riitelisin täällä kanssasi heidän laskuunsa. Tämähän sotii kaikkia viestinnän sääntöjä vastaan.
Nuo pre-lanseerausmeetingit, joista olen ilmeisesti maininnut, ovat sellaisia, joissa on mukana media - valokuvausalasta kirjoittava lehdistö ja bloggareita. Saat siis suhtautua varauksella kaikkiin valokuvauksesta kirjoittaviin... On muuten hyvä periaate noin yleisemminkin täällä internetsien maailmassa.
pekkapotka.com
-
..........temama <=> kribe..........................kribe <=> temama
Pitkään aikaan se sisällöltään 1.) paras, 2.) rakentavin, että 3.) informatiivisin kommentti tässä ketjussa...:D)Rustinki kirjoitti: Ottakaahan kumpikin banaanit kainaloon ja painukaa puuhun miettimään omia kirjoituksia. Tai jatkakaa privana.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
Itse juuri luovuin vanhoista peili-Nikoneista, mutta siinä samalla keikalla katselin ja vertailin Nikonin D610 ja D7100 malleja ja yllätyin kuinka lähellä ne olivat fyysisesti toisiaan.
Jos joskus palaan tuon kaltaisiin kameroihin, niin ainakaan rungon koon puolesta ei täysikennoista tarvitse hylkiä. Jos lottonumerot menisi joskus kohdalleen, niin tuo D610 voisi vaikka kaappiin ilmestyä. :-)
Jos joskus palaan tuon kaltaisiin kameroihin, niin ainakaan rungon koon puolesta ei täysikennoista tarvitse hylkiä. Jos lottonumerot menisi joskus kohdalleen, niin tuo D610 voisi vaikka kaappiin ilmestyä. :-)
-
- Viesti: